PDA

View Full Version : elektrische gitaar



gillosvai
21 maart 2007, 20:00
Hoi

Ff hulp gevraagd bij het soleren....

Ik speel nu een jaartje akoestische gitaar, basis akkoordenen beetje tokkel werk....

Ik ben nu overgestapt naar elektrische gitaar en wil het echte solo werk aanpakken....

Men grote probleem is , dat als ik speel, veel te veel na-klank te horen is van snaren die ik loslaat na het spelen van een noot.

hoe kan ik dit juist oplossen ?? ik kan toch moeilijk elke noot na spelen afdempen ?????

Help deze gitaarleek haha :D

Mss iemand tips voor snelle vordering te maken in snelheid en techniek ???

Greetz
Gillos

intGod
21 maart 2007, 21:10
Oefenen, oefenen, oefenen.

Je probleem is de coordinatie tussen je linker en je rechterhand. En afdempen hoort er ook bij. Rechterhandtechniek, dus.

Oefenen, oefenen, oefenen.

En het feit dat je linkerhand niet precies genoeg is. Als ik toonladders van laag naar hoog speel demp ik de vorige snaar altijd met mijn palm. Als ik omgekeerd speel dan demp ik de vorige (hogere) snaar met de vinger waarmee ik op dat moment fret. Maar dat ben ik dan weer ... self-taught mannetje ...

artnaz
21 maart 2007, 21:22
Vond ik in het begin ook heel erg vervelend. Ik had de techniek wel van mijn akoestische gitaar, alleen die bijgeluiden verpestten alles... Maar op den duur komt het vanzelf goed. Ik weet niet hoe ik het nu precies doe, maar nu heb ik er nog nauwelijks last van...:D