PDA

View Full Version : Fender



wouterp
22 maart 2007, 17:33
Hoi,

Ik ga een nieuwe versterker kopen en het gaat waarschijnlijk een fender worden (voor de cleane sound). ik ben nog aant twijfelen tussen de hotrod deville / deluxe, de blues deville en de bassman. Wat zijn de grote verschillen tusse deze beestjes? en in verband met de speakers: 2x12 of 4x10??

Alvast bedankt!

Wouter

Squier4ever
22 maart 2007, 20:46
ga testen!
wij kunnen wel zeggen wat wij het lekkerst vinden, maar wat jou oren zeggen telt IMO veel meer. wij hoeven jou sound in principe toch niet te horen, jij wel.

(tenzij je hard kunt maken dat je in een beroemde band zit :D)

Kim Wilson
23 maart 2007, 08:28
Ik kan je een Hotrod Deluxe van harte aanbevelen. ;)

Johnny Ramone
23 maart 2007, 14:23
Ik kan je een Hotrod Deluxe van harte aanbevelen. ;)

Koop hem ergens waar ze goede garantie geven, want ze gaan nogal snel naar de kloten!

Kim Wilson
23 maart 2007, 14:27
Koop hem ergens waar ze goede garantie geven, want ze gaan nogal snel naar de kloten!
Wat is dat nou weer van onzin? Die van mij gaat alweer bijna 4 jaar mee zonder problemen.

oliver538
23 maart 2007, 15:35
Nou, onzin...
Check deze post: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=88797

Voor de rest kan ik je een Fender Hotrod van harte aanbevelen trouwens!
verschil qua sound tussen de Deluxe / Deville's is niet erg groot; de Deville's hebben tuurlijk meer Watt en meerdere speakers, maar de sound op zich is hetzelfde.

Kim Wilson
23 maart 2007, 15:50
Ja, dat kan natuurlijk gebeuren. Maar goed, daar helpt ook geen garantie meer aan. En het is ook niet zo dat alle Hotrods vroegtijdig stuk gaan.

Johnny Ramone
23 maart 2007, 15:56
Met goede garantie bedoel ik dat een erkende Fender reperateur, ik geloof in NL is dat Peter van Weelden, de reperatie uitvoert. Je hebt winkels die te beroerd zijn hem op te sturen en zelf de soldeerbout er in drukken. By the way: Hot Rods hebben een supersound, ze zijn alleen erg kwetsbaar, net zoals vele andere printplaatjesversterkers.

Ik heb er drie gehad en alle drie klonken super maar kakten natuurlijk af tijdens optredens!
succes ermee!

Kim Wilson
23 maart 2007, 16:02
Ze zijn idd vrij kwetsbaar, dat klopt wel. Het zijn dan ook budget-buizenamps. Je moet er een beetje voorzichtig mee omgaan, maar dan heb je wel een echte Fender buizenamp voor weinig.

Trouwens, tegenwoordig (zo'n beetje de laatste 25 jaar) zijn (bijna) alle amps met printplaten. Daar is op zich niks mis mee, ze worden alleen een beetje kwetsbaarder. Maar ze kunnen wel betaalbaar blijven. Als ze een huidige amp PTP zouden moeten maken, komt ie minstens twee keer zo duur uit.

shamehair
24 maart 2007, 20:30
Ze zijn allemaal goed.

Naar wat ik zelf al gehoord heb vond ik een oude Bassman in combinatie met een Fender reverb tank het Walhalla van sound. Alleen kost het dan wel veel centjes ...

Eko
25 maart 2007, 10:21
DE verschillen liggen veelal in de gebruikte materialen. Een 12 inch reageert anders dan een 4 x 10 inch. Over het algemeen is een 10 inch iets feller. Een 4 x 10 heeft een groot totaal oppervlak en levert veel druk. Een 2 x 12 inch levert een ronder warm geluid, denk maar aan een twin.
Een versterker zonder masterregeling zoals een bassman moet verder opengezet worden voor een natuurlijke drive. Dit levert echter wel de mooiste crunch op die je bedenken kunt. Een mastervolume amp zorgt voor een crunch op lager volume , maar dat is toch echt anders dan het voorgaande.
Het kan er zelfs aan liggen wat voor gitaar je speelt. Een hoop mensen vinden dat bv een tele mooier uitkomt via een 4 x 10 dan een 2 x 12.
Verder zitten er heel grote verschillen in een ,,special design,, Fender speaker en bv een goede Weber of Jenssen.
Zet er gewoon wat op een rij en luister zelf. Uiteindelijk ga jij er mee spelen en wij niet. Je eigen smaak is belangrijk.

guitartub
25 maart 2007, 11:24
Voor de cleane sound zou ik je een Deluxe aanraden. De Hotrod serie is meer een bluesgerichte reeks en heeft volgens mij eerder een randje dan de Deluxe. Voor jazz (dus een harde cleane sound) vind ik de Deluxe erg mooi.