PDA

View Full Version : Nieuwe track in wording



Ic3gl0vE
22 maart 2007, 19:49
Metaldingetje van mij alhier te beluisteren (http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=614692&songID=5145173) (klik op 'hi-fi' om te luisteren)

Jackson RR performer gitaar en Dean 5 snarige bas opgenomen via podXT
Drums zijn EZdrummer
Klein synth sampletje ergens is een roland JV1010


Ik weet dat het allemaal niet even strak is ingespeeld, maar dit is ook nog niet definitief. Ben alvast benieuwd naar wat feedback!

Lacrimosa
22 maart 2007, 19:52
Hej man!

Ik vind het erg goed klinken, vooral de gitaar!

Drums zijn ook tof, alleen de OH's staan iets te zacht, of je hebt er geen ambience op staan?

Iig, het klinkt echt STUKKEN beter dan een tijdje terug!

Way to go!

Elixir
22 maart 2007, 20:11
Klinkt erg goed hoor. Ook erg lekker gespeeld.

Ic3gl0vE
23 maart 2007, 00:14
Bedankt voor jullie reacties!

De room mic staat inderdaad nogal zacht in de mix nu, overhead kan misschien iets harder maar niet veel want dan springen de crashes er teveel uit vind ik. Eerlijk gezegd heb ik nog niet echt aandacht besteed aan de room mic verder, moet er nog naar kijken.

Geluid wordt wel elke keer beter en daar ben ik erg blij mee. Ik heb nu eindelijk een fatsoenlijke werkplek met prettige monitorplaatsing op de juiste hoogte in m'n kamer en dat nodigt toch wel flink uit om lekker creatief aan de slag te gaan en dingen op te nemen.

Reel Big Fish
23 maart 2007, 00:43
Killswitch Engage invloeden zijn duidelijk hoorbaar, maar daar is niks mis mee want zij maken vette muziek! Ga zo door :)

Ic3gl0vE
23 maart 2007, 01:01
Leuk dat je dat zegt, ik heb namelijk nog maar een keer een stukje van een killswitch engage nummer gehoord en ken de band verder totaal niet.

Zelf dacht ik meer in de richting van bands als Soilwork en Mors principium est, maar dat zal wel in hetzelfde straatje liggen dan :)

Rooftop
23 maart 2007, 08:16
Dit is vet cool
ik heb nog nooit zo'n vette metal liedje gehoord
alleen herrie maar dit ist echt cool :cooler: :D

Ic3gl0vE
23 maart 2007, 11:24
Dank je wel man :D :D

ExRxIxC
23 maart 2007, 13:26
dit is echt weer zo'n nummer met een geniaal gitaar stukkie! :o (je weet wel, zoiets waarvan je denkt "woooooooow, hoe denkent ie dat, dat wil ik ook kunnen bedenken")

duckman
23 maart 2007, 13:30
klinkt goed!! Mooie riffs en strak geluid.:cooler:

Don Capo
23 maart 2007, 13:32
[duitseaccent modus aan] GEIL!!!! [duitse accent modus uit]

Lekker man. KLinkt erg strak, ben hem nu al voor de vierde keer aan het luisteren. Goede vrijdagmiddag-het-is-bijna-weekend-muziek!

Azaruc
23 maart 2007, 14:17
Ik vind het erg lekker klinken :cooler:

Meestal houd ik niet zo van metal, maar dit klinkt echt goed :hippie:

Negative K3 fan
23 maart 2007, 18:30
ik luister nu over een stel crappy speakers, maar dit klinkt erg goed. Hele nette 'moderne' gitaartoon en spel (in flames achtig?)... de drums hebben nog wel iets werk nodig denk ik, maar best wel goed, wat betreft productie stukken beter dan eerder en het riffje klinkt ook wel lekker en is strak gespeeld.

je zit op de juiste weg maarten!

new deep
23 maart 2007, 18:49
Klinkt zeker cool!!

MichaelSS
23 maart 2007, 19:24
Lekker :jam:

Das Schaap
23 maart 2007, 20:53
Geinig ding.

Ik hoor alleen niet echt de bas, en ik was wel nieuwsgierig naar het geluid ervan door de POD XT. Of heb je het baspakket erin zitten ? Oh en het metalpack ?

Als je geen van beiden hebt ben ik nieuwsgierig naar je patches. :D

Ic3gl0vE
23 maart 2007, 21:20
Bedankt voor jullie reacties allemaal, ik had veel meer kritiek verwacht eigenlijk :D

@Schaap: Je hoort de bas inderdaad niet superduidelijk, maar je hoort het wel duidelijk als de bas er níet is zeg maar. Ik zal het ook eens met plectrum inspelen zodat het basgeluid meer attack krijgt wie weet helpt dat (denk het wel).
Ik heb niet het baspakket maar wel de metalshop/fx/vintage uitbreidingen in m'n pod. Bas heb ik opgenomen met de tube preamp met een EQ, gate en compressor. Daarna nog een parametrische EQ er overheen in winamp omdat er een paar storende frequenties in zaten die de hele mix dichtgooiden.

Mitch_mashinguard
23 maart 2007, 23:30
Ik vind het erg lekker klinken :cooler:

Meestal houd ik niet zo van metal, maar dit klinkt echt goed :hippie:

Precies mijn mening :D