PDA

View Full Version : JOUW gitaar



a darker shade of grey
21 maart 2007, 08:51
Wat was voor jullie nou echt dé gitaar? Zo'n gitaar die je oppakt, waarbij je de snaren één voor één ff aanspeelt en dat je denkt: jah! dit is em!
De look, de feel, de sound het was allemaal perfect! Met welke gitaar hadden jullie dat?

MIJN gitaar moet nog komen, met mijn Cort kwam ik een helehoop in de richting, maar nog niet all the way, ik hoop het over een jaar ofzo te kunnen heben met een Ibbi prestige :)

BLOK182
21 maart 2007, 09:19
Mijn LP Custom komt behoorlijk in de buurt. Log, zwaar, dikke snaren, dikke sound, en lekkere honkbalknuppel-feel. Zo'n ding waarmee je door een muur kan beuken als je em om hebt hangen:-)

bass blom
21 maart 2007, 09:40
wat blok zegt :D

Harry
21 maart 2007, 09:42
nog steeds de DeArmond die ik op het gitaarnetfestival heb gebruikt, terwijl ik nog wel wat keus heb.

(zie ook het filmpje in onderschrift)

Squier4ever
21 maart 2007, 10:10
Les Paul, door zijn toch wel grote diversiteit aan geluiden.
met scheur beukt ie door alles heen en iedereen moet aan de kant, erg veel ballen. clean kun je heerlijk jazzen, funken. eigenlijk kun je er alles mee.

Rutger
21 maart 2007, 10:21
Die gitaar ben ik nog niet tegengekomen....

Maar misschien ben ik daar ook te nuchter voor

johns
21 maart 2007, 11:01
Een Charvel model 1. Eén pickup, één volumeknop en een degelijke, niet te dunne hals.

Ooit verkocht uit geldgebrek aan een vriend van me. Misschien maar eens gaan polsen of ik 'm terug kan kopen.

Damage Inc.
21 maart 2007, 11:11
Ik denk dat ik er dan een custom moet laten bouwen, want "mijn gitaar" is in de verste verte niet te vinden.
Nou ok, misschien niet zo ver weg want ik weet wel wat ik zoek in een gitaar en er zijn gitaren die elk een deel ervan hebben.

oliver538
21 maart 2007, 13:01
Voor mij is dat definitely mijn Fender USA Tele uit '83!

Zwarte body, zwarte slagplaat (niet zo'n3 ply, gewoon 1 laags) en een maple neck.
Simpeler kan niet, en da's precies wat ik zoek! Die feel en sound zijn het helemaal voor mij!

bert k
21 maart 2007, 13:04
Mijn Charvel model 4 uit '86. Twintig jaar terug nieuw gekocht en nog nooit een betere gitaar vastgehouden. Wel een hoop anderen, maar de Charvel ben ik echt mee vergroeid.

Kaïn
21 maart 2007, 14:06
Mijn Maverick F-1. Me dood voor gewerkt, dus ik ben er erg blij mee. Ding speelt als een tiet. Ik vind em lekkerder spelen dan een PRS of een prestige Ibanez of ga maar door. Heerlijk ding.
Laatst had ik een Bo~el MC7 bespeeld en die was ook ERG lekker. Momenteel ben ik dus aan het sparen :D

Orgasmocaster
21 maart 2007, 14:58
Mn '86 Fender Stratocaster Contemporary '22' uit Japan!

Dit is al jaren mn #1 gitaar (sinds 86) en is na een verhuizing erg zwaar beschadigd.. vondt het een beetje risky om de body te vervangen, want je weet maar nooit of ie nog steeds hetzelfde voelt na de verandering... heb nl ook de System I tremolo moeten vervangen door een (schaller) floyd rose, en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Paf ProII (was al niet orgineel) door een Rio Grande BBQbucker om te ruilen.. maar het resultaat was geweldig.. hij speelt nog steeds goddelijk, en klinkt zelfs beter!
zal binnenkort before and after fotoos plaatsen

Jay75
21 maart 2007, 15:17
Mijn SG uit 71, nog nooit een lekkerder spelende gitaar gehad en qua klank om te scheuren vind ik 'm geniaal. De hals is heel fijn en dun en de vorige eigenaar heeft er dikkere frets op gelegd, speelt heeeeeerlijk!!

Misschien ga ik 'm trouwens wit maken...ik houdt 'm toch wel :)

drap
21 maart 2007, 15:50
Het maakt me eigenlijk weinig uit, zolang er maar geen bezemsteel hals op zit like Ibanez RG's en aanverwanten. Alle drie m'n elektrische gitaren hebben weer andere halsen en alle drie hebben zo hun voor en nadelen.

Kim Wilson
21 maart 2007, 15:57
Ik heb er nog niet zo veel vastgehad, maar mijn strat is voorlopig de fijnste die ik ooit bespeeld heb...

G.G.
21 maart 2007, 17:52
Mijn favoriet is, durf het bijna niet te zeggen, een Chinese Squier uit '96. Is zeker niet mijn duurste/mooiste/zeldzaamste instrument, maar wel mijn favoriet.

Hij is wel redelijk gemod met een WSC hotrail in de hals, SD rails in de brugpositie en aangepaste bedrading. Hij heeft een super lekkere hals en een hele dikke sound (voor een strat).

Anders Destium
21 maart 2007, 18:01
PRS Singlecut Trem

skabouter
21 maart 2007, 18:37
eigenlijk is mn eigen Ibanez S2120Xav gewoon altijd goed!!!! kheb nog anderen, en ik test welles wat anderen in winkels, en jaaaaa, is er zooveeeeeeel moois, maar mn ibanez.........ik schaam me niet als ik zeg dat het de fijnste gitaar is die ik ooit heb gehad, ik pak hem op, hij speelt gelijk vertrouwd, klinkt fantastisch, en heeft alle features die ik ooit in een gitaar kan denken (volgens mij is het NA de Variac (modeling, hoeren) de meest veelzijdige productie gitaar!!) ik kan er ECHT alles wel op spelen!! en dat terwijl ik ook een aparte gitaar voor metal, en 1 voor jazz heb...... maar deze kan het beiden ook! en niet visa versa.....
eeeeenig nadeel wat ik kan bedenken is de floyd. niet dat ie niet goed is, in tegendeel, maar ik kan dus nooit even snel een lage tuning instellen........

Tupelo
21 maart 2007, 19:51
Blade Delta Standard Telecaster.
En sinds mijn Höfner gepimpt is weet ik zeker dat ik die ook nooit meer zal laten gaan.

LCH
21 maart 2007, 20:24
PRS Custom 22.

pol
21 maart 2007, 20:26
voor het ogenblik mijn Charvel model 5 met een duncan distortion in de brug.
Ik heb ook nog een paar gibsons (Flying V uit 86, Sg standard) + een Esp Horizon.
die laatst moet nog een pickupwisselkrijgen, de duncan custom die er nu insteekt is me wat te schel.

SteveM
21 maart 2007, 20:36
ik ga mee met Blok en Squier: mijn Les Paul doet alles voor me: van pop naar rock naar jazz. Hij laat me nooit in de steek. Ik heb later nog een ES175 gekocht, maar als mijn huis in brand stond en ik kon maar 1 meenemen, denk ik toch de LP. Sorry ES - hoewel ook een verschrikkelijk lekkere gitaar.

Kaboemba
21 maart 2007, 21:41
Ach het wisselt moet ik zeggen, steeds als ik denk dat het wel ongeveer is wat ik wil komt er weer wat anders wat opeens ook lekker is.


Maar ik heb nu 3 godins en ik moet zeggen dat die het wel ongeveer zijn. Maar je raad het al, heb sinds kort een parker en da's dan opeens ook wel weer heel anders maar ook best fijn.
Van de week komt als het goed is een carvin ac175 binnen, dus wie weet veranderd het wel weer.
Heb meerdere fenders gehad maar dat is het niet voor mij.

En nog steeds staat een LAG op het verlanglijstje maar het type vind je niet snel.

w0rm
21 maart 2007, 21:57
een charvel van me broer, ik weet niet welk model maar hij speelt het geweldigst van alle gitaren die ik tot nu toe bespeelt heb

w0rm
21 maart 2007, 22:04
het was dus een Charvel Spectrum

AART
21 maart 2007, 22:29
Mijn RGT3020.

Voelde goed en speelde geweldig. Sound was zeer ok.
Later een EMG 85 in gegooid en sindsdien nog geen enkele gitaar tegengekomen die maar in de burut van dat ding komt.

Uiterlijk was me te sjiek dus hij is nu geairbrushed(ja, ik ben een barbaar, i know).

Orpheo
21 maart 2007, 23:05
mijn zwarte LP custom. dat ding is mijn main axe, en zal t denk ik altijd wel blijven (ondanks nog 3 andere LP's die minstens zo goed als niet beter zijn). ik had altijd al gas voor die 3 pupper (dat ding wakkerde mijn 3 pup liefde ook aan zeg maar...) maar geen enkele gitaar heeft voor mij ooit die 3 pupper kunnen evenaren.

armageddon
21 maart 2007, 23:15
Mijn LTD EC-1000 met Seymours. Heb hem nog niet zo lang, maar het is gewoon de beste gitaar die ik ooit bespeeld heb. Precies zoals ik wil. Lekker zwaar, robuust, maar toch makkelijk speelbaar. Echt een heerlijk gevoel als ik hem weer beetpak.

Wicked Willy
21 maart 2007, 23:27
Mijn PRS Custom 22, de look, het speelcomfort, sound, allemaal super zodra ik hem/haar uit de koffer haalde bij mijn lokale muziekboer.....binnen een uurtje stond ik buiten...superrrrrrrrr.

jerome
21 maart 2007, 23:28
Mn '86 Fender Stratocaster Contemporary '22' uit Japan!

Dit is al jaren mn #1 gitaar (sinds 86) en is na een verhuizing erg zwaar beschadigd.. vondt het een beetje risky om de body te vervangen, want je weet maar nooit of ie nog steeds hetzelfde voelt na de verandering... heb nl ook de System I tremolo moeten vervangen door een (schaller) floyd rose, en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Paf ProII (was al niet orgineel) door een Rio Grande BBQbucker om te ruilen.. maar het resultaat was geweldig.. hij speelt nog steeds goddelijk, en klinkt zelfs beter!
zal binnenkort before and after fotoos plaatsen

Dat is grappig, het lijkt bijna mijn verhaal wel. Ik heb in '87-'88 een toen 2 jaar oude Japanse Fender Contemporary 22 gekocht en de System 1 tremelo ook vervangen maar dan door een ander Kahler dubbel locking tremelo systeem.
En ik heb er een Dimarzio Dual sound humbucker in de brugpositie ingepropt.
Nog steeds is dit mijn lievelings gitaar. Geweldige sounds kan je eruit halen, van clean tot super heavy, maar je blijft de Strat én het hout horen.
Ik heb ook nog een Fender USA Strat, dezelfde houtsoorten, elementen en tremelo maar die haalt het niet bij de JapStrat!

iwamoto
22 maart 2007, 02:09
http://img79.imageshack.us/img79/5868/dsc23932vm.jpg
dit is hem, de eerste keer dat ik er op speelde was op de 1e verdieping naast de kwik-fitt in nijmegen, de 2e keer dat ik er op speelde deed ik hem naderhand in mijn tas, ik deed de jongen de groeten en liep weg, na een paar stappen de deur uit deed ik de tas weer open en keek ik, 10 stappen verder weer stoppen en weer kijken, deze gitaar is echt gemaakt voor mij, een puur instrument van liefde, passie en precisie, zo geweldig, zo scherp, zo lekker soepel, dit is MIJN gitaar

a darker shade of grey
22 maart 2007, 08:52
groot plaatje van mooie gitaar
dit is hem, de eerste keer dat ik er op speelde was op de 1e verdieping naast de kwik-fitt in nijmegen, de 2e keer dat ik er op speelde deed ik hem naderhand in mijn tas, ik deed de jongen de groeten en liep weg, na een paar stappen de deur uit deed ik de tas weer open en keek ik, 10 stappen verder weer stoppen en weer kijken, deze gitaar is echt gemaakt voor mij, een puur instrument van liefde, passie en precisie, zo geweldig, zo scherp, zo lekker soepel, dit is MIJN gitaar

Mooi ding! Welk model is dat?

iwamoto
22 maart 2007, 11:27
dat is nou de Ibanez RG570 Flamed Maple uit 1991, uitgerust met een Dimarzio Evolution in de brug en een bijgewerkte hals, dit schatje is echt zo geweldig, ze speelt als boter...en is zo geil als boter als je het mij vraagt, het halsje is lekker dun (zo dun als 1 dvd doosje voor de nieuwsgierigen) en daardoor speelt en glijd ze heeeerlijk :D

Orpheo
22 maart 2007, 11:33
dat is nou de Ibanez RG570 Flamed Maple uit 1991, uitgerust met een Dimarzio Evolution in de brug en een bijgewerkte hals, dit schatje is echt zo geweldig, ze speelt als boter...en is zo geil als boter als je het mij vraagt, het halsje is lekker dun (zo dun als 1 dvd doosje voor de nieuwsgierigen) en daardoor speelt en glijd ze heeeerlijk :D


mij god zo dun?! jezus, moet er niet aan denken... ik krijg spontaan kramp in mijn hand!!

iwamoto
22 maart 2007, 11:51
mij god zo dun?! jezus, moet er niet aan denken... ik krijg spontaan kramp in mijn hand!!
ik heb handen die in de pringlesbus kunnen...(ter vergelijk, de meeste mensen hebben te grote en te brede handen om in de pringles bus te stoppen zonder problemen, bij gitaristen zal dit wss meevallen)

Kim Wilson
22 maart 2007, 11:53
Niet alle gitaristen hebben dezelfde handen, hoor. Je kunt met grote klauwen prima gitaar spelen, maar toch niet in een Pringlesbus passen...

iwamoto
22 maart 2007, 11:55
Niet alle gitaristen hebben dezelfde handen, hoor. Je kunt met grote klauwen prima gitaar spelen, maar toch niet in een Pringlesbus passen...
het ging me ook niet om de speelkwaliteiten, maar ik kan me bijv. voorstellen dat orpheo's handen veel groter zijn als die van mij, aangezien ik les pauls veel te dik vind, en hij ibanezjes veel te dun

Kim Wilson
22 maart 2007, 12:00
Orpheo is toch ook gitarist? Dus gaat jouw stelling hier al spaak.

Ik bedoel maar, jij gaat er voor het gemak maar vanuit dat de meeste gitaristen dunne handjes hebben, maar tegelijkertijd denk je dat Orph grote handen heeft...

a darker shade of grey
22 maart 2007, 12:12
Back on topic: die ibbi, heb je die tweedehands gekocht of in 1991 nieuw?
En nog een vraagje: zijn ze nog goed te verkrijgen tweedehands? :hippie:
En wat zou zo'n ding moeten kosten? :chicken:

Want verdomme, wat is dat een mooie gitaar zeg!

AutoStatic
22 maart 2007, 12:39
M'n SG Pro uit '71. Superfijne nek, actie is perfect, lekkere fretjes. Sound zou wel iets minder dichtsmerend mogen zijn.

marc_o
22 maart 2007, 12:49
http://i47.photobucket.com/albums/f192/marc_odijk/Muziek/PatrickEggleBerlinStandard1993.jpg

Mijn Patrick Eggle Berlin Standard uit 1994. Dat was de eerste gitaar waar ik me vanuit de koffer direct helemaal op "thuis"voelde, en feitelijk nog. Dat gezegd hebbende, ik moet 'm zeker weer eens gaan gebruiken....blijft een prachtbak.

Tupelo
22 maart 2007, 12:53
Heb ik ook een tijd overwogen zo een Patrick Egle Berlin.
Echt een zwak voor.
Een van de weinige DC gitaren die me wel ligt.
Er was een tijd dat er bij 'Ebbe' in Uden een stuk of 10 hingen.
Was een tijd dat ik er geen geld voor had.

Braindead
22 maart 2007, 14:11
De Musicman Axis. Het vette geluid van een Les Paul, en de feeling van een lekker spelende gitaar ;-)
En niet te vergeten. een onwijs fijne floyd rose waarmee je je solo's net dat beetje extra kunt geven.

Trouwens Die Patrick Eggle heb ik ook eens op gespeeld, al zeker 12 jaar geleden ofzo. Erg fijne gitaar, en ook erg mooie looks. Was ook in een periode dat ik geen geld had voor zo'n gitaar. Helaas..... hij had niet misstaan in mijn collectie :-)

Orgasmocaster
22 maart 2007, 22:46
Dat is grappig, het lijkt bijna mijn verhaal wel. Ik heb in '87-'88 een toen 2 jaar oude Japanse Fender Contemporary 22 gekocht en de System 1 tremelo ook vervangen maar dan door een ander Kahler dubbel locking tremelo systeem.
En ik heb er een Dimarzio Dual sound humbucker in de brugpositie ingepropt.
Nog steeds is dit mijn lievelings gitaar. Geweldige sounds kan je eruit halen, van clean tot super heavy, maar je blijft de Strat én het hout horen.
Ik heb ook nog een Fender USA Strat, dezelfde houtsoorten, elementen en tremelo maar die haalt het niet bij de JapStrat!

Inderdaad toevallig :).. de jaren 80 japanners zijn echt underrated! doet echt niet onder voor een amerikaan uit die tijd of daarna. en dan te bedenken dat ik eigenlijk een US model wilde. Alleen in dat jaar werden er helemaal geen US fenders meer gemaakt, dus had ik geen keus!

en dan hier de voor en na fotoos:

Before (ouch.. dank je wel verhuizers!)
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/fender4.jpg
After:
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/stratmay13th023.jpg

vulvasonic
22 maart 2007, 23:23
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/GitaarFamilie.jpg

Ik twijfel tussen de ES 347, de Sienna strat, de blanke strat, de tele en de Les Paul DC....... :confused:

a darker shade of grey
23 maart 2007, 09:32
grooot plaatje

Ik twijfel tussen de ES 347, de Sienna strat, de blanke strat, de tele en de Les Paul DC....... :confused:

Is dat een Les Paul? Wat een ongelooflijk mooie gitaar man!

AgileGhost
23 maart 2007, 10:56
Mijn lefty witte Agile explorer met SD distortion.

rickert
23 maart 2007, 11:09
http://img99.imageshack.us/img99/731/hpim6710uc3.jpg

m'n Ibanez PF200. Maar ik moet eens kijken wat ik er aan ga klussen, de snaren breken vaak en af en toe ontstemt-ie een beetje. Maar ik heb geen idee hoe je nieuwe zadels op zo'n bridge zet :D

vulvasonic
23 maart 2007, 11:21
Is dat een Les Paul? Wat een ongelooflijk mooie gitaar man!

Ik ben er ook zeer content mee. En ze klinkt als een klok! :)

Wimvdb
23 maart 2007, 18:05
http://www.dominocs.com/Gibson/gen/LesPaul_1952_Ad-Big.jpg