PDA

View Full Version : nieuwe buizen MESA 50/50



FNaRK
20 maart 2007, 21:49
:jam:
ik wil binnenkort mijn MESA gaan voorzien van nieuwe buizen.
Bij Dr. Tube kreeg ik door dat ik moest rekenen op €55,- voor het plaasten en een bias mod... en dan nog de buizen erbij uiteraard.

Is dit redelijk, en is die bias mod echt nodig.
Ik dacht juist dat je bij MESA geen bias nodig had...mits je er MESA buizen in propt.

Alternatieven ?
En over welke bedragen hebben we het dan ?

interessander
20 maart 2007, 22:36
Als je Mesa buizen koopt in de goede range voor je versterker dan kun je ze er zelf inzetten en die 55 euro besparen. De door mesa gelabelde buizen zijn wel duurder, tonefactory verkoopt bijvoorbeeld JJ buizen die op mesa codes geselecteerd zijn, die zijn mischien het overwegen waard, welke buizen zitten er nu in?

Ibanez RuleZ
20 maart 2007, 22:45
ik zeg www.eurotubes.com. ze verkopen JJs. ze raden die biasmod wel aan, maar het is niet per se noodzakelijk. vertel Bob wat je wil en je krijgt de juiste buizen.

harrald

AART
20 maart 2007, 23:02
Bias Mod in een mesa haalt imo weinig uit. Heb een mark IV met en een Mark IV zonder gehad en qua sound maakt het me geen drol uit welke ik zou hebben.

Bins
20 maart 2007, 23:57
Bob van Eurotubes is een chille gast... Beetje heen en weer gemaild, en ik kreeg precies de buizen die ik wilde voor mn mesa, met de sound die ik voor ogen had.
Bias mod is imo niet nodig... If it ain't broke.. don't fix it!

FNaRK
21 maart 2007, 09:36
thx all ....
ik had al zo'n idee dat een bias mod niet echt nodig was ....

Maar als ik bijv. Eurotubes mail en zeg dat ik een MESA 50/50 heb, dan weet hij genoeg en kan de buizen evt. opsturen (ik weet niet waar Eurotubes zit)

En ik heb geen idee wat er nu inzit, amp 2 jaar geleden gekocht, ingebouwd in mijn rack en nooit naar de buizen gekeken.


*zucht* dat gezeik met buizen is altijd mijn reden geweest om gewoon transitor te spelen...:confused:

Bins
21 maart 2007, 12:32
Maar als ik bijv. Eurotubes mail en zeg dat ik een MESA 50/50 heb, dan weet hij genoeg en kan de buizen evt. opsturen (ik weet niet waar Eurotubes zit)


Yup, je kan ook nog zeggen van "ik wil dat het iets meer zus-of-zo klinkt allemaal". Hij zit in de US... Maar ik had toch vrij rap mn spullen binnen. Prijs viel me ook mee.

FNaRK
27 maart 2007, 09:09
uit een mail van Dr. Tube himself :



Alle prijzen van buizen zijn op de site te vinden ...
Zonder bias mod loop je het risico, dat ze er binnen no time uit fikken (te warm) of dat ze slecht klinken (te koud).
Geen bias mod, betekend ook GEEN garantie op de buizen ...
Als er problemen zijn in de eindtrap dan neemt dat andere componenten met zich mee waardoor er een duurdere reparatie uit volgt (verkeerde zuinigheid).




:chicken:

Bins
27 maart 2007, 10:20
Dit heb je vast niet van MesaBoogie zelf...

Als je de goeie buizen hebt hoef je niet te biassen.

Franc
27 maart 2007, 10:38
Van wie heb je dit?

Bins
27 maart 2007, 10:43
Laat die gozer dit anders even lezen

http://www.mesaboogie.com/US/Smith/biasadjust.html

FNaRK
27 maart 2007, 10:54
Dr. Tube in Delft

blijkbaar doen ze niets bij MESA zonder bias mod
terwijl ik bij Eurotubes gewoon een setje buizen kan bestellen :chicken:

Franc
27 maart 2007, 10:56
Ja ze weten natuurlijk dat die MESAs geen instelbare bias hebben en als je buizen bij eurotubes koopt zijn die natuurlijk niet 'gecertificeerd MESA'.

Ik snap wel dat ze zich willen indekken als je niet-MESA buizen koopt en gebruikt.

Ze hadden je natuurlijk ook even aan kunnen bieden om de bias voor je te checken bij een set buizen oid...