PDA

View Full Version : Buizenversterker



Sjoerd
22 maart 2007, 20:41
Hallo,

Ik speel nu al een tijdje gitaar en ik wil nu echt een buizenversterker.
De stijl die ik speel is voornamelijk blues (jimi hendrix, robin trower) en wat is hiervoor de beste versterker. Het hoeft helemaal niet veel watt te zijn en helaas mag hij ook niet duur zijn. Wat zou de beste versterker zijn??

Bedankt,

Sjoerd.

Squier4ever
22 maart 2007, 20:43
niet te duur en buizenversterker gaan helaas niet zo goed samen, kortom wat is je budget?

goeie amp voor blues is bijv. Fender Blues (junior, deluxe of deville)
maar Hendrix speelde op een Marshall fullstack, dat ga je niet redden denk ik.

peter_heijnen
23 maart 2007, 08:25
In het jsx mini colossal topic staat een harley benton buizenampje van 98 euro. Hou dat even in de gaten anders. Goedkoper ga je het niet makkelijk vinden lijkt me.

Kim Wilson
23 maart 2007, 08:28
Psssst, check mijn sig. :)

BB-G
23 maart 2007, 14:43
Epiphone valve junior?

anibal
23 maart 2007, 14:58
ENGL Blackmore 2de hand op Marktplaats, staan er veel.. goede amp voor je doel.

Sjoerd
23 maart 2007, 15:04
ok, bedankt.

een epi valve junoir lijkt me ook wel wat.

maar je hebt ook een head versie, dan heb ik dus nog een cab nodig..

iemand advies voor een kleine cab voor weinig?? :)

Bedankt,

sjoerd.

Kim Wilson
23 maart 2007, 15:05
Ik heb nog een 2x12 te koop, maar die zal je wel wat te groot zijn, neem ik aan...

Rormo
23 maart 2007, 16:57
Psssst, check mijn sig. :)


Ik heb nog een 2x12 te koop, maar die zal je wel wat te groot zijn, neem ik aan...

Iemand wil graag van z'n spullen af :D


Mare, Sjoerd wat is je maximum bedrag dat je kunt/wilt uitgeven?

new deep
23 maart 2007, 17:16
Ik heb net zelf een Orange Tiny Terror-topje gehaald en moet zeggen dat het een super kastje is.

15 watt maar het blaast aardig. Vooral met een strat een lekkere vintage crunchy sound, als ik jou was zou ik hem zeker ff proberen.

Sjoerd
23 maart 2007, 21:12
nee, de cab die ik zoek moet effe wat kleiner zijn..

heeft iemand ideen?

vulvasonic
23 maart 2007, 21:50
nee, de cab die ik zoek moet effe wat kleiner zijn..

heeft iemand ideen?

Vriend van me waar ik die Epi top heb getest had er twee Line6 cabinetjes onder staan (ieder 2x12). Klonk geweldig. Ik neem aan dat je aan 1 cabinetje genoeg hebt. Nieuw kosten ze al bijna niks, dus tweedehands moet er voor weinig goed aan te komen zijn.

Sjoerd
23 maart 2007, 21:52
ik heb inderdaad aan een cabinetje genoeg, waar zijn deze bijvoorbeeld nieuw te krijgen? Feedback??

Sjoerd
23 maart 2007, 22:20
oh, en nog een vraagje; kan je ook een combo als cabinet gebruiken??

Bedankt,

Sjoerd.

vulvasonic
23 maart 2007, 22:21
ik heb inderdaad aan een cabinetje genoeg, waar zijn deze bijvoorbeeld nieuw te krijgen? Feedback??

Vast wel, maar ik heb ze niet op hun site zien staan, dus ik kan je ook niet vertellen wat ze nieuw moeten kosten. Vorige week liep er hier nog eentje te klagen dat hij zijn Line6 kastje aan de straatstenen niet kwijt raakte omdat hij er net even iets teveel voor wilde hebben.

Sjoerd
23 maart 2007, 23:57
ok, bedankt.

Nog een vraagje: zou ik de Valve head ook op een marshall 30 watt versterker (combo dus) kunnen aansluiten. Dat je dus de speakers van de marshall gebruikt.

BB-G
24 maart 2007, 00:13
Effe letten op de Ohmage, maar dat mag geen probleem zijn, da's mijn bedoeling ook als 'k er eentje zou aankopen (redelijk waarschijnlijk da'k da ook ga doen). Ik ben wel nog aan't twijfelen tussen een head of een combo'tje. Ik denk zelfs da'k 't combo'tje ga nemen en dan later een speak-out mod op laat doen of zo, die mod kost toch geen drol.

Sjoerd
24 maart 2007, 12:06
ok, maar hoe sluit ik de head op mijn combo aan dan??

BB-G
24 maart 2007, 20:38
Sommige combo's (Mijn JCM600 alvast) hebben vanachter een plug aan de speakers die je in een versterker kan steken, als je deze omsteekt in je EVJ dan zou dat moeten werken.

Jimwoud
24 maart 2007, 20:57
Vaak is alleen dat snoertje te kort.

robin..
24 maart 2007, 21:26
Bij mij zit er achter geen plug, hoe zou dit dan moeten??

BB-G
25 maart 2007, 12:47
Vaak is alleen dat snoertje te kort.

Nieuw en langer snoertje op solderen? it is echt niet 't allrmoeilijkste dat er bestaat in de wereld.

BB-G
25 maart 2007, 12:51
Bij mij zit er achter geen plug, hoe zou dit dan moeten??

Ja, dan zou 'k de combo eens moeten zien, maar normaal kan je dan dmv knippen en solderen een jack kunnen monteren, is wel een klein beetje werk (kastje openvijzen, mannetjes- en vrouwtjesjack kopen, waarschijnlijk ook een langere speakercable kopen en alles juist aan elkaar solderen.) maar dan kan je wel je speaker van je 30W aan je EVJ hangen.