PDA

View Full Version : In welk programma op te nemen als je een pod xt hebt..?



gitaarhaantje
22 maart 2007, 21:29
Topictitel zegt al:
Ik heb dan nu eindelijk toch een podxt maar nu wil ik natuurlijk opnemen... maar in welk programma kan dat het makkelijkst...? Ik zou namelijk in combinatie ook bijv fruity loops gebruiken voor de drums en bass..
Het probleem is dat ik voorheen altijd eerst in FL wat maak, vervolgens ga opslaan als een mp3 en deze importeer naar een opneem programma... dit werkt natuurlijk voor geen meter...
Iemand suggesties..????

Gr Laurens

Negative K3 fan
22 maart 2007, 21:36
adobe audition

intGod
23 maart 2007, 09:19
Dat maakt toch niet uit?

Adobe Audition
Cubase, gelijk welke versie,
Riffworks van Line6 voor echt snelle opnames waarbij drums niet zo heel belangrijk zijn.

bert k
23 maart 2007, 09:48
Het probleem is dat ik voorheen altijd eerst in FL wat maak, vervolgens ga opslaan als een mp3 en deze importeer naar een opneem programma... dit werkt natuurlijk voor geen meter...
Iemand suggesties..????

Gr Laurens
Ik zou niet opslaan als mp3 maar als wav, dat scheelt in kwaliteitsverlies. Omzetten naar mp3 doe je dan als allerlaatste, als alles af is.

Ic3gl0vE
23 maart 2007, 10:43
In fruity loops kun je toch ook gewoon audio opnemen? Je kunt namelijk ook gewoon audiosamples laden in het programma dus opnemen moet toch ook wel kunnen?

Mocht je toch iets anders willen dan zou ik een programma kiezen waar je fruity loops in kunt laden als je dat wilt blijven gebruiken. In programma's als cubase of sonar kun je FL laden als vst instrument en dan werkt het een stuk makkelijker voor je. Je gebruikt dan dus FL binnen je andere audioprogramma

gitaarhaantje
23 maart 2007, 12:26
In fruity loops kun je toch ook gewoon audio opnemen? Je kunt namelijk ook gewoon audiosamples laden in het programma dus opnemen moet toch ook wel kunnen?

Mocht je toch iets anders willen dan zou ik een programma kiezen waar je fruity loops in kunt laden als je dat wilt blijven gebruiken. In programma's als cubase of sonar kun je FL laden als vst instrument en dan werkt het een stuk makkelijker voor je. Je gebruikt dan dus FL binnen je andere audioprogramma


Dat opnemen in fruity loops kan idd maar ik heb dan enorme vertraging en ik weet niet hoe ik dat kan veranderen... Ik heb nu adobe audition en daar geeft de PODXT geen enkele vertraging.. maar werkt dit programma ook met vst instrumenten???? zoja is het in het kort uit te leggen hoe dit werkt??

Gr Laurens

intGod
23 maart 2007, 12:36
Dat opnemen in fruity loops kan idd maar ik heb dan enorme vertraging en ik weet niet hoe ik dat kan veranderen... Ik heb nu adobe audition en daar geeft de PODXT geen enkele vertraging.. maar werkt dit programma ook met vst instrumenten???? zoja is het in het kort uit te leggen hoe dit werkt??

Gr Laurens

Gewoon in je VST folder zetten, of in de opties aangeven waar je VST instrumenten staan. Und fertig ...

ben vanhoof
23 maart 2007, 16:12
Wil je het eens stap voor stap uitleggen? Ik zou fruity loops in cubase willen zetten. Ik heb de vst bestanden van fl in de map cubase/vstplugins/drums gezet maar krijg fl maar niet in cubase zelf (programma).

Btw, als je een mp3 gemaakt hebt met en je wilt deze in cubase meermaals achtereen zetten zonder dat het uit ritme gaat, hoe doe je dat?

Ic3gl0vE
23 maart 2007, 19:00
Je moet een bepaalde .dll file in de cubase vst map zetten, ik weet alleen niet welke...

Toen ik fruity loops (light edition ofzo, zat bij mijn geluidskaart) installeerde kon ik 'm meteen laden in cubase zonder verder iets te doen. Ja, op F11 drukken en 'm dan uit het lijstje selecteren.

De vertraging die je krijgt in fruity loops wanneer je audio opneemt moet wel op te lossen zijn. Je hebt ergens bij de opties de mogelijkheid om je audiodriver te veranderen. Waarschijnlijk staat 'ie nu op ASIO maar ondersteunt je geluidskaart dat niet. Zet 'm eens op directsound/MME, dat is de driver waar audition ook gebruik van maakt. Moet goed gaan!

bert k
24 maart 2007, 14:40
Ik weet niet mee hoe het precies ging, maar je kan Cubase toch ook laten zoeken naar VST's die op een andere plek staan?

gitaarhaantje
24 maart 2007, 17:08
Je moet een bepaalde .dll file in de cubase vst map zetten, ik weet alleen niet welke...

Toen ik fruity loops (light edition ofzo, zat bij mijn geluidskaart) installeerde kon ik 'm meteen laden in cubase zonder verder iets te doen. Ja, op F11 drukken en 'm dan uit het lijstje selecteren.

De vertraging die je krijgt in fruity loops wanneer je audio opneemt moet wel op te lossen zijn. Je hebt ergens bij de opties de mogelijkheid om je audiodriver te veranderen. Waarschijnlijk staat 'ie nu op ASIO maar ondersteunt je geluidskaart dat niet. Zet 'm eens op directsound/MME, dat is de driver waar audition ook gebruik van maakt. Moet goed gaan!


Ik gebruik als geluidskaart de POD XT zelf... en die ondersteund dat natuurlijk..
maar waar moet ik em nu opzetten??? Ik weet dat het sowieso via de POD XT moet want mn geluidskaart is bagger ;-)

Ik heb nu geselecteerd: Output> ASIO POD XT..

Iemand enig idee...????

Opzich wil ik cubase ook wel proberen maar dat programma heb ik niet vandaar dat het in FL ook moet kunnen....

Gr Laurens

gitaarhaantje
24 maart 2007, 17:23
Ik heb nu iig dat ik de vst's in audition heb geladen... maar is het ook mogelijk om in audition zelf nu een scherm te krijgen van de drumcomputer van FL... zodat ik direct dingen kan aanpassen aan het drumpatroon zonder eerst naar FL terug te hoeven gaan.,???

De vst's van FL die ingeladen zijn, zijn namelijk alleen maar effecten....

Ic3gl0vE
24 maart 2007, 17:33
output is dus de asio driver van je pod en nog werkt het niet? hmm...
Misschien dat je de input nog in kunt stellen? Of een keer kijken hoe je de input/output latencies hebt ingesteld in FL.
Eventueel kun je ook overwegen je onboard geluidskaart uit te schakelen in de bios. Kijk ook even of je de laatste update voor de pod hebt. Dit kun je controleren met line6monkey.

Ic3gl0vE
24 maart 2007, 17:35
Ik heb nu iig dat ik de vst's in audition heb geladen... maar is het ook mogelijk om in audition zelf nu een scherm te krijgen van de drumcomputer van FL... zodat ik direct dingen kan aanpassen aan het drumpatroon zonder eerst naar FL terug te hoeven gaan.,???

De vst's van FL die ingeladen zijn, zijn namelijk alleen maar effecten....


Als audition vst instruments ondersteunt moet het kunnen. Toen audition nog cooledit heette , was er geen midi ondersteuning en kon het niet... weet niet hoe het nu zit eigenlijk.

anibal
25 maart 2007, 17:32
Topictitel zegt al:
Ik heb dan nu eindelijk toch een podxt maar nu wil ik natuurlijk opnemen... maar in welk programma kan dat het makkelijkst...? Ik zou namelijk in combinatie ook bijv fruity loops gebruiken voor de drums en bass..
Het probleem is dat ik voorheen altijd eerst in FL wat maak, vervolgens ga opslaan als een mp3 en deze importeer naar een opneem programma... dit werkt natuurlijk voor geen meter...
Iemand suggesties..????

Gr Laurens


Voor PC heb ik tot vorige jaar met SONAR, nu op mijn MAC gebruik ik Logic

Voor het makkelijkst denk ik toch SONAR.. maar tje misschien bestaat iets gebruikersvriendelijker.

gitaarhaantje
30 maart 2007, 11:41
Beste gitaarnetters,

Ik heb in FL het nog steeds niet werkende maar nu kom ik erachter dat het in adobe audition ook niet helemaal werkt..
Ik heb namelijk het volgende probleem:

In audition heb ik een paar drumsamples ingeladen en vervolgens wil ik daar een ritme gitaar overheen spelen en natuurlijk opnemen.
Het probleem is dat ie per maat meer voor gaat lopen op de tel.. Dus de gitaar is dan sneller dan de drumsample. Ik dacht eerst dat ik gewoon niet in de maat kon spelen haha.. maar keer op keer gaat het fout.. iemand enig idee hoe dit te veranderen is..?? Ik denk zelf dat het iets met latency is...
Graag snel hulp ivm dat het een project voor school is...

Gr Laurens

bert k
30 maart 2007, 11:49
Nee, dit klinkt eerder als een verkeerde samplerate. Check of de samplerate van beide tracks gelijk is. Track selecteren en F11 (of F12 indrukken, weet niet zeker)

gitaarhaantje
30 maart 2007, 11:57
F11 gebeurd er niks en F12 gaat ie naar edit view heen maar waar kun je dan zien wat voor sample rate die heeft.

gitaarhaantje
30 maart 2007, 12:04
Ik heb nog even doorgezocht en het wel gevonden... de samplerate van beide samples waren wel gelijk..

maar nu staat er rechtsonderaan in audition 44100*16 bit*stereo..
Nu heb ik gekeken bij de Pod xt instellingen onder ASIO settings en daar staat bij bit depth 24 bit... zou dit ook het probleem kunnen zijn omdat dit niet overeen komt met de waardes van audition???

Gr Laurens

bert k
30 maart 2007, 12:25
Klinkt heel waarschijnlijk. Moet je de sample openen in edit view, dan F11, en de sample diepte van 24 naar 16 veranderen.

gitaarhaantje
30 maart 2007, 13:30
Ik heb nu wat langer opgenomen.. en alleen met metronoom.. In het begin loopt ie niet synchroon daarna volgt er een stukje wat wel synchroon loopt en dan loopt ie niet synchroon...


ftp://server26.hosting2go.nl/httpdocs/latency.wav

Dit is de link waar je de fout kunt horen...

edit ik zie niet dat je er een wachtwoord voor nodig hebt..

gitaarhaantje
30 maart 2007, 20:19
ff nog een vraagje... het zijn er veel ik weet het maar goed..

Heb het programma wat bij de podxt meegeleverd wordt even geprobeerd.. nu is het rare dat dit programma wel goed werkt... het gaat om het programma riffworks.. hierbij loopt het wel goed in de maat.. iemand een idee hoe dat kan..
Anders zou ik wel met dit programma wel verder werken en na het schoolproject het wel verder uitzoeken.. maar dit programma is nogal beperkt.. alleen een aantal drumpatronen en geen bass voor zover ik gezien...
Alle hulp is van harte welkom..

Gr Laurens

bert k
30 maart 2007, 22:32
Heb je de goeie driver geselecteerd? Je kan in Audition altijd kiezen. Neem vooral de Asio driver, die loopt het beste. Kijk bij driver settings en ook bij driver volgorde. En het zijn aparte instellingen voor opname en weergave, dus je moet het twee keer goed zetten.

gitaarhaantje
1 april 2007, 13:19
maar waar kun je de asiodriver selecteren...?

gitaarhaantje
1 april 2007, 13:27
ik heb nu een oud draadje gevonden van harrie beton.. en daar staat in dat de Pod Xt latency heeft.. nu kun je dat invullen bij adobe audition.. maar nu heeft harrie het over 2 ms en 18ms... welke is relevant..?

gitaarhaantje
1 april 2007, 13:51
oh ja en nog een dingetje..
Als ik opneem met metronoom in audition en vervolgens ook terug afspeel met metronoom is het nog steeds in de maat.. maar zodra ik er een sample van drums bij zet gaat het fout...


Trouwens als iemand msn ofzo heeft en mij wil helpen... gaat misschien sneller en vervuild het forum niet zo... ;-)

Msn = rallymoat@hotmail.com

gitaarhaantje
2 april 2007, 15:30
helemaal niemand die mij kan helpen????

Ik heb namelijk nog maar een week de tijd :-(

Ic3gl0vE
2 april 2007, 19:27
ik heb nu een oud draadje gevonden van harrie beton.. en daar staat in dat de Pod Xt latency heeft.. nu kun je dat invullen bij adobe audition.. maar nu heeft harrie het over 2 ms en 18ms... welke is relevant..?


Waarschijnlijk is de ene input latency en de andere output latency. Een totale latency van 20ms is nog wel werkbaar, alleen niet als je het ook wilt monitoren via de geluidskaart.

gitaarhaantje
2 april 2007, 21:35
maak jij ook gebruik van een Pod xt en zo ja hoe heb jij dit aangesloten??

Ik bedoel er zijn zat mensen op dit forum die een Pod xt hebben.. Heb ik dan als enige dat probleem want dat lijkt me raar....

Ic3gl0vE
2 april 2007, 22:06
Mijn podXT gaat alsvolgt:

gitaar-->podXT-->analoge left en right output naar yamaha MG16/4 tafel-->via record out mengtafel naar de pc en via de main out van de mengtafel naar m'n monitors.

Voor USB staat m'n pod te ver van de computer en het is irritant voor mij om steeds van asio driver te moeten wisselen. Daarbij was de usb driver voor de pod niet compleet stabiel met mijn pc toen ik dat eens probeerde. Misschien is het nu beter omdat ik een ander moederbord heb nu met een modernere chipset.

iwamoto
3 april 2007, 01:17
mijn pod xt sluit ik direct aan op mn mac, en ik neem gewoon op met garageband, voor mij werkt dit goed :) audacity werkt ongeveer hetzelfde, en is nog gratis ook!

Soulflyhigh
3 april 2007, 18:34
mijn pod xt sluit ik direct aan op mn mac, en ik neem gewoon op met garageband, voor mij werkt dit goed :) audacity werkt ongeveer hetzelfde, en is nog gratis ook!
Sweet! Dat was precies wat ik wilde horen. Ik neem aan dat je dan bij je systeemvoorkeuren-->geluid-->invoer je pod xt moet selecteren. En nog een vraagje gaat de geluidskwaliteit er veel op vooruit? Ik neem nu heel crappy op met een line in kabeltje en de digitale amps van Garageband

iwamoto
3 april 2007, 20:37
Sweet! Dat was precies wat ik wilde horen. Ik neem aan dat je dan bij je systeemvoorkeuren-->geluid-->invoer je pod xt moet selecteren. En nog een vraagje gaat de geluidskwaliteit er veel op vooruit? Ik neem nu heel crappy op met een line in kabeltje en de digitale amps van Garageband
gewoon "apple-,"en dan bij input (en ik doe ook altijd output) op pod xt zetten, dan kan ik de recordings door de pod xt terugluisteren, en kan ik ook meespelen met tracks van garageband :)

gitaarhaantje
6 april 2007, 11:09
Klein vraagje heb eindelijk alles zo ongeveer werkende..

Ik neem in Nuendo op en eerst had ik geen last ervan dat het geluid iets later kwam als je een snaar op de gitaar aanslaat... en nu heb ik er in 1 keer wel last van... is dit in te stellen??? zo ja waar..??


edit: ik ben er nu achter waar het aan ligt..
Ik heb 2 samples geimporteerd ( drum & bass)..
Als ik deze mee laat lopen met de metronoom dan gaat het goed.. zodra ik 1 van de 2 ga muten dan krijg ik die vertraging iemand enig idee...???