PDA

View Full Version : Coole gitaar! De nieuwe Danelectro DC '59



E-J
22 maart 2007, 16:04
http://www.vintagesilvertones.com/guitar/danelectro_dc59/danelectro_dc59.jpg

Eem gitaartje met lipstick pickups! In mei komt de (zoveelste?) reissue van dit model uit. Ik vind het serieus een heel leuk ding voor erbij! Quanta kosta? 215 euro! :o

Reeds al wat reviewtjes gelezen, en dit zou een behoorlijk goed gitaartje voor dat geld zijn! Bekende gitaristen die dit model bespeelden zijn o.a. Jimmy Page en wijlen Syd Barrett!

Wat vinden jullie hiervan?

Elixir
22 maart 2007, 16:10
ik kan er niks aan doen, maar ik vind het verschikkelijk lelijk :P. Waar kun je dat geluid van die lipsticks een beetje mee vergelijken?

Danieldg
22 maart 2007, 16:15
Het is idd een zeer goede gitaar ( toch volgens het boek ' De Gitaar' )

E-J
22 maart 2007, 16:16
ik kan er niks aan doen, maar ik vind het verschikkelijk lelijk :P. Waar kun je dat geluid van die lipsticks een beetje mee vergelijken?

Geen flauw idee eigenlijk! Het moet wel een apart geluid zijn. Ik vond net een videoclipje waarin de beste man zo'n gitaar gebruikt al la Page :)

Danelectro DC 59 op youtube.com (http://www.youtube.com/watch?v=882BVGCY2Ow)

Niet verkeerd!

Jay75
22 maart 2007, 16:26
Danelectro is gewoon te cool!

ZO goedkoop??
Weet iemand ze te hangen? Eindhoven e.o.?

E-J
22 maart 2007, 16:32
Danelectro is gewoon te cool!

ZO goedkoop??
Weet iemand ze te hangen? Eindhoven e.o.?

In APRIL/MEI komt die reissue uit ;) Nog eventje wachten dus!

Geen winkel in Nederland gevonden die Danelectro gitaren verkoopt, maar in Duitsland zit er in iedergeval ééntje: Thomann. Kijk maar eens ;) (http://www.thomann.de/de/search_dir.html?sw=danelectro+de+59&x=0&y=0)


Voraussichtliche Lieferung am 12.04.2007

rocker_71
22 maart 2007, 16:34
coole gitaar en idd geen geld zeg!

Fenndangoband
22 maart 2007, 16:42
Eerst en vooral... Danelectro is vetgeil... vooral de Corvette vind ik te zalig.
Ikzelf heb een Danelectro Hodad II in een pandjeshuis in Edinburgh gekocht voor geen geld.
Alleen jammer dat ze er vrij goedkope lipsticks in plaatsen... feedback in overdrive is easy to get... maar valt op te lossen door plaatsen van andere lippies. Alles aan danelectro is goedkoop... maar ze spelen zalig en zijn overdreven sexy.
Ben wel wat verward... ik heb gehoord dat er geen nieuwe Danelectro's meer gemaakt worden... zijn ze nu dus duidelijk terug mee bezig. Wie meer info hier over???

E-J
22 maart 2007, 16:45
Mark Knopfler op precies zo'n Danelectro '59 Dano, alleen heeft deze maar één pickup (http://www.youtube.com/watch?v=fUMyPXCFZlQ)

Het doet me persoonlijk erg denken aan een Telecaster qua geluid... alleen nog iets vetter! Vooral die vent die Jimmy Page nadoet... stevig rockgeluid!

Het blijkt ook dat bijna iedereen die zo'n gitaar bezit hem gebruikt als slidegitaar... minigitaartje trouwens :)

AutoStatic
22 maart 2007, 17:20
Wat ik er van vind? Gaafness! Die oudjes zijn ook wel heel tof hoor, met zo'n amp-in-case :satisfie:

rickert
22 maart 2007, 18:18
Als die dingen een beetje verkrijgbaar gaan zijn moet ik er 1 hebben. Het is al een mooie Pagetribute opzich!

Micro-e
22 maart 2007, 18:26
omg vette shit man :o


gasssss

Pentatonic
22 maart 2007, 19:03
ik vind ze ook stoer (maar eerst nog een paar maanden sparen voor een versterker :confused: )

die gitaar kan blijkbaar wel een hype worden :D

Brat
22 maart 2007, 20:49
En nog één: wat een gave dingen!!!

http://www.danelectro.com/guitars1.htm

Brat
22 maart 2007, 20:53
Doe mij maar zo'n pro in perzik

Jay75
22 maart 2007, 21:08
In APRIL/MEI komt die reissue uit ;) Nog eventje wachten dus!

Geen winkel in Nederland gevonden die Danelectro gitaren verkoopt, maar in Duitsland zit er in iedergeval ééntje: Thomann. Kijk maar eens ;) (http://www.thomann.de/de/search_dir.html?sw=danelectro+de+59&x=0&y=0)


Gotta have!!

Een pro en een zo-een :P

yanto
22 maart 2007, 23:34
Vet. Die wil ik ook hebben. Gelukkig een stuk goedkoper dan een Jimmy Page Les Paul of de nieuwe Double Neck signature. :)

Dirkdewaard
22 maart 2007, 23:46
Vet. Die wil ik ook hebben. Gelukkig een stuk goedkoper dan een Jimmy Page Les Paul of de nieuwe Double Neck signature. :)

Volgens mij is de JP les paul al het extra geld waard. Ik ben echt niet onder de indruk van de Youtube filmpjes. De gast laat een Marshall uit 1972 als een digitale Vox klinken. Ook zijn dit originele dan's, ik neem niet aan dat de RI veel beter is. Nee, geef mij maar een Paul. :)

Juup
22 maart 2007, 23:50
Jaja, een Dano is te gek. Ik wil er zeker een hebben, mede vanwege de sound. Luister maar eens naar de eerste lp van Pink Floyd,daar speelt Syd Barrett op een Danelectro. Lekker fel ala Rickenbacker of Telecaster. Plug 'm in je Fender Twin of VoxAC30TB en de mensen achter in de zaal krijgen er bijna kiespijn van.
Juist voor slide is een Dano te gek, lekkere brede hals en pinnige lipsticks.Ik kan niet wachten tot ie in de winkel ligt!!! (weet alleen nog niet waar...)
Shine on...
Greetzzz Juup :soul:

yanto
23 maart 2007, 00:11
Volgens mij is de JP les paul al het extra geld waard. Ik ben echt niet onder de indruk van de Youtube filmpjes. De gast laat een Marshall uit 1972 als een digitale Vox klinken. Ook zijn dit originele dan's, ik neem niet aan dat de RI veel beter is. Nee, geef mij maar een Paul. :)

Het ging mij ook niet om de vergelijking LP en de Dano, maar meer om de Jimmy Page connectie. En of een originele of RI Dano slecht is of niet, Jimmy Page speelde er wel op.

Dirkdewaard
23 maart 2007, 00:14
Het ging mij ook niet om de vergelijking LP en de Dano, maar meer om de Jimmy Page connectie. En of een originele of RI Dano slecht is of niet, Jimmy Page speelde er wel op.

Waar, maar als je toch "iets" van JP wil hebben...... :D

a darker shade of grey
23 maart 2007, 09:29
Wat een vette gitaar! Die pro is erg lelijk, een scheef vierkantje met snaren, maar die '59 is ongelooflijk vet! En 215 euro is idd geen geld. Dat is mijn uurtarief :D geintje hoor ;)

Maar zou de kwaliteit echt zo goed zijn? Want er zijn namelijk redelijk wat gitaren waarbij de pickups alleen al duurder zijn dan 215 euro, laat staan houten!
Het lijkt mij wallcandy, maar als ie lekker speelt, wordt ik een blije jongen!

E-J
23 maart 2007, 10:21
Je moet een gitaar van 215 euro natuurlijk niet gaan vergelijken met een Gibson van...ehm >2500-3000 euro? Het lijkt me stug dat die Danelectro echt een monstergitaar is van superkwaliteit...

Ik dacht eerst dat die van Jimmy maar één pickup had, maar ik heb het mis, je ziet duidelijk de tweede zitten.

En nog twee:

1969:
http://pyzeppelin.free.fr/photos/page/jim69_rah.jpg

1977:
http://pyzeppelin.free.fr/photos/page/jim77_live19.jpg

Blijkbaar mag hij die gitaar wel...als hij hem live 8 jaar lang bespeeld...

vulvasonic
23 maart 2007, 10:35
Je moet een gitaar van 215 euro natuurlijk niet gaan vergelijken met een Gibson van...ehm >2500-3000 euro? Het lijkt me stug dat die Danelectro echt een monstergitaar is van superkwaliteit......

De Danelectro was nooit een supergitaar. Het ding is heel bewust ontworpen en gebouwd met het idee om een zo'n goedkoop mogelijke gitaar te kunnen produceren. Ze waren zeker niet goed. Toen niet en nu niet. Maar het ding had wel een uniek geluid dat veel gitaristen (en bassisten) aansprak.

Veel gitaristen gebruikten die dingen op 1 of 2 nummers in een set, vanwege de karakteristieke klank. Vaak ook voor slide.

Het is typisch zo'n gitaar voor erbij.

a darker shade of grey
23 maart 2007, 11:07
Maar als je zegt dat ie nooit een dure gitaar was, dan moet het wel echt een verdomd vet ding zijn wil sir jimmy page er 8 fucking jaar lang live op spelen!
Reden genoeg voor iedereen op dit forum om er eentje aan te schaffen! :D

Jay75
3 juli 2008, 00:34
Beetje oud, maar heeft iemand er intussen een?

YannickH
3 juli 2008, 00:47
ik vind het echt een mooi gitaartje,kirk hammett had er ook een paar

Luke-wannabe
3 juli 2008, 01:35
Damn door deze bump heb ik weer gas...

pannekoek
3 juli 2008, 01:36
Damn door deze bump heb ik weer gas...
iets meer dan 200 euro ^^

Luke-wannabe
3 juli 2008, 01:50
iets meer dan 200 euro ^^
Weet ik (+10)

RobertoL
3 juli 2008, 08:58
Iemand op dit forum had toch een gitaar met deze vorm (kruising tussen LP en PRS)?

Ik vind deze vorm van Danelectro wel gaan, in tegenstelling tot de andere van dit merk, alleen zitten de pickups vreemd. Slagplaat lijkt (vind ik) op die van een Epi Wilshire.

Joey Handsome
3 juli 2008, 09:09
Heb vroeger wel eens een U2 over mijn Twin Reverb bespeeld. Ik vond het een geniaal sixties geluid. Echt de moeite waard. Speelde nog lekker ook. Ik denk dat ik binnenkort voor zo'n lelijke baritone ga.

Bernardduur
3 juli 2008, 11:32
Ik heb een Longhorn bass met eigelijk dezelfde pickups als die in de gitaren zitten....... heerlijke bas.

Leuk detail is dat de pickups in humbucker mode staan (ze staan in series). Met de knoppen kun je door het volume weg te draaien een pickup selecteren.

hezz
3 juli 2008, 11:59
Heerlijk gitaartje, vooral voor slide. Heb 'em zelf nog niet, ben wat meer geïnteresseerd in de oudere modellen. Staan op het moment 3 op marktplaats, een U2, een U1 en een longhorn bass.

Jay75
3 juli 2008, 12:00
Ik heb er vannacht toch maar 1 besteld, 211 euro man, das een weekend niet op stap toch?

kevervolks
3 juli 2008, 13:56
Volgens de Danelectro website hebben ze dit model niet meer, maar is dit dan het nieuwe model:

http://www.danelectro.com/raves_1a.html

Luke-wannabe
3 juli 2008, 13:58
Ik heb er vannacht toch maar 1 besteld, 211 euro man, das een weekend niet op stap toch?
Daaaaamn heb jij te veel geld ofzo :D Waar heb je 'm besteld?

TimmU
3 juli 2008, 23:29
Fuck , nu heb ik ook weer GAS voor zo'n lelijke plank!

Jay75
3 juli 2008, 23:55
Daaaaamn heb jij te veel geld ofzo :D Waar heb je 'm besteld?




www.thomann.de trouwens, was op voorraad, dus misschien morgen al binnen, ik ben benieuwd hehe en ach, geld teveel, andere mensen kopen een auto van bijv.17.000 euro en daar zegt niemand wat van ;)

Luke-wannabe
4 juli 2008, 00:42
www.thomann.de trouwens, was op voorraad, dus misschien morgen al binnen, ik ben benieuwd hehe en ach, geld teveel, andere mensen kopen een auto van bijv.17.000 euro en daar zegt niemand wat van ;)
Ik zeg in principe ook niks. Ik zeg niet dat ik het stom vind ofzo, want ik heb daar een hekel aan als mensen elkaar 'berechten' op het feit dat ze veel geld uitgeven ofzo.
Gewoon geinig dat jij zon gassert bent.

Jay75
4 juli 2008, 08:43
ja GAAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSS

Gewoon lekker alles uitproberen, mijn collectie blijft ongeveer dezelfde waarde houden steeds, en nergens ( echt ) spijt van wat weg is, maar zo'n ding van 200 euro, das peanuts toch, miss vandaag binnen, ben benieuwd!

barno
4 juli 2008, 09:22
dano's zijn altijd cool. ik heb zo'n U 2 gehad en verkocht aan een beginner. heb daar nu spijt van. was een tof ding, geweldige hals voor slide

RobertoL
4 juli 2008, 09:33
Volgens de Danelectro website hebben ze dit model niet meer, maar is dit dan het nieuwe model:

http://www.danelectro.com/raves_1a.html

slaat ook nergens op, je wilt toch dat ene model, en dan geven ze de andere. :mad: Dan maar niet. Hetzelfde: je bestelt een strat, ze zijn op en ze geven je maar een tele, beter iets dan niets.

Puerco
4 juli 2008, 10:14
Ben ik de enige die dat ding net Willy de orca vind??? En niet alleen dat, het hele ding klinkt zo ielig , het lijkt net een zieke kip. Alsof er iets stuk is ofzo.
Zal wel aan mij liggen dan, ik schijn de enige te zijn.

barno
4 juli 2008, 10:19
Ben ik de enige die dat ding net Willy de orca vind??? En niet alleen dat, het hele ding klinkt zo ielig , het lijkt net een zieke kip. Alsof er iets stuk is ofzo.
Zal wel aan mij liggen dan, ik schijn de enige te zijn.

orca is cool. Zieke kip? Zo'n dano gaat over een fender bassman natuurlijk en dan klinkt hij echt niet ziek hoor

Jay75
4 juli 2008, 15:38
Krijg net telefoon dat ie nu al binnen is, woensdagnacht besteld :)

Ben benieuwd

hezz
4 juli 2008, 15:43
Waar wil je 'em voor gebruiken, slide?

Jay75
4 juli 2008, 16:05
sixties garagepunk en surf

Joey Handsome
4 juli 2008, 16:13
sixties garagepunk en surf

Als ie een beetje U2 achtig klinkt, dan gaat dat heel goed werken. Verdomme, maar eens kijken of ik er 300,- opzij kan zetten na de vakantie. Krijg zo'n trek in een baritone.

Heb je trouwens nog wat leuke bands voor me in het eerste genre? Ken zelf eigenlijk alleen The Sonics (oei wat zijn die goed) en The Wailers.

Jay75
4 juli 2008, 17:00
http://www.amazon.com/Nuggets-Original-Artyfacts-Psychedelic-1965-1968/dp/B00000AFWZ

gewoon deze box downloaden/kopen das een mooie introduktie in de geweldige wereld die sixties garage heet!

Sonics komen, geniaaaaale band jaja!!!! www.sjock.nl

Jay75
4 juli 2008, 21:17
Yes, ik heb m binnen!

Supercool ding, klinkt lekker sixties PERFECT :)

Jim Haagmans
4 juli 2008, 21:19
dadelijk een topic met fotos maken hoor! en speel ze ;)

richwoodplayer
4 juli 2008, 21:19
Yes, ik heb m binnen!

Supercool ding, klinkt lekker sixties PERFECT :)

FOTO'S FOTO'S!!! :hippie:

Jay75
4 juli 2008, 21:20
hehe vandeweek nu film kijken :)

pannekoek
4 juli 2008, 21:21
wow volgens mij ben ik ook een van de weinige die hem absoluut niet GAS-verwekkend vind ><

Mr.Fingers
4 juli 2008, 21:23
ik vind de '56 mooier eigenlijk, maar deze mag er wel zijn hoor

yanto
4 juli 2008, 21:52
Gefeliciteerd met je aanwinst. Ik heb er ook één, geweldige gitaren!

Jay75
5 juli 2008, 08:13
ik vind de '56 mooier eigenlijk, maar deze mag er wel zijn hoor


Ook heel leuk maar nergens te koop

hezz
6 juli 2008, 00:35
Oh jawel hoor, reissue is o.a. op thomann te vinden.

LINK zwart (http://www.thomann.de/nl/danelectro_56_dano_black.htm)
LINK babyblauw (http://www.thomann.de/nl/danelectro_56_dano_aqua.htm)

Die bedoelde je toch?

RobertoL
6 juli 2008, 14:13
Oh jawel hoor, reissue is o.a. op thomann te vinden.

LINK zwart (http://www.thomann.de/nl/danelectro_56_dano_black.htm)
LINK babyblauw (http://www.thomann.de/nl/danelectro_56_dano_aqua.htm)

Die bedoelde je toch?
hey, die zien er wel mooi uit, beetje een lange les paul.

Braindead
6 juli 2008, 19:46
Nog geen foto's?

Jay75
6 juli 2008, 21:01
hehe neej, nog geen zin in gehad!

Zal zo eens effe kijken ;)

ACSlater
26 september 2008, 21:14
Weer ff een kick!
Jay ben je nog steeds tevreden over je Danelectro? Ik kwam op joetjoep dit filmpje tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=ZGrSdDKpLRU&feature=related

Het is dan wel een originele uit de 50's volgens hem zelf maar de materialen zijn nog steeds hetzelfde op de pickups na denk ik. Vooral de 12 snarige uitvoering van de 59 vind ik cool. Voor iets meer dan €300 een 12 string is niet duur. Van alle filmpjes klinkt die originele 50's U2 wel veruit het best maar dat kan ook aan de gitarist liggen. Bekijk ook even de andere filmpjes van zijn Dano. Erg cool!

barno
26 september 2008, 21:35
oeps, niet opgelet

vulvasonic
27 september 2008, 01:50
Yes, ik heb m binnen!

Supercool ding, klinkt lekker sixties PERFECT :)

En hoe zit het met de intonatie en de stemvastheid?

JvD.
27 september 2008, 01:58
het zijn hele matige gitaren met slechte electronica. maar op de een of andere manier hebben ze gewoon mojo.

thoman schrijft DE 59 maar dat moet geloof ik DC 59 zijn.

ACSlater
27 september 2008, 12:23
En hoe zit het met de intonatie en de stemvastheid?

Ik denk dat die wel een stuk beter is dan bij het origineel. De nieuwe heeft een intoneerbare brug en betere stemmechanieken. Dus dat is iets minder vintage maar komt de bespeelbaarheid ten goede.

Mr.Fingers
27 september 2008, 12:27
Vooral de 12 snarige uitvoering van de 59 vind ik cool. Voor iets meer dan €300 een 12 string is niet duur.

Als zelfs Peter Buck van REM ze gebruikt on stage, kunnen ze niet slecht zijn.

http://nl.youtube.com/watch?v=kHzgM7hlsUE

Pepe
27 september 2008, 14:28
Mijn reissue DC '59 was een stuk bruikbaarder dan mijn originele Amp-in-case silvertone (in feite een Danelectro met een silvertone badge), vooral omdat de reissue stemvast is. De reissue had ook een simpel houtje als brug maar wonderwel werkte dat probleemloos, de tweede serie r.i's heeft een metalen brug maar dat had niet gehoeven lijkt me, een hoop signature geluid komt van dat lullige brugje, samen met de hollow masonite constructie en de lipsticks.

De originele lipsticks klinken luider dan de ri. pups, dat scheelt best een hoop en ook het geluid is droger, meer mojo, maar dat is normaal bij vintage versus nieuw.

Het geluid van een Dan is gewoon knettergoed, ondanks de goedkope constructie. Je hebt je tele bridge twang, een (boomy) jazzy sound en een rickenbacker meets Gretsch middenstand.
De Daneletro is 1 van de magic gitaren waarbij alle dingen precies in mekaar vielen. Goedkoop materiaal maar een pro geluid.

Het enige nadeel van de Dan is het gebrek aan sustain maar ook dat banjo achtige effekt is precies wat die gitaar zo bijzonder maakt.

Wat zo goed was aan die eerste ri's is dat ze niet geprobeerd hebben een "betere" gitaar te maken. Dan krijg je weer je generic low budget Koreaan/Chinees 13 in een dozijn.

barno
27 september 2008, 15:45
Mijn reissue DC '59 was een stuk bruikbaarder dan mijn originele Amp-in-case silvertone (in feite een Danelectro met een silvertone badge), vooral omdat de reissue stemvast is. De reissue had ook een simpel houtje als brug maar wonderwel werkte dat probleemloos, de tweede serie r.i's heeft een metalen brug maar dat had niet gehoeven lijkt me, een hoop signature geluid komt van dat lullige brugje, samen met de hollow masonite constructie en de lipsticks.

De originele lipsticks klinken luider dan de ri. pups, dat scheelt best een hoop en ook het geluid is droger, meer mojo, maar dat is normaal bij vintage versus nieuw.

Het geluid van een Dan is gewoon knettergoed, ondanks de goedkope constructie. Je hebt je tele bridge twang, een (boomy) jazzy sound en een rickenbacker meets Gretsch middenstand.
De Daneletro is 1 van de magic gitaren waarbij alle dingen precies in mekaar vielen. Goedkoop materiaal maar een pro geluid.

Het enige nadeel van de Dan is het gebrek aan sustain maar ook dat banjo achtige effekt is precies wat die gitaar zo bijzonder maakt.

Wat zo goed was aan die eerste ri's is dat ze niet geprobeerd hebben een "betere" gitaar te maken. Dan krijg je weer je generic low budget Koreaan/Chinees 13 in een dozijn.

heb ook zo'n ri dano gehad, weggedaan, ondertussen spijt, was vooral heerlijk voor slide wegens no radius.

Over dat houtje op de brug. onlangs gespeeld op silvertone/harmonie shortscale basje (dolphin headstock) : brug was ook supersimpel : stukje metaal waar de ballends achter zaten en gewoon een stukje hardhout als brug. maar dat hout gaf de bas wel een superwarme tone.
Denk dat ik dat voor mijn zelfbouw bas ook ga proberen

soup
27 september 2008, 17:15
Zijn er al foto's van degene die ze gekocht hebben??

Als ik dit zie zou ik er ook zomaar eentje bestellen =D

soup
27 september 2008, 18:58
argg lekker, ik wil er eentje!!

maar is het nu zonde om hier 215 euro aan uit te geven, misschien beter een leuk effect kopen ?!

http://farm3.static.flickr.com/2029/2239708621_75fddddcb4_o.jpg

E-J
27 september 2008, 19:08
Begin dit jaar had ik al een zwarte uitgeprobeerd bij de Feedback in Eindhoven... en ik vond het een heel lekker gitaartje. De brugpickup is erg Tele-achtig, heel veel twang, de hals heel lekker mellow en ik geloof dat de middenpositie beide in serie zijn...

Binnenkort nogmaals maar eens testen, ik zou stiekem nog een gitaartje voor de 'twang' willen hebben, en dit gitaartje kost natuurlijk niet zo veel :)

Pepe
27 september 2008, 19:20
En zoals Barno al opmerkte, a favorite for slide wegens growl en vlak toetsje.

pueblo
27 september 2008, 20:48
kleurencombinatie doet me aan barno zijn laatste guttlin denken

soup
27 september 2008, 21:30
Begin dit jaar had ik al een zwarte uitgeprobeerd bij de Feedback in Eindhoven... en ik vond het een heel lekker gitaartje. De brugpickup is erg Tele-achtig, heel veel twang, de hals heel lekker mellow en ik geloof dat de middenpositie beide in serie zijn...

Binnenkort nogmaals maar eens testen, ik zou stiekem nog een gitaartje voor de 'twang' willen hebben, en dit gitaartje kost natuurlijk niet zo veel :)

Cool dus feedback heeft deze normaal gezien in stock?!

Jay75
27 september 2008, 21:46
Neej volgens mij hebben ze ze niet meer, die zwarte zijn volgens mij ook niet meer te krijgen? Ja het zijn vette dingen, intoneren? Dat doe ik nooit :) Stemming blijft prima hoor

barno
28 september 2008, 10:55
kleurencombinatie doet me aan barno zijn laatste guttlin denken

shit ja, dof wit en groene top zonder binding. had deze nochtans niet gezien, but then again: het zal wel al duidelijk zijn dat ik qua looks nogal weg ben van dano, harmony enz...
deze top is zelfs olijfgroen, wat ik aanvankelijk ook wilde maar uiteindelijk toch voor het andere vuilbleke groen gekozen.

ik heb trouwens de indruk dat er bij die dano op de foto wèl een radius op fretboard zit? De mijne had er alleszins geen.

Jay75
28 september 2008, 11:30
Die Danelectros, waaronder de zwarte, zijn bij Thomann te koop voor €209,- en een 12-snarige versie is te krijgen voor €309,- Niet duur, maar ik vraag me af wat de kwaliteit is. Zonder zo'n gitaar zelf in handen te hebben gehad bestel ik 'm in ieder geval niet.


Ja maar ik had thomann laatst gemaild en ze kregen ze waarschijnlijk niet meer binnen, de 6 string. Maat van me wilde er ook een.

ACSlater
28 september 2008, 11:46
In het nieuwste Feedback krantje staat dat ze er binnenkort zijn. Ik denk dat er in een keer een hele vracht komt want in Duitsland staat ook dat ze eind november nieuwe voorraad verwachten van de Dano's die uitverkocht zijn.

Jeef4h
28 september 2008, 11:52
Nou vind het beetje lelijk eigenlijk...
Tis op zich wel een mooie gitaar maar ook een beetje te rond alles voor mij.
Ik vind t mooier als het wat puntiger is.
:hippie:

Jay75
28 september 2008, 11:55
Als 1e gitaar is het niks, zeker niet als je "echte" gitaren gewend bent ;)
Maar voor erbij, zeker als je 60's punk of surf ofzo speelt, is het echt een leuke aanvulling op je sounds. Ja, en 200 euro, als het niks is geef je m aan een klein menneke die geen gitaar kan betalen en maak je iemand blij :)

FruscianteFan
28 september 2008, 12:03
Hoezo is het niets als eerste gitaar?

Als ik een keer zoveel geld teveel zou hebben, zou ik er misschien wel een kopen. Lijken me erg leuke gitaren! Alleen hoef ik niet zo nodig gitaren erbij.

hezz
28 september 2008, 12:36
ik heb trouwens de indruk dat er bij die dano op de foto wèl een radius op fretboard zit? De mijne had er alleszins geen.

Waarschijnlijk gewoon lens vertekening. Hij ziet er namelijk al heel erg vlak uit.

Jay75
28 september 2008, 13:50
Hoezo is het niets als eerste gitaar?

Als ik een keer zoveel geld teveel zou hebben, zou ik er misschien wel een kopen. Lijken me erg leuke gitaren! Alleen hoef ik niet zo nodig gitaren erbij.


Main guitar, bedoel ik dan ;) Dan zou ik wel voor kwaliteit gaan, maar dan wel weer als 1e gitaar :) dan zou ik m aanraden!

Gwenn1995
6 december 2010, 08:32
ik heb afgelopen zaterdag bij de aarons uitgeprobeerd, een matzwarte :D zooooo vet

UnDefined
6 december 2010, 13:28
@Jay75
De gitarist van Kapitan Korsakov speelt met een Danelectro als eerste gitaar en haalt hier geen slecht geluid uit (volgens mijn oren althans :rockon:)
> klik voor filmpje < (http://www.youtube.com/watch?v=bE0P3CoXCNA&feature=related)

GuitarEbb
6 december 2010, 13:52
http://www.youtube.com/watch?v=T6441cL_3T8

Die vind ik echt vet.:ok:
Goeie speler ook.

Duhsjaak
6 december 2010, 14:46
Hi
Het gedachtengoed (wat anders dan strooigoed) van Klaas ebt nog een beetje na.

Vandaar:

Gibbies verwelken
Fenders vergaan
maar mijn longhorns
blijven altijd bestaan

Verrassend. Nee, dan de foto's:

http://dl.dropbox.com/u/13906770/DSC03858.JPG

http://dl.dropbox.com/u/13906770/DSC03859.JPG

Overweeg zelfs lipsticks in mijn strat te zetten. Dat hebben er meer gedaan, maar het klinkt zo lekker.

Waar is mijn spiegel?
Groet, Gus

telecastermaster
6 december 2010, 15:27
Overweeg zelfs lipsticks in mijn strat te zetten. Dat hebben er meer gedaan, ..


Ene Stevie, of zoiets....

http://www.dirtypool.be/images/srv227.jpg

telecastermaster
6 december 2010, 15:33
Overweeg zelfs lipsticks in mijn strat te zetten.

In dat geval zou ik overigens voor de Deadon 67 gaan.



http://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/danelectro-dead-on-67-guitar_2.jpg

Duhsjaak
6 december 2010, 19:44
Ene Stevie, of zoiets....

http://www.dirtypool.be/images/srv227.jpg


Ja.....
En een behoorlijk goeie Belgische (bluesy) band, waarvan ik de naam al weer ben vergeten helaas. Daar zit ook een gast in met een strat met lipsticks.

Ik zeg: Leve de Belgische bands. En leve de lipsticks.

(En vooral o o o o o wat klinkt dat toch super lekker).

Er was toch iets dat lekkerder was?
Misschien, maar dan niet op dit forum.

Groet, Gus

oigun
6 december 2010, 22:57
http://images5.thomann.de/pics/bdb/243069/2296700_800.jpg

WTF ze hebben de brug "geupgraded" De vorige vond ik al minder, maar dan kan je er nog een originele op zetten. Maar dit???

Outline
7 december 2010, 01:21
http://images5.thomann.de/pics/bdb/243069/2296700_800.jpg

WTF ze hebben de brug "geupgraded" De vorige vond ik al minder, maar dan kan je er nog een originele op zetten. Maar dit???

Da's de DC'59 Modified. De Jimmy Page uitvoering dus.

Rick trodat
7 december 2010, 09:15
Ja.....
En een behoorlijk goeie Belgische (bluesy) band, waarvan ik de naam al weer ben vergeten helaas. Daar zit ook een gast in met een strat met lipsticks.

Ik zeg: Leve de Belgische bands. En leve de lipsticks.

(En vooral o o o o o wat klinkt dat toch super lekker).

Er was toch iets dat lekkerder was?
Misschien, maar dan niet op dit forum.

Groet, Gus

En Jon Amor. Goed te horen bij de bluesband The Hoax. Errug goed. Lekker Stevie geluid

Duhsjaak
7 december 2010, 21:32
@Rick
Dank je wel, dat zijn inderdaad de gasten die ik bedoelde.

Super Band, superfijne gitaristen. En wat een geluid!!!

Fijne avond!!!
Gus

tostiapparaat
10 december 2010, 18:00
Danelectro is gewoon te cool!

ZO goedkoop??
Weet iemand ze te hangen? Eindhoven e.o.?

misschien iets te ver als je in de buurt van eindhoven zoekt, Arons in Heerlen heeft er een paar hangen, tenminste, afgelopen zomer, maar denk niet dat ze al weg zijn, staan niet op de site,

Buzzel
10 december 2010, 18:49
mmaaannnnn! Die gitaren klinken toch wel lekker zeg. Jammer dat ze niet bepaald mooi zijn. misschien is een keer van marktplaats oid plukken.

morroow
10 december 2010, 19:16
Is het een beetje te doen om een humbucker in brugpositie van een Danelectero te knallen? Dat lijkt me namelijk wel wat....

Duhsjaak
10 december 2010, 20:08
@Moroow
Ik ga niet steigeren over heiligschennis hoor. Is maar een geintje.
Maar de lipsticks zitten er vanaf de achterkant ingeschoefd. Dat houdt in, dat het houtwerk van de body (ongeveer bij echte Danella's) exact de omvang heeft van een lipstick. Dus als je er iets in wilt leggen met een afwijkende maat, dan moet je toch al gauw de decoupeerzaag ter hand nemen en het gat door de body heen opruimen. opruimen als in groter maken dus.

Ben je dan niet tevreden met het geluid van de humbucker, is er geen weg meer terug. Want dan is het gat te groot voor je lipstick.

Ze hebben (bij tijd en wijlen) ook het Hodad model, waarin ze dubbele lipsticks hebben gemonteerd. Dat zou ook een oplossing kinnen zijn.

Anders zou ik zeggen, het is de meest love it or leave it gitaar die ik ken. Geen enkele andere gitaar roept zover uiterste reacties op van personen die er wild van zijn of die hem zum Kotzen vinden. Als je niet kickt op het geluid van Danella's, zoek je toch gewoon een heerlijk ander gitaartje?
Dat is het mooie van leven in deze tijd: Keus te over!!!

En..... even goede vrienden hoor!
Fijn weekend, Gus

hielos
11 december 2010, 04:21
In dat geval zou ik overigens voor de Deadon 67 gaan.



http://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/danelectro-dead-on-67-guitar_2.jpg

die vind ik wel lelijk man...

lollol
11 december 2010, 10:19
die vind ik wel lelijk man...

Nou ja, met een ander slagplaatje zouden ze wel vet zijn:blast::makeup:

morroow
11 december 2010, 13:23
@Moroow
Ik ga niet steigeren over heiligschennis hoor. Is maar een geintje.
Maar de lipsticks zitten er vanaf de achterkant ingeschoefd. Dat houdt in, dat het houtwerk van de body (ongeveer bij echte Danella's) exact de omvang heeft van een lipstick. Dus als je er iets in wilt leggen met een afwijkende maat, dan moet je toch al gauw de decoupeerzaag ter hand nemen en het gat door de body heen opruimen. opruimen als in groter maken dus.

Ben je dan niet tevreden met het geluid van de humbucker, is er geen weg meer terug. Want dan is het gat te groot voor je lipstick.

Ze hebben (bij tijd en wijlen) ook het Hodad model, waarin ze dubbele lipsticks hebben gemonteerd. Dat zou ook een oplossing kinnen zijn.

Anders zou ik zeggen, het is de meest love it or leave it gitaar die ik ken. Geen enkele andere gitaar roept zover uiterste reacties op van personen die er wild van zijn of die hem zum Kotzen vinden. Als je niet kickt op het geluid van Danella's, zoek je toch gewoon een heerlijk ander gitaartje?
Dat is het mooie van leven in deze tijd: Keus te over!!!

En..... even goede vrienden hoor!
Fijn weekend, Gus

Ik zat zelf ook een beetje aan heiligschennis te denken haha.

Maar ik denk dat zo'n Danelectro 59 er wel vet uit ziet met een humbucker in de brug. Dan moet er inderdaad in gehakt worden, maar kan niet voorstellen dat het geluid ontzettend teleurstellend zal zijn. Ik hoop juist een beetje aparte sound te krijgen op die manier, maar omdat die Danelectro's een klasse apart zijn qua bouw als ik het goed heb begrepen, vraag ik me af of het alleen bij een stukkie wegzagen zal blijven.

Of zijn er gitaren die heel erg op een Danelectro 59 lijken qua bouw?

j3r03n
11 december 2010, 13:48
Dan moet er inderdaad in gehakt worden

Mwa, hakken is niet nodig. Een '59 Dano bestaat uit twee lagen triplex :rockon: