PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar?



Gieul
21 maart 2007, 22:42
Hallo,
Ik speel nu onderhand 2,5-3 jaar gitaar, op zo'n Squier Strat uit een starterpack, en ik vind het onderhand wel eens tijd worden voor een nieuwe gitaar. Aangezien ik Strats zelf wel lekker vind spelen zat ik te denken aan een Fender Stratocaster, een Mexicaan wel te verstaan. Is dit een goeie keus, en zo niet, wat zijn de alternatieven?
(Bij de weg, ik speel voornamelijk Rock en Blues)

happynjitram
21 maart 2007, 22:55
Een gibson les paul!!!

Gieul
21 maart 2007, 22:59
Een gibson les paul!!!
Zo'n enorm budget heb ik nou ook weer niet ^^. Ik zoek iets onder de 600 euro zegmaar.

Brammibal
21 maart 2007, 23:02
Speel je in een band?
Zo ja, dan zou ik je squier upgraden en een versterker er bij kopen.

Spitfire
21 maart 2007, 23:03
Een Fender Stratocaster is natuurlijk een uitstekende gitaar, maar kijk ook vooral verder dan alleen Fender. Blade bijvoorbeeld (en ik zeg dit niet omdat ik er zelf een heb) maakt uitstekende Stratocaster-kopieën in dezelfde prijsklasse als de Mexicaanse Fenders en persoonlijk vind ik die beter.

a darker shade of grey
22 maart 2007, 08:56
Ik ben het eens met Brammibal. Speelt die squier zo verschrikkelijk dat je een nieuwe gitaar wilt? Zo nee, dan moet ik je helaas met je neus op de feiten drukken dat je een strat wilt vervangen door......een strat.

Knal er een paar goeie pickups in, lekker laten afstellen, en een buizenbakkie erbij :)

(ik heb altijd begrepen dat squiers heel goed spelen, dus je mag al het bovenstaande vergeten als ik het mis heb, okee? ;))

vidar
22 maart 2007, 09:18
+1 voor Blade. Hun strats uit die prijsklasse zijn naar mijn mening vaak beter dan de Fenders. Een goede vriend van mij heeft er al lang een en die speelt er zelfs meer op dan op z'n Gibson :P (Hij heeft een Blade Texas Deluxe, 600 euro nieuw bij Max Guitars).

Herman
22 maart 2007, 09:35
Als je toch voor de strat wilt gaan, en je hebt tot ongeveer 600eurie, dan kun je 2e hands toch ook zeker wel aan een Jappanner komen?

Dweezman
22 maart 2007, 10:22
ik scoorde een beauty uit de usa voor 600...

Gieul
22 maart 2007, 16:22
Speel je in een band?
Zo ja, dan zou ik je squier upgraden en een versterker er bij kopen.
Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar ik ben ook niet echt tevreden met het uiterlijk van mijn gitaar (helemaal zwart). Ik wil al tijden heel graag een 3 Tone Sunburst, en het lieftst met een Maple fretboard.



ik scoorde een beauty uit de usa voor 600...
Waar!? :o

rocker_71
22 maart 2007, 16:27
Het allerbelangrijk is iig welke muziek je wilt spelen!!

Als je in een metal band wilt spelen, dan raadt ik je geen Strat aan. En wil je gaan jazzem, neem dan geen Kerry King flying V (hoewel dat best wel zou klinken, het staat een beetje vreemd, denk ik).

Hulpmiddel: kijk wat je 'idolen' hebben, maar wees zeker geen copycat.

edit: lees ook even het sticky door en zoek bv op 'keuze gitaar' (oid), want er zijn al veel topics hierover geschreven.

edit 2 (ja, sorry): ik lees nu pas dat je blues rock speelt. Dan vallen bovenstaande scenario's uit. Belangrijk in je keuze is of je voor humbuckrers gaat (les pual) of enkelspoels (strat) of een combi HSS. Dat hangt weer sterk af van welke blues/rock je wilt spelen en welek amp je hebt.

Gieul
22 maart 2007, 23:55
Belangrijk in je keuze is of je voor humbuckrers gaat (les pual) of enkelspoels (strat) of een combi HSS. Dat hangt weer sterk af van welke blues/rock je wilt spelen en welek amp je hebt.
Ik speel nog steeds over een amp uit het Squier Starterpack, die wilde ik ookwel vervangen maar ik dacht dat het misschien verstandiger was om eerst een nieuwe gitaar te kopen (vraag me niet waarom ik dit dacht ^^).
Maar enkelspoels gaf toch een helderder geluid dan humbuckers (of zit ik nu fout?), want in dat geval heb ik dus liever enkelspoels, een strat dus.