PDA

View Full Version : wat voor lijm voor bindings?



orreltak
22 maart 2007, 20:45
met wat voor soort/merk lijm kun je het beste je bindings aan elkaar lijmen?
en daarna,met wat voor lijm je bindings het beste aan je body lijmt?
heb al die spullen besteld bij stewmac maar die lijm niet.mag niet overgevlogen worden.

nog even wat.als je 3 bindings over elkaar om de body plakt,gaat dat dan 1 voor 1 of alledrie de bindings aan elkaar plakken en daarna pas aan de body?
ben bang als ik die laatste optie kies dat het lijm tussen de bindings gaat knappen met al dat buigen(zeg maar bijna knikken).

Arjo
22 maart 2007, 21:01
Ik heb geen ervaring met meerlaags maar ik heb bij mij een enkele binding gewoon met waterdunne lijm (bison) in de body gelijmd. Wel uitkijken voor je vingers :D en stukje voor stukje lijmen en vastplakken met schildertape. Hoe je de lagen op elkaar doet ik denk dezelfde lijm.

Arjo

rinaldo
22 maart 2007, 21:08
gewoon met sec lijm, aleen heb ik de dikke soort gebruikt die zuigt mischien wat minder in het hout, maar andere soorten lijm werken ook wel denk ik,

heb ook wel eens iets over aceton gehoord, heb er geen ervaring mee maar het schijnt goed te werken.

Javaca
22 maart 2007, 21:14
Denk dat je hier wel wat aan hebt: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=63809

Ik zou ze (afhankelijk van de dikte) 1 voor 1 doen. Anders krijg je een balk die praktisch niet meer te buigen is.


Hierboven heb ik het over een plastic binding op een electrische/folk gitaar.

Voor een houten binding:
http://youtube.com/watch?v=hY_Q1KkZju0

superfly
22 maart 2007, 21:36
Ik heb ook secondenlijm gebruikt, de gel variant vond ik het prettigst, die geeft wat meer gevoel. Die dunne plakt een hele tijd niet en dan in ene zit het muurvast. Geen idee hoe lang het goed blijft, heb ook wel eens gehoord dat secondenlijm verkleuring kan geven.

orreltak
22 maart 2007, 22:28
hier kan ik wel wat mee.bedankt voor de reacties

B_2_the_a
22 maart 2007, 23:07
dikke secondenlijm met wat versneller als het eenmaal zit lijkt me een goeie optie :)

voor bindingen van hout, titebond?