PDA

View Full Version : Jullie ervaringen met een digitech rp 300



Guitarfreak
5 januari 2003, 17:25
Hoi,
Ik was eens wezen neuzen bij feedback en vond de digitech rp-300 wel lachen:) Wat is jullie ervaring met dit multieffect? wat zijn z'n voordelen en nadelen... Andere info is ook welkom:)
Alvast bedankt he!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guitarfreak op 2003-01-05 17:26 ]</font>

Guitarfreak
5 januari 2003, 19:26
nou?

Guitarfreak
5 januari 2003, 19:27
nou?

piezo
5 januari 2003, 19:50
Vragen naar meningen over digitale effecten zijn retorisch. Je hebt hem zelf uitstekend beantwoord met "nou?"

Guitarfreak
5 januari 2003, 19:53
ik vraag wat jullie ervan vinden:)

piezo
5 januari 2003, 20:17
Als god wilde dat we digitaal mooi zouden vinden hattie ons wel digitale ingangen gegeven i.p.v. oren.

Guitarfreak
5 januari 2003, 20:43
heel leuk... maaruhm daar vroeg ik nie om

Mitch
5 januari 2003, 22:13
Ik heb zelf een tijd de RP100 gebruikt. Da's een 200 zonder expressiepedaal. De 300 heeft geloof ik iets andere processor. In ieder geval een andere display, maar goed...

Voor gebruik thuis en om op te nemen op je computer bijvoorbeeld en om te leren omgaan met effecten is het een leuk ding, maar de geluidskwaliteit is niet top.
De amp models zijn wel bruikbaar, maar niet altijd even goed in te stellen: als ik thuis op huiskamerniveau de levels (volumes) had ingesteld tussen verschillende patches bleek in de oefenruimte dat er ineens volumeverschillen waren. Erg frustrerend.
Amp models overslaan en het gewone geluid van de versterker gebruiken werkt uitermate slecht: er blijft niets van je toon over, alles wordt heel mat.

De effecten zijn van matig tot goed. Delay was vrij aardig bijvoorbeeld, flanger ook.

Ik kon er wel lekker makkelijk mee opnemen op de PC, daar mis ik 'm wel eens voor.

Het is dus maar net waar je 'm voor gebruikt.
Persoonlijk zou ik dan eerder voor een goedkopere variant gaan (tweedehands RP100's doen ongeveer 100E op Marktplaats) om daarna weer te verpatsen als je beter weet wat je wil of het ineens beter aanpakken met de GNX serie (veel hogere kwaliteit)

Guitarfreak
5 januari 2003, 22:50
Ik heb en rp100 en die bevalt me echt niet haha. daarom was ik op zoek of naar een rp 300 of naar een boss gt-3... over de gt-3 weet ik wat meer dus vroeg ik hier wat over de rp300. maar bedankt voor je reactie:);)

Ic3gl0vE
5 januari 2003, 23:12
als de 100 al niet bevalt heb je weinig tot geen kans dat de 300 wel zou bevallen.. duhh :smile:

Mitch
6 januari 2003, 23:04
Duhh, ik heb noig even op de site gekeken, maar ik kan niet echt bewijs vinden voor de RP300 als zou deze echt anders functioneren.
De GNX zit wel totaal anders in elkaar; heeft ook als voordeel dat je er leuke dingen mee kan doen qua opnemen. Kijk daar anders nog eens naar.

piezo, Ic3 ---> ik ben ook anti-digitaal en enigszins anti-DigiTech, maar probeer mijn mening nog wel ergens op te baseren.
:razz:

Ic3gl0vE
8 januari 2003, 17:32
Ik ben niet anti-digitaal, ik heb een boss gt3 :smile:

Guitarfreak
8 januari 2003, 21:44
JAHA dat weten we nu zo langzamerhand wel maartuh!

Ic3gl0vE
12 januari 2003, 13:25
ik had het tegen seymour paul en ik denk dat hij het niet wist aangezien hij tegen mij zei dat hij 'ook' anti-digitaal is