PDA

View Full Version : Bronzen bridge pins



Buzz
22 maart 2007, 15:10
Weet iemand hier waar ik bronzen bridge pins vandaan kan halen, en dan vooral waar ik ze on-line kan bestellen?

Enra
22 maart 2007, 15:43
Bronzen bridge pins? Messing ken ik wel!!

Buzz
22 maart 2007, 15:57
Prima! Messing mag ook!

Enra
22 maart 2007, 16:07
Een beetje muziekzaak moet die kunnen bestellen!!

Wat verwacht je ervan??

Buzz
22 maart 2007, 16:15
Wat ik ervan verwacht?


Een ietwat meer treble in het geluid. Momenteel zit er ebben op!
Enra, jij hebt er verstand van: gaat dat lukken, of heb je een andere suggestie?

Enra
22 maart 2007, 16:24
Ik heb geen ervaring met messing bridge pins, maar verwacht dat toon een fractie feller wordt. Maar zie het als (een dun laagje) 'icing on the cake'!!! Ik verwacht niet dat je er meer treble mee bewerkstelligt. Maar ik beken, ik moet gissen!!!

Ik zit net te kijken in de catalogus van Texas & Tweed en zie daar "brass bridge pin's" staan. Set of six : € 11.95.

chris c
22 maart 2007, 16:39
Een vriend heeft zo'n pinnen op zijn gitaar gezet omdat hij ze te bassig vond. Volgens hem is het nu beter (meer treble). Ik vind zijn brug nu wel heel lelijk :(

-Yves-
22 maart 2007, 17:04
Die hebben ze bij Elderly Instruments.(VS.)
Correcte zaak met prima prijzen. Heb daar al verschillende keren iets besteld.
Hou er rekening mee dat je importtax moet betalen e.d.(21%)
http://elderly.com/accessories/cats/GABG.html
Kies vooral niet voor "surface mail" om eventueel kosten te besparen, dikke kans dat je er 3 maanden op moet wachten.

Misschien dat ze die dingen ook bij Stewart MacDonald hebben. Moet je zelf maar eens even kijken. Ook uit de VS, ook correct. Heb zelf nooit problemen gehad.
http://www.stewmac.com/

Er zijn nog veel zaken die zulke dingen via het internet verkopen maar dat is even zoeken natuurlijk.

Alvast veel succes.

northernlake
22 maart 2007, 19:49