PDA

View Full Version : Gretsch G3967



Balthazar
21 maart 2007, 15:28
hallo,

iemand bekend met deze gitaar?
ik vind hem erg mooi, kan hem misschien ruilen met mn fender standard strat.
maar ik weet eigenlijk erg weinig van de gitaar af, wat issie waard, waar komtie vandaan, zit er een single coil of mini humbucker in, enz enz. kan weinig tot niets vinden op internet.

merci,
wieger

Jay75
21 maart 2007, 15:31
http://instruments.garyhendershot.com/Gretsch_Synchromatic.html

Dit is 'm toch?

Balthazar
21 maart 2007, 15:58
ja! dankje

jimihattricks
21 maart 2007, 15:59
dat zou dus een minihumbucker zijn zo te zien...

de strat die in de ruil betrokken wordt, is dat een USA?

Balthazar
21 maart 2007, 16:01
ja, een usa standard 1996

jimihattricks
21 maart 2007, 16:09
en die gretsch is ook tweedehands? dan zul je er iig geen winst op maken lijkt me.. dat buiten beschouwing gelaten, die gretsch lijkt me wel echt een one-trick pony..

Balthazar
21 maart 2007, 16:16
nee? hoezo dan is die minder waard dan mn strat denk je?
zijn zo weinig goede hollow's die rond de stratwaarde liggen :( of veel goedkoper en brak, of heel goed en heel duur

Eko
21 maart 2007, 16:42
Er zijn reissues op de markt ( Historic collection) die niet echt bijster interessant zijn. Alleen voor echte liefhebbers van een Gretsch. De prijs voor zo`n instrument is heel erg afhankelijk van het feit of je er een liefhebber voor weet te vinden. De laatste tijd hebben er nogal wat van dit soort Gretsches op marktplaats gestaan die slecht aan de man te brengen waren.
De echte versies zijn een heel stuk gewilder en hebben verzamelwaarde. Daar koop je een hele leuke nieuwe Fender of Gretsch voor.
De laatste periode van Gretsch, voor de overname van Fender, heeft de fabriek echt van alles in elkaar gerommeld om maar af te leveren. Dat wil zeggen dat er een hoop reissues in omloop zijn die wel de naam Gretsch dragen , maar absoluut niet historisch correct zijn. Zo zijn er versies in omloop met 3 verschillende pickups. Ook de afwerking is in sommige gevallen onder de maat.
Als je een eerlijk advies zoekt , blijf op je strat spelen. Die is zeker altijd te verkopen, de Gretsch moeilijk.

'66 special
21 maart 2007, 17:57
Ik ben liefhebber van Gretsch, hou niet zo van wat meneer Fender van Merle Travis zijn Bigsby gitaar heeft gemaakt, maar in dit geval zou ik absoluut de Fender houden.

RolandT
21 maart 2007, 17:58
Je ziet ze niet veel die Gretsch, ik heb er een gevonden voor zo'n 999 USD (http://www.iwantguitars.com/store/?product=9581). Een ruil met een USA Strat lijkt mij redelijk. Gretsch is een beetje als een Harley-Davidson moto, uniek geluid maar je moet er al eens vaker aan sleutelen :)

guitartub
21 maart 2007, 18:23
Ik heb deze Gretsch en ben er helemaal weg van, MAARRR, deze gitaren zijn idd minder gewild dan de "echte" Japanners of zelfs de budget Chinese of Koreaanse Electromatics. Bovendien zie ik het bepaald niet als vervanger voor een Fender Strat ( die ik ook heb en voor hele andere muziek benut dan mijn 3967 die ik vnl voor jazz gebruik of als ik eens een andere sound in mijn rock bandje wil). Ik ben dus ook geneigd om te zeggen: NIET RUILEN (Daar ga je van huilen).

a darker shade of grey
22 maart 2007, 08:59
Het zijn ook twee volslagen verschillende gitaren. Een ontzettend veelzijdige strat (mmoie gitaar) voor zo'n enorme jazz-bak (hele lelijke gitaar). Maar ik weet niet of je ook jazz speelt?

Kim Wilson
22 maart 2007, 09:04
Het zijn ook twee volslagen verschillende gitaren. Een ontzettend veelzijdige strat (mmoie gitaar) voor zo'n enorme jazz-bak (hele lelijke gitaar). Maar ik weet niet of je ook jazz speelt?
Misschien vindt hij die Gretsch wél prachtig en veelzijdig...

Balthazar
22 maart 2007, 10:56
ja op school speel ik bijna alleen jazz ( hoewel het eigenlijk lichte muziek heet )en fusion en ik kan eerlijk gezegd niet zo goed met die fender overweg. vooral clean vind ik het erg moeilijk om er een mooi geluid uit te krijgen. heb al geprobeerd te ruilen met een veelzijdige yamaha sa2200, schitterend ding, es335 model, met humbuckers schakelbaar naar singles. maar dat lukte niet. misschien is die gretsch idd niet echt veelzijdig maar wat een looks! mja tis geen ES...

guitartub
22 maart 2007, 17:17
Je mag deze Gretsch (en volgens mij geen enkele Gretsch) nooit vergelijken met een model van Gibson. Gretsch is een merk met (zeker in de duurdere serie) een EIGEN klankkarakter.
Over mooi en lelijk: is mi nog steeds een smaak verhaal (als ik het een oerlelijke gitaar vond had ik hem nooit gekocht.)
Over veelzijdigheid: zoals gesteld gebruik ik hem vnl voor jazz maar ook wel eens in mijn rock bandje met hele andere settings waar de gitaar heel goed op reageert, het zwevend elementje betreft een mini humbucker van vlgns mij Kent Armstrong (maar daar kan ik net zo goed helemaal naast zitten) en er zit een goede klank in het instrument die in de loop van een paar jaar zeker beter is geworden.
Over de waarde: Ik heb het instrument bij Rock Palace nieuw voor €699,- gekocht. Ik zie hem weleens aangeboden op de tweedehands markt voor meer dan dat ik er nieuw voor betaald heb, dus mij hoor je niet klagen.
Zou je hem eens uit willen proberen? Je bent welkom!