PDA

View Full Version : ik wil even wat kwijt



B_2_the_a
20 maart 2007, 16:40
EEN TELECASTER OVER EEN VOX AC 15 CC1 KLINKT GEIL!!!

zo, dat wou ik even kwijt!

meerdere mensen gelukkige eigenaar van een vox ac 15?

Nobrain
20 maart 2007, 17:11
YEAH :blast: :blast:

peter_heijnen
20 maart 2007, 17:17
De 1x, ben er zeer blij mee.

hoofd
20 maart 2007, 18:16
Nog even, nog even, bijijijijnaaaaaaa......!!!!!! Hnnnnnggggrrmmmbl....tsssjjaaaaa NOG EVEN, BIJNAA BIJNAAAAA!!!!!!!

B_2_the_a
20 maart 2007, 18:17
k had het geld, toen had ik zoiets van: ach waarom niet :)

was een keuze tussen de h&k edition tube en dees...
makkelijke keuze

Mitch
20 maart 2007, 18:48
Die wil ik nog wel een keer horen, maar dat gaat vast goed komen !

Aron Maiden
20 maart 2007, 19:12
het is idd een vet ding!

Ik heb alleen toch gekozen voor een fender!

episua
20 maart 2007, 19:42
Jep, ik heb er ook één. Erg goede amp hoor. En ja, een telecaster klinkt er fantastisch op! Congrats!

Veekeren
20 maart 2007, 19:43
Way cool joh :D Had vanmiddag niet de tijd effe gezellig met je er over te kleppen helaas (was zowaar druk bezig). Maar heb je hem nou nieuw bij FB gehaald?

intGod
20 maart 2007, 21:33
Een telecaster een en Vox AC15? Die wil je kwijt? Geef maar :D

B_2_the_a
20 maart 2007, 23:55
Way cool joh :D Had vanmiddag niet de tijd effe gezellig met je er over te kleppen helaas (was zowaar druk bezig). Maar heb je hem nou nieuw bij FB gehaald?

ja, de laatste :) van r'dam dan :)


dat babbelen komt wel goed, ben je der vrijdag?

we moeten gewoon es met z'n 2je cafetje induiken, beetje jammen en shit :) ik vermoed dat dat gezellig zal gaan worden


Een telecaster een en Vox AC15? Die wil je kwijt? Geef maar

neeneeh :P ik wil even kwijt dat dat geil klinkt

blominski
21 maart 2007, 12:56
Heykes,

Ik zou graag dit jaar een Vox aanschaffen maar ben er nog niet uit welke het gaat worden.
De AC15cc1x, een AC30cc1 of AC30cc2 maar hier zal ik wel aan uitkomen als ik de stap zet en even ga testen.(misschien suggesties?)
Wat ik wil vragen, de AC15 heeft maar één ingang wil dat dan zeggen dat je niet met een effectenloop kunt werken en dus alles tussen gitaar en versterker moet proppen?
Het is misschien een stomme vraag maar op elektrisch vlak ben ik echt een leek.
En wat is het voordeel eigenlijk om met een effectenloop te werken, dit wil ik wel eens weten want ik ben zo iemand als ik iets koop moet het direct goed zijn dus na veel wikken en wegen wil ik me behoeden voor een miskoop.

Wat ik elektrisch wil gaan spelen gaat van blues tot lekkere ruige rock (geen metal of hard rock) wat ik ga gebruiken voor effecten weet ik bijlange nog niet dat zal ik wel zien als de tijd en mijn portemonnee er klaar voor is.
Ofwel zullen het analoge pedaaltjes worden (vindt je tegenwoordig ook veel 2de hands op 't internet) of misschien wel een multi FX (GT8, G-major/force).

greetz,

Bjorn.

Mitch
21 maart 2007, 13:46
Over de amps: van lekker naar modder is de volgorde
15CC1x
30CC1
30CC2

Over effect loop: die is vooral nuttig als je graag delays ggebruikt en dan vooral als je daarbij ook crunch van de versterker zelf gebruikt. Drive, wah, fuzz en phaser hebben niets te zoeken in een loop, die moeten allemaal vóór de input. Het nadeel van een effect loop is wel weer dat het de amp iets minder direct maakt, je verliest iets aan respons en dynamiek.
Dat de nieuwe CC lijn maar één input heeft vind ik persoonlijk wel een nadeel, ik heb liever een high en een low input om te compenseren voor verschillende gitaren met verschillende output. Dat bedoelde je wel niet met je opmerking, maar ik moest het toch even kwijt :D

Nellyrocks
21 maart 2007, 14:32
Tele over een ac30 klinkt ook meer dan prima. helemaal blij mee

@hoofd. Koop dat ding nou gewoon man.

B_2_the_a
21 maart 2007, 14:38
tjah

de dingen die ik altijd in m'n fx loop heb staan zitten er al in :) tremelo en reverb...

delay heb ik na mijn schreeuw (fulldrive achtig)... daar haal ik het meeste vervorming uit, in combinatie met de amp natuurlijk (over transistorbak klinkt het niet)

chorus gebruik ik niet, PHASER 4 LIFE!

je moet gewoon met je effect en gitaarsetu pgaan testen, heb ik ook gedaan met een groot succes

net weer 2 uur zitten ragguh :punk:

peter_heijnen
24 maart 2007, 16:16
De 1x, ben er zeer blij mee.
Vandaag ben ik even iets minder blij, want de vox is een beetje ziek. Geen stem meer en diarree, er komt dus alleen nog maar prut uit. Hij is nu bij de dokter.

hoofd
3 april 2007, 18:23
Vandaag ben ik even iets minder blij, want de vox is een beetje ziek. Geen stem meer en diarree, er komt dus alleen nog maar prut uit. Hij is nu bij de dokter.

Enig idee wat er mis mee is/was?? Mijn (gloednieuwe, nog geen week oude) AC15 heeft sinds vandaag ook opeens wat kuren.. :o

Crapzooi.. Het geluid is het best te omschrijven als rafelig kartonnig gepruttel..

peter_heijnen
3 april 2007, 19:19
Enig idee wat er mis mee is/was?? Mijn (gloednieuwe, nog geen week oude) AC15 heeft sinds vandaag ook opeens wat kuren.. :o

Crapzooi.. Het geluid is het best te omschrijven als rafelig kartonnig gepruttel..
Holy fuck in je eerste week al, wat een downer.

Ik ben bang dat het geluid dat je omschrijft me bekend in de oren klinkt. Wat het bij de mijne is weet ik nog niet, ik heb hem anderhalve week geleden afgeleverd bij dirk witte. Zogauw ze daar meer weten krijg ik een belletje. Ik hou je op de hoogte zogauw ik meer weet.

Iig jij ook sterkte met de patient, hopelijk is het geen epidemie. Is er voor dit soort calamiteiten geen sexy zuster smilie?.....

B_2_the_a
3 april 2007, 19:34
mijne ligt ook bij dokter voerman :( psu lag eruit

Mitch
3 april 2007, 20:10
Is marc dan tot nu toe de enige ZONDER problemen met zijn AC15 ? :(
En ik het op andere fora bij die Amerikanen met al hun vooroordelen over Aziatische producten maar continu opnemen voor die Chinezen :D

hoofd
3 april 2007, 20:58
Ik hou je op de hoogte zogauw ik meer weet.

Tof, bedankt! En B_2_the_a natuurlijk ook, als 'ie informatie via Voerman kan krijgen. Als ik morgen tijd heb ga ik ook even langs de gitaarzaak om verhaal te doen en informatie te winnen. Als ik iets wijzer word zal ik 't jullie natuurlijk ook laten weten.


Grappig genoeg vind ik 't geluid dat m'n AC15 nu uitbraakt ook wel erg gaaf, ik hou wel van dat smerige krakerige kapotte lo-fi geluid. Maar 't is niet een geluid waar ik 600 euro voor over heb, eerder een geluid dat ik op straat zou vinden in een smerige afvalbak, half aangevroten door ratten en ondergepist door katten.. :D

hendrix_appendix
3 april 2007, 21:20
Heb je dat ding gewoon zo afgesteld of klinken die combo's van Vox echt zo crappy?

Fredric
3 april 2007, 21:25
Voxen klinken niet crappy, heb een ac30, dat ding is te bruut :)

Mitch
3 april 2007, 22:05
Heb je dat ding gewoon zo afgesteld of klinken die combo's van Vox echt zo crappy?

eeeeh.... je zou ook het topic even kunnen lezen :sssh:

hoofd
3 april 2007, 22:09
Heb je dat ding gewoon zo afgesteld of klinken die combo's van Vox echt zo crappy?

Nee, ik heb dat ding zo afgesteld. Ik hou ervan om een gloednieuwe, dure, buizencombo zo af te stellen dat 't klinkt als een goedkope, oude, kapotte, transistorbak op een halflege batterij..


:dontgeti:

hendrix_appendix
3 april 2007, 22:23
eeeeh.... je zou ook het topic even kunnen lezen :sssh:

Dat heb ik niet gedaan...shame on me!:dontgeti:

Aha, ik lees het, kuren, das kut!

B_2_the_a
3 april 2007, 22:36
en nu mag je rustig sterven

hendrix_appendix
4 april 2007, 18:24
Yes! Maar dat doe ik later wel, als het weer minder wordt!


........

marc_o
5 april 2007, 09:39
Is marc dan tot nu toe de enige ZONDER problemen met zijn AC15 ? :(
En ik het op andere fora bij die Amerikanen met al hun vooroordelen over Aziatische producten maar continu opnemen voor die Chinezen :D


Geen problemen hier, maarja, hij staat dan ook naast 2 Rivera's in mijn gitaarkamer, hij zou niet durven...en ik speel er iedere dag op.
Strat > TS808 > Vox-AC15, hemels voor de oortjes.

peter_heijnen
5 april 2007, 10:00
Geen problemen hier, maarja, hij staat dan ook naast 2 Rivera's in mijn gitaarkamer, hij zou niet durven...
You dictator!

marc_o
5 april 2007, 10:48
You dictator!

Angst is een sterke drijfveer...

peter_heijnen
5 april 2007, 10:50
Angst is een sterke drijfveer...
Waarmee hou je de riveras bang?

marc_o
5 april 2007, 10:54
Waarmee hou je de riveras bang?

Met een Epiphone Valve Head...

peter_heijnen
5 april 2007, 12:16
Met een Epiphone Valve Head...
Dan moet ik er absoluut ook een! :)

marc_o
5 april 2007, 12:19
Dan moet ik er absoluut ook een! :)

logisch! :cooler:

peter_heijnen
5 april 2007, 12:32
logisch! :cooler:
Je hoedanigheid begint profetische vormen aan te nemen....

Mitch
5 april 2007, 13:33
Met een Epiphone Valve Head...



Ik zie die Fandango echt voor me.... "oh shit, ik moet nu echt blijven presteren, want ik kan natuurlijk niet onderdoen voor dat kleine budget kreng !"

:seriousf:

marc_o
5 april 2007, 16:38
Ik zie die Fandango echt voor me.... "oh shit, ik moet nu echt blijven presteren, want ik kan natuurlijk niet onderdoen voor dat kleine budget kreng !"

:seriousf:

En zo is het maar net natuurlijk. Je knipoogt 3 keer lieflijk naar die Epiphone en die Fandango gaat direct beter klinken...zolang dat werkt, vertel ik 'm niks.

marc_o
5 april 2007, 16:39
Je hoedanigheid begint profetische vormen aan te nemen....

Ik ben blij dat je dat eindelijk inziet, beste man...

tmcm
6 april 2007, 00:30
EEN TELECASTER OVER EEN VOX AC 15 CC1 KLINKT GEIL!!!

zo, dat wou ik even kwijt!

meerdere mensen gelukkige eigenaar van een vox ac 15?

Hmmsjaa, I fully agree.
Ik heb een Korg AC-15 en zie dat je voor een 2ehands gauw 2 nieuwe chinese AC-15's kan kopen. Dat mijn Korg goed is weet ik wel maar zit er nou zo'n verschil in met die chinees? Anyone?

B_2_the_a
6 april 2007, 08:07
korg ac-15?

Mitch
6 april 2007, 09:00
De '90'er jaren reissues worden Korg RI genoemd omdat ze daardoor geproduceerd werden. Korg was toen de moedermaatschappij zeg maar...
Verzhillen tussen de AC15 en AC15CC zou ik zo gauw niet weten, misschien moet je eens kijken op voxshowroom (effe googlen voor exacte URL) daar staan alle producten tot aan de CC lijn. En de specs van de CC lijn staan natuurlijk gewoon op de vox site.

B_2_the_a
6 april 2007, 11:40
sowiezo is het niet meer point 2 point (semi)
nu is het allemaal massaproductie, kwaliteit gaat dan helaas achteruit!

hoofd
6 april 2007, 11:57
Het geluid is er niet op achteruit gegaan hoor.. Ik heb een jaren 90 (Korg dan?) AC15 naast een AC15CC getest, en de CC klonk toch echt een stuk beter.

Kim Wilson
6 april 2007, 12:01
Lijkt me ook wat overdreven om te zeggen dat PTP beter is dan PCB. Je hoort het tegenwoordig wel vaker, het lijkt wel een hype om te roepen dat PCB's kut zijn. Als er iemand niet al te kundig een PTP amp in elkaar heeft gesoldeerd, is de kwaliteit ook niet geweldig. Het voordeel van PCB is dat de kwaliteit iig veel constanter is, én het is vele malen goedkoper en sneller.

hoofd
6 april 2007, 12:06
Oh, trouwens, over mijn zieke AC15cc, de gitaarwinkel denkt dat 't een verrot buisje is. Dinsdag ga ik even langs met de versterker en gaan we, onder 't genot van koffie en bier, van alles uitproberen.

Chris Winsemius
6 april 2007, 12:06
Kwaliteit heeft niets met ptp of pcb te maken; bij beide constructies is het afhankelijk van hoe men dat doet. Bij printplaten is de dikte v/d koperbanen belangrijk (hier wordt helaas vaak op bezuinigd). Het is wel zo dat het gros v/d ptp amps sneller/makkelijker te servicen of modificeren is.
Ook is het natuurlijk zo dat ptp-amps vaak betere onderdelen en trafo's hebben maar dat heeft dan meer met het prijssegment te maken.

Jaren 90 AC15 ivm. jaren 90 AC30:
- buizenreverb
- biasmodulatie tremolo (ook met buisje)
- mastervolume
- preamp met meer gain
- 1 kanaals
- geen cut-regelaar

Nashville6120
6 april 2007, 12:07
Lijkt me ook wat overdreven om te zeggen dat PTP beter is dan PCB. Je hoort het tegenwoordig wel vaker, het lijkt wel een hype om te roepen dat PCB's kut zijn. Als er iemand niet al te kundig een PTP amp in elkaar heeft gesoldeerd, is de kwaliteit ook niet geweldig. Het voordeel van PCB is dat de kwaliteit iig veel constanter is, én het is vele malen goedkoper en sneller.
+1 !
Maar wat wel een groot nadeel is van PCB ten opzichte van PTP: je kan er zelf niet meer aan knutselen. Als er iets aan mankeert moet het al snel opgezonden worden naar de fabrikant terwijl bij PTP de amptech vaak wonderen kan doen..

Kim Wilson
6 april 2007, 12:08
Oh, trouwens, over mijn zieke AC15cc, de gitaarwinkel denkt dat 't een verrot buisje is. Dinsdag ga ik even langs met de versterker en gaan we, onder 't genot van koffie en bier, van alles uitproberen.
He, gelukkig! Scheelt alweer een hoop stress. :)

hoofd
6 april 2007, 12:20
He, gelukkig! Scheelt alweer een hoop stress. :)

Ik ben sowieso niet makkelijk te stressen.. ;)

Maar de gitaarwinkel waar ik graag heen ga (SOUND PLAZA (http://www.sound-plaza.nl/)!!! Beetje spammen :D) heeft een goede service en ze kennen me daar inmiddels wel goed. Dinsdag is hun technische man er ook, dus ik maak mij nergens druk om. Het is alleen wat jammer dat 't zo snel gebeurde, kan de gitaarwinkel verder ook niks aan doen.

Kim Wilson
6 april 2007, 12:22
Nee, ik weet dat jij niet gauw in de stress vliegt, maar daar had bedoel ik ook niet. :D

tmcm
6 april 2007, 13:25
De '90'er jaren reissues worden Korg RI genoemd omdat ze daardoor geproduceerd werden. Korg was toen de moedermaatschappij zeg maar...
Verzhillen tussen de AC15 en AC15CC zou ik zo gauw niet weten, misschien moet je eens kijken op voxshowroom (effe googlen voor exacte URL) daar staan alle producten tot aan de CC lijn. En de specs van de CC lijn staan natuurlijk gewoon op de vox site.

verschil is iig dat de chinees een ss rectifier heeft -afgezien van de blijkbaar crappy behuizing met te dun vinyl- en ik lees ook dat de chinees geen class A is... gewoon A/B... maar dat lees ik dan he. Dat moet toch wel een heel ander ampje zijn dan?

Chris Winsemius
6 april 2007, 13:38
De jaren 90 versie is anders.

Qua klasse A: alléén de oude VOX AC4 is echt klasse A. AC15/AC30s zijn cathodebiased klasse AB amps.

Mitch
6 april 2007, 17:11
sowiezo is het niet meer point 2 point (semi)
nu is het allemaal massaproductie, kwaliteit gaat dan helaas achteruit!

Oooooeeeee, klok en klepel ! Welke versie heeft zijn buisvoeten direct op de printplaat gemonteerd ? Juist, de korg reissue..... Bovenste Beste Britse Bouwkwaliteit (ahum). Ik werd er juist erg blij van dat de buisvoeten nu weer ouderwets op het chassis zijn gemonteerd. Om die extra handarbeid betaalbaar te houden wordt het in China gedaan, maar die bouwwijze an sich is zonder meer beter.

B_2_the_a
6 april 2007, 17:42
tjah

door het feit massafabricage worden ze niet meer stuk voor stuk getest, d.o.a. zijn er dus meer :)
maar ze worden wel weer betaalbaar enzo :)


Ach! importeur vandaag niet te pakken gekregen (dus het is achteraf niet zo'n goeie vrijdag)

tmcm
6 april 2007, 18:07
nhaja, waar ik me een beetje over verbaas
Toen de engelse Korg uitkwam was iedereen laaiend enthousiast alleen... voor de prijs kon je ook een Diaz, Dr.Z, THD of Matchless krijgen. Nu hij uit china komt - en goekoper dan een peavey classic 30 - zou je verwachten -analoog aan fender Customshop en Koreaanse fenders- dat er groot verschil in zit. Grappig genoeg hoor ik op dit forum dan dat de chinees/koreaan beter is.

Maar goed, ik heb alleen geluiden gehoord van posters die de chinees hebben, dat zal uitmaken I guess

hoofd
12 april 2007, 16:42
Vanmiddag is m'n versterker gefixt, ik was erbij.. Er was een buisje een beetje rottig en de volumepot was kaduuk. Alles is gefixed en nu klinkt 't ding weer heerlijk!

B_2_the_a
12 april 2007, 16:45
zover ik weet is de mijne nog niet terug :(

jonesd
12 april 2007, 17:04
nhaja, waar ik me een beetje over verbaas
Toen de engelse Korg uitkwam was iedereen laaiend enthousiast alleen... voor de prijs kon je ook een Diaz, Dr.Z, THD of Matchless krijgen. Nu hij uit china komt - en goekoper dan een peavey classic 30 - zou je verwachten -analoog aan fender Customshop en Koreaanse fenders- dat er groot verschil in zit. Grappig genoeg hoor ik op dit forum dan dat de chinees/koreaan beter is.

Maar goed, ik heb alleen geluiden gehoord van posters die de chinees hebben, dat zal uitmaken I guess

De chinese is inderdaad goedkoper maar dit heeft vooral te maken met de arbeidskost die serieus lager ligt in china als in Engeland. Bovendien heeft Vox nu in China een fabriek waarin zowat alle onderdelen van de versterker worden geproduceerd. Voorheen zaten ze zowat over heel Engeland verspreid hetgeen de kostprijs natuurlijk ook omhoog bracht. Zo werd een gedeelte zelfs in de marshall fabriek gebouwd...

Redenen waarom de cc series beter zou zijn dan de korg reïssue:

(van het voxforum)

"Birch cabinet.

Preamp circuitry is physically distant as well as shielded from the power circuitry including the transformers.

RFI screening on the inputs.

Much closer to JMI specs.

Quiet.

Much easier to service.

An actual ground scheme (ground does not equal ground).

Screen and grid resistors are located at the power tube pins, not 3" away.

Higher wattage resistors.

Higher wattage/better quality bias resistors.

Choice of bias.

Choice of filtering (both being much less stiff than the TBX).

Choice of output impedance loads.

Better quality traces.

Less variation from amp to amp.

Hot glue not considered a construction method.

Better quality preamp tube sockets.

Screwed in board mounting standoffs, not plastic.

More space between components, for less noise and less parasitic oscillation."

hoofd
12 april 2007, 17:11
zover ik weet is de mijne nog niet terug :(

Balen man.. Maar jij hebt 'm direct naar Voerman laten verschepen ofzo? Bij de zaak waar ik 'm kocht belde ze me gister of ik 'm vandaag langs kon brengen, want dan was de huistechnicus er. Het eerste wat de technicus deed toen 'ie binnen was, was de Vox opereren en na een halfuurtje deed de Vox 't weer. De kapotte potmeter en de verrotte buis stuurt de shop nu naar Voerman om daar nieuwe voor te krijgen, ondertussen zit er een nieuwe pot en een nieuwe buis van de winkel in. Top!

B_2_the_a
12 april 2007, 17:27
tjah, ik ben zelf de huistechnicus zo'n beetje :P

maar amps bemoei ik me niet mee, jou probleem was ook wat makkelijker denk ik... die van mij ging nog geen eens aan (Voedingsgezek :S)

peter_heijnen
12 april 2007, 19:29
.....ondertussen zit er een nieuwe pot en een nieuwe buis van de winkel in. Top!
Mooi geregeld!

De mijne staat ook nog bij voerman, ik heb gisteren nog gebeld. "De rij is momenteel nogal lang", mocht ik vernemen en mijn vox was helaas nog niet aan de beurt geweest......

Nu is voerman geen klein importeurtje, maar hoeveel kapotte shit moet je wel niet terugkrijgen om de rij met reparaties een maand lang te laten worden? Of ligt het weer eens aan de heilige feestdagen?

Pepe
12 april 2007, 19:44
De chinese is inderdaad goedkoper maar dit heeft vooral te maken met de arbeidskost die serieus lager ligt in china als in Engeland. Bovendien heeft Vox nu in China een fabriek waarin zowat alle onderdelen van de versterker worden geproduceerd. Voorheen zaten ze zowat over heel Engeland verspreid hetgeen de kostprijs natuurlijk ook omhoog bracht. Zo werd een gedeelte zelfs in de marshall fabriek gebouwd...

Redenen waarom de cc series beter zou zijn dan de korg reïssue:

(van het voxforum)

"Birch cabinet.

Preamp circuitry is physically distant as well as shielded from the power circuitry including the transformers.

RFI screening on the inputs.

Much closer to JMI specs.

Quiet.

Much easier to service.

An actual ground scheme (ground does not equal ground).

Screen and grid resistors are located at the power tube pins, not 3" away.

Higher wattage resistors.

Higher wattage/better quality bias resistors.

Choice of bias.

Choice of filtering (both being much less stiff than the TBX).

Choice of output impedance loads.

Better quality traces.

Less variation from amp to amp.

Hot glue not considered a construction method.

Better quality preamp tube sockets.

Screwed in board mounting standoffs, not plastic.

More space between components, for less noise and less parasitic oscillation."

jaja, mijn korg is niet muisstil bij vol open maar je wordt op dit soort fora steeds doodgegooid door technische nerdpraatjes als het over versterkers gaat, het zal me worst zijn. Mijn vraag beperkt zich nog steeds tot verschil kwa sound.
niet geheel onbelangrijk.

Chris Winsemius
12 april 2007, 19:54
jaja, mijn korg is niet muisstil bij vol open maar je wordt op dit soort fora steeds doodgegooid door technische nerdpraatjes als het over versterkers gaat, het zal me worst zijn. Mijn vraag beperkt zich nog steeds tot verschil kwa sound.
niet geheel onbelangrijk.

Ik had laatst 'n AC30CC (type onbekend) heel even geprobeerd maar die vond ik qua tone echt k*t. Daarna 'n Brian May model en die was gewoon top hoewel de ghostnoting (valse lage tonen in het geluid als je rond de 10e-12e positie speelt) door de lage filtering of minder goede aarding/spoel/voedingstrafo wel irritant was.

Die jaren 90 exemplaren vind ik zelf qua sound lekkerder dan vele Marshall 1987/1959 reïssues.

Van die moderne ACxxCCs wil ik graag wat meer proberen, de eerste mod-aanvragen waren al binnengekomen.

Wat niet helemaal duidelijk is het verhaal op dat VOX-forum- of de preamp-buizen nu wel of niet op de print zitten, bij de 90s versie zitten alléén de preamp-buisvoeten op de print en met wat inspanning tijd is zoiets absoluut te modificeren.

Jimwoud
12 april 2007, 19:59
Sorry dat ik het hier post.

De gitarist van mijn band heeft net een Vox AC30CC2x gekocht. Echt een heel vet ding. Maar is het mogelijk om van clean channel naar het top boost channel te schakelen met een footswitch? In plaats van met het schakelaartje naast de inputs.

En is dit eventueel footswitchable te maken? kosten?

gr Jim

Chris Winsemius
12 april 2007, 20:05
Hoi Jim

Da's mogelijk met 'n A-B-footswitch.

Jimwoud
12 april 2007, 20:07
Hoi Jim

Da's mogelijk met 'n A-B-footswitch.

Tenx Chris!! Shit niet eens aan gedacht, haha. Maar het is niet zo dat de ene de andere uitsluit, dat er dus maar een werkt, omdat in allebei een jack zit. Dit komt ook namelijk wel eens voor dacht ik.

B_2_the_a
12 april 2007, 20:07
Het is algemeen bekend dat voerman gewoon rete langzaam is met reparaties...


Ik ben zelf ook nog opzoek naar iemand die mijn vox kan pimpen :) echte buizen, wat mods om hem beter te laten klinken en een fx loop erin

Chris Winsemius
12 april 2007, 20:16
@Jimwoud

Gewoon gitaar + kabel naar die AB-box en dan 2 kabels naar de ingangen, link-switch uitzetten

@B_2_the_a

U mag mij emailen :)

B_2_the_a
12 april 2007, 20:19
je woont iets te ver ;)

Axelll
12 april 2007, 21:45
Krijg je nou een volumevershil als je met een AB box werkt en de kanalen switch? En hoe groot is dat verschil dan???

Chris Winsemius
12 april 2007, 22:03
Krijg je nou een volumevershil als je met een AB box werkt en de kanalen switch? En hoe groot is dat verschil dan???

Da's afhankelijk v/d afstelling van beide volume-regelaars. Het is niet echt mogelijk om 1 optie mega-clean te krijgen en de andere op mega-scheur op dezelfde geluidsvolumes om het zo maar te zeggen.

hoofd
12 april 2007, 22:37
Wat niet helemaal duidelijk is het verhaal op dat VOX-forum- of de preamp-buizen nu wel of niet op de print zitten, bij de 90s versie zitten alléén de preamp-buisvoeten op de print en met wat inspanning tijd is zoiets absoluut te modificeren.
Bij de CC's zitten de buisvoetjes niet op de print. Eerst waar de huistechneut van Sound Plaza erg blij mee is, buisvoetjes op de print schijnen namelijk erg kut te zijn.. Sowieso zag 't er van binnen erg netjes uit.


Het is algemeen bekend dat voerman gewoon rete langzaam is met reparaties...
En, naar ik begreep ook met het leveren van onderdelen.. Bij de gitaarzaak zei de eigenaar dat 'ie al meteen een nieuwe AC15 had besteld toen ik vorige week kwam met de klacht, zodat ik die mee kon nemen voor 't geval de mijne toch naar Voerman moest. Gelukkig hoefde die van mij niet!

Negative K3 fan
12 april 2007, 22:42
Ik had laatst 'n AC30CC (type onbekend) heel even geprobeerd maar die vond ik qua tone echt k*t. Daarna 'n Brian May model en die was gewoon top hoewel de ghostnoting (valse lage tonen in het geluid als je rond de 10e-12e positie speelt) door de lage filtering of minder goede aarding/spoel/voedingstrafo wel irritant was.

chris, wat is nou een ac30 zonder ghostnoting??? dat hebben ze zelfs bij line6 nog in de gaten.

Chris Winsemius
12 april 2007, 22:47
chris, wat is nou een ac30 zonder ghostnoting??? dat hebben ze zelfs bij line6 nog in de gaten.

Komt ook wel oa. voor bij Marshalls, voor sommige gitaristen is het echt 'n probleem/"minder wenselijk"...

Kim Wilson
13 april 2007, 12:38
Vanmiddag is m'n versterker gefixt, ik was erbij.. Er was een buisje een beetje rottig en de volumepot was kaduuk. Alles is gefixed en nu klinkt 't ding weer heerlijk!
Cool man! En nu weer keihard rocken! :rockon:

B_2_the_a
13 april 2007, 12:42
ik heb zelf nooit echt last gehad van ghostnoting ofzo :)

hij klinkt gewoon goed, nu even niet :( wordt straks terug gebeld dus dan zullen we zien wat er aan het handje is

waix
14 april 2007, 18:16
Ik heb ook een ac15cc + tele. :)

klinkt fantastisch inderdaad en versterker is lekker makkelijk in te stellen.

Alleen de reverb is nogal magertjes....

hoofd
15 april 2007, 19:29
Alleen de reverb is nogal magertjes....

Idd.. Ik vind m'n Holy Grail van EHX beter klinken!!

Een tijdje terug had iemand, Peter_Heijnen volgens mij, het over een mogelijkheid om van het reverbcircuit een effectsloop te maken.. Weet iemand (Cris? Peter?) hier iets meer over, of dat mogelijk is en hoe zwaar de evt. operatie zou zijn?

Chris Winsemius
15 april 2007, 19:39
Idd.. Ik vind m'n Holy Grail van EHX beter klinken!!

Een tijdje terug had iemand, Peter_Heijnen volgens mij, het over een mogelijkheid om van het reverbcircuit een effectsloop te maken.. Weet iemand (Cris? Peter?) hier iets meer over, of dat mogelijk is en hoe zwaar de evt. operatie zou zijn?

Als 'n soort parallelle loop is dat zeker mogelijk (reverb-regelaar wordt dan fx-regelaar) MAAR

Er is wat nodig om de level-nivo's "ok" te krijgen en het reverb-circuit an sich tempert de laagweergave nogal.

Als u het niet erg vindt zal ik ff wat gaan brainstormen en researchen...

hoofd
15 april 2007, 20:44
Als u het niet erg vindt zal ik ff wat gaan brainstormen en researchen...

By all means, gaat uw gang! Wie ben ik om een wonderlijk brein als de uwe van enig denk en zoekwerk te onthouden.. :)


Ik heb trouwens nog niemand iets positiefs horen zeggen over die reverb.. Gaatje in de markt als je met een goede oplossing komt, Chris! :D

peter_heijnen
16 april 2007, 08:18
Als 'n soort parallelle loop is dat zeker mogelijk (reverb-regelaar wordt dan fx-regelaar) MAAR

Er is wat nodig om de level-nivo's "ok" te krijgen en het reverb-circuit an sich tempert de laagweergave nogal.

Als u het niet erg vindt zal ik ff wat gaan brainstormen en researchen...
Een paralelle loop zou idd erg fijn zijn.

De meeste pedalen die ik kan bedenken hebben volgens mij helaas geen mogelijkheid het droge signaal helemaal uit te zetten (dacht ik tenminste) waardoor het gebruik ervan in een paralelle loop onherroepelijk tot lelijke faseproblemen zou leiden. Lijnniveau met het oog op 19" bakkies lijkt me daarom het meest logisch mbt levels.

Chris Winsemius
16 april 2007, 10:04
@hoofd en peter_heijnen

Ik heb net ff 'n mailtje naar de importeur gestuurd om het schema aan te vragen.

Helaas moet ik wel melden dat het praktisch onmogelijk is de overstuurde sound (volledig) op de "send" te krijgen en het het beste is om effekten te gebruiken die je volledig op effekt kunt regelen (100% wet) zoals Peter al zei maar ik ga kijken of ik wat kan uitdokteren.

Wat bevalt er trouwens niet aan de reverb (, ik heb die nieuwe AC15 nog niet zelf gehoord)?

peter_heijnen
16 april 2007, 10:51
@hoofd en peter_heijnen

Ik heb net ff 'n mailtje naar de importeur gestuurd om het schema aan te vragen.

Helaas moet ik wel melden dat het praktisch onmogelijk is de overstuurde sound (volledig) op de "send" te krijgen en het het beste is om effekten te gebruiken die je volledig op effekt kunt regelen (100% wet) zoals Peter al zei maar ik ga kijken of ik wat kan uitdokteren.

Wat bevalt er trouwens niet aan de reverb (, ik heb die nieuwe AC15 nog niet zelf gehoord)?
Chris, wat betekent dat je de od sound niet volledig op de send kun krijgen? Wordt de send die naar de galm gaat nog voor de oversturing afgetapt, of doel je op de eindbuizenoversturing die uiteraard pas na de send kan plaatsvinden?

De galm klinkt heel erg dun en heeft totaal geen diepte. Ik heb me al zitten afvragen of ik straffeloos de galmveer van mijn tech21 combo op de ac15 kan aansluiten, maar heb dat beter nog maar niet uitgeprobeerd.

B_2_the_a
16 april 2007, 11:10
na aanleiding van mijn repetitiesessie van gister (danwel met een blues junior) twijfel ik een beetje over de power van een ac15...

ik trok het net met mijn band gister, maar clean was wat anders :P... maar dat is dan met een fender, probeer het nog 1 oefensessie met mijn band en dan bepaal ik of ik groter wil :P

Chris Winsemius
16 april 2007, 11:33
Chris, wat betekent dat je de od sound niet volledig op de send kun krijgen? Wordt de send die naar de galm gaat nog voor de oversturing afgetapt, of doel je op de eindbuizenoversturing die uiteraard pas na de send kan plaatsvinden?

Beide.
De eerste en het gros v/d vervorming/oversturing ontstaat in de zgn. fasedraaierbuis (voorversterkerbuis in de eindtrap die de eindbuizen aanstuurt). De masterregelaar komt na dat buisje (als ie te vergelijken is met de AC30CC.
In de AC300CC zit de fx-loop voor de reverb-sectie en/maar ik weet niet hoe die loop functioneert in de praktijk.
In reïssue model 1987 Marshalls met of zonder toegevoegde mastervolume-regelaar klinkt de fx-loop verschrikkelijk maar die is gelukkig volledig uitschakelbaar.

@all:
iemand ervaringen met de fx-loop in de AC30CC?


De galm klinkt heel erg dun en heeft totaal geen diepte. Ik heb me al zitten afvragen of ik straffeloos de galmveer van mijn tech21 combo op de ac15 kan aansluiten, maar heb dat beter nog maar niet uitgeprobeerd.

Dat is afhankelijk v/h type reverbtank (in- en uitgangsweerstand, veren-montage en manier van aarden in de tank zelf).

Ik hoop dat het schema hier snel binnen komt...

Nellyrocks
16 april 2007, 11:47
@all:
iemand ervaringen met de fx-loop in de AC30CC?

Ja ikke

Geen klachten maar ook weinig vergelijking. Alleen met de Engl screamer top die ik hiervoor gebruikte.

Ik heb wel eens gecheckt of ik veel signaalverlies had zonder loop en ik hoorde het verschil nauwelijks. Minibeetje vollumeverschil maar dat heb je altijd.

Mitch
16 april 2007, 13:09
na aanleiding van mijn repetitiesessie van gister (danwel met een blues junior) twijfel ik een beetje over de power van een ac15...

ik trok het net met mijn band gister, maar clean was wat anders :P... maar dat is dan met een fender, probeer het nog 1 oefensessie met mijn band en dan bepaal ik of ik groter wil :P

Eeeh.... je vergelijkt nu appels met peren volgens mij. Laat je niet in de maling nemen door het wattage alleen, deze beestjes zijn niet echt te vergelijken.

B_2_the_a
16 april 2007, 13:16
daarom wacht ik nog even 1 oefensessie met mijn eigen amp :)

marc_o
16 april 2007, 16:09
Het ligt er een beetje aan welk geluid je zoekt, maar de AC-15 kan erg hard hoor...

B_2_the_a
16 april 2007, 16:26
maar ik moet ook nog wel clean blijven



ik wacht gewoon af tot mijn lieve vox terug is :)

Chris Winsemius
28 april 2007, 12:22
@hoofd & peter_heijnen

Ik heb net het schema binnengekregen (weet niet of ik die verder mag versturen...).

Het circuit is "puurder" dan de AC30CC, het pure signaal gaat niet door chipjes heen. Ik ga over 'n tijdje (voorjaarsdrukte hier) kijken hoe de reverb beter kan klinken. Voor het toevoegen v/e fx-loop zou ik zo'n amp ff hier moeten hebben om te kijken of dat ook fysiek mogelijk is.

(Excuses voor de vette letters, kon ik niet veranderen na copy/paste...)

B_2_the_a
28 april 2007, 12:44
Mijn vermoeden word steeds groter dat ik de ac15 ff bij je langs kom brengen chris :)

Totale pimp beurt (fx loop, betere buizen?, etc..)

B_2_the_a
12 mei 2007, 10:20
Zooo

eindelijk mijn vox weer aangezet :) wat heb ik 'm gemist!!!
Vanavond weer thuis rammen :D

hoofd
12 mei 2007, 14:04
Voor het toevoegen v/e fx-loop zou ik zo'n amp ff hier moeten hebben om te kijken of dat ook fysiek mogelijk is.


Ik wil best een keertje versterkertje ruil spelen, mijn AC15 voor een CMW combo! ;)

En anders mag je 'm eind juni ophalen, en eind augustus weer terug brengen.. Ik ben in die tussenperiode toch op vakantie, dan wil ik 'm best wel even ter beschikking van de wetenschap stellen.

B_2_the_a
12 mei 2007, 14:31
ik denk dat we dit topic moeten ombouwen naar het:
Pimp your vox ac :)

Zodra er meer bekend is voor een mogelijke fx loop ga ik het zeker doen :)

johanb
12 mei 2007, 16:11
Ook ik heb een vox ac15 gekocht .Maar ook met m'n epiphone les paul
geweldig geluid ,en ongelooflijk hard voor een 15 watt versterker

Mitch
12 mei 2007, 16:28
Nee, ongelofelijk hard voor het vooroordeel dat je had over een 15W versterker ;)

johanb
12 mei 2007, 16:35
Ik heb er m'n 80 watt crate op ingeruild en had wel veel minder volume verwacht.
Ik heb ook nog een 10 watt tranistorversterkertje maar die heeft veel minder volume
Nu met de gain en master op kwart voor ga ik al hard genoeg in de band voor vanavond ,(word wel via pa uitversterkt)