PDA

View Full Version : powertubes in Invader



gcrosiers
23 maart 2007, 01:10
ik ben m'n Invader nog aan het fine tunen, de crunch is nog niet open genoeg, te weinig definitie en te weinig attack.
ik heb de anode stroom gemeten en die is te laag.
helaas heeft deze amp geen bias-potmeter, maar een fixed bias zoals boogie.
ik heb nog een paar andere buizen getest op anode stroom en ik ben er al achter gekomen dat deze een hogere anode stroom hebben bij dezelfde bias instelling.
de standaard powertubes wil ik vervangen door svetlana EL34 of JJ E34L.
de jj's zullen in dat geval het warmst gebiast zijn maar de svetlana's zitten ook in de "groene zone".

ik heb helaas geen 6 svetlana's of 6 jj's om eens te proberen,
mijn vraag aan jullie is eigenlijk wat klinkt het beste in een engl, jj's of svetlana's.
ik heb wel gemerkt dat hoe meer buizen erin zitten, hoe dikker het geluid wordt, en ik ben en beetje bang dat jj's te dik en te vet gaan klinken.

ik zoek een britse sound, (crankt up marshall jmp mk2 of jcm800, met veel ballen)
ik speel vooral jaren 60 en 70 (led zep, ac/dc, deep purple, iron maiden, black sabbath,...)

o ja, ik heb nog nieuws voor de invader liefhebbers,
op de achterkant van m'n amp staan 3 types gedrukt.
invader 50w, invader 100w en invader 150w.
de mijne is een 150, maar het lijkt erop dat dat de eerste van een serie is, er zal dus nog een 100watt en een 50watt uitkomen (de typenummers staan er ook op gedrukt maar heb ik nu niet bij me)

Powerchordschuiver
23 maart 2007, 20:10
Hopelijk gaat die 50 Watter spoedig op de markt komen.


"Als je wilt horen hoe Satan klaarkomt met de bruutste oerbrul ooit, beluister dan de track 'Goat Perversion' van Impaled Nazarene!!"

jerome
23 maart 2007, 23:53
ik ben m'n Invader nog aan het fine tunen, de crunch is nog niet open genoeg, te weinig definitie en te weinig attack.
ik heb de anode stroom gemeten en die is te laag.
helaas heeft deze amp geen bias-potmeter, maar een fixed bias zoals boogie.
ik heb nog een paar andere buizen getest op anode stroom en ik ben er al achter gekomen dat deze een hogere anode stroom hebben bij dezelfde bias instelling.
de standaard powertubes wil ik vervangen door svetlana EL34 of JJ E34L.
de jj's zullen in dat geval het warmst gebiast zijn maar de svetlana's zitten ook in de "groene zone".

ik heb helaas geen 6 svetlana's of 6 jj's om eens te proberen,
mijn vraag aan jullie is eigenlijk wat klinkt het beste in een engl, jj's of svetlana's.
ik heb wel gemerkt dat hoe meer buizen erin zitten, hoe dikker het geluid wordt, en ik ben en beetje bang dat jj's te dik en te vet gaan klinken.

ik zoek een britse sound, (crankt up marshall jmp mk2 of jcm800, met veel ballen)
ik speel vooral jaren 60 en 70 (led zep, ac/dc, deep purple, iron maiden, black sabbath,...)



Toch de JJ's denk ik...
JJ eindbuizen geven iig in mijn versterker veel meer diepte en een meer uitgebalanceerd ronder geluid dan de Svetlana's. Meer rock!!
Ik vond de Svetlana's kil en dood klinken, niet transparant...
Ik moet er wel bijzeggen dat ik een 100 Watt JMP Master Volume heb en het per amp kan verschillen.
En te vet zullen JJ's niet zo gauw gaan klinken denk ik.
En NOS eindbuizen van bijvoorbeeld Philips of Telefunken zou helemaal te gek zijn.

En ik denk dat je met andere voorbuizen je geluid nog meer kan beinvloeden/verbeteren.

gerrekat
26 maart 2007, 07:01
ik ben m'n Invader nog aan het fine tunen, de crunch is nog niet open genoeg, te weinig definitie en te weinig attack.
ik heb de anode stroom gemeten en die is te laag.
helaas heeft deze amp geen bias-potmeter, maar een fixed bias zoals boogie.
ik heb nog een paar andere buizen getest op anode stroom en ik ben er al achter gekomen dat deze een hogere anode stroom hebben bij dezelfde bias instelling.
de standaard powertubes wil ik vervangen door svetlana EL34 of JJ E34L.
de jj's zullen in dat geval het warmst gebiast zijn maar de svetlana's zitten ook in de "groene zone".

ik heb helaas geen 6 svetlana's of 6 jj's om eens te proberen,
mijn vraag aan jullie is eigenlijk wat klinkt het beste in een engl, jj's of svetlana's.
ik heb wel gemerkt dat hoe meer buizen erin zitten, hoe dikker het geluid wordt, en ik ben en beetje bang dat jj's te dik en te vet gaan klinken.

ik zoek een britse sound, (crankt up marshall jmp mk2 of jcm800, met veel ballen)
ik speel vooral jaren 60 en 70 (led zep, ac/dc, deep purple, iron maiden, black sabbath,...)

o ja, ik heb nog nieuws voor de invader liefhebbers,
op de achterkant van m'n amp staan 3 types gedrukt.
invader 50w, invader 100w en invader 150w.
de mijne is een 150, maar het lijkt erop dat dat de eerste van een serie is, er zal dus nog een 100watt en een 50watt uitkomen (de typenummers staan er ook op gedrukt maar heb ik nu niet bij me)


engls hebben wel een bias pot maar die zit verscholen op de main PCB, hij is niet makkelijk te vinden maar hij zit er wel!