PDA

View Full Version : Best verkrijgbare versterker voor rond de 1000 euro?



Yamhammer_71
22 maart 2007, 16:39
Dag gitaristen,

Wat is volgens jullie de best verkrijgbare versterker van rond de 1000 euro?
Het liefst een geweldige combinatie met een Gibson Les Paul.....

Ik ben op zoek naar een rock-beest met een goed clean!
______________________
''Let's rock harder'' :speed:

vulvasonic
22 maart 2007, 16:48
Daar kun je nooit een eenduidig antwoord op geven.
Zelf zou ik voor dat geld altijd gaan voor de Vox AC30CC. Perfecte amp voor alles.

spanky_franky
22 maart 2007, 18:51
Marshall Vintage/Modern 2x12" combo? (zie topic voor lyrische verhalen)

jonesd
22 maart 2007, 19:02
+ 1 voor de ac30cc.

Toch bestaat er niet zoiets als "de beste versterker voor 1000 euro"

Alles is zo afhankelijk van stijl en smaak.

Bovendien is er een groot verschil in prijzen tussen nieuw en tweedehands...

wytz
22 maart 2007, 19:33
een tweedehands koch!

RolandT
22 maart 2007, 20:07
Als ik ooit nog eens 1000 euro teveel (en een vertsterker te weinig) zou hebben dan deze Matamp King Street (http://www.matamp.co.uk/kinghead.htm) versterker.

Mitch
22 maart 2007, 20:25
Ik geloof dat je voorkeur voor Matamp inmiddels bekend is :D

1000E, sja, daar is zo veel voor te koop, maar niet alleen maar geweldig. Je vraagt om een rockbeest, maar ook mooi clean. Twee kanalen ? Of mag natural overdrive ook ? Of liever een geweldig clean dat met pedalen te oversturen is ? En moet het nieuw of mag het tweedehands ? Combo neem ik aan ?

Oftewel: kan het iets preciezer....

In de categorie nieuw, tot 1000E, dan wel goed klinkend, dan wel goed bruikbaar schieten mij te binnen:

Engl screamer
Koch Studiotone
Vox AC15CC1x
Vox AC30CC1

Yamhammer_71
22 maart 2007, 20:26
Ik dacht dat die VOX AC30CC vooral geschikt was voor single coil-gitaren?

Tweedehands telt niet mee in het rijtje.

Nieuwe versterkers die momenteel verkrijgbaar zijn...en hiervan de beste t/m 1000 euro.

De stijl van spelen is zoals ik al zei: rock, hardrock, zingende lead solo's.
Leuk zou het zijn als de versterker een goed clean kanaal heeft.

Geen goede, nieuwe Marshall van rond de 1000 euro verkrijgbaar??

Yamhammer_71
22 maart 2007, 20:31
Ik geloof dat je voorkeur voor Matamp inmiddels bekend is :D

1000E, sja, daar is zo veel voor te koop, maar niet alleen maar geweldig. Je vraagt om een rockbeest, maar ook mooi clean. Twee kanalen ? Of mag natural overdrive ook ? Of liever een geweldig clean dat met pedalen te oversturen is ? En moet het nieuw of mag het tweedehands ? Combo neem ik aan ?

Oftewel: kan het iets preciezer....

In de categorie nieuw, tot 1000E, dan wel goed klinkend, dan wel goed bruikbaar schieten mij te binnen:

Engl screamer
Koch Studiotone
Vox AC15CC1x
Vox AC30CC1

Het liefst 1 kanaal, clean. Met pedalen doe ik de rest.
Die Engl screamer/Koch Studiotone....dat zijn echt kleine versterkertjes voor zo'n bedrag? Kan toch nooit breed of goed klinken? (tijdens repeteren/optredens). Hoe klinken die dingen?

Squier4ever
22 maart 2007, 20:45
laat je oren nou eens eerst werken voordat je zegt dat een kleine amp niet breed kan klinken, je zult versteld staan.

vulvasonic
22 maart 2007, 20:46
Het liefst 1 kanaal, clean. Met pedalen doe ik de rest.
Die Engl screamer/Koch Studiotone....dat zijn echt kleine versterkertjes voor zo'n bedrag? Kan toch nooit breed of goed klinken? (tijdens repeteren/optredens). Hoe klinken die dingen?

In dat geval zou ik al helemaal voor de AC30 gaan. Die reageren ongelofelijk goed op pedalen in het algemeen. Ze gaan knetterhard en ze rocken als de beste.

dePerik
22 maart 2007, 20:53
In dat geval zou ik al helemaal voor de AC30 gaan. Die reageren ongelofelijk goed op pedalen in het algemeen. Ze gaan knetterhard en ze rocken als de beste.

En eh u had thuis staan..twee eh?... :D

brunodb
22 maart 2007, 20:56
orange rocker 30. heb ook nog een vox ac 30 cc2 gehad. maar man, wat scheurt die rocker dertig lekkerder. alleen is de vox wat veelzijdiger met een clean kanaal met equalizing en tremelo en reverb enzo.

maar qua pure drive sound klinkt de orange echt nog een stuk lekkerder en zowel met een strat als met een les paul.

sandra-kane
22 maart 2007, 20:59
een marshall
sandra

RolandT
22 maart 2007, 21:02
Ik geloof dat je voorkeur voor Matamp inmiddels bekend is :DHij vroeg toch naar de beste versterker :D :D

@Yamhammer_71: bel gewoon eens naar Matamp en zeg hen wat je wensen zijn, doen!

hassent
22 maart 2007, 21:03
Marshall 6101 combo / 6100 top. Geweldig clean (voor een Marshall), super crunch en heerlijk lead kanaal.

vulvasonic
22 maart 2007, 21:31
En eh u had thuis staan..twee eh?... :D

Uuuuuh Vox AC30'jes geloof ik..... :D

Mitch
22 maart 2007, 21:37
Het liefst 1 kanaal, clean. Met pedalen doe ik de rest.
Die Engl screamer/Koch Studiotone....dat zijn echt kleine versterkertjes voor zo'n bedrag? Kan toch nooit breed of goed klinken? (tijdens repeteren/optredens). Hoe klinken die dingen?

O wacht, je wil eerst amps binnen een bepaald budget horen van ons om daarna van mening te zijn dat 't niks kan zijn ? Spaar verder.

Kaboemba
22 maart 2007, 21:47
Ik wil niet lullig doen maar hij zegt de beste verkrijgbare versterker, dat betekent de versterker die je het makkelijkst kan krijgen. Oftewel dat hij op de meeste punten verkocht wordt.

Vind het wel een rare vraag.

Harry
22 maart 2007, 23:28
ik ook, het klinkt alsof hij een versterker wilt die iedereen al heeft omdat die zijn nut dan wel bewezen zou hebben...

Misschien kun je beter zelf iets uitproberen?

drap
23 maart 2007, 00:00
Het is ook een wat rare vraag. De best verkrijgbare voor een bepaald bedrag... Ja eh... ik zou zo zeggen, ga eens kijken in de winkel. Ik denk dat die wel goed beschikbaar zijn, ofniedan.

En een Koch Studiotone zal niet gaan klinken omdat ie maar klein is? Beetje vreemde gedachte. En als je het nou over een mooi, sprankelend clean hebt dan is dat wel bij Koch te vinden. Wat ik er ook over gelezen heb is dat die dingen ook een ongelooflijke headroom met zich meebrengen.

Yamhammer_71
23 maart 2007, 00:07
''Best verkrijgbare versterker''....?
Sorry, het moest zijn: ''Beste verkrijgbare versterker'', om ff alle onduidelijkheid weg te poetsen.
Ik vraag me af of er GOEDE Marshalls te koop zijn van rond de 1000 euro....

drap
23 maart 2007, 00:14
''Best verkrijgbare versterker''....?
Sorry, het moest zijn: ''Beste verkrijgbare versterker'', om ff alle onduidelijkheid weg te poetsen.
Ik vraag me af of er GOEDE Marshalls te koop zijn van rond de 1000 euro....

Eh.. he??? :o Snap je 'm zelf nog wel? :o

Yamhammer_71
23 maart 2007, 00:42
Eh.. he??? :o Snap je 'm zelf nog wel? :o

''Best verkrijgbare versterker'' betekent: de versterker die het makkelijkst te verkrijgen is. ''Best'' slaat in deze zin op 'verkrijgbaar'.

''Beste verkrijgbare versterker'' betekent: de versterker van de beste kwaliteit en verkrijgbaar uiteraard.....''Beste'' slaat in deze zin op het woord 'versterker'....

Het is dus ''beste verkrijgbare versterker'' voor 1000 euro.

Marshalls die hieraan voldoen?

ColourofFire
23 maart 2007, 00:42
Het liefst 1 kanaal, clean. Met pedalen doe ik de rest.
Die Engl screamer/Koch Studiotone....dat zijn echt kleine versterkertjes voor zo'n bedrag? Kan toch nooit breed of goed klinken? (tijdens repeteren/optredens). Hoe klinken die dingen?


Eerst horen, dan zeiken.

Die kleine amps gaan bikkelhard door live. In een combo van 1000 euro zit meer kwaliteit dan in een stack van 1000 euro...

wrc_46
23 maart 2007, 00:49
De top van de dsl50 is rond of net onder de 1000 euro? kan dit? En krijgt toch meestal goede kritieken, heb je wel geen cabinet. Maar anders occasie kijken?

Ikzelf ben ijverig aan het sparen voor een Vox ac30 cc of zo'n nieuwe ac50 classic plus (lijkt me ook wel veelzijdig ding) .

Yamhammer_71
23 maart 2007, 00:58
De top van de dsl50 is rond of net onder de 1000 euro? kan dit? En krijgt toch meestal goede kritieken, heb je wel geen cabinet. Maar anders occasie kijken?

Ikzelf ben ijverig aan het sparen voor een Vox ac30 cc of zo'n nieuwe ac50 classic plus (lijkt me ook wel veelzijdig ding) .

Ik wist niet dat die Kochs/Engls hard gaan in live situaties......er zit wel wat in dat de combo's beter zullen zijn dan veel stacks van dezelfde prijs....meer kwaliteit misschien voor een kleiner ding en dan al duurder dan een grote Laney stack zelf......je hebt al een Laney stack (groot) voor 600 euro, kweenie of dat kwaliteit is??????

Me too...ik ben ook aan het sparen voor een goede versterker en ook die Vox zie ik op zich wel zitten....een keer testen denk ik. Hopelijk werkt het goed met een LP.
Vraag me af of je iets hebt aan alleen een losse marshall top? Is dit ook te combineren met een cabinet van een ander merk...bijv Laney? En heb je dan nog steeds de kwaliteit van de Marshall stack die je dan hoort?? Das wel een interessante vraag :)

ljt
23 maart 2007, 03:53
+1 voor de Koch...

Dat zijn echt alleskunners...

hassent
23 maart 2007, 06:42
Als je zo op Marshall gefocussed bent dan zeg ik het nog maar een keer. Ga eens kijken naar een 2ehands 6101 of 6100. Dat zijn verreweg de meest veelzijdige marshalls (ok ik heb de nieuwe series nog niet gehoord, schijnen ook erg goed te zijn) 3 kanaals, midi, fx. Die heb je best voor die prijs.
IMO zijn ze een stuk beter dan de 'nieuwere' TSL's. De TSL heb ik ook gehad maar is veel minder veelzijdig.

En anders....
Doe een lekker dagje testen bij verschillende zaken. Klank is zo subjectief als wat.

Treeb
23 maart 2007, 09:10
Idd, de koch, of een mesa boogie dc5 of misschien nieuwe f50 al zijn de verhalen daar over verdeeld. Of engl Screamer/thunder.

Nellyrocks
23 maart 2007, 09:40
nogmaals ac30cc.

Voor mij iig de enige echte optie tot €1000,-

brunodb
23 maart 2007, 12:07
wat wil de topicstarter van muziek ermee spelen? want ook al is een vox ac30 cc een goeie versterker voor het geld. metal kan je er echt niet mee spelen. verder dan een rockgeluid is er niet uit te krijgen en met de gain ver open wordt het modderig

Balthazar
23 maart 2007, 12:07
Marshall jcm900 top + cab, redelijk clean, lekkere marshall rocksound, metal blues jazz alles kan geen gekut met lastige knoppen en instelling en push pull switches. altijd in overvloed te krijgen,
hou je nog 200 euro over voor andere leuke dingen.
en ook nuttig voor grote gigs want 100 watt buizenpower

PeteRS
23 maart 2007, 12:47
Marshall jcm900 top , lekkere marshall rocksound,

Daar zijn de meningen over verdeeld ;)

drap
23 maart 2007, 13:36
Daar zijn de meningen over verdeeld ;)

Of beter gezegd, het is een hype geworden om die dingen af te kraken. Evenals dat het tegenwoordig in is de JCM800 te hypen. Ik heb ooit eens op de JCM900 mogen spelen en ik vond het helemaal niet zo'n slechte amp. Veel warmer en lang niet zo schel en een veel beter clean dan veel mensen willen doen geloven. Dat kon ik niet zeggen van de JCM800, waar ik het clean helemaal niet zo goed van vind.

wrc_46
23 maart 2007, 22:02
Is dit ook te combineren met een cabinet van een ander merk...bijv Laney?

Naar de zaken die ik lees, want ja heel veel ervaringen met cabinets heb ik nog niet, hangt enorm veel af van je speakers. Als je bijvoorbeeld dan een laney kast hebt en je gooit er celestion V30 's in denk ik dat je geen "verkeerd" geluid zult krijgen, maar ja ieders oren verschillen. Ik denk dat een top altijd wel zijn karakter zal blijven behouden.

Ik zou zeggen gewoon dagje naar Feedback of andere winkel gaan en spelen tot je iets naar je zin vindt. Is ie 200 euro te duur? Spaar dan ff en daar krijg je later dan helemaal geen spijt van.

Fumi SG
23 maart 2007, 22:08
Natuurlijk kun je tops en cabinets van verschillende merken hebben. Sterker nog, let maar eens op en je ziet het vrij veel. Eigenlijk klinken alle verschillende cabinets anders, ook al hebben ze dezelfde speakers! Ga dus gewoon af op wat je het mooist vind. Het enige waar je wel een beetje op moet letten is wattage. Een kast met Greenbacks gaat het waarschijnlijk niet lang houden als je echt gaat blazen met je Blue Voodoo of je ModeFour ofzo...

@WRC_46... ben jij toevállig fan van rallyrijden en Valentino Rossi??

wrc_46
23 maart 2007, 22:20
Vroeger was ik daar idd vrij harde fan van, nu ja vroeger, een jaar of 2 geleden.

Nu is die passie een beetje afgezwakt.

Yamhammer_71
23 maart 2007, 22:33
Bedankt voor de tips...
Het moet dus een versterker gaan worden die goed op pedalen kan reageren....met name een stevige distortion.
En ik ben niet zo weg van stacks al zijn het geweldige dingen, maar het liefst dus gewoon een combo Marshall of iets anders wat van nature een goed clean heeft en heerlijk rockt....ben niet zo van 't vervangen van buizen.......
Moet dus gewoon al perfect zijn!!

drap
23 maart 2007, 22:37
Bedankt voor de tips...
Het moet dus een versterker gaan worden die goed op pedalen kan reageren....met name een stevige distortion.
En ik ben niet zo weg van stacks al zijn het geweldige dingen, maar het liefst dus gewoon een combo Marshall of iets anders wat van nature een goed clean heeft en heerlijk rockt....ben niet zo van 't vervangen van buizen.......
Moet dus gewoon al perfect zijn!!

Pssst... Buizen moet je sowieso eens in de zoveel tijd vervangen... :sssh:

Dirkdewaard
23 maart 2007, 22:50
Wat ik je kan aanraden is:

-Koop 2de hands en luister hoe hij klinkt met je gitaar.
-Neem de tijd
-Verdiep je in buizen
-Kijk verder dan de top alleen, speakers zijn zeker net zo belangrijk.

Zorg dat al je materiaal het zelfde niveau heeft. Een set is meer dan een versterker en een gitaar. Koop: goede snaren, goede potmeters, goede elementen, goede snoeren, goede effecten, goede speaker kabels, goede speakers, goede kast, onderhoud, goed afgestelde gitaar, goede buizen ect.

Als een van deze dingen niet goed zijn heb je niets aan je dure versterker en gitaar. Mensen kijken hier wel eens overheen. Koop een versterker van 600 euro en besteed de andere 400 euro aan dingen waar je niet zo snel over nadenkt (zie boven). Succes.

Yamhammer_71
23 maart 2007, 23:14
Wat ik je kan aanraden is:

-Koop 2de hands en luister hoe hij klinkt met je gitaar.
-Neem de tijd
-Verdiep je in buizen
-Kijk verder dan de top alleen, speakers zijn zeker net zo belangrijk.

Zorg dat al je materiaal het zelfde niveau heeft. Een set is meer dan een versterker en een gitaar. Koop: goede snaren, goede potmeters, goede elementen, goede snoeren, goede effecten, goede speaker kabels, goede speakers, goede kast, onderhoud, goed afgestelde gitaar, goede buizen ect.

Als een van deze dingen niet goed zijn heb je niets aan je dure versterker en gitaar. Mensen kijken hier wel eens overheen. Koop een versterker van 600 euro en besteed de andere 400 euro aan dingen waar je niet zo snel over nadenkt (zie boven). Succes.

Nou dat zit allemaal wel snor.
Thuis heb ik een grote Laney Stack en een crappy Fender transistor en mn Gibson Les Paul Standard in de Laney pluggen en wow.....heerlijke sound. Ik twijfel totaal niet aan mn pedalen, snoeren etc, die zijn exact zoals ik het wil. De Les Paul is een eersteklas gitaar en daarover mag niet geklaagd worden :D
Ik ben dus gewoon op zoek naar een vreselijk goede amp, zodat alles en uiteindelijk de Gibson helemaal tot haar recht komt.

hassent
24 maart 2007, 07:42
Er is maar één manier om die gison volledig tot z'n recht te laten komen en dat is een geweldige gitarist die 'm bespeeld. En een geweldige gitarist kan ook over een crappy transistor bak super klinken (en hiermee vel ik geen oordeel over je spel want ik ken je niet).

Ik begrijp niet goed waar je naar toe wil met dit topic. Er zijn al heel veel versterkers voorgesteld, maar je reageerd eigenlijk nergens positief op. Dat kan IMO ook niet omdat je al die versterkers nog niet gehoord hebt! Ga nou gewoon eens een dagje ergens testen. Voor euro 1000,- is zat te koop wat aan je wensen kan voldoen.
Of wil je 'm vanuit je luie stoel via internet kopen? Dan zal je nooit de goede afweging kunnen maken. Zals ik al eerder zei, al onze meningen zijn zo subjectief als wat. Ik ben ontzettende fan van m'n Marshall 6101, een ander zou 'm het liefst begraven en zweert bij een Engl of een Koch. Allemaal een kwestie van smaak.

Kortom, testen bij een zaak waar ze veel keuze hebben en je eigen oordel vellen!

Outrage
24 maart 2007, 09:10
Die laney doe je hebt, is dan een buizenversterker? Je hebt nl ook heel aardige laney-buizenversterkers, die niet eens zo duur zijn.

Baker
24 maart 2007, 10:21
+1 voor de Koch...

Dat zijn echt alleskunners...


ja maar de studiotone combo schiet toch echt tekort hoor als rockbeest.
ik heb dat ding getest en ik vind het de meest overschatte amp hier op het forum.

Misschien als je de head versie met een 2x12 cabinet koopt dat het beter klinkt.


@topicstarter

kijk eens naar een 2e hands multitone 2x12 combo
Moet lukken voor 1000 Euro
Er staan er zat te koop op marktplaats/gitaarmarkt

Di Stefano
24 maart 2007, 17:18
Ik denk dat Marshall zichzelf toch al vaak bewezen heeft in combinatie met een Les Paul. Denk maar aan Slash, Jimmy Page,... en noem zomaar op. Het recentste model dat ik heb getest was de DSL50 en ik vond hem heel goed.

Yamhammer_71
25 maart 2007, 00:27
Die laney doe je hebt, is dan een buizenversterker? Je hebt nl ook heel aardige laney-buizenversterkers, die niet eens zo duur zijn.

Nee, het is een grote Laney transistor stack MXD 120H (4 joekels van speakers). Veel betere sound zit er in dan de kleine Fender versterker....maar tis nog steeds geen buizen :)
Ik merk dat je eigen spel (manier van aanslag etc) in combi met je eigen pedalen inderdaad heel erg belangrijk is voor het geluid wat je voortbrengt. En toch kunnen elementen (hogere of lagere output/toon) zeker een bijdrage leveren aan het geluid dat je wilt voortbrengen, een onderschatte belangrijkheids-graad!!
Ik speel met echt veel (high) gain (pedaal), maar moet wel alle knoppen ervan exact naar mn smaak op een milimeter na inregelen om er een fantastische sound eruit te halen en dat vergt veel tijd en experimenteren. Het mag niet modderig worden, niet woelig onder high gain, niet te fel en ga zo maar door...
De rest zit in de vingers en bovenal de gitaar zelf.
Binnenkort eens naar een Marshall kijken, lijkt me toch wel de top of the bill in combi met een Les Paul.

ColourofFire
25 maart 2007, 00:54
Je kan ook voor een laney GH50 kijken. Goeie britse rocksound voor een leuke prijs. Marshall is ook goed, maar staar je niet blind op een grote naam. Ik ben zeker geen marshallhater, maar je moet wat verder kijken dan wat je in alle plaatjes enzo ziet.

hassent
25 maart 2007, 09:15
Je kan ook voor een laney GH50 kijken. Goeie britse rocksound voor een leuke prijs. Marshall is ook goed, maar staar je niet blind op een grote naam. Ik ben zeker geen marshallhater, maar je moet wat verder kijken dan wat je in alle plaatjes enzo ziet.

Klopt, als ik het het eerlijk toe moet geven heb ik altijd Marshall gehad (Lead 12, Valvestate 8240, TSL100) omdat je dan denkt dat het goed is, zonder echt te vergelijken. Nu heb ik een 6100 top en da's eigenlijk de eerste Marshall waar ik écht tevreden over ben. Hoewel, de 8240 was ook erg goed en compleet voor z'n geld, maar kan niet tippen aan de 6100 uiteraard.

Als ik een nu nieuwe versterker uit zou moeten zoeken zou ik het met een blinddoek doen, zodat je niet aangetrokken wordt door de merknamen, maar puur op klank. Er zijn zat versterkersdie goed klinken met een LP, Marshall is er één van maar zeker niet de enige.

PGR
25 maart 2007, 21:43
Probeer een Marshall 2558 2x12" 25/50 Watt Jubilee buizencombo. Die van mij bijvoorbeeld... :D

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=74650

Neals
25 maart 2007, 22:54
Rocksound, ik zeg MESA/BOOGIE!

Prima clean, ultieme scheur, en als je naar wat oudere of andere modellen kijkt is er ook betaalbare keus.

Betaalbaar is de F30/F50, de Nomad en de .Caliber serie. Ook betaalbaar is een Studio/Formula/Quad preamp door een 20/20 of 50/50 eindversterker.

Zeker eens proberen.

Ibanez RuleZ
26 maart 2007, 00:10
bij de laatste set aan opties zeg ik: spreakercab. feit is wel dat die combi goed klinkt.

harrald