PDA

View Full Version : ervaring met srv strat



guitarfreakrobert
22 maart 2007, 22:11
hey ik wilde graag weten of er iemand ervaring heeft met een srv strathad namelijk wat geld bij elkaar gespaart en had er dus zo een gezien op internet maar er is nergens een winkel in mijn buurt waar ik kan gaan kijken had dus begrepen dat er een extra dikke hals op zit maar ik heb er geen verstand van speel zelf een mex fendermet een vlgens mij een dunne hals heb wel eens op een gibson model les paul gespeeld moet ik het daar mee vergelijken de hals dus

vast bedankt rob :gitarist:

Azaruc
22 maart 2007, 22:25
Ik heb zelf geen ervaring met de SRV strat, maar als ik jou was zou ik voortaan wat leestekens gebruiken. Dat maakt het geheel wat leesbaarder.. :)

Orgasmocaster
22 maart 2007, 22:36
De SRV neck heeft een a-symetries profiel, net als de EVH necks.
De enkele keren dat ik dr op heb gespeeld voelde het wel comfortabel..

The_syphon
22 maart 2007, 23:09
Ik heb al van een paar mensen gehoord dat de SRV-strat een commerciele stunt is waarbij de kwaliteit te wensen overlaat en onderdoet van de gewone american standards. Qua looks mag ie er overigens wel wezen!

G.G.
23 maart 2007, 08:54
hey ik wilde graag weten of er iemand ervaring heeft met een srv strathad namelijk wat geld bij elkaar gespaart en had er dus zo een gezien op internet maar er is nergens een winkel in mijn buurt waar ik kan gaan kijken had dus begrepen dat er een extra dikke hals op zit maar ik heb er geen verstand van speel zelf een mex fendermet een vlgens mij een dunne hals heb wel eens op een gibson model les paul gespeeld moet ik het daar mee vergelijken de hals dus

vast bedankt rob :gitarist:

Houd er wel rekening mee dat dat ding niet de echte SRV sound geeft. De Tezxs Specials geven dat geluid niet, en het moet gewoon in je vingers zitten (en hele dikke snaren). De hals is dik, maar comfortabel. Het profiel is inderdaad een beetje een a-symetrisch D & V profiel (kijk eens op de site van warmoth, bij necks, bij profielen).

De linkshandige tremelo is ook ff wennen, maar ik wil niets anders meer.

Het is echt een strat die je gewoon even goed moet proberen.

guitarfreakrobert
23 maart 2007, 19:12
Tja voor mij blijft het zo moeilijk een goede gitaar te vinden maar weet zeker dat het de strat is die het dus voor mij doet maarja het oog wil ook wat niet de slimste opmerking maar ja het is gewoon zo heb een soort van mijn hard verloren aan een srv strat en het gekke is weet dus helemaal niet hoe die speelt hoop wel dat als ik er een vind die ik eens kan uitproberen bestellen zonder eerst te hebben gespeelt vind ik maar niks :gitarist: maar was dus bij schreven in nijmegen waar men zei tja kan hem voor je bestellen maar bevalt ie niet en vinden WIJ het een goede gitaar mag je hem houden dus als iemand een winkel weet waar er een staat hoor ik het graag rob

Speulert
23 maart 2007, 20:40
Probeer EIG zit ook in nijmegen, vind ik zelf kwa service beter dan schreven.Kweet niet of ie daar hangt. Hij staat in ieder geval nog wel op hun site.Prijs 1660 eurostjes(ik zou et er niet voor over hebben)


http://www.eig.nl/

Eko
23 maart 2007, 21:25
Tonika Groningen had laatst er nog een hangen. Hij speelt inderdaad heerlijk. Een prachtige hals als een bootrailing. TOON!!!
Het specifieke geluid van Stevie zelf zat hem inderdaad meer in z`n vingers dan in het instrument, maar dat doet aan deze strat niets af. Als je van hele dikke halzen houdt is dit een winner.