PDA

View Full Version : Kan dit ?



Slevin
20 maart 2007, 19:58
Ik weet niet of het het nou hier of in de zelfbouw hoort, dan maar hier.

Ik ging net ff me snaren vervangen, en toen donderde opeens de brug eraf, en toen kwam ik er achter dat dat andere ding ook los zit. Is dit normaal ? Nog maals, ik heb dit nooit eerder gehad en kloot ook nooit met me gitaar dus het is compleet nieuw voor me :D

Oh, en moet dit vast gezet worden oid ? Of moet ik ze er gewoon 'normaal' opzetten en houden de snaren het dan wel bij elkaar ?

http://img254.imageshack.us/img254/6614/foteau0032ai8.jpg

The Underdog
20 maart 2007, 19:59
Het is normaal.

JeffChefke
20 maart 2007, 20:00
Brug en tailpiece worden idd vastgehouden door de snaren. Dus ja volkomen normaal.

Samder
20 maart 2007, 20:00
Je snaren houden dat ding in positie als het goed is

Slevin
20 maart 2007, 20:01
Jezus, snelle reactie. Ok, het rammelde namelijk nooit, laat staan dat het los ging ;) Bedankt in ieder geval ! :)

Tho
20 maart 2007, 20:06
het rammelde namelijk nooit

Goh! :D

Zorg wel dat je niet per ongeluk te veel aan die schroefjes hebt gedraaid

frekie
20 maart 2007, 21:29
Je hebt Tone Pros bruggen die geloof ik wel goed vast blijven zitten. Kost wel een paar centen.

vox
20 maart 2007, 21:32
haha, dat had ik ook :P.. liet nooit los en in eens op een keer snaren vervangen ze er allemaal tegelijk afgehaald te hebben...

had ik hier ook ergens gepost.

Slevin
20 maart 2007, 23:39
Goh! :D

Zorg wel dat je niet per ongeluk te veel aan die schroefjes hebt gedraaid

Uhm, wel gedaan. Nu zal de hele intonatie wel naar de tering zijn ? :D

Noid
21 maart 2007, 00:18
Uhm, wel gedaan. Nu zal de hele intonatie wel naar de tering zijn ? :D
Aan welke schroefjes heb je exact gedraaid?
- Aan die 6 kleintjes in de brug: ja dan is de intonatie niet meer top.

- Aan die 2 die de brughoogte bepalen, of aan die 2 waar de snaarhouder achter klemt: waarschijnlijk niets aan de hand, Hoogstens moet je de brughoogte weer afstellen.

Rormo
21 maart 2007, 00:39
ff een tip: volgende keer dat je je snaren vervangt ff eentje er op laten zitten en alvast 1 nieuwe er op draaien en dan de laatste er pas af. Overigens haal ik er zelf altijd maar 3 af, dan 3 nieuwe er op en dan de andere drie vervangen. Dan valt de brug er ook niet af.

Slevin
21 maart 2007, 01:07
Mja, deed ik eerst ook, maar ik dacht ik doe eens praktisch :confused:

@Noid, alleen de twee schroefjes bij de brug en de snaarhouder. Inderdaad niets aan de hand volgens mij. Aan de 6 schroefjes van me brug heb ik al eens mee zitten kloten. Moet dit ding sowieso eens goed laten afstellen :confused:

zeppo
21 maart 2007, 01:16
haha

+10 tekens

iwamoto
21 maart 2007, 01:26
wat is het eigenlijk? aan de brug te zien een ibanez, right?

Slevin
21 maart 2007, 14:57
wat is het eigenlijk? aan de brug te zien een ibanez, right?

Ja, dat klopt. Een GSZ120.

Krijg nu wel vrij veel van dat fretburst, or fretring of hoe je het ook wilt noemen bij m'n a snaar >_> Heel irritant

Damage Inc.
21 maart 2007, 14:59
Ja, dat klopt. Een GSZ120.

Krijg nu wel vrij veel van dat fretburst, or fretring of hoe je het ook wilt noemen bij m'n a snaar >_> Heel irritant

Fretbuzzzzz Lightyear To The Rescue

Slevin
21 maart 2007, 15:15
fretbuzz ja :D Hoe kan ik dit verhelpen want het is bloedirritant als je wat harder aanslaat :P

Damage Inc.
21 maart 2007, 15:29
fretbuzz ja :D Hoe kan ik dit verhelpen want het is bloedirritant als je wat harder aanslaat :P

Ik denk de brug aan 1 kant iets omhoog draaien of anders moet de kromming van de hals anders worden ingesteld met de halspen.
Maar ik zit ook nog met dit probleem bij een gitaar die het heel erg heeft, maar als de brug daar hoger moet dan word het te hoog, dus misschien kan het ook anders.
Daar ga ik wel even naar een winkel voor binnenkort, kun je ook doen als je wil en als je een winkel kent waar ze weten wat service is.

- Damage Inc.

Slevin
21 maart 2007, 15:41
Ik denk de brug aan 1 kant iets omhoog draaien of anders moet de kromming van de hals anders worden ingesteld met de halspen.
Maar ik zit ook nog met dit probleem bij een gitaar die het heel erg heeft, maar als de brug daar hoger moet dan word het te hoog, dus misschien kan het ook anders.
Daar ga ik wel even naar een winkel voor binnenkort, kun je ook doen als je wil en als je een winkel kent waar ze weten wat service is.

- Damage Inc.

Ja hoor, Kees Dee :D

@Tho, weet jij hoeveel dat ongeveer kost, dat afstellen ?