PDA

View Full Version : vintage Little Big Muff



Vickman
20 maart 2007, 19:23
Heeft iemand ervaring met de vintage Little Big Muff. Het gaat om de jaren '70 versie en niet de reissue. Ik wil graag weten of die net zo goed klinkt als zijn grote broer, de normale Big Muff.

Mitch
21 maart 2007, 12:29
Ik dacht dat dat een heel andere beestje was, met alleen een gedeeltelijk identieke naam....

zoon van Piet
21 maart 2007, 21:27
De ouwe Little BM is -althans in deze, meest voorkomende bruine versie- gelijk aan de roodzwarte IC-versie van de grote BM. En gelijk wil zeggen: precies dezelfde print.

De IC-versie BM heeft een ander karakter dan de vertrouwde transistor-gruisbak. Meer heavy metal, in mijn oren. wat meer scooped mid. Maar wel net zo'n heftige scheur als wat je mag verwachten. mijn Little klinkt trouwens net zo goed als mijn ic-Big Muff.

Het verschil zit m in het ontbreken van twee vd drie regelaars, die voor fuzz en tone. Tone wordt geregeld door een schakelaartje dat, afhankelijk van je gitaar, precies goed ( strat) of helemaal fout (LP) blijkt te functioneren. Maar dat kan ook aan mijn oren of vingers of amp liggen.

Ik zag ooit een verbouwde Little, met twee extra regelaars...dan is ie echt helemaal BM.