PDA

View Full Version : Maestro Phaser, vraag aan Speeddemon



Dirtypool
21 maart 2007, 14:38
Hoi, weet jij toevallig of er een bouwer dit apparaat heeft verbeterd, bekeken, gecopied?
Schijnt namelijk met grote waarschijnlijkheid hier gebruikt te worden door Phillipe Catherine (aldus een aantal fossiele gebruikers van het Lespaul forum)

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120100098829&ssPageName=ADME:B:SS:US:1 apparaat,

http://www.youtube.com/watch?v=UcMFa8IaoQM clipje

De discussie al dan niet Leslie is daar al gevoerd en ik weet dat Thijs van Leer daar een Phase90 oid heeft staan.

Zit er sterk aan te denken zo'n ding maar aan te schaffen, enige dat me tegenhoudt is leeftijd en formaat van die dingen.

Groetjes Richard

Speeddemon
21 maart 2007, 14:41
No clue, dude.
(en 't is Speeddemon. :sneaky: Dubbel-D, net zoals Salma Hayek. :cooler: )

Mitch
21 maart 2007, 16:48
Ik ken ook niet direct een bouwer die claimt de kunst te hebben afgekeken van Maestro. De enige moderne phaser die ik tot nu toe gehoord heb die diezelfde warmte, dat organische in zich heeft is de Pigtronix EP1.
Uiteraard is een Small Stone ook een heerlijk beestje en een phase90 ook, maar als je dit wil gebruiken voor toetsen is het wel handig om een phaser te hebben waarbij je de wet/dry mix kan regelen.

Dirtypool
21 maart 2007, 17:00
Ik heb zelf die Maestro nog nooit gezien, laat staan geprobeerd maar de bedoeling is met gitaar.
Misschien is er wel iets dergelijks in een handzamer pakje.
Schiet me trouwens net te binnen dat ik recent heb gelezen dat het bedrijf uit de as rijzende is en reissues overweegt.

zoon van Piet
21 maart 2007, 20:59
ik heb er in een heel ver ( en mistig) verleden ooit over gespeeld. is een onding voor gitaar, want bedoeld voor orgel. Hij kan niet uit en de ingangsgevoeligheid was niet voor het edelste onder de instrument bedoeld. Je bent gelijk al je hoog kwijt. Drie snelheden door drie knoppen. die zijn met enige moeite met de voet te bedienen, maar wel van plastic en dus snel kapot.

Maar...

Het effect klonk wel erg goed! en als je van de ene stand naar de andere gaat, doet ie echt leslie: tempo versnellen of vertragen. Keivet.

Nooit een boetiekversie van gezien/gehoord. De sound van Catherine op dit clipje vind ik trouwens bestwel richting phase 90 klinken...

Der Groovemeister
21 maart 2007, 23:02
Ik heb er een staan, maar gebruik m niet omdat ie geen true-bypass heeft en als ie aanstaat vreet ie veel hoog van je geluid weg! Afgezien daarvan klinkt ie op zich wel heel mooi. Werd door Alex Lifeson van Rush gebruikt op hun vroege platen. Volgens mij kun je beter een EH Small stone kopen.

Dirtypool
21 maart 2007, 23:28
oeee.. zou jij een soundsample kunnen posten?
Gitaar, amp/
gitaar, maestro uit, amp/
gitaar, maestro aan, amp

Ik zou je erg dankbaarbaar zijn

Grtz Richard

Speeddemon, werk aan de winkel :-)

Speeddemon
21 maart 2007, 23:45
Speeddemon, werk aan de winkel :-)
Hell no dat ik zoiets ga clonen! :o
Dat soort dingen zijn als clone vaak net zo duur als 't origineel.

Dirtypool
22 maart 2007, 14:59
Het leven zit vol uitdagingen :-)
Nadeel van een reissue is dat men m waarschijnlijk ook optisch zal reissue-en
Een kloner zal de voordelen van een andere behuizing en lay-out zien :-)
In dit geval een upgrade denk ik.

Jammer, ik hoopte dat dit pedaal uit de byoc-achtige hoek al aandacht had gekregen.
Nu moet ik de real thing met issues en al maar eens gaan proberen dan :-(


Grtz Richard

DiscoFreq
22 maart 2007, 15:18
Ik heb er een staan, maar gebruik m niet omdat ie geen true-bypass heeft en als ie aanstaat vreet ie veel hoog van je geluid weg! Afgezien daarvan klinkt ie op zich wel heel mooi. Werd door Alex Lifeson van Rush gebruikt op hun vroege platen. Volgens mij kun je beter een EH Small stone kopen.
Ik heb er ook eentje, maar niet alle snelheden werken (moet dat nog eens bekijken). Is al een tijdje geleden dat ik hem nog gebruikte, maar ik denk dat ik hem heel zacht en warm vond (zoals wel meer oude phasers, o.a. Ampeg Phazzer).

rocker_71
22 maart 2007, 18:07
Dubbel-D, net zoals Salma Hayek. :cooler: )

LMAO.....:D

wwlos
9 juni 2008, 15:53
Ik heb ooit zo'n ding gehad en hij klonk (ook voor gitaar) prachtig. Maar ik moest toen zo nodig een multi-effect en heb hem ingeruild op een ME6 van Boss [ staan die ss'n voor ruis?]; ik had nieuw f 625 voor de phaser betaald en kreeg er f 25 voor terug (stom, stom, stom!). Ik heb het ding destijds met bibberende vingertjes voorzien van een true bypass en van een potmeter waarmee de snelheid continu was in te stellen. Dat laatste was niet meer dan het vervangen van een weerstandje door een potmeter.
Trouwens:
Weet iemand wat een goed functionerende vintage Maestro Boomerang volume/wah (met de toverwoorden "by Gibson" erop) zou kunnen opbrengen?

Willem