PDA

View Full Version : Nieuwe versterker?



stumpy
22 maart 2007, 22:03
Ik heb een koch powertone II. Door verandering van muziekstijl en manier van gitaarspelen merk ik, dat ik eigenlijk alleen maar het low gain kanaal gebruik met gain op 12. Oftewel ik heb enorme gainreserves waar ik eigenlijk niks mee doe. En ik draai mijn geluid gewoon clean met mijn gitaar volume pot.
Het lijkt mij dus dat de versterker "overkill" is wat opties betreft. En ik denk dat een een-kanaals amp genoeg is.

Ik zat zelf te denken aan een jcm800 2203. Andere suggesties? Ik vind het geluid op deze manier wel goed, maar ik denk dat er betere alternatieven zijn.

dePerik
22 maart 2007, 22:06
Wat dan? Een JCM800? Of nog meer?

stumpy
23 maart 2007, 19:51
Dat antwoord snap ik niet helemaal. Maar ik zal het nog maar even verduidelijken.

Ik heb dus veel te veel gain, en zoek dus een soort van mid-gain versterker.
Ik dacht zelf dat een jcm800 2203 een mooi voorbeeld hiervan zou zijn.
Maar ik sta open voor alles, dus ik vraag me af of er nog andere versterkers zijn waar ik op moet letten. Het liefst leg ik niet te veel bij mijn powertone II.

Jimwoud
24 maart 2007, 12:25
Stumpy je hebt PM

interessander
24 maart 2007, 12:28
Volgens mij is een 2203 wel een goede keuze voor je (voor mij had ie te weinig gain), helaas worden ze wel steeds duurder, maar ik denk niet dat je al te veel hoeft bij te leggen. Het probleem is dat je nooit de enige bent die op zoek is naar een 2203.

'66 special
24 maart 2007, 12:33
Heb je al gedacht aan het vervangen van de 12AX7's door een type met minder gain?

a darker shade of grey
24 maart 2007, 17:30
Hm, lijkt me inderdaad overdreven om een powertone te hebben voor low gain muziek. Lekker fender bakkie kopen, of een THD Univalve, heerlijke bak is dat!

Maar die powertones, daar kom je maar moeilijk vanaf tegenwoordig. Ik ben de beroerdste niet, dus ik wil hem wel overnemen voor een euro of 700, ben jij van het probleem af en loop ik het risico :D

stumpy
25 maart 2007, 00:03
Ik heb er net een voor 694 in perfecte staat op de kop kunnen tikken op ebay:)
Men hoort spoedig meer...