PDA

View Full Version : Metalcore/Hardcore Mix [Cyanide]



Bloodline
20 maart 2007, 23:18
ben de laatste tijd enorm bezig geweest met het corrigeren van me gitaargeluid.
Toen kwam ik op dit gitaargeluid met een lekkere mix. Gebruik ook me Les Paul weer i.p.v van me jackson.

Voor de Metalcore/Hardcore/Emocore liefhebbers ( noem wat je het wilt :) )

www.mendelb.com/Cyanide.mp3

interessander
20 maart 2007, 23:25
klinkt goed en lekker heavy, maar het is wel een erg vermoeiend geluid, ik zou er geen heel album naar kunnen luisteren.

new deep
21 maart 2007, 09:19
Geluid vind ik erg gaaf, het nummmer heeft verder een originele en coole sfeer.
Nu misschien alleen nog bijvoorbeeld "Sevendust' of beter nog "Killswitch Engage" achtige zang...

Bloodline
21 maart 2007, 10:45
Hahah jah zoek maar eens zo'n goeie zanger van killswitch

tabmaniac
21 maart 2007, 14:34
klinkt erg vet!

@ Bloodline: speel jij in Escadron? volgens mij heb ik jullie dan een keer live gezien in ojeesee Hardenberg kan dat?:D

Put
21 maart 2007, 15:45
bloodline , jij bent 1 van de weinige redenen dat ik wellis op dit forum kom man.

Thanks for bringin the good shit

kzou hier trouwens graag over zingen man . jammer dat ik hier niet goed genoeg kan opnemen!

Iceman
21 maart 2007, 17:37
Erg goed geluid!

Bloodline
21 maart 2007, 18:33
klinkt erg vet!

@ Bloodline: speel jij in Escadron? volgens mij heb ik jullie dan een keer live gezien in ojeesee Hardenberg kan dat?:D
Hahah dat kan best. ik zit er pas sinds eind augustus in ofzow dus toen zat ik er nog niet in. Toen Wouter ( zit nu bij Instil ) eruit ging toen kwam ik erbij via Greyline.

Bloodline
21 maart 2007, 18:34
bloodline , jij bent 1 van de weinige redenen dat ik wellis op dit forum kom man.

Thanks for bringin the good shit

kzou hier trouwens graag over zingen man . jammer dat ik hier niet goed genoeg kan opnemen!
Dankje wel gast :)

Metal 4 the masses !

jw009
21 maart 2007, 19:23
Echt weer retebruut!! Ik houd zeker niet van al je nr's maar dit vind ik toch weer een heeerlijk nr, iets wat melodischer dan je death metal nr's dat is wat meer mijn smaak.

ps. Kan je niet eens een workshopje geven voor wat forummers hoe je die audio files zo pro klinkend krijgt? Klinkt echt weer zwaar goed!

Tias
21 maart 2007, 20:36
Klinkt weer lekker zoals altijd

Bloodline
21 maart 2007, 22:45
Echt weer retebruut!! Ik houd zeker niet van al je nr's maar dit vind ik toch weer een heeerlijk nr, iets wat melodischer dan je death metal nr's dat is wat meer mijn smaak.

ps. Kan je niet eens een workshopje geven voor wat forummers hoe je die audio files zo pro klinkend krijgt? Klinkt echt weer zwaar goed!

grappig dat je het zegt, dat wil ik al heel lang. een soort screen tutorial op youtube met mijn stem erop ofzow. helass kan dit niet met het programma fraps.
moet ff software vinden waarmee ik mijn monitor kan opnemen.

jw009
21 maart 2007, 23:04
grappig dat je het zegt, dat wil ik al heel lang. een soort screen tutorial op youtube met mijn stem erop ofzow. helass kan dit niet met het programma fraps.
moet ff software vinden waarmee ik mijn monitor kan opnemen.


Dat zou echt werelds zijn !!!!! :o

Een programma dat dat kan is; Camtasia Studio . Ik zou daar ff op googlen.
Anders misschien zoiets:

http://www.tethyssolutions.com/macro-automation.htm

Bloodline
22 maart 2007, 00:25
ben nou camtasia studio aant daownload dankje wel daarvoor !

Jah ik kan wel screens posten maar als je het in video praktijk ziet is toch een stuk beter

Bloodline
22 maart 2007, 01:07
die Camtasia werkt perfect !! morgen middag ff een vid maken dus !

jw009
22 maart 2007, 14:02
die Camtasia werkt perfect !! morgen middag ff een vid maken dus !

COOL !! Ik ben heel benieuwd

treblemaster
23 maart 2007, 23:58
Erg goed :rockon: Vooral die melodie lijn die op 51 sec. begint is geniaal! Zeer lekker gitaar geluid ook.

anibal
26 maart 2007, 20:07
ben de laatste tijd enorm bezig geweest met het corrigeren van me gitaargeluid.
Toen kwam ik op dit gitaargeluid met een lekkere mix. Gebruik ook me Les Paul weer i.p.v van me jackson.

Voor de Metalcore/Hardcore/Emocore liefhebbers ( noem wat je het wilt :) )

www.mendelb.com/Cyanide.mp3

Deze vind ik erg vet Mendel.. idd zijn de gitaren veel beter opgenomen. Wat heb je gecorrigeerd verder aan je gitaar geluid ? ik hoor minder gain iig. klopt dit ?

anibal
26 maart 2007, 20:08
klinkt erg vet!

@ Bloodline: speel jij in Escadron? volgens mij heb ik jullie dan een keer live gezien in ojeesee Hardenberg kan dat?:D


Hehe, Dat was Escadron toen ik erbij zat ;-) samen met Wouter.. was een leuke optreden trouwens, saaie publiek daar zo ;-) wel van genoten.

Bloodline
26 maart 2007, 20:12
Deze vind ik erg vet Mendel.. idd zijn de gitaren veel beter opgenomen. Wat heb je gecorrigeerd verder aan je gitaar geluid ? ik hoor minder gain iig. klopt dit ?


klopt ani, veel minder gain dan mijn meeste opnames. normaal heb ik altijd een stomp box erbij bijv stomp overdrive in mijn podxt. deze keer gewon drive full alleen geen stomp aan ( big bottom amp )

klinkt veel lekkerder

Iceman
27 maart 2007, 21:25
klopt ani, veel minder gain dan mijn meeste opnames. normaal heb ik altijd een stomp box erbij bijv stomp overdrive in mijn podxt. deze keer gewon drive full alleen geen stomp aan ( big bottom amp )

klinkt veel lekkerder

Van mij zou de gain nog wel wat minder mogen, al is dit een enorme verbetering.
Stompbox vlakt de boel af, zonder veel dynamischer.

Bij mezelf valt me altijd op de grote hoeveelheid gain die er overblijft nadat ik gedubbeltracked heb, terwijl ik dan voor mijn gevoel met weinig gain heb ingespeeld.

Gaaf gedaan!!!

Bloodline
28 maart 2007, 00:12
maarjah als ik nog minder gain zou dain dan zou het uitringen maar 2 seconden volhouden. en zou ik enorm op die snaren moeen rammen.

Negative K3 fan
28 maart 2007, 00:54
ja dat is toch juist het principe van heftige muziek, je gaat die snaartjes toch niet aaien of wel???

Iceman
28 maart 2007, 09:35
maarjah als ik nog minder gain zou dain dan zou het uitringen maar 2 seconden volhouden. en zou ik enorm op die snaren moeen rammen.


Juist!

Onze machtige vriend Hetfield gebruikt ook erg weinig gain.

Een goed gitaargeluid, daar moet je voor werken.

guhlenn
28 maart 2007, 10:49
+1

3456790

Bloodline
28 maart 2007, 13:41
Juist!

Onze machtige vriend Hetfield gebruikt ook erg weinig gain.

Een goed gitaargeluid, daar moet je voor werken.



gast, dat is je legendarisch quote ik zal hem niet overnemen maar ik zal eraan denken.


Een goed gitaargeluid, daar moet je voor werken.

Volgens mij is het 50/50. Want hoe je speelt enzo maakt ontzettend veel uit.
als ik iemand anders op mijn distorsion riffs zou laten spelen precies dezelfde noten. zou het toch anders klinke.

Iceman
29 maart 2007, 00:22
gast, dat is je legendarisch quote ik zal hem niet overnemen maar ik zal eraan denken.


Een goed gitaargeluid, daar moet je voor werken.

Volgens mij is het 50/50. Want hoe je speelt enzo maakt ontzettend veel uit.
als ik iemand anders op mijn distorsion riffs zou laten spelen precies dezelfde noten. zou het toch anders klinke.

Het is ook 50/50.
Ik erger me vaak aan de metalzone/gain-op-10 gitaristen die zonder enig gevoel in de kleiters hun noten aanslaan.

Met de gain net op het randje (dat je er nog net mee kan palmmuten) moet je werken voor je tone en maakt het erg veel verschil hoe je speelt. Voordelen zijn een schoon en open geluid, en vooral dynamisch.

Bloodline, ik zou graag eens een opname van jou willen horen met 4 gitaarsporen (2 links, 2 rechts) met extreem (nou ja, minder dan) weinig gain. Benieuwd hoe dynamisch dat klinkt.

Elementen maakt trouwens ook veel uit. Ik ben van pro-EMG naar anti-EMG gegaan. EMG = vlakke zooi, ook de 85. Ben nu van de JB, erg dynamisch en helder/open.

Bloodline
29 maart 2007, 21:49
met 4 tracks ( 2 links 2 rechts ) bedoel je dan 2 x in splaat. en links kopieren en recht een keer kopieren. of gewoon echt 4x rete strak inspelen.

tjah over emg jij vindt het vlakke zooi maar ik vind het zo ontzettend mooi klinken echt. ik weder verliefd op toen ik de dvd Cunning Stunts van metallica zag. die clean sound uff en die distorsion werd verliefd.

Gegroet,

Mendel