PDA

View Full Version : Zwarte Logo? (Richwood)



StringImprovisor
20 maart 2007, 23:17
Ik heb vaak zat gehoord dat als je een zwarte logo hebt op je gitaar, dat je dan een bagger gitaartje hebt. Vroeg me af of dat werkelijk waar is?

Ik had laatst een Richwood gekocht, en ja, had een zwarte logo.
Zou dit een miskoop geweest zijn?
Zijn er meer mensen die een zwarte-logo gitaartje hebben, en daar wat over te vertellen hebben?
Want ik maak me best wel zorgen of ik hierme kan optreden.

Alvast bedankt!

vulvasonic
20 maart 2007, 23:36
Misschien kan het nog net. Maar kijk uit met witte slagplaatjes, die zijn funest voor de kwaliteit van de gitaar!

drap
20 maart 2007, 23:38
Ik heb zelfs een geheel zwarte gitaar en verrek de kop brak er laatst af! :o

vulvasonic
20 maart 2007, 23:45
Ik heb zelfs een geheel zwarte gitaar en verrek de kop brak er laatst af! :o

Dat heeft te maken met dat uiterst agressieve goedje wat er in die zwarte lak zit vermengd. Als je dat spul tegen de nerf in aanbrengt (en je weet hoe dat gaat met die massaproducten), dan bijt dat helemaal in het hout en dan kan er van alles gebeuren. Heel naar.

Laatst kwam een leerling van me tijdens een optreden naar me toe met een blij gezicht. Hij had een gitaar gekocht en of ik 'm even wilde testen. Ik lette niet op en keek met m'n stomme kop niet naar het logo. Ik sluit de gitaar aan en ik blaas de hele backline op EN het PA! :o

G.G.
21 maart 2007, 06:12
Nu even serieus: Die met de gouden logo's waren volgens mij net ietsjes duurder en zijn iets beter afgewerkt.

Rooftop
21 maart 2007, 08:15
Ja ik heb een gouden logo op mijn Richwood:D

StringImprovisor
21 maart 2007, 08:22
Ja, maar vraag me af of ik nou werkelijk brandhout heb gekocht of nog een redelijk gitaar. Of wat precies slecht is aan deze gitaar, zo dat ik paar dingen kan vervangen.

almarvk
21 maart 2007, 08:27
De gouden logo's zijn van de eerste serie van Richwood.

Probeer de zoekfunctie 's op dit forum. Er is genoeg gepost over het upgraden van je Richwood gitaar!

Kim Wilson
21 maart 2007, 09:29
De gouden logo's zijn van de eerste serie van Richwood.

Probeer de zoekfunctie 's op dit forum. Er is genoeg gepost over het upgraden van je Richwood gitaar!
Nee, de zwarte waren de eerste, meende ik. Later kwamen de gouden logo's, waarmee de kwaliteit een stuk beter werd.

Franc
21 maart 2007, 09:31
En momenteel hebben ze helemaal geen logo meer :D

De site zegt al tijden "Under Construction".

Kim Wilson
21 maart 2007, 09:34
En momenteel hebben ze helemaal geen logo meer :D

De site zegt al tijden "Under Construction".
Misschien zijn ze bezig om eens iets goeds te bouwen...

almarvk
21 maart 2007, 09:39
Eerder bezig om wat geld bij elkaar te sprokkelen om de advocaten te betalen...

BB-G
21 maart 2007, 10:10
Eerder bezig om wat geld bij elkaar te sprokkelen om de advocaten te betalen...


Nu effe een seriueze vraag: Heeft het bedrijf problemen die bekend zijn?

almarvk
21 maart 2007, 10:11
Ja, ze heeft een claim van Gibson aan hun broek gehad. Al een aantal maanden geleden.

Franc
21 maart 2007, 10:11
Ja ze hebben Gibson achter zich aan gekregen.
De vraag is alleen wat ze nu gaan doen...

BB-G
21 maart 2007, 10:15
Er was toch een duidelijk verschil tussen hun en Gibson-gitaren?

jimihattricks
21 maart 2007, 10:21
ja die van richwood waren slechter..

ontopic, mijn vriendin heeft een richwood met het zwarte logo, klinkt onversterkt zeer luid.. frets zijn niet echt fantastisch afgewerkt, rest vd hardware is ook niet al te best..

maar jij bepaalt toch zelf of je daarmee op een podium gaat staan, dat hoeven wij je toch niet te vertellen?

BB-G
21 maart 2007, 10:24
nee, we gaan die discutie niet starten, die van Richwood waren inderdaad slechter, maar 'k vind ze toch redelijk goed voor hunnen prijs.

Malle Eppie
21 maart 2007, 10:50
Nu even serieus: Die met de gouden logo's waren volgens mij net ietsjes duurder en zijn iets beter afgewerkt.

Klopt, ik heb een gouden logo op mijn Stagg.

herci
21 maart 2007, 11:00
heb ook een gouden logo...had ook gelezen dat je best van de zwarte logo's afblijft...maar ik weet er ook niks van hoor ben maar beginneling..

en een gouden logo zegt ook niet alles...de mijne heeft fretbuzz, eerst alles vanaf 11e fret (vooral E en A snaar)
toen afgesteld en nu is het bijna helemaal weg...maar als ik wat harder sla op een snaar op de 2e fret hoor ik het nu daar...dusja...het blijft een goedkoop merk..

het was een richwood van 250 euro of een stagg van 249 euro...
ik heb al veel slechte dingen gelezen van stagg en vroeg ernaar in de winkel en de man zelf zei ik mag daar eigenlijk niets over zeggen maar je ziet genoeg aan mijn gezicht :D Hij zei zelf neem maar direct die richwood...is stukken beter.
mijn leraar reageerde net op dezelfde manier...eigenlijk mag ik dit niet zeggen maar je blijft er beter vanaf...(van stagg é)

De klank vind ik goed, leuk gitaartje, zwaar, jammer van de frettbuz maar ja....dat heb je vaak bij goedkope merken denk ik...maar wat sparen voor een duurdere voor later hé

California Jam
21 maart 2007, 11:15
Bovendien is het ook een heel persoonlijke mening wanneer een gitaar nou wel of niet goed is (ongeacht de kleur van het logo).

De ene is tevreden en blij met een Richwood uit Swabistan en de ander is pas happy met een gitaar die handgemaakt uit weet ik veel waar komt en 4000 pleuri's kost...

Dus alleen jij kan bepalen of het een bagger gitaar is, niet wij....

Damage Inc.
21 maart 2007, 13:14
Ik heb alleen maar gitaren met witte logos, maar wel een met een rood logo, die zijn extra zeldzaam... :P

iwamoto
21 maart 2007, 13:29
ik hoop maar niet dat mensen echt denken dat de logo kleur ook maar iets te maken heeft met de kwaliteit van je gitaar, neem bijv. de stegers custom serie, die zijn ook zwart

http://www.gitaarservice.nl/fotos/images/trykopsuper.jpg

i rest my case

Damage Inc.
21 maart 2007, 13:31
Mod-Break: En nu ben ik het zat. Kan er ook 's een keer een normale discussie gevoerd worden??