PDA

View Full Version : Fender Champ 12 met aanpassing van Torres Engineering



bicky
22 maart 2007, 09:36
Hallo

Ik ben op zoek naar een kleine buizenversterker.
Ik heb gelezen dat er met een aantal aanpassingen (van de firma Torres engineering) een mooiere overdrive en een evenwichtigere geluidssterkte (tussen clean en lead) uit de Fender Champ 12 zou komen.

Heeft er iemand hier al ervaring mee?

Is het moeilijk om die aanpassingen zelf te doen ?
Gewoon wat solderen zou me nu nog wel lukken, denk ik.

En klink de amp werkelijk zoveel beter?

Heb je de amp gelaten hoe hij was/is en wat zijn je bevindingen?

Alvast bedankt voor de posts.

Bicky

dunnoaname
23 maart 2007, 17:41
Zelf heb ik ook een champ 12 (red-knob) die niet verbouwd is. Zijn op een gegeven moment wel nieuwe buisjes in gegaan. Het is idd zo dat het volume niet erg mooi verdeeld zit over de knop en je dus een beetje moet pielen om een goed volume af te stellen. I vind het geluid GEWELDIG als je het clean kanaal neemt, volume op max, treble max, bass max, en mid boost aan. Die hele versterker staat dan te werken, echt een heerlijk crunchgeluid. Het distortionkanaal is niet erg subtiel, de gain zit net als het volume zo verdeeld dat het verloop in het lage gebied er sterk is, met als gevolg dat je niet erg precies en snel een geluid in kan stellen voor weinig gain. Ik vind dat dit een versterker is die voor de 200 euro die ik betaald heb alle (transistor) concurrentie die ik tot noch toe gehoord heb wegblaast. Het is duidelijk een geluid van een kleiner openback combootje, verwacht niet de druk van een dichte 4*12 of de definitie van een grotere fender. Voor het geld wat je betaalt krijg je een goede versterker met een lekere sound. k gebruik hem als oefenversterker in de repetitieruimte en hij heeft volume zat, echt knetterhard.