PDA

View Full Version : Gitaar gilt erg veel.



w0rm
20 maart 2007, 22:23
Sinds afgelopen zaterdag is mijn gitaar (cort evl-k4 met EMG81/85) niet meer stil te houden! telkens als ik aan sla begint hij enorm te gillen wat eerst nooit was, ik heb al vanalles geprobeert, snaren meerdere malen opnieuw gestemt, de elementen in hoogte verstelt en mijn action meerdere malen verstelt zelfs alles opnieuw aangesloten maar niets helpt... eerst dacht ik dat het aan me versterker lag (marshall vs100) maar met een cube30 was het ook.
ik wil wel naar de muziek winkel gaan om er naar te laten kijken maar als hier iemand nog meer ideeen heeft zou me dat een hoop geld besparen.

iemand ideeen? zou ik erg fijn vinden!

Robin.ke
20 maart 2007, 22:37
Ik heb niet veel ervaring met actieve elementen, maar kan me voorstellen dat wanneer de batterij bijna leeg is er ongewenste klanken worden geproduceerd. Wat misschien weer resulteerd in feedback ?

w0rm
20 maart 2007, 22:43
er zit een nieuwe 9v batterij in (2weken oud minstends 1uur per dag gebruikt)
misschien dat het aan me potmeter van me volume ligt ik zal die eens vervangen.

Noid
20 maart 2007, 22:57
er zit een nieuwe 9v batterij in (2weken oud minstends 1uur per dag gebruikt)
misschien dat het aan me potmeter van me volume ligt ik zal die eens vervangen.
Toch zou ik het eens proberen om die batterij te vervangen. Baat het niet, dan schaadt het ook niet, toch?

Yamhammer_71
20 maart 2007, 23:00
er zit een nieuwe 9v batterij in (2weken oud minstends 1uur per dag gebruikt)
misschien dat het aan me potmeter van me volume ligt ik zal die eens vervangen.

Normaal gesproken hoef je die batterij niet telkens te vervangen. Werkt heel anders dan bijv. met pedaaltjes. Die zijn direct leeg.
Een batterij voor EMG's kan jarenlang mee.

Orpheo
20 maart 2007, 23:49
er zit een nieuwe 9v batterij in (2weken oud minstends 1uur per dag gebruikt)
misschien dat het aan me potmeter van me volume ligt ik zal die eens vervangen.