PDA

View Full Version : Exodus instructional DVD



Vonk
20 maart 2007, 19:28
De gitarist van Exodus, Gary Holt, heeft een instructie-dvd opgenomen. Onderwerp zal zijn rhythm-guitar op de Exodus manier: thrash dus.

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=69055

Een eigen onderwerp, voor de geinteresseerden.
Onder tablatuur, omdat er vast wel tabs bij zitten.
En anders zie je hieronder rode tekst verschijnen van een mod.

Vonk
22 augustus 2007, 22:59
Aangezien iedereen hier vol ongeduld op heeft zitten wachten ;) een kleine review:

Er worden wat scales getoond waar hij wat licks voordoet in toenemende moeilijkheidsgraad. Verder wat trucjes met de whammy, en wat kleine tips over rhythm spelen.
Dan nog uitleg over zijn apparatuur, onbenullige dingen als deleted scenes en tabs die nooit kloppen zoals bij Bonded By Blood.

Alles bij elkaar misschien 35 minuten waarvan 20 over daadwerkelijk gitaarspelen gaan. Niet de moeite van het kopen dus...

En wie kan me dit uitleggen: waarom bij iedere instructiedvd altijd de licks snel en langzaam voordoen, maar niet gewoon de tabs tonen? Waarom moet ik de dvd vertraagd afspelen en dan uitzoeken welke noten hij speelt?

Daemon
23 augustus 2007, 00:26
En wie kan me dit uitleggen: waarom bij iedere instructiedvd altijd de licks snel en langzaam voordoen, maar niet gewoon de tabs tonen? Waarom moet ik de dvd vertraagd afspelen en dan uitzoeken welke noten hij speelt?

Meestal zitten er als je de legale versie koopt wel de tabs bij, no idea of dat altijd 't geval is. Maar ik vind 't zelf ook slecht dat veel gitaristen bij hun video de fragmentjes even een keer langzaam en een keer snel voordoen en that's it mostly. Ik kan me indenken dat mensen die nog niet lang gitaarspelen zoiets hebben van: Leg nu uit hoe je (de gitarist v.d. instructievideo) er zelf op hebt geoefend.