PDA

View Full Version : Saturday night solo!



nemmo
21 maart 2007, 21:26
Heey mede gitaristen!

Ik zit in een bandje op het moment als lead gitarist, en we willen graag get nummer saturday night van Herman Brood coveren. Het enige probleem is dat er nergens tabs van te vinden zijn. En dat voor mij het zelf uitzoeken van een solo echt onmogelijk is omdat ik het op korte termijn nodig heb (2 weken)

Is er mischien iemand die deze solo als tab heeft (het liefst in powertab of guitarpro) Of mischien is er iemand die deze solo (globaal) kan tabben

Wie kan mij verder helpen?????

Alvast heel erg bedankt


Groeten Reinier van Ommen

nemmo
24 maart 2007, 16:29
Niemand??

Gr reinier

nielsduursma
24 maart 2007, 16:33
Nope die tab is er niet.
Ik zou zeggen improviseer zelf wat! Maak 'm nog toffer dan het orgineel;)

erwin_ve
27 maart 2007, 18:57
Heey mede gitaristen!

I

Is er mischien iemand die deze solo als tab heeft (het liefst in powertab of guitarpro) Of mischien is er iemand die deze solo (globaal) kan tabben

Wie kan mij verder helpen?????

Alvast heel erg bedankt


Groeten Reinier van Ommen

Je hebt een mailtje!

sjoerd5
27 maart 2007, 20:35
Hier is iets:

http://www.voes.be/tab/hermanbrood_saterdaynight.html

Harry
28 maart 2007, 10:09
ik improviseer, maar probeer wel 'de geest' van het origineel te laten doorklinken. Als je de opening naspeelt, en dat is simpel, kun je de rest gewoon zelf invullen, niemand die daar over zal vallen.

koentrend
6 april 2007, 00:23
ik improviseer, maar probeer wel 'de geest' van het origineel te laten doorklinken. Als je de opening naspeelt, en dat is simpel, kun je de rest gewoon zelf invullen, niemand die daar over zal vallen.



Ik ben het eens met HArry. Het begin moet herkenbaar voor iedereen zijn.
NA +/- 60% van de solo kan je met wat toonladders op zak je eigen einde van de solo creeeren...



beetje van Herman met een beetje van jou

nielsduursma
6 april 2007, 08:59
beetje van Dany met een beetje van jou
;)

tientekens...

nemmo
6 april 2007, 13:41
haha super:D Ik zal het proberen En als we een opname hebben zal ik hem zeker hier opsten;)

Heel erg bedankt allemaal!

Gr Reinier

InternEd
6 april 2007, 21:11
Mijn gitaarleraar heeft 'm voor me uitgezocht. Maar knappe jongen die dat in 2 weken leert. Ik heb 't iig opgegeven dat precies na te kunnen spelen.

Devies: Begin van de solo naspelen, daarna improviseren in D bluesladder.