PDA

View Full Version : fender concert II rivera + footswitch



brammert
21 maart 2007, 21:01
sinds een paar maanden heb ik een fender concert in mijn bezit.
ik ben er erg blij mee, en er is niks mis mee, behalve dan dat ik de footswitch tot voor kort niet had.

nu heb ik een footswitch weten te regelen voor weinig, alleen heb ik een probleempje: ik weet niet hoe ik de footswitch aan moet sluiten, of heb ik de verkeerde?
de footswitch heeft namelijk 2 jacks, en achter in mn versterker zitten wel ingangen ( zie foto ), maar ik weet niet welke de goede is.
onder de ingangen staat: pedal red en pedal plain. ik heb alle mogelijkheden geprobeert maar ik krijg sowiso nooit delay, en met de andere knop hoor ik of de clean of niets.

kan iemand me misschien helpen? ik zou er heel blij mee zijn.

en kan iemand me uitleggen hoe je fotos bij je bestand toevoegt?

Agent_Smith
21 maart 2007, 21:50
Je moet de foto's eerst ergens hosten en dan ernaar linken.

Ik ken jouw versterker niet maar ik heb nog een Fender 75 en het pedaal daarvan heeft ook twee jacks. Eén is rood en één is blank. Op het chassis staat net als bij jou 'pedal red' en 'pedal plain'. Zo zitten ze bij mij in het chassis en werken normaal.
Misschien is bij jou net de schakeling anders doordat misschien het pedaal voor een ander model is bedoeld?

Agent_Smith
21 maart 2007, 22:08
BTW: hier heb je het schema en schema van het pedaal. Ik denk dat je daar wel wat mee kan.
Als ik op het schema kijk lijkt kanaalschakeling (pedaal) afhankelijk te zijn van de 'handmatige' kanaalschakeling (trekknop op één van de potmeters).

Agent_Smith
21 maart 2007, 22:39
Oeps, link vergeten. Bij deze:
http://www.schematicheaven.com/fenderamps/concert_ii_83.pdf

jacky
23 maart 2007, 20:09
de switch van een 75 en een concert en een princeton 2 en een superschamp is allemaal gelijk

Er horen twee 6,3 stereo pluggen aan de uit einden te zitten

brammert
25 maart 2007, 11:40
zijn dat de pluggen die ook in je gitaar gaan?

AvU
25 maart 2007, 12:29
Bijna, een normale gitaar plug is mono. Deze pluggen zijn stereo. Als je stereo pluggen wilt hebben, pm maar. ik heb ze nog liggen. Het zijn neutriks.
Voor de andere mensen wie zoekt nog stereo pluggen wil ze graag ruilen voor mono pluggen :satisfie:

grt. Arjan

Oppy
25 maart 2007, 14:20
Volgens onderstaand schema heb ik een footswitch gemaakt voor een deluxe reverb II.

http://www.blueguitar.org/new/schem/fender/concert_ftsw.gif

keef
13 april 2007, 12:04
Deze pluggen zijn stereo.

Mijn meest blonde moment was dat ik de footswitch kabel van mijn Concert gebruikte als gitaarsnoer in de kroeg. Had ik net een cheapo Danelectro gekocht met ingebouwde effecten, maar die deden het dus ineens niet. Gitaar teruggestuurd naar Duitsland (MP), maar daar kon men niets verkeerds ontdekken. Bleek dus het snoer te zijn....DUH!