PDA

View Full Version : Kabels die signaal opvreten?



Realeigo
22 maart 2007, 21:03
Ik heb net een setje nieuwe instrument kabels gekocht (neutrik - samson audio)
en als ik ze gebruik zijn ze inderdaad iets stiller dan mn 5 euro kabels. Maar ik krijg er ook een lager volume door. kan dat aan de kabels liggen?

'66 special
22 maart 2007, 21:28
ja, kabels kunnen werken als een filter

Realeigo
22 maart 2007, 21:35
Ik bedoel niet dat het klinkt alsof ik mn tone knop heb dichgedraaid. Maar gewoon dat ik minder volume heb.

'66 special
23 maart 2007, 08:53
heb je de kabels al vergeleken? dikte van de aders bv, en je zou ze kunnen doormeten

zelf maak ik kabels van een goede kwaliteit microfoon kabel, klinkt beter dan de kant en klare kabels die ik heb geprobeerd

Nickname
23 maart 2007, 10:19
Waarschijnlijk werkt je kabel op dat princiepe, je signaal/ruis verhouding wordt gewoon beter met iets meer weerstand van de kabel :satisfie:

intGod
23 maart 2007, 11:35
Ik heb net een setje nieuwe instrument kabels gekocht (neutrik - samson audio)
en als ik ze gebruik zijn ze inderdaad iets stiller dan mn 5 euro kabels. Maar ik krijg er ook een lager volume door. kan dat aan de kabels liggen?

Samson :'(

Waarschijnlijk filteren ze de ruis niet, ze werken gewoon als een soort weerstand waardoor het volume inderdaad lager wordt en ruis niet door de weerstand komt.

Planet waves kopen :) Of DAP xcalibur. Kost een hoop, gaat lang mee en geeft uitstekend geluid.

Kim Wilson
23 maart 2007, 11:37
Of je soldeert ze zelf in elkaar. Klotz kabel, of goeie mic-kabel, neutrik pluggen eraan, klaar. :)

Squier4ever
23 maart 2007, 18:35
George 'L vind ik de allerfijnste tot nu toe, verkies ze boven oa. spectraflex, ook niet goedkoop.
maar de 'L zijn niet kapot te krijgen erg relaxed