PDA

View Full Version : van tele naar naar esquier?



keithvandentol
22 maart 2007, 19:17
is het mogelijk dat ik het halselement van mijn tele helemaal naar beneden "schroef", (dit is mogelijk ik heb het namelijk opgemeten) en er dan een esquier slagplaat opzet, zodat het net lijkt of ik een esquier heb, of is dit onmogelijk omdat het element dan geen geluid meer "doorgeeft".

het zit namelijk zo, ik heb een keer een op een customshop esquier gespeeld en die had zo'n "verborgen" element in de halspositie, dus nouw vroeg ik me af of ik dit ook zo zouw kunnen doen of hebben ze daar een speciaal element voor gebruikt.

Keith van den Tol

Squier4ever
22 maart 2007, 20:48
een esquier heeft helemaal geen halselement
die moet je er gewoon uit solderen
weet niet wie je die onzin heeft wijsgemaakt.

wel een sig-worhty post though......

B_2_the_a
22 maart 2007, 20:50
keith heeft gelijk hoor :)

fender heeft esquires met pickups onder de slagplaat :P

Javaca
22 maart 2007, 21:20
http://www.cinesia.net/forum/images/smiles/ontopic.gif

B_2_the_a
22 maart 2007, 21:38
hehehe jan de mod is alive!

Orpheo
22 maart 2007, 23:22
een esquier heeft helemaal geen halselement
die moet je er gewoon uit solderen
weet niet wie je die onzin heeft wijsgemaakt.

wel een sig-worhty post though......

die van jou ja. hij heeft t over een esquire in LOOKS, maar qua wiring een gewone tele....

madman
22 maart 2007, 23:26
als je je element zo laag draait, dan wordt je uitgangssignaal toch een flink stuk minder?
op zich is het wel gaaf, maar IMO heb ik toch liever meer output dan die looks.....

B_2_the_a
22 maart 2007, 23:32
met een heftig element kom je ver..

maar ideaal is het niet :)

Squier4ever
23 maart 2007, 12:36
ik zou het niet doen.
wil je esquier looks, koop of maak er een esquier van.

keithvandentol
23 maart 2007, 12:45
een esquier heeft helemaal geen halselement
die moet je er gewoon uit solderen
weet niet wie je die onzin heeft wijsgemaakt.

wel een sig-worhty post though......

die onzin is me door niemand wijs gemaakt, want er bestaat een customshop esquier die een verborgen halselement onder de slagplaat heeft zitten, maar in ieder geval bedankt voor de nutteloze post.

maar ontopic, dus als ik het element helemaal naar beneden schroef en er nog eens een slapglaat over heen doe, verlies ik zo ongelofelijk veel output dat ik eigenlijk niks meer aan mijn halselement heb, als ik het goed begrijp

Squier4ever
23 maart 2007, 12:50
I'm sorry...
ik vind het iig onzinnig.

madman
23 maart 2007, 12:51
naja, ik weet niet hoeveel output je verliest, maar het zal zeker merkbaar zijn in je sound, daarom zou ik het iig niet doen

maar als jij dat op zich nog vindt klinken....
schroef eerst je element eens zo ver omlaag en kijk of je het dan vindt klinken, een stukkie slagplaat ertussen zal daarna nog nauwelijks effect hebben op je sound...

keithvandentol
23 maart 2007, 12:57
naja, ik weet niet hoeveel output je verliest, maar het zal zeker merkbaar zijn in je sound, daarom zou ik het iig niet doen

maar als jij dat op zich nog vindt klinken....
schroef eerst je element eens zo ver omlaag en kijk of je het dan vindt klinken, een stukkie slagplaat ertussen zal daarna nog nauwelijks effect hebben op je sound...

ik zal het vanmiddag eens proberen, ik zal mijn bevindingen wel posten