PDA

View Full Version : Koch Studiotone genketter/ruis



ljt
21 maart 2007, 15:22
Ha lui,

Ik heb sinds kort een Koch studiotone. Waanzinnig ding het probleem is echter dat ie ruist. Op elk kanaal.

In de search stond iemand met hetzelfde probleem (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=77230&highlight=koch+ruis) waarop men met een kappote voorbuis als oplossing kwam. Ik heb echter niet gelezen of dat "de trick deed".

Het probleem bij mij vindt op beide kanalen plaats. Het geluid is geen gewone ruis die je ook hoort als je het volume en de gain helemaal openzet. Het lijkt wel op het geluid van een mobieltje aan je oor terwijl je aan het fietsen bent... zo'n knetterend gesuis en soms stopt het ook gewoon en dan hoor ik niks meer (lees: geen ruis) en soms wisselt het gewoon van intensiteit... alsof je je mobieltje meer richting de wind draait terwijl je door blijft fietsen (om maar in die metafoor te blijven hangen). Het volume van de ruis is ook niet afhankelijk van het outputvolume, het blijft gewoon op de "achtergrond" aanwezig.

Is dit typisch een voorbuis probleem (t ding is echt net nieuw) of is het wat anders? Vind het vooral raar dat ie niet altijd ruist/knettert.

Jimwoud
21 maart 2007, 15:30
Een ander buisje is altijd het proberen waard. Wat je zegt klinkt als een microfonisch buisje. Heb zelf ook een nieuwe preamp gehad waar buisje in zat die niet goed meer was.

Dude
21 maart 2007, 15:33
als die nieuw is niet zelf pielen, gewoon koch amersfoort bellen, perfecte service afdeling !

lynyrd
22 april 2007, 10:39
Probeer eens een goed geaard stopkontact..................................

AART
22 april 2007, 11:21
Probeer eens een goed geaard stopkontact..................................

Dat kan alleen brom verhelpen, geen ruis.

Ik zeg + 1 op de voorversterkebuis(waarschijnlijk v 1 of v2).

Ik had hetzelfde met mijn Mesa Mark IV, nieuw setje buizen en klaar is kees.
(alleen koopt deze kees dan ook nog weer buizen die na een week kapotgaan Grrmmmbl.)

arjanb01
22 april 2007, 12:55
Idd voorversterkerbuisje vernieuwen ! Wat ik raar vind is dat dit al bij een nieuwe Studiotone gebeurd. De mijne heb ik al ruim 3 jaar en er is nog niks mee aan de hand geweest, buizentechnisch.
Gewoon ff Dolf bellen, die repareert je amp perfect, en ik neem aan ook nog binnen de garantie dus for free ! Succes !

DeiDRagonas
22 april 2007, 13:05
+1 voor niet zelf pielen!!!

the sure thing
24 april 2007, 21:20
+1 voor je voorversterkerbuis. Soms heb je ook een nieuwe die "kapot"is. Dat kan gebeuren. Laat je ons weten of het dat was?