PDA

View Full Version : gekraak



glasbier
21 maart 2007, 19:10
ik heb last van gekraak van mijn gitaar.
ik heb de pots vervangen,nieuwe 5 standenschakelaar en zelfs de shielding uit de body verwijdert.
alles is opnieuw gesoldeert en heb de input met contactspray ingespoten.
het maakt een 'knisperend' geluid.
wie helpt mij verder?

glasbier
21 maart 2007, 19:12
o ja, deversterker is goed;vorige week nog laten nazien.
en ligt ook niet aan de kabels.

Wimvdb
21 maart 2007, 21:13
IK neem aan dat het een strat is?

Mischien/waarschijnlijk iets slecht gesoldeerd aan de input jack

Speulert
21 maart 2007, 21:25
IK neem aan dat het een strat is?

Mischien/waarschijnlijk iets slecht gesoldeerd aan de input jack

alles is opnieuw gesoldeerd.


Ehm speel je altijd op dezelfde plek? want las in een ander topic over storing van buitenaf, (telefoonfs,computers,elektrische apparaten) ik heb hier zelf ook last van als ik op 1 bepaalde kamer speel.

anders zou ik et ook niet weten,lijkt me dat dan de elementen overblijven als de rest al is vervangen en opnieuw gesoldeerd

glasbier
21 maart 2007, 22:05
het is inderdaad een fender strat.
ik heb er thuis,in de oefenruimte en op het podium last van.
misschien de input vervangen?(dat is het enige wat niet vervangen is.)

glasbier
21 maart 2007, 22:09
en de elementen zijn 3 weken terug ook opnieuw gewaxt(dit vanwege feedback).

Speulert
21 maart 2007, 22:10
Ja voor de kosten hoef je dat niet te laten,als et dan nog niet opgelost is zit er helaas niets anders op dan een nieuwe gitaar kopen en je strat aan mij geven:satisfie:

glasbier
21 maart 2007, 22:32
hahaha!mijn '62 reissue zeker!

Robin.ke
21 maart 2007, 22:35
Mobiele telefoon in je broekzak ?? Die van mij reageert ook met een knisperend/tingelend geluid zodra de telefoon in de buurt van het ingeschakelde element komt.

Speulert
21 maart 2007, 22:37
hahaha!mijn '62 reissue zeker!

tja ik dacht al dat je et niet zou doen , maar ja wie nie waagt :)

glasbier
21 maart 2007, 22:46
nee,t'is mijn mobieltje ook niet.
ik wist dat gsm ook lawaai veroorzaken kan.

hé speulert,als ik hem zat ben,zal ik aan je denken want zo ben ik ook wel weer!

Mitch_mashinguard
21 maart 2007, 22:53
hé speulert,als ik hem zat ben,zal ik aan je denken want zo ben ik ook wel weer!

ik zou "hem" weglaten, past beter bij je naam

glasbier
21 maart 2007, 22:55
jij hebt goed geslapen!
ook bier gehad?

up-guitarman
22 maart 2007, 10:50
Kan zoiets niet aan je pickuphoogte liggen ???

Nickname
22 maart 2007, 20:14
Kan zoiets niet aan je pickuphoogte liggen ???

Nee... dat zal er niks mee te maken hebben, waarschijnlijk maakt er toch ergens in je elektronica een sluitinkje

'66 special
22 maart 2007, 20:21
zit de aarde draad nog vast aan de brug?

Nickname
22 maart 2007, 20:25
Waarom is eigenlijk de shielding verwijderd? mss kan het dan zijn dat je nu een aarding-probleem hebt. En als alles net opnieuw gesoldeerd is wil natuurlijk niet zeggen dat het goed gesoldeerd is :satisfie:

glasbier
22 maart 2007, 21:29
alle bedrading heb ik gecontroleert en is goed gesoldeert.

de shielding heb ik verwijdert omdat de shielding onderkant v/d slagplaat in contact staat met de shielding v/d body→door eventuele 'wrijving/beweging tussen die twee zou er mogelijk ook gekraak kunnen ontstaan;vandaar dat ik de shielding ook verwijdert heb.
ik snap er ook niets meer van.
meer suggesties?

Rinze
23 maart 2007, 07:58
Kraakt de zaak de hele tijd of alleen bij bepaalde akties? De outputjack vervangen is misschien geen slecht idee, dan kun je die uitsluiten. Aan de shielding ligt het denk ik niet, dan krijg je meer brom en ruisproblemen, geen gekraak.

Ik denk trouwens niet dat je shielding van de body een probleem was. Soms schijnt dit soort problemen bij Fenders met statische electriciteit te maken te hebben, dat is lastig te verhelpen. Maar goed, misschien kun je even aangeven wanneer het probleem precies optreedt/ erger wordt en je output jack toch voor de zekerheid vervangen?

Oude jackingangen kunnen door corrosie en het altijd wat bewegen van de plug in de uitgang ook behoorlijk wat problemen veroorzaken. Contactspray moet je trouwens voorzichtig mee zijn, het tast bepaalde onderdelen aan. Je kunt dan beter WD40 gebruiken, dat is minder agressief.

Rooftop
23 maart 2007, 08:03
Of misschien houd je je gitaar dicht bij de comp dat kan ook de probleem zijn
Je kunt beter al je elecktronica vervangen gewoon alle elecktronica op slagplaat vervangen en koop een nieuw slagplaat en Jack nog iets... voor kabel :D

Rooftop
23 maart 2007, 08:06
hahaha!mijn '62 reissue zeker!
Zeker gerelicte strat
misschien is die van binnen ook gerelict hehe :D

glasbier
23 maart 2007, 08:49
Hé Rinze bedankt!
Ik ga dit weekend de inputjack vervangen.
Maar die WD-40 is toch geen contactspray?

Rinze
23 maart 2007, 10:21
Hé Rinze bedankt!
Ik ga dit weekend de inputjack vervangen.
Maar die WD-40 is toch geen contactspray?

Neu, niet specifiek,maar het werkt wel, de mensen bij Rikkers Gitaarbouw vertelden me dat zij het ook gebruiken. Het is de agressiviteit van contactspray die ervoor zorgt dat je na een paar keer gebruik je potmeters sowieso moet vervangen, het tast bepaalde legeringen/metalen aan. WD40 heeft dat minder, heb ik begrepen.