PDA

View Full Version : heey weer een nieuwe?



Rockabilly
23 maart 2007, 09:39
Hell yeah alweer 1 ik ben rory 28 en speel nu 12 jaar gitaar. Na coverbandjes, een reggeaband een genesis tributeband en een korte escapade met een bruiloftsband eindelijk op mijn plek namelijk een bluesband en een rockabillyband!!!!
Lekker ongecompliceerd rammen dus. Mijn grootste invloeden zijn toch wel: Paul Size en Dave Gonzalez.

Ik speel over een marshall JCM 900 met een 2 x 12 kast eronder, dat moet ooit nog eens een fender worden maar ja ik wil wel meer....andere gitaren, andere versterkers, andere effecten, een baritonplank, etc, etc.

wat gitaren betreft ben ik mooi op weg nl: gibson les paul custom :D , een epiphone zephyr bluesdeluxe, en een strat da's een "zelfbouw" uit allerlei verschillende onderdelen en iets klopt er niet want hij klinkt bagger.
kom er nog wel achter wat er mee is....

Harry
23 maart 2007, 11:18
welkom!

Bij rockabilly denk ik trouwens aan Brian Setzer....

'66 special
23 maart 2007, 11:38
Welkom! Ik ben hier zelf ook nog maar net. Rockabilly? Neo of origineel (neo= Stray Cats, origineel= Carl Perkins)?

Paladins zijn een beetje een twijfel geval, hun eerste album was wel RAB maar daarna werd het steeds meer bluesrock. Dave heeft wel een hele mooie Guild :)

sandra-kane
23 maart 2007, 14:00
heey hallo,
welkom
:punk: en veel plezier met het schrijven en lezen van berichten.
van sandra

Rockabilly
23 maart 2007, 20:03
rockabilly/rock'nroll van oa. carl perkins,gene vincent en billy lee riley tot brian setzer, lee rocker. Dus neo en ook classic en ja ook de paladins hoewel de laatste cd idd. een beetje "anders" klinkt maar zeker de 1e drie cd's vind ik toch echt rock'nroll.

Brian Setzer luister/oefen ik regelmatig maar veel nummers doen wij niet van hem daar komt zoveel swing in voor dat het soms buiten ons kader valt.

'66 special
23 maart 2007, 22:21
Wat is de laatste cd van de Paladins? De laatste die ik heb aangeschaft was Ticket Home (16 Days Under The Hood, beste track).

Rockabilly
24 maart 2007, 04:53
Wat is de laatste cd van de Paladins? De laatste die ik heb aangeschaft was Ticket Home (16 Days Under The Hood, beste track).


het is bij mijn weten 15 days under the hood maar de laatste cd die ik van hun heb gekocht is el matador, da's alleen niet hun beste cd vind ik de beste is in mijn ogen toch live at the million miles club voor een mooie verzameling kan ik je de DVD aanbevelen is opgenomen in nederland trouwens!!!!

'66 special
24 maart 2007, 10:42
Ehhhh, klopt 15 days. Favoriete CD van de Paladins blijft de eerste uit 1987 (op de cover staat Dave met een Harmony of Silvertone).
Als die DVD net zo goed is als het live concert dat ik ooit op TV zag (bij de VPRO) dan is het zeker de moeite waard.

hendrix_appendix
25 maart 2007, 15:05
Heet je echt Rory, wauw dan hadden je ouders al een carriere voor je in gedachten. Welkom!

fretboardtoash
26 maart 2007, 01:14
rory, hmm ik kreeg ook direct gedachten aan n ander persoon.
welkom, hoop dat je t leuk vind hier en tot ziens

Rockabilly
27 maart 2007, 04:12
hahahaha mijn pa is een groot fan van die andere rory, ik zou niet weten of het echt iets met die andere rory heeft te maken. Ik zal het es navragen.

hendrix_appendix
27 maart 2007, 15:04
Nou als je pa een groot van is van Rory Gallagher, dan zal die je wel vernoemd hebben he.