PDA

View Full Version : Welke oh welke gitaar...



KurtCobain
22 maart 2007, 15:12
Hallo mensen!

Kzit met een probleempje, kweet even niet welke gitaar ik het beste kan kopen (dit gezuer horen jullie wel vaker :P)
Kzit te twijfelen tussen:
Gibson Les Paul Special Faded op marktplaats voor 850 euro
Epiphone Joe Perry Signature ook 850 euro
Epiphone B.B.King Lucille

Mijn stijl is: Blues,Bluesrock ala led zeppelin. En eigenlijk hebk niet echt een vaste stijl sinds ik mezelf gitaar heb leren spelen door gewoon toonladders te stampen etc. Maar vooral BLUES

welke zal het worden...of moet ik een beetje doorsparen voor een andere Les Paul? Iemand nog tips?

Groet, Vik

hendrix_appendix
22 maart 2007, 15:18
Is het een Les Paul special faded? Ik weet niet eigenlijk. je zult je aan allebei geen buil vallen denk ik.

hansoonk
22 maart 2007, 15:53
Voor 850 Euro heb je een nieuwe faded of een tweedehands normale special. Tweedehands zouden faded iets van 550 moeten kosten.

Op zich zijn de specials leuke gitaren. Ooit begonnen als een goedkope versie van de LP. Maar doordat het een eigen uitstraling en geluid heeft, is het een op zich staande gitaar en niet de goedkope versie van (zoals de studio dat wel is). In ieder geval uitstekend geschikt voor blues.

KurtCobain
22 maart 2007, 16:57
ik baal er wel van dat ze echt nergens de Epi Lucille hebben...die zouk graag es willen uitproberen

Fenndangoband
22 maart 2007, 17:06
Check Duesenberg eens... die moffen kunnen echt wel goede gitaartjes maken :cooler: . Zeker kwaliteit en waar voor je geld.

KurtCobain
23 maart 2007, 09:06
Check Duesenberg eens... die moffen kunnen echt wel goede gitaartjes maken :cooler: . Zeker kwaliteit en waar voor je geld.

mwah, zien er een beetje te over the top uit

Squier4ever
23 maart 2007, 12:34
Hallo mensen!

Kzit met een probleempje, kweet even niet welke gitaar ik het beste kan kopen (dit gezuer horen jullie wel vaker :P)
Kzit te twijfelen tussen:
Gibson Les Paul Special Faded op marktplaats voor 850 euro
Epiphone Joe Perry Signature ook 850 euro
Epiphone B.B.King Lucille

Mijn stijl is: Blues,Bluesrock ala led zeppelin. En eigenlijk hebk niet echt een vaste stijl sinds ik mezelf gitaar heb leren spelen door gewoon toonladders te stampen etc. Maar vooral BLUES

welke zal het worden...of moet ik een beetje doorsparen voor een andere Les Paul? Iemand nog tips?

Groet, Vik

850 is iets teveel voor die special faded, maar veel te veel voor die Joe Perry, die kost in duitsland meen ik 600-700 euro iets in die richting.

kijk ook zeker naar de Gibson SG special, die kun je nieuw krijgen voor die prijs en schijnen ook erg lekker te zijn.