PDA

View Full Version : Push-Pull potmeter...



Buddy
20 maart 2007, 22:08
Hallo,

Ik heb een vraag...ik heb al een tijdje gegoogled maar ik kan eht niet vinden.
Ook op stewmac staat het niet..
Ik ben bezig met de bouw van een Ovation Ultra GP, en de achterkant van de body (dus zonder top) is 2,5 cm dik. Dat word dus ook ongeveer de freesdiepte voor de electronica. Nu wil ik er 2 push-pull pots in plaatsen om te coiltappen, maar ik weet niet of dat wel past.
Ik hebzon vermoeden dat het niet gaat passen.
Zou iemand ff kunnen opmeten hoeveel tuimte is dus nodig heb?:D

lvast heel erg bedank.

Buddy

madman
20 maart 2007, 22:16
op de site van stewmac (http://www.stewmac.com/shop/Electronics,_pickups/Potentiometers_and_push-pull_pots/3/Potentiometers_and_Push-Pull_Pots.html) staat het; 1-1/8", dat gaat dus niet gaan passen...

Orpheo
20 maart 2007, 22:46
op de site van stewmac (http://www.stewmac.com/shop/Electronics,_pickups/Potentiometers_and_push-pull_pots/3/Potentiometers_and_Push-Pull_Pots.html) staat het; 1-1/8", dat gaat dus niet gaan passen...

pardon? de top is 2.5 cm dik. een inch is al 2.54 cm. daar nog 1/8 bij. dus t past makkelijk. niet zwetsen.

madman
20 maart 2007, 22:53
hij zei dat hij door de achterkant van de body, niet door de top ging frezen, de achterkant van de body was 2,5, dus dat zou niet passen
afhankelijk van hoe dik de top is kan ie het wel diep genoeg frezen; 1/8" + dikte afdekplaat zou ie in de top moeten frezen.....

Orpheo
20 maart 2007, 23:27
hij zei dat hij door de achterkant van de body, niet door de top ging frezen, de achterkant van de body was 2,5, dus dat zou niet passen
afhankelijk van hoe dik de top is kan ie het wel diep genoeg frezen; 1/8" + dikte afdekplaat zou ie in de top moeten frezen.....

de afdekplaat telt toch niet mee met de dikte. wat de t.s. gewoon moet doen is de controlcavity frezen door de back, echt through and through, en dan de gaten voor de pots boren door de top, net als bij een LP. dan past t met gemak.

Buddy
21 maart 2007, 19:04
Heel erg bedankt:D, ik heb het zeker over het hoofd gezien op stewmac.

Het gat moet dus minimaal 2,8575 cm diep worden. Maak daar 3 van + de dikte van de afdekplaat. zon afdek plaat ik grofgeschat 2 a 3 mm dik. Dan kom ik dus op een gat van 3,3 en dan zal ik inderdat iets in de top moeten fresen.
Das geen probleem voor zover mn freesjes dat redden. Maargoed, dan heb ik nog een probleem.
Het word een carved top dus zie de volgende tekening:

http://img402.imageshack.us/img402/8261/image1yt5.th.jpg (http://img402.imageshack.us/my.php?image=image1yt5.jpg)

Ik dahht zelf mischien aan een houten "wig" in dezelfde angle als de top. Ik het nogig om hier iets aan te doen of maakt het niks uit? Andere ideen zijn ook welkom.

Alvast heel erg bedankt

Buddy

madman
21 maart 2007, 21:01
de afdekplaat telt toch niet mee met de dikte.

als je de afdekplaat verzinkt in de body zoals de meeste mensen doen wel...

wat betreft je vraag buddy;
ik zou het gedeelte onder de knoppen van je potmeters vlak maken, wat ze bij sommige prssen volgens mij ook doen

G.G.
21 maart 2007, 21:07
wat betreft je vraag buddy;
ik zou het gedeelte onder de knoppen van je potmeters vlak maken, wat ze bij sommige prssen volgens mij ook doen

Zo heb ik het bij mijn prs ook gedaan, met een speedboor in een kolom.

Orpheo
21 maart 2007, 23:07
ik snap het hele probleem niet. je freest gewoon de controlcavity DOOR de (ik neem aan mahonie) back. en dan past de longshaft gewoon zonder problemen. dan heeft de afdekplaat totaal niks meer van doen met de dikte. de schacht zelf is 1 1/8 inch. zolang je top maar dunner is, niks aan de hand.

en wat betreft die gaten: je moet gewoon loodrecht op je top boren, niet loodrecht op de back.

madman
22 maart 2007, 09:41
ik snap het hele probleem niet. je freest gewoon de controlcavity DOOR de (ik neem aan mahonie) back. en dan past de longshaft gewoon zonder problemen. dan heeft de afdekplaat totaal niks meer van doen met de dikte.
we hebben het over push/pull pots, het gaat niet over de schacht, maar over het gedeelte wat in de control cavity blijft, bij een push/pull zit het switchgedeelte daar nog eens bovenop
de cc moet diep genoeg zijn om de hele pot+switch in kwijt te kunnen....