PDA

View Full Version : phaser



Valoosj
21 maart 2007, 00:00
ik heb nu een hoopje pedalen, maar nog geen phaser :D
beetje rondhoren en kijken leidde tot het feit dat een van mn lievelingsgroepen die ik ken ( de manne zelf ) ibanez phasers van de jaren 80 gebruike. die klinke zo enorm lekker.

kan er nog iemand deze aanraden? of zijn die van mxr tegenwoordig nog beter.
het gatem uiteindelijk ntlk om smaak, mr de ph-10 van ibanez is ni zo snel meer gevonden.

ik heb ook een BF-2 van BOSS, de klank die je uit beide pedalen haalt, is die eigenlijk te vergelijken? want anders is het de moeite niet om te zoeken nr ne phaser

zoon van Piet
21 maart 2007, 16:42
ik heb ook een BF-2 van BOSS, de klank die je uit beide pedalen haalt, is die eigenlijk te vergelijken? want anders is het de moeite niet om te zoeken nr ne phaser

Nee!

Want ten eerste is het Boss en geen Ibanez, ten tweede is het een flanger en geen phaser!

De Ibanez Phasers uit de jaren 80 (PT909, PT9, BPL, PH10 e.a.) zijn goede apparaten, maar hebben niet de cultstatus van hun amerikaanse tegenhangers MXR phase90/100 en EH Small Stone.

Het gebeurt maar zelden dat iemand echt specifiek naar Ibanez zoekt. Maar daarom kun je ze op marktplaats nog voor redelijke bedragen scoren. Ik zie er daar trouwens een paar staan.. dus wat let je?

Anders ligt het voor de 70's Phasetone van Ibanez. Deze MXRkloon heeft enige verzamelaarswaarde en er worden vrij stevige prijzen voor gevraagd. Zie ook Marktplaats, waar er al tijden een staat te wachten op een man met geld...

En heeeel anders ligt het voor de Ibanez FP-777 Flying Pan. Dit hebbedingetje -een phaser met tremelo- gaat voor gigabedragen van de hand. Die vindt je niet op marktplaats, of maar heel kort.

Deze twee dure jongens hebben weinig muzikale meerwaarde. Naar het schijnt bestaat het phasegedeelte van de Flying pan uit een PT909. Ik kan in ieder geval bevestigen dat ze nagenoeg hetzelfde klinken.

Weet je welk type jouw favo band gebruikt?

Mitch
21 maart 2007, 16:52
Hele rare vergelijking inderdaad. Houd marktplaats in de gaten, de wat oudere Ibanezzen komen regelmatig voorbij. Seventies sowieso, maar ook de L- en 10-serie (Master en Performance) pedalen zijn regelmatig te vinden voor niet te veel geld.

Valoosj
21 maart 2007, 18:55
de ene gitarist gebruikt de ph 10, die wil ik dus, en de andere de ph 9

kan iemand me een link geve van die marktplaats? want ik ben niet zo geweldig in het vinden van die dingen. google heeft me nog niet veel opgeleverd

Valoosj
21 maart 2007, 18:58
nevermind, had die gisteren al gevonden :d
de ph-10 zoek ik dus

zoon van Piet
21 maart 2007, 20:40
Ik ken die ph10 niet zo. Zal best goed wezen. Maar ik heb net een uur staan te kloten met een gare TS10 en begin toch wel de bagger te krijgen van die 10 serie. Sorry heren, ik weet dat hier veel 10-fans zijn en dat ze heel goed klinken en nog betaalbaar zijn en zo... maar ze zijn toch wel duidelijk minder hufterproof dan de 9's! Met mij in de rol van Hufter... suffe schakelaars, loze ledjes, krakende knoppen.

En die 9 klinkt net wat minder minder dan de 909 - althans: MIJN 9 klinkt minder dan MIJN beide 909's...die weer allebei verschillend klinken.
Dus ik zou op MP een bod uitbrengen op zo'n ouwe blauwe...

Valoosj
21 maart 2007, 20:43
ik denk dat ik toch ga zoeken voor eentje uit de 10 reeks

maar er staat er geen op marktplaats nu

zoon van Piet
21 maart 2007, 20:54
ik zal je niet tegenhouden, ga je gang!

Maar nog iets: die 10serie kwam uit in 85 ( jaja, ik weet het nog...) en phase was toen helemaal uit. Ik herinner me dat ze in de muziekwinkel zelfs de 9 phaser nog jaren later onverkocht hadden liggen. Chorus was in - je ziet hopen sc10's te koop- maar phasers.... volgens mij zijn ze behoorlijk zeldzaam.

En nu ik effe kijk, zie ik dat de PH10 hetzelfde is als de BPL - en die heb ik een. een Bi Stage Phaser die twee phasestanden. Een stand is herkenbaar Ibanezphaser, maar de andere is heel anders dan de 9 of 909, veel extremer. SWOOOSH!

En het kan aan de mijne liggen, maar die lekt in die extreme stand dus gewoon door als ie uit staat...

interessander
21 maart 2007, 21:08
Dan moet je er maar een always onder leggen.......
Ik ben het wel eens met je over de 10 serie, die knoppen zijn vooral niet zo robuust, mijn ADL en STL zijn dan wel weer redelijk, ook al haperen die ook heeel af en toe.