PDA

View Full Version : Recording Video DFHS + PODXT



Bloodline
22 maart 2007, 13:49
Ik ga vanmiddag een video opnemen van over hoe ik met een bepaalde mix omga en hoe ik meestal mijn gitaar geluid bewerk in Cubase ( Nuendo 3 ) met Drumkit from hell en podxt en plugins etc.


Nu wil ik graag van jullie weten voordat ik begin met opnemen vanmiddag wat voor dingen jullie er allemaal perse in willen zien. want ik doe het warsch, maar 1 keer.

DFHS Filmpje Link: http://www.sendspace.com/file/ghn90f

Grtz,

Mendel

jw009
22 maart 2007, 14:15
Misschien leuk om alles stap voor stap te laten zien. Niet dat je het per se dan ter plekken moet spelen, maar waar begin je mee? Eerst drum + bass sound klaar maken, of speel je eerst riff met je gitaar in en daarna drum en bass en eventuele synth ofzo.

Hoe ga je dan verder, welke plugin/instellingen en waar let je op. Eigenlijk zo veel informatie als mogelijk is, misschien izjn dingen voor jou heel vanzelf sprekend, maar is dat niet voor iedereen.

Gewoon lekker veel lullen dus !! haha SUCCES !

Han S
22 maart 2007, 14:22
Ik ben benieuwd, want je maakt verdomd goede dingen, dus uitgebreid als het kan.

duckman
22 maart 2007, 15:37
Goed idee, ik ben daar ook wel benieuwd naar.Voor de rest sluit ik me aan bij Han S :hippie:

armageddon
22 maart 2007, 15:59
Gaaf, ben erg benieuwd :)

Bloodline
22 maart 2007, 18:31
Video's zijn klaar.

1 is een complete vid van hoe de mix van cyanide in elkaar zit.

andere vid is hoe ik begin met het starten van DFHS.


moet nog ff zien want de vidz zijn 200 mb per stuk. e als ik ze verklein naar kleiner formaat zie je er natuurlijk geen bal van.

Negative K3 fan
22 maart 2007, 18:46
200 mb is wel veel, waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe je de van de rauwe tracks een vette mix maakt, met C4 enzo

Das Schaap
22 maart 2007, 20:39
Gewoon alle bewerkings stappen vanaf de ruwe audiotracks. :D

En als je patches hebt zonder de metal pack, dan wil ik ze btw. :zz:

Reel Big Fish
22 maart 2007, 20:59
www.sendspace.com

Daar kun je tot 300MB uploaden. Krijg je een link enz...

Bloodline
22 maart 2007, 22:24
Het DFHS Filmpje:

http://www.sendspace.com/file/ghn90f

stevie_vp
23 maart 2007, 01:53
hey man heb net je filmpje bekeken.. leuk gedaan hoor!
Dit was natuurlijk redelijk "basis" stuff allemaal maar ben erg benieuwd hoe
je een heel arrangement in elkaar zet.. zou ook leuk zijn om dan de uiteindelijke mixdown in mp3 te horen...
succes!
/
s

Bloodline
23 maart 2007, 09:56
Ik heb in het andere filmpje beschreven hoe de mix van cyanide in elkaar zit.

jullie hebben liever zker een mix van begin tot eind ? en dan dat ik de mp3 hier post ?

jw009
23 maart 2007, 11:20
Ik heb in het andere filmpje beschreven hoe de mix van cyanide in elkaar zit.

jullie hebben liever zker een mix van begin tot eind ? en dan dat ik de mp3 hier post ?


Ja het liefst wel. Ik neem aan dat dit voor meer mensen geldt.

Bouke
23 maart 2007, 15:27
Toffe video Mendel, leuk om te zien hoe anderen met drums bezig zijn. Ik doe momenteel alles met Sonar en BatteryII of Edirol Super Quartet. Ietsje anders, ook lekker.

Bouke

stevie_vp
23 maart 2007, 18:01
Ik heb in het andere filmpje beschreven hoe de mix van cyanide in elkaar zit.

jullie hebben liever zker een mix van begin tot eind ? en dan dat ik de mp3 hier post ?

ja inderdaad... kzou t filmpje wat dan redelijk lang zou zijn wel in verschillende "hoofdstukken" zetten... is wat makelijker te downen....

Das Schaap
24 maart 2007, 13:39
God ik kom er echt niet doorheen ofzo, probeer sinds gister al te downloaden maar hij begint of over vol te zitten of over de landelijke downloadlimiet.

Probeer volgende keer anders www.filefactory.com o.i.d. daar werken ze sowieso niet met een landelijke limiet. Makkelijker downloaden als er veel gegadigden zijn.

Hubrecht
24 maart 2007, 16:02
Supercool filmpje, ben me sinds kort ook aan het verdiepen in drums programmeren via DFH (gebruik nu altijd Fruity in combinatie met wave-samples), en heb hier heel veel aan! Heb je die Sneap samples van zijn forum? Want ik heb daar ooit een aantal wavs gedownload en daar samples uit geknipt, maar dat waren er volgens mij niet zo veel als jij er hebt staan :)

duckman
25 maart 2007, 01:21
Goed gedaan en leuk om te zien hoe jij het doet.
Erg tof!!

anibal
25 maart 2007, 11:08
Het DFHS Filmpje:

http://www.sendspace.com/file/ghn90f

Mendel,

Je kan dit soort dingen gewoon op youtube zetten, dat sendmyspace zit vol met popups en spyware.. als ik zo een pagina bezoek sluit die na 5 seconden al ;-)

Ik ben iig benieuwd maar graag videos via een veileger en vriendelijker weg op de net

Elixir
25 maart 2007, 13:11
Mendel,

Je kan dit soort dingen gewoon op youtube zetten, dat sendmyspace zit vol met popups en spyware.. als ik zo een pagina bezoek sluit die na 5 seconden al ;-)

Ik ben iig benieuwd maar graag videos via een veileger en vriendelijker weg op de net

Maar als je dat op youtube zet, wordt de kwaliteit slecht dat je sommige dingen niet meer kan zien.

Hele goede tutorial :). Ik denk dat ik ook maar eens op zoek ga naar DFH.

anibal
25 maart 2007, 16:50
Mendel,

Heb je video binnen en gezien, erg informatief. Mijn complimenten hiervoor !
Het moiste vond ik hoe je, je POD settings heb opgeslagen binnen Nuendo.. ik weet dat dit ook kan in logic maar ik kom daar niet echt uit (heb ok niet veel gezocht)
Probeer deze toch op youtube te zetten en mischien zelf in het Engels.. denk dat veel mensen hier aan veel zouden hebben ;-)

Ken je deze nog (nog niet af)?

http://home.nedlinux.nl/~zero/clips/mortokacho.mp3

;-)

laters !!

Bloodline
26 maart 2007, 00:52
Anibal blij van je te horen !! @ iedereen. ik was ook van plan m het op youtube te zetten maar dan wordtde kwaliteit veels te slecht om info over te nemen bijv zoals getalle nvan de EQ.

Ik ga deze week ff plannen hoe ik de nieuwe video zal aanpakken in hoofdstukken verdelen.

Begin, DFhs, Gitaren, Bass, Pannen en mixen etc etc.
Die zal ook dan n het engels zijn om dat veel engelse sprekende mo'fo het ook willen begrijpen :) en de meeste nl'ers kennen al goed engels.

mijn beide gitaren liggen nog in de oefenruimte dus die ff ophalen, video inplammen en tijd plannen en dan de hele video maken :)

vindt het namelijk ook erg leuk om te doen.

X-Rated
26 maart 2007, 21:10
Anibal blij van je te horen !! @ iedereen. ik was ook van plan m het op youtube te zetten maar dan wordtde kwaliteit veels te slecht om info over te nemen bijv zoals getalle nvan de EQ.

Ik ga deze week ff plannen hoe ik de nieuwe video zal aanpakken in hoofdstukken verdelen.

Begin, DFhs, Gitaren, Bass, Pannen en mixen etc etc.
Die zal ook dan n het engels zijn om dat veel engelse sprekende mo'fo het ook willen begrijpen :) en de meeste nl'ers kennen al goed engels.

mijn beide gitaren liggen nog in de oefenruimte dus die ff ophalen, video inplammen en tijd plannen en dan de hele video maken :)

vindt het namelijk ook erg leuk om te doen.

Ik zou je video dolgraag willen zien, alleen dat sendspace loopt te mekkeren dat er al genoeg gedownload is.

glennshred
27 maart 2007, 18:46
Bedankt voor die video over dfhs mendell, heb er veel van opgestoken
en lijkt me een leuke manier van werken zo..
ik gebruik cubase le (was inbgr bij emu0202usb)
ik heb gisteren je video bekeken, cubase gestart en gezien
hoe ver ik kwam, bij mij bleef alleen het midi vakje vanboven staan
onder niets! ook toen ik de drm file had gekozen en rechts in vakje dfhs
superior had aangeklikt.. ook het muziek blad waar je noten met een pennetje
neerschrijft (midi vakje) kwamen bij mij toetsen aan de linkerkant te staan
geen namen van toms, kiks of andere..
Wat wel werkte was dat ik door erop te drukken de geluiden kreeg
en ze ook met het pennetje kon neerzetten.. misschien heeft het te maken
dat ik de lite versie van cubase gebruik of dat nuendo en cubase
wat verschillen t.o.v mekaar. maar ik blijf doorgaan totdat het beter werkt!

Nogmaals bedankt voor die toffe video :hippie:

Ic3gl0vE
27 maart 2007, 19:57
@glenn: je moet een drummap aanmaken voor DFH. in cubase staat nu ergens rechts waarschijnlijk 'no drummap'. In de handleidingen van cubase en DFH kun je wel de info vinden hoe je de voor jou geschikte drummap in elkaar zet. Kost je uiteindelijk hooguit 20 minuten en geeft een hoop voordeel :)

glennshred
27 maart 2007, 21:55
Dank je, dat ga ik zeker ééns uitzoeken..

ben juist wat aant spelen met cubase en er staat links in venster
inderdaad (no drummap) ..

k'laat iets weten of 't gelukt is :)

armageddon
27 maart 2007, 23:39
Je kan de Cubase drummap downloaden van de Toontrack site dacht ik?

Ic3gl0vE
28 maart 2007, 00:04
Ok dat wist ik niet.
als je zo'n ding zelf maakt weet je meteen waar alles zit en kun je het indelen zoals je wilt, dat is handig

Bloodline
28 maart 2007, 00:14
Mendel,

Heb je video binnen en gezien, erg informatief. Mijn complimenten hiervoor !
Het moiste vond ik hoe je, je POD settings heb opgeslagen binnen Nuendo.. ik weet dat dit ook kan in logic maar ik kom daar niet echt uit (heb ok niet veel gezocht)
Probeer deze toch op youtube te zetten en mischien zelf in het Engels.. denk dat veel mensen hier aan veel zouden hebben ;-)

Ken je deze nog (nog niet af)?

http://home.nedlinux.nl/~zero/clips/mortokacho.mp3

;-)

laters !!


Helemaal vergeten te zeggen !!

ah ajah natuurlijk ken ik hem nog !!