PDA

View Full Version : Nieuwe LP Studio of 2de-handse Standard?



artnaz
22 maart 2007, 14:58
De wereld is toch zo oneerlijk... Onze drummer gaat naar het conservatorium, en nu willen zijn ouders hem een gitaar van 1500 euro aanschaffen als tweede instrument. Terwijl ik met bloed, zweet en tranen één goede Strat kan veroorloven krijgt dat blaagje van ons zomaar een gitaar van 1500 euro! Maar goed, misschien moet ik blij voor hem zijn...:D

Hij wil per se een Les Paul. Hij twijfelt alleen of hij voor het geld een Les Paul Studio moet halen, of een tweedehandse Standard. Ik heb zelf vrij weinig ervaring met LP's, dus jullie kunnen mij/hem mooi helpen. Ikzelf zou voor een Standard gaan...

Dus wat denken jullie wat de beste keus zou zijn?

steph
22 maart 2007, 15:05
Hij zou ook nog kunnen gaan voor een standard Faded...

Wimvdb
22 maart 2007, 15:07
Of een les paul BFG

Fenndangoband
22 maart 2007, 15:10
Als het een LP moet zijn zou ik op zoek gaan naar een tweedehandse goede Standard (misschien zelfs een Classic). Er bestaan zeker goed verzorgde 2dehands LP's standard voor die prijs.

Ook zou ook eens kijken naar Duesenberg... heerlijke gitaren.

The Underdog
22 maart 2007, 15:10
Of 3 epiphones.

Kim Wilson
22 maart 2007, 15:13
Of 3 epiphones.
Als ik zoveel geld had te besteden, kocht ik er geen drie Epi's van. Wat moet je met drie dezelfde net-niet-gitaren, terwijl je één goeie kunt betalen?

Fenndangoband
22 maart 2007, 15:18
Als ik zoveel geld had te besteden, kocht ik er geen drie Epi's van. Wat moet je met drie dezelfde net-niet-gitaren, terwijl je één goeie kunt betalen?


Net-niet-gitaren??????????????????

Agent_Smith
22 maart 2007, 15:20
Ja, Standard of Classic.

hendrix_appendix
22 maart 2007, 15:20
O shit, here we go again...

Kim Wilson
22 maart 2007, 15:21
Ik wil niet weer de discussie opstarten, maar als ik het geld had voor een Gibson, ging ik op zoek naar een goeie Gibson, en niet 3 Epi's. Ten eerste hoeft hij er maar één, en ten tweede haalt een Epi het nooit bij een goeie Gibson.

Nashville6120
22 maart 2007, 15:39
Ik denk dat we niet zo veel kunnen helpen. Het is een eindeloze discussie LP of strat. Het zijn gewoon helemaal verschillende gitaren. Je drummer zal het zelf moeten uitzoeken..


Ik zou voor een LP Standard tweedehands gaan, maarja wie ben ik he.. :p

Kim Wilson
22 maart 2007, 15:40
Ik denk dat we niet zo veel kunnen helpen. Het is een eindeloze discussie LP of strat. Het zijn gewoon helemaal verschillende gitaren. Je drummer zal het zelf moeten uitzoeken..


Ik zou voor een LP Standard tweedehands gaan, maarja wie ben ik he.. :p
Eeeeeh, het ging om Gibson of Epiphone...

Nashville6120
22 maart 2007, 16:30
Eeeeeh, het ging om Gibson of Epiphone...
Je hebt nog gelijk ook, helemaal verkeerd gelezen, waar zit ik met mijn gedachten.

Er is (meestal) geen enkel verschil in 'speelgevoel' tussen een standard en een studio, het verschil is voornamelijk cosmetisch en andere humbuckers. Er zijn natuurlijk zoveel verschillende standards dat de ene ook de andere niet is. Gewoon uittesten!

Blend
22 maart 2007, 16:36
Ehm, uitPROBEREN, of TESTEN. Niet UITTESTEN :) (Contaminatie)

Kim Wilson
22 maart 2007, 16:37
Is dat zo? Dat zou ik dan even moeten nachecken. :D

artnaz
22 maart 2007, 16:38
3 Epiphone's heeft hij natuurlijk niks aan. Hij heeft gewoon één goede nodig. Een tweedehandse Classic zou inderdaad ook kunnen...

Ik heb hem zelf ook gezegd dat hij ze maar in de winkel moest testen. Als hij bijv. liever een Standard wil, kan hij die tweedehands kopen. Ikzelf zou waarschijnlijk een tweedehandse kopen, maar ja, ik krijg de gitaar helaas niet...

artnaz
23 maart 2007, 18:50
Net met de drummer gitaren bekeken... Hij heeft zijn keuze zeer snel gemaakt, en een Les Paul Studio Alpine White gekocht. Erg mooie gitaar, lekkere sound, alleen vond ik hem niet zo fijn om op te spelen. Maar dat zal wel aan mij liggen...;)