PDA

View Full Version : Gitaar gilt erg veel.



w0rm
20 maart 2007, 22:23
Sinds afgelopen zaterdag is mijn gitaar (cort evl-k4 met EMG81/85) niet meer stil te houden! telkens als ik aan sla begint hij enorm te gillen wat eerst nooit was, ik heb al vanalles geprobeert, snaren meerdere malen opnieuw gestemt, de elementen in hoogte verstelt en mijn action meerdere malen verstelt zelfs alles opnieuw aangesloten maar niets helpt... eerst dacht ik dat het aan me versterker lag (marshall vs100) maar met een cube30 was het ook.
ik wil wel naar de muziek winkel gaan om er naar te laten kijken maar als hier iemand nog meer ideeen heeft zou me dat een hoop geld besparen.

iemand ideeen? zou ik erg fijn vinden!

Robin.ke
20 maart 2007, 22:37
Ik heb niet veel ervaring met actieve elementen, maar kan me voorstellen dat wanneer de batterij bijna leeg is er ongewenste klanken worden geproduceerd. Wat misschien weer resulteerd in feedback ?

w0rm
20 maart 2007, 22:43
er zit een nieuwe 9v batterij in (2weken oud minstends 1uur per dag gebruikt)
misschien dat het aan me potmeter van me volume ligt ik zal die eens vervangen.

Noid
20 maart 2007, 22:57
er zit een nieuwe 9v batterij in (2weken oud minstends 1uur per dag gebruikt)
misschien dat het aan me potmeter van me volume ligt ik zal die eens vervangen.
Toch zou ik het eens proberen om die batterij te vervangen. Baat het niet, dan schaadt het ook niet, toch?

Yamhammer_71
20 maart 2007, 23:00
er zit een nieuwe 9v batterij in (2weken oud minstends 1uur per dag gebruikt)
misschien dat het aan me potmeter van me volume ligt ik zal die eens vervangen.

Normaal gesproken hoef je die batterij niet telkens te vervangen. Werkt heel anders dan bijv. met pedaaltjes. Die zijn direct leeg.
Een batterij voor EMG's kan jarenlang mee.

Orpheo
20 maart 2007, 23:49
er zit een nieuwe 9v batterij in (2weken oud minstends 1uur per dag gebruikt)
misschien dat het aan me potmeter van me volume ligt ik zal die eens vervangen.

aan je potmeter ligt t absoluut niet. t kan zijn dat je pups microfonische trekjes hebben, of gewoon dat t feedbackt. maar op een cube30 lijkt me dat stug...

Nickname
20 maart 2007, 23:59
aan je potmeter ligt t absoluut niet. t kan zijn dat je pups microfonische trekjes hebben, of gewoon dat t feedbackt. maar op een cube30 lijkt me dat stug...

Microfonische trekjes van een EMG 81/85 set, grappenmaker!! :seriousf:

ff zonder geintjes, blijkbaar is er toch iets mis met de elektronica, probeer eerst eens een ander/nieuw batterijtje en mocht dit niet helpen kan je even kijken of alles nog correct aangesloten is en/of er nergens een probleem is met kortsluiting of iets dergelijks. Mocht dit niet helpen zou ik er niet al te veel aan prutsen en hem gewoon even naar een winkel brengen :satisfie:

a darker shade of grey
21 maart 2007, 08:36
Heb je die EMG's er zelf ingezet? Want hij komt met Hz-elementen, passief dus?

Damage Inc.
21 maart 2007, 11:16
De batterij voor EMG(s) ging volgens mij iets van een jaar mee naar mijn research (volgens mij gewoon uit de handleiding).
En ik heb ook gehoord dat het geluid zou kraken ofzo als de batterij (bijna) leeg zou zijn, zoiets als een draadloze koptelefoon met lege batterijen als je dat kent (ik wel).

Tip voor als je het nog niet weet:
Trek de kabel uit je gitaar als je klaar bent met spelen, anders loopt de batterij leeg.

Maar volgens mij komt dat gillen (je bedoelt gepiep/feedback?) daar niet door.
Heb je wel een noise gate of staat die wel goed genoeg ofzo?
Of misschien dat er iets rond de electronica is gelegd dat je spullen laat storen?

Probeer het anders ook zonder je pedalen of iets anders ertussen (als je dat hebt), dus de gitaar direct in the versterker.
Want misschien ligt het aan een pedaal, batterij leeg of kapot ofzo...

Misschien anders een kabel kapot, scherp dubbelgetrapt, los getrokken plug misschien.

Of ja, het kan ook zijn als je andere gitaren hebt dat het bij die niet is...


- Damage Inc.

Orpheo
21 maart 2007, 11:36
Microfonische trekjes van een EMG 81/85 set, grappenmaker!! :seriousf:

ff zonder geintjes, blijkbaar is er toch iets mis met de elektronica, probeer eerst eens een ander/nieuw batterijtje en mocht dit niet helpen kan je even kijken of alles nog correct aangesloten is en/of er nergens een probleem is met kortsluiting of iets dergelijks. Mocht dit niet helpen zou ik er niet al te veel aan prutsen en hem gewoon even naar een winkel brengen :satisfie:

ja, ik vind het zelf ook discutabel hoor... maar dat is een van de weinige dingen die ik kan bedenken.....

w0rm
21 maart 2007, 16:44
De batterij voor EMG(s) ging volgens mij iets van een jaar mee naar mijn research (volgens mij gewoon uit de handleiding).
En ik heb ook gehoord dat het geluid zou kraken ofzo als de batterij (bijna) leeg zou zijn, zoiets als een draadloze koptelefoon met lege batterijen als je dat kent (ik wel).

Tip voor als je het nog niet weet:
Trek de kabel uit je gitaar als je klaar bent met spelen, anders loopt de batterij leeg.

Maar volgens mij komt dat gillen (je bedoelt gepiep/feedback?) daar niet door.
Heb je wel een noise gate of staat die wel goed genoeg ofzo?
Of misschien dat er iets rond de electronica is gelegd dat je spullen laat storen?

Probeer het anders ook zonder je pedalen of iets anders ertussen (als je dat hebt), dus de gitaar direct in the versterker.
Want misschien ligt het aan een pedaal, batterij leeg of kapot ofzo...

Misschien anders een kabel kapot, scherp dubbelgetrapt, los getrokken plug misschien.

Of ja, het kan ook zijn als je andere gitaren hebt dat het bij die niet is...


- Damage Inc.

ik speel zonder pedalen, met de marshall vs100 speel ik over het distorion kanaal en bij die cube30 heb ik geen pedalen nodig wat ik nodig heb zit daar al in verwerkt, verder is het bij meerder versterkers.
nee geen kapotte kabel ik heb nu een neutrik kabel die ook 2weken oud is en ik heb het bij merdere kabels.
ik kan nog eens naar alle elektronica kijken je weet maar nooit.
ik trek altijd mijn kabel uit mijn gitaar anders blijft hij geschakelt staan.
ik heb al wel lege batterijen gehad dan vervaagt het geluid en word je output drasties vermindert.



Vandaag 08:36
a darker shade of grey Heb je die EMG's er zelf ingezet? Want hij komt met Hz-elementen, passief dus?

ja ik heb ze er zelf in gezet, die ervaring en kennis heb ik wel dus dat leek me geen probleem en ik had er een schema bij.



Gisteren 23:59
Nickname
Microfonische trekjes van een EMG 81/85 set, grappenmaker!!

ff zonder geintjes, blijkbaar is er toch iets mis met de elektronica, probeer eerst eens een ander/nieuw batterijtje en mocht dit niet helpen kan je even kijken of alles nog correct aangesloten is en/of er nergens een probleem is met kortsluiting of iets dergelijks. Mocht dit niet helpen zou ik er niet al te veel aan prutsen en hem gewoon even naar een winkel brengen

ik ga ernaar kijken!

w0rm
21 maart 2007, 21:36
Nou ik ben nu 5uur bezig geweest aan me gitaar en het is nu eindelijk over, waar het aan lag weet ik niet, ik heb meerdere batterijen geprobeert maar zonder resultaat daarna heb ik volgens een ander schema alles aangesloten waardoor ik een rot geluid kreeg dus heb ik me oude EVL-K6 schema maar weer gebruikt, ik heb er kompleet nieuwe bedrading in gegooid en overal afgeschermde kabel voor gebruikt nu is alles over lijkt wel.. misschien een kabel breuk binnenin?

mja bedankt voor de tips en ideeen