PDA

View Full Version : rack-gear?



john5
21 maart 2007, 10:33
hey ik speel nu toch wat aantal jaartjes gitaar, ik heb alleen nooit kennis gemaakt met rack gear. simpelweg omdat ik mijn multi-effectenbak goed genoeg vond.
nu ik de laatste tijd het een en ander aan geld over heb wil ik hier toch maar eens mee gaan experimenteren.
omdat ik er totaal de balle verstand nie van heb een aantal vrage:

- wat is het voordeel ten opzichte van multi-effecten?
- welke apparaat zou een leuk beginners ding zijn. niet te veel geld maar wel iets dat waar is voor je geld.

kortom ik zoek eigenlijk iets simpels om mee te beginnen, maar wel dat ik er eventueel mee kan optreden, dus dattie ook bruikbaar is.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

groetjes john

pikasso
21 maart 2007, 11:37
Over dit onderwerp zijn al de nodige topics geweest, het lijkt me slim dat je even zoekt want dan heb je een schat aan informatie. En dan kan je je vraag veel specifieker stellen, bovendien krijg je dan ook de goede reacties.

Belangrijk is sowieso om te weten of je helemaal over wilt op een rack, dus inclusief pre- en poweramp. Of alleen een 19 inch effect.

Damage Inc.
21 maart 2007, 12:39
Je hebt ook multi-effecten in rack-versies, zoals de Boss GT6 of GT8 dacht ik.
Ah, de GT Pro was het ja: http://www.rolandce.com/productinfo/productinfodetail.asp?Welke=512

Zou misschien wel iets voor jou zijn, dan heb je ook meteen veel effecten enzo in 1 apparaat.
Anders moet je meerdere verschillende rack-apparaten kopen en dan kom je aan vele honderden of misschien wel duizenden euros sinds sommige apparaten gefocused op maar 1 effect zoals bijv. Delay wel rond de 1000 euro (give or take wat 100tjes) kan kosten van wat ik heb gezien.
Maar ik weet daar zowiezo niet alles over, maar die GT Pro is misschien wel een goede oplossing om mee te beginnen :) .

Een van de voordelen is zeker dat de controle over je effecten veel makkelijker zal zijn.