PDA

View Full Version : Goedkope bas, dure elementen?



Manusdr
5 januari 2003, 18:39
Ik zoek voor mijn Ibanez GRS 200 een ander elementje. De bas speelt namelijk naar wens, maar het geluid is niet meer wat ik zoek.
Ik zoek een geluid dat vooral heel erg helder is, een beetje het geluid van een akoestische bas zeg maar. Om vooral mooi en melodisch te kunnen spelen, voor het ragwerk gebruik ik de andere elementjes wel.

Zijn er zulke elementen, en wat kostten die?

ps. Ik ben niet van plan een andere bas te kopen, het gaat juist om het sleutelen en natuurlijk het resultaat: mijn oude vertrouwde bas, met een supergeluid!!

Ruud
5 januari 2003, 19:53
Ben ik ook wel eens benieuwd, ik heb een yamaha BBG5S (5snarig, actief), met van die dikke humbuckers erop, iemand tips voor elementen die beter klinken?.. en wat mag dat zo ongeveer kosten... ik moet namelijk ook nog op vakantie dit jaar...

Manusdr
5 januari 2003, 20:08
Ter info: Het element wat ik wil vervangen is het Jazz-elementje. Dus het zou mooi zijn als het nieuwe elementje ook in dat gat zou passen...

Ik zit net bij VoxHumana te kijken, maar daar moet je echt uit 100.000 soorten kiezen. Iemand?

basswasp
5 januari 2003, 21:13
Op 2003-01-05 19:53, schreef Ruud:
Ben ik ook wel eens benieuwd, ik heb een yamaha BBG5S (5snarig, actief), met van die dikke humbuckers erop, iemand tips voor elementen die beter klinken?.. en wat mag dat zo ongeveer kosten... ik moet namelijk ook nog op vakantie dit jaar...


'k heb een Yamaha BBN4 met ook twee van zulke dikke zwarte balken als elementen... laatst op een zelfde soort Yamaha gespeeld met single coils en dat klonk een stuk frisser...

Ruud
6 januari 2003, 22:21
Dikke zwarte balken ja :smile: mooie omschrijving, dikke bielzen , ik heb wel eens gehoord van van die soapbar-pickups, ook zoiets.. volgens mij gewoon een andere benaming voor die humbuckerbalken... maar iemand die er goede in weet?....

simon bakker
7 januari 2003, 21:36
Ik speel in de rootsrockband "The Trembling Highburys" op een Fender Precision uit Mexico, heb er een 67er Fender Jazz element bij laten zetten, tot dan gaat alles goed, maar er zit op de splitcoil elementen een duidelijk volume verschil tussen de E en de overige snaren, de actie staat al heel laag en de elementen staan goed afgesteld, conclusie: er moet wat anders komen, wie heeft er ervaring met ook zo'n probleem(je), van welk merk is er een goede vervanger te koop, oja, niet aktief, geen gedoe met een batterij !

Manusdr
7 januari 2003, 21:37
Ja, dit werkt wel... Iedereen stelt een vraag, maar is er ook iemand met een antwoord?