PDA

View Full Version : Goeie snaren?



jasper159
20 maart 2007, 18:13
Waarschijnlijk al een zoveelste topic, sorry daarvoor.
Maar khad hiervoor fender original bullets op mijn gitaar (ibanez sa 260), en die speelden goed, en klonken goed, geen metaalklank, geen fretbuzz, niks.
Maar nu wil ik, een nieuw setje leggen van die, eerste snaar die ik erop leg schiet al door terwijl ik ze nog maar aandraai en ze was nog niet eens gespannen. Ja ok even zoeken, geen original bullets meer thuis. Khad nog een pakje Fender super 250s liggen, ik leg die erop, BAH.
Ze ontstemmen verschrikkelijk, klinken echt dunnetjes ( de dunste snaren ) en de dikkere hebben fretbuzz, echt walgelijk.
Nu ga ik morgen naar de gitaarwinkel achter nieuwe snaartjes (9-42) en iemand die goeie weet, mooie klank, geen buzz etc..
Waarschijnlijk dat ik d'Addario eens probeer, of iets anders dat jullie weten..

Dank!

Nashville6120
20 maart 2007, 18:16
Elixer


en nog wat tekens

mcannegieter
20 maart 2007, 18:41
Same here: Elixer. Zijn wel duurder dan gemiddeld maar ik vind ze erg fijn spelen, geen roest of stroefheid en gaan erg lang mee.

Meneer I.
20 maart 2007, 18:46
ik heb ook erg slechte ervaring met Fendersnaren. Ik gebruikte 16 jaar lang d'Addario/ErnieBall zonder problemen, ik heb dus 1 keer Fender gekocht en deze gaan er dus weer af. Komen gewoon weer d'Addario's op, hebben zich voor mij reeds bewezen.
Elixer ken ik niet, wellicht ga ik die ook eens proberen.

GunMetalBlue
20 maart 2007, 19:36
Zelfde als meneer boven me. 1 keer Fender snaren en nooit meer.


Voor mij Dean Markley's of D'addarios. Ben ik nog niet uit :)

Lennartmot
20 maart 2007, 19:40
Ik gebruik Ernie Ball power slinky.. Dikkere hogere snaren goed voor d-tuning.. Elixers doen t vaak toch beter op akoestische gitaren?

Elixir
20 maart 2007, 20:13
Ik speel ook Elixir. Het zijn voor mij de enige snaren die het langer dan een week uithouden, omdat ik zo'n enorme zweethanden heb.

Lenweë Míriel
21 maart 2007, 11:20
tja ik weet niet hoe elixer de snaren zo behekst en vervloekt hebben maar hoe hard ik ook mijn best doe ze willen gewoon niet roesten.
vorig week de onderst snaar vervangen omdat die gebroken was. en die nieuw zag er bijna hetzelfde uit als de rest die er op lag.

(maar zat de coating niet alleen of de gewonden snaren want ook de dunnen roesten niet en ik zou niet weten waarom niet iemand een verklaring).

in ieder geval probeer elixer gewoon eens persoonlijk wil ik nooit meer anders denk ik (is altijd tot je weer wat beters vindt)

Damage Inc.
21 maart 2007, 11:25
tja ik weet niet hoe elixer de snaren zo behekst en vervloekt hebben maar hoe hard ik ook mijn best doe ze willen gewoon niet roesten.

Over roest:
Is het normaal als er al roest op nieuwe snaren in de verpakking zit?
Of moet ik dan m'n geld terug vragen?

Ik heb Ernieballs dan en er waren een paar snaren met wat roest erop, alleen toch geen problemen mee gehad.


- Damage Inc.

almarvk
21 maart 2007, 11:30
Lijkt me niet heel goed he! Gewoon mee terug gaan dan.

GuitarRocker
21 maart 2007, 11:50
Ernie Ball Super Slinky en Regular Slinky....nooit problemen mee, zéér goeie snaren.
Heb al vele soorten geprobeerd en deze steken er, voor mij, bovenuit

Reel Big Fish
21 maart 2007, 12:02
Ik gebruikte eerst Ernie Ball. Niks mis mee hoor. Nu gebruik ik DR geloof ik.... hand made 8)

Damage Inc.
21 maart 2007, 12:05
Lijkt me niet heel goed he! Gewoon mee terug gaan dan.

Zal ik de volgende keer maar doen dan :P .
Misschien waren ze opgeslagen in een vochtige ruimte ofzo :S .
Volgens mij doet D'addario er wel goed aan om ze in gesealed plastic te verpakken en dan nog karton eromheen.

Tin
21 maart 2007, 12:24
k gebruik nu ong 1 jaar ghs snaren Voor die tijd gebruikte ik D'addario snaren. maar GHS boomers gaan een stuk langer mee en ik heb sinds ik GHS gebruik nooit meer een snaar gebroken :S

Braindead
21 maart 2007, 12:27
Ernie Ball vind ik absoluut de beste. Ik heb Gibson gehad Fender, allebei niet geweldig, d'addario iets beter, maar kan ook niet tippen aan Ernie Ball.

Verroeste nieuwe snaren kan natuurlijk niet! Terug gaan..

Tin
21 maart 2007, 12:28
K snap niet wat mensen zo geweldig aan ernie ball snaren vinden :S

K vindt het namelijk helemaal niks.

Ze voelen stroef aan gaan niet lang mee etc etc.

Zal wel aan mij liggen.

Maarjah ieder zn ding

jimihattricks
21 maart 2007, 12:31
Ze ontstemmen verschrikkelijk, klinken echt dunnetjes ( de dunste snaren ) en de dikkere hebben fretbuzz, echt walgelijk.

nieuwe snaren ontstemmen eigenlijk altijd wel wat nadat je ze er net hebt opgelegd.. probeer ze eens te rekken, en wacht eens een dag of 2, dan gaat het wsl al een stuk beter..
fretbuzz ligt niet zozeer aan de kwaliteit van de snaar, eerder aan de snaardikte of de afstelling van je gitaar..


Waarschijnlijk dat ik d'Addario eens probeer, of iets anders dat jullie weten..

ik gebruik zelf ook d'addario's, vind t nog steeds goeie snaren voor een goeie prijs.. hoewel er zeker betere snaren te vinden zijn

Kim Wilson
21 maart 2007, 12:31
Het zal idd aan jou liggen, denk ik. De EB's die ik altijd heb, zijn namelijk niet stroef, en ook niet bepaald snel af.

Ik wil nog wel een keer Elixir proberen op mijn strat. Op mijn western blijven ze echt heel lang goed, ik wil even kijken hoe ze zich qua klank verhouden met EB.

Realeigo
21 maart 2007, 12:38
D'addario XL kan ze er een half jaar op laten zitten zonder dat ze roesten, en ze klinken ook goed. (and did i mention they're not so expensive?)

Damage Inc.
21 maart 2007, 12:57
D'addario XL kan ze er een half jaar op laten zitten zonder dat ze roesten, en ze klinken ook goed. (and did i mention they're not so expensive?)

Ligt er wel aan waar je ze koopt, je hebt wel een heleboel winkels met die standaard prijzen van 7/7,50/8 euro, wat je niet zal bedoelen met goedkoop(?).

Ik heb ook nooit roest gezien op mijn D'addarios, ookal zaten ze er een jaar ofzo op.
Maar ik vind ze wel snel droog gaan klinken, dat zal wel door 't zweet enzo komen van de extra intensieve en lange sessies.

Helpen die olie-dingen voor snaren trouwens?
Er was er ook een van Jim Dunlop om snaren schoon en gladder te maken, en ook om dat geschuif dat je hoort (vingers over de snaren) te elimineren wat ik dan niet nodig vind.
Maar zou misschien wel handig zijn om wat langer een helder geluid te behouden als de snaren nog bruikbaar zijn ipv goede snaren (behalve de klank) meteen te vervangen.


- Damage Inc.

iwamoto
21 maart 2007, 13:48
ik wil eigenlijk zwarte snaren, welk merk was dat ook al weer? DF of DS ofzo?

Damage Inc.
21 maart 2007, 13:57
ik wil eigenlijk zwarte snaren, welk merk was dat ook al weer? DF of DS ofzo?

Ich weiss nicht, ik heb ook oude zwarte snaren ligge, maar daar zit iets van kunststof overheen, klinkt erg "plastic".
Is dat tegenwoordig ook nog met een of andere kunststof eroverheen?

Ik zag wel dat de bassist van KoRn dat ook had pasgeleden, maar hij speelt zowiezo al zonder mids en veel slap dus dat past wel denk ik.

jimihattricks
21 maart 2007, 14:07
D'addario XL kan ze er een half jaar op laten zitten zonder dat ze roesten, en ze klinken ook goed. (and did i mention they're not so expensive?)

holy cow :o hoe vaak speel jij gitaar? ik vervang de snaren op mijn gitaren voor thuisgebruik minimaal maandelijks..

Hector_Tsolodimos
21 maart 2007, 14:12
Elixer


en nog wat tekens
is het geen Elixir?
ik speel zelf op D'addario.. geen problemen mee

iwamoto
21 maart 2007, 14:16
hebbes!
http://www.zzounds.com/item--DRSBKE10
van DR dus, ik wil ze wel eens proberen op mn ibanez, of zou dat er maar vreemd uitzien?

Damage Inc.
21 maart 2007, 14:32
is het geen Elixir?

Ik ken wel Life Elixir van The Sims, dus zal wel met levensduur van de snaren te maken hebben.

jimihattricks
21 maart 2007, 15:57
elixer is een soort toverdrank.. (vaak in verband gebracht met het verlengen van levensduur)..

Flint Stone
21 maart 2007, 23:50
holy cow :o hoe vaak speel jij gitaar? ik vervang de snaren op mijn gitaren voor thuisgebruik minimaal maandelijks..

:) Snaren konden me eigenlijk niet zo veel schelen, doorgaans vervang ik ze nooit. Sinds kort heb ik op vier gitaren Gibson Brite Wires nummer 10 gezet.

Toen ik ze voor het eerst zag en voelde deden ze me denken aan ijzerdraad van de Gamma, maar het zijn echt heel goed klinkende strings met een mooie brite/heldere twinkle en een goed gedefinieerd doorklinkend geluid. Als je er op ingespeeld bent, voelen de snaren betrouwbaar stevig aan terwijl het benden net zo goed gaat als anders. Voor het vingervlugge duizend noten per minuut werk zijn ze misschien wat minder, maar voor mij (veel rhythm op van die gehalveerde reggaeaccoorden en af en toe een solootje) zijn ze helemaal het einde. Net of je van een racefiets met van die hele dunne bandjes overstapt op een Kronan-postbode fiets. :satisfie:

jasper159
22 maart 2007, 08:34
Jah, tzijn dus dean markleys geworden.
Waarvan de eerste die ik eraan zette al een knoopje in trok :sneaky:
Achja, nieuw pakje dean markleys erop gezet.
Dus nu nog 2pakjes met 5 snaren over. Een van de dagen eens achter 2 losse snaren (dunne e)
Lijkt wel behekst!

Meneer I.
22 maart 2007, 15:17
Ik heb ook twee setjes Dean Markley's (.09) aangeschaft om eens te proberen.

Wart is trouwens voor jullie een reden om .09 of .10 of zelfs .11 te nemen? Ik neem eigenlijk altijd 09 ivm bends bij solo's.

JP074
22 maart 2007, 16:05
ernie ball, daar zweer ik bij. en niet eens duur op lordofthestrings.nl

suc6 ermee.

davidof
22 maart 2007, 18:15
california/ernieball/elexir ^^