PDA

View Full Version : powersupply pedalen: wat te doen met de batterijen?



rocker_71
22 maart 2007, 10:50
Rockers,


Ik heb een paar dagen geleden een CIOKS Big John gekocht. Eigenlijk is ie best wel klein, maar da’s alleen maar een voordeel. :D Met deze power supply voed ik nu mijn pedalen, du geen geklooi meer met duracel. En geen spatje extra ruis ofzo, zelfs niet bij mijn Wah.

Mijn vraag: laten jullie de batterijen nu in de pedalen zitten, of moeten deze er juist uit? Wat zijn de voor en nadelen ervan? Ik kan me voorstellen dat als je ze erin laat, dat je dan als nodig alsnog met batterijen kan spelen (noodgevallen).

Graag jullie ervaringen. :jam:


Dit is dan mijn nieuwe setup:
http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/Setup_ROCKER_71_v11.jpg

Rock on!
Otto

almarvk
22 maart 2007, 10:51
Gewoon eruit lijkt mij??

peter_heijnen
22 maart 2007, 11:14
Ik heb ooit geleerd dat je batterijen er uit moet halen zodat ze niet kunnen lekken en zo schade kunnen aanrichten. Maar Xotic levert bijv hun pedalen incl batterij en raadt aan die te laten zitten als noodvoorziening voor als er iets mis gaat met je voeding, tja...???

rocker_71
22 maart 2007, 11:43
Je slaat de spijker op zijn kop.

Dat is wat ik bedoel. Erin laten zitten: voordeel is noodgevallen, maar het nadeel is lekken en ook extra gewicht enzo.

Daarom ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van de forummers hier.

qwertyuiop
22 maart 2007, 11:56
Ik heb ooit geleerd dat je batterijen er uit moet halen zodat ze niet kunnen lekken en zo schade kunnen aanrichten. Maar Xotic levert bijv hun pedalen incl batterij en raadt aan die te laten zitten als noodvoorziening voor als er iets mis gaat met je voeding, tja...???

eruit halen. die noodgevallen zijn een minder groot probleem dan het lekken van batterijen. dan kun je namelijk je pedaaltje weggooien....
die noodgevallen komen ook zeer zelden voor is mijn ervaring.

peter_heijnen
22 maart 2007, 12:48
eruit halen. die noodgevallen zijn een minder groot probleem dan het lekken van batterijen. dan kun je namelijk je pedaaltje weggooien....
die noodgevallen komen ook zeer zelden voor is mijn ervaring.
Te simpel eigenlijk, ik haal ze er meteen uit. :)

Fenndangoband
22 maart 2007, 16:44
Wat is het verschil met de Carl Martin Big John (er staat ook Cioks op vermeld)???

Ik zou er in iedre geval de batterijen uithalen tegen het lekken zoals iedereen al zei.

Hoe is die Boston stage tuner????????? Ik wou hem ook kopen maar twijfelde omdat ik er geen info over kon vinden.

rocker_71
22 maart 2007, 16:52
Het verschil met de Carl Martin zou ik echt niet weten, die ken ik niet.

De tuner heeft true bypass, dus dat is wel relaxed. Ook zitten er handigheidjes op, zoals bv ‘mute’, calibration (per herz instelbaar) en semi tuningen kun je standaard opgeven. Handig als je bv altijd in Eb speelt. En dat voor 50 euri. Een echte aanrader.

Ik wilde eigenlijk de Korg DT10 kopen of de bossTU2 , maar deze zijn 2x zo duur.

edit linkje:
http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=1362

qwertyuiop
22 maart 2007, 16:54
Hoe is die Boston stage tuner????????? Ik wou hem ook kopen maar twijfelde omdat ik er geen info over kon vinden.

die heb ik toevallig 2 maanden geleden gekocht; prima apparaat, stemt goed en zit redelijk stevig in elkaar volgens mij. Tot nog toe (maar ja, wat is 2 maanden...) nog geen problemen gehad ermee.

rocker_71
22 maart 2007, 17:04
Wat is het verschil met de Carl Martin Big John (er staat ook Cioks op vermeld)???

Goede vraag, want hij ziet er hetzelfde uit, op de kleur van de uitgangen na.
op de CM staat zelfs CIOKS. Echt frappant.

Fenndangoband
22 maart 2007, 17:57
bedankt voor info over Boston stage tuner... zal hem ook maar eens aanschaffen... wou ook origineel de DT10 maar vind die vrij duur.

artnaz
22 maart 2007, 18:13
Zoals gezegd werd de batterijen uithalen natuurlijk! Wanneer zou je ze moeten gebruiken dan? Geen stroom (lijkt me sterk, tenzij je amp ook op batterijen is :D)? Of als dat de power supply kapot gaat? Kan natuurlijk allemaal, maar de kans is klein. Dat er iets met je pedalen gebeurt is waarschijnlijker denk ik...

Als je dan toch zo graag een noodvoorraad wilt hebben, doe de batterijen in een zakje en neem ze voor de zekerheid mee...

Debaser
22 maart 2007, 18:49
Goede vraag, want hij ziet er hetzelfde uit, op de kleur van de uitgangen na.
op de CM staat zelfs CIOKS. Echt frappant.


http://www.cioks.com/faq/faq.htm#carl

:)

rocker_71
22 maart 2007, 21:22
Stom, stom... vet over het hoofd gezien.
Ik heb uiteraard de website wel bezocht voor achtergrondinfo, maar dit had ik niet gezien (ik wist aanvankeijk ook niet van het bestaan van de CM).

Die CM is dus een gepimpte Big John! :D

rocker_71
4 april 2007, 13:54
Ik heb het nog even voorgelegd aan Mr Ciok himself en dit is zijn antwoord:

Hi,


It doesn’t really matter. It’s up to you. I would take them out and have just one unpacked battery in case of a Flex cable breaks. But then again, have a spare cable instead, they don’t leak with time.


Med venlig hilsen / best regards,

Poul Ciok

drap
4 april 2007, 16:24
Als je batterijen ongebruikt in een apparaat laat zitten gaan ze langzamerhand ook leeg en eigenlijk gaat dat best snel weet ik uit ervaring. Je hebt dus best een grote kans in het geval van nood dat je batterijen het dus dan ook niet meer doen, of te zwak zijn zodat je pedalen geen lekker signaal meer geven. Ik zou ze er uit halen, ik zie de meerwaarde niet.

rocker_71
4 april 2007, 16:42
Dat ga ik ook zeker doen.

Erik70
23 september 2007, 12:11
Ik laat de batterijen er wel in zitten, maar haal wel het stekkertje los.
Zijn ze toch in de buurt als het nodig is, maar ze lopen niet of minder snel leeg en minder kans op lekken.

Pun
23 september 2007, 15:50
Ik haal ze er gewoon uit. Naast het leeglopen, wil ik ook het risico niet lopen dat ze gaan lekken.
Daarnaast scheelt het ook wel wat gewicht, niet zo heel veel, maar met 8 pedaaltjes is elk gewicht, wat je minder mee hoeft te zeulen, mooi meegenomen :)

EricSw
23 september 2007, 17:57
Batterijen lekken?

Was dat niet iets van lang geleden?
Ik heb al jaren geen batterijen meer gehad die hebben gelekt.
Ik dacht altijd dat die problemen geheel waren opgelost.
Ik koop wel altijd de bekende merken batterijen, waarschijnlijk zijn die dan toch beter.

glacius
23 september 2007, 18:00
Rockers,

Dit is dan mijn nieuwe setup:
http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/Setup_ROCKER_71_v11.jpg



waar heb je dit plaatje gemaakt ?

Pun
24 september 2007, 20:07
Batterijen lekken?

Was dat niet iets van lang geleden?
Ik heb al jaren geen batterijen meer gehad die hebben gelekt.
Ik dacht altijd dat die problemen geheel waren opgelost.
Ik koop wel altijd de bekende merken batterijen, waarschijnlijk zijn die dan toch beter.

Ik heb (bijna) altijd Durex baterijen, en pas geleden nog zijn die gaan lekken in mijn fietslampje. Dus ze doen het nog steeds.
Misschien vroeger meer dan tegenwoordig, maar ze doen het zeker nog steeds.

Nielsje
24 september 2007, 20:20
Ik heb (bijna) altijd Durex baterijen, en pas geleden nog zijn die gaan lekken in mijn fietslampje. Dus ze doen het nog steeds.
Misschien vroeger meer dan tegenwoordig, maar ze doen het zeker nog steeds.

Hm... ik heb altijd iets heel anders van Durex....

Heb jij dan misschien condooms van Duracel? :seriousf:

Pun
24 september 2007, 20:59
Hm... ik heb altijd iets heel anders van Durex....

Heb jij dan misschien condooms van Duracel? :seriousf:


Oeps, een klein foutje.... :seriousf:

Ach ja, wel een leuke fout, zo zou ik zeggen, haha.

rocker_71
24 september 2007, 21:51
waar heb je dit plaatje gemaakt ?

Stukje huisvlijt. Foto's verzamelen (of zelf maken) en in Powerpoint wat freubelen. Dit was al weer een oude, deze heb ik nu:

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/Setup_ROCKER_71_v14.jpg
(http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/Setup_ROCKER_71_v14.jpg)