PDA

View Full Version : Bronzen bridge pins



Buzz
22 maart 2007, 15:10
Weet iemand hier waar ik bronzen bridge pins vandaan kan halen, en dan vooral waar ik ze on-line kan bestellen?

Enra
22 maart 2007, 15:43
Bronzen bridge pins? Messing ken ik wel!!

Buzz
22 maart 2007, 15:57
Prima! Messing mag ook!

Enra
22 maart 2007, 16:07
Een beetje muziekzaak moet die kunnen bestellen!!

Wat verwacht je ervan??

Buzz
22 maart 2007, 16:15
Wat ik ervan verwacht?


Een ietwat meer treble in het geluid. Momenteel zit er ebben op!
Enra, jij hebt er verstand van: gaat dat lukken, of heb je een andere suggestie?

Enra
22 maart 2007, 16:24
Ik heb geen ervaring met messing bridge pins, maar verwacht dat toon een fractie feller wordt. Maar zie het als (een dun laagje) 'icing on the cake'!!! Ik verwacht niet dat je er meer treble mee bewerkstelligt. Maar ik beken, ik moet gissen!!!

Ik zit net te kijken in de catalogus van Texas & Tweed en zie daar "brass bridge pin's" staan. Set of six : € 11.95.

chris c
22 maart 2007, 16:39
Een vriend heeft zo'n pinnen op zijn gitaar gezet omdat hij ze te bassig vond. Volgens hem is het nu beter (meer treble). Ik vind zijn brug nu wel heel lelijk :(

-Yves-
22 maart 2007, 17:04
Die hebben ze bij Elderly Instruments.(VS.)
Correcte zaak met prima prijzen. Heb daar al verschillende keren iets besteld.
Hou er rekening mee dat je importtax moet betalen e.d.(21%)
http://elderly.com/accessories/cats/GABG.html
Kies vooral niet voor "surface mail" om eventueel kosten te besparen, dikke kans dat je er 3 maanden op moet wachten.

Misschien dat ze die dingen ook bij Stewart MacDonald hebben. Moet je zelf maar eens even kijken. Ook uit de VS, ook correct. Heb zelf nooit problemen gehad.
http://www.stewmac.com/

Er zijn nog veel zaken die zulke dingen via het internet verkopen maar dat is even zoeken natuurlijk.

Alvast veel succes.

northernlake
22 maart 2007, 19:49
Yep, +1 voor Stew-Mac en Elderly. Laatste bestelling bij Elderly was bij mij binnen anderhalve week binnen.

jplm
22 maart 2007, 19:55
Weet iemand hier waar ik bronzen bridge pins vandaan kan halen, en dan vooral waar ik ze on-line kan bestellen?

Hallo.

Bij deze het adres van een zaak in Amerika waar je bronzen (jawel) bridgepinnen kunt bestellen (John Pearse). Kosten wel 39 dollar.

http://www.jpstrings.com/brnew.htm#Kpins

Groet, Jan.

Liefhebber
22 maart 2007, 20:02
Weet iemand hier waar ik bronzen bridge pins vandaan kan halen, en dan vooral waar ik ze on-line kan bestellen?
Nouh Buzz, die dingen zijn echt niet van brons(zou je misschien ook eens uit moeten proberen!) maar van messing. Gaan ook allemaal discussies over onder freaks!
De vraag wat het nut is moet je eigenlijk aan Peter de Smet van De Smet Guitars, Schoondijke(Zeeland) stellen. Dit is een top Luthier( en dat in Nederland) die ze ook wel gebruikt: www.desmetguitars.nl.

-Yves-
22 maart 2007, 21:05
Ik heb sterk mijn twijfels of die metalen spullen grote veranderingen gaan teweeg brengen. Ik vrees zelfs voor het resultaat. Heb het ooit wel eens ergens gezien en gehoord maar het heeft toen niet bepaald mijn aandacht getrokken.
Ben benieuwd... Keep us posted.

Liefhebber
22 maart 2007, 23:30
Ik heb sterk mijn twijfels of die metalen spullen grote veranderingen gaan teweeg brengen. Ik vrees zelfs voor het resultaat. Heb het ooit wel eens ergens gezien en gehoord maar het heeft toen niet bepaald mijn aandacht getrokken.
Ben benieuwd... Keep us posted.
Ik heb ze(Andrea) ook wel eens geprobeerd op een aantal gitaren(Martin D 28 en Martin D 45). Snel er weer af gehaald en benen pins teruggezet! Vooral show! En meer "getwingel".
Altijd benen of ebben pins gebruiken!!

Buzz
23 maart 2007, 09:20
Bedankt allemaal!

Tja, ik ga me nu wel ernstig achter de oren krabben om messing pins uit de States te laten komen voor zulke marginale verschillen of wellicht zelfs een slechter geluid.

Voorlopig toch maar bij ebony houden.

AgileGhost
23 maart 2007, 11:02
Ik heb onlangs een martin DM gekocht, de pinnen lijken gewoon van plastic, of is dat benen? En zou ebben mijn geluid verbeteren?

Eko
23 maart 2007, 17:42
Ik heb brozen ( messing ) endpins. Dit is trouwens al eens voorbij gekomen. Ze hebben een voordeel dat ze iets volume toevoegen en dat het middengebied wordt versterkt ( laag midden-midden).
Voor een gitaar die daar iets tekort komt is het ideaal. Voor alle anderen is het een drama. Staat wel leuk!