PDA

View Full Version : Microfoon voor gitaaropname



Icarus169
20 maart 2007, 22:24
Hoi, ik weet niet zeker of dit het goede forum is om dit te vragen, maar ik ben opzoek naar een goede microfoon voor het opnemen van akoestische gitaar (ookwel zang en in de toekomst misschien andere instrumenten, maar hoofdzakelijk akoestische gitaar...) Ik had zelf deze op het oog : http://www.feedback.nl/?id=55&b=500206

Is dit een goede keuze?, heeft iemand misschien ervaring met deze microfoon?

Alvast bedankt:)

sjoerd5
21 maart 2007, 07:09
Verplaatst naar recording

Roman
21 maart 2007, 07:44
Ja, kan. Ik zou toch voor een groot-membraan gaan welke je ook prima kunt gaan gebruiken voor zang (mits je nog geen zang mic hebt). Voor die prijs kun je prima mics kopen. Ik heb zelf geen ervaring met genoemde zenh mic.

pyaemia
21 maart 2007, 08:56
Naar aanleiding van alle positieve reacties over de Studio Projects B1, heb ik er ook 1 gekocht. Behalve voor close-micing van gitaarcabinets heb ik hem ook gebruikt voor akoustische gitaar. Klonk prima.

De B1 kost bovendien een 1/3 van de Sennheiser die je op het oog hebt.

AutoStatic
21 maart 2007, 10:37
Yup, meer positieve verhalen over gehoord. Als ik een goeie mic aan ga schaffen wordt het ook zo'n Studio Projects.

CommanderKeen
21 maart 2007, 13:27
Ik gebruik zelf een AKG 125, en ben er zeer tevreden over. Prima mic voor het opnemen van zowel akoestische gitaren als zang.

stevie_vp
22 maart 2007, 01:59
ik zou in jouw geval ook zeker voor de studioprojects b1 gaan...
veeel goedkoper en heeel veel waar voor je geld..
ik heb een aantal posts terug wat samples geplaatst van deze mic.
Zowel acoustisch als close micing van cabs...
Klik hier! (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=87920)

succes met je keuze!

harrie-beton
22 maart 2007, 09:25
als je een mic voorstel van 319 euri doet zijn er genoeg alternatieven. Ik ben erg fan van de Studio projects of de Rode Nt1.