PDA

View Full Version : Dour 2007



Bassbitch
20 maart 2007, 16:14
Wie van jullie zijn er dit jaar allemaal van plan om naar Dour af te reizen?

Vier dagen optredens van bands uit allerlei verschillende muziekstijlen voor maar 75 euro! :cheerup:

De eerste namen beginnen langzaam aan bekend te worden, maar de echt grote namen zullen nog wel even op zich laten wachten, aangezien het feest pas 12 juli losbarst.

Waar ik in ieder geval al heen wil:

Clap Your Hands Say Yeah
The Slackers
New York Ska-Jazz Ensemble
The Cinematic Orchestra
DJ Shadow
Dropkick Murphys

De rest van de namen die nu op www.dourfestival.be/nl (http://www.dourfestival.be/nl) staan ken ik (nog) niet, maar velen zullen ongetwijfeld ook supervet zijn!

Dus, wie o wie? :D

marc_o
20 maart 2007, 16:19
Jeetje, ik ken geen enkele band uit je lijstje....

ben ik nu raar?



















(mijn God, wat een open doel)

Kim Wilson
20 maart 2007, 16:22
Jaaa, ik ken één band!! De Dropkick Murphys! Daar hebben lang geleden zelfs nog nummers van gespeeld. :D

Pais
20 maart 2007, 16:23
Same here, maar mn intresse is zeker gewekt - ik ben wel heel benieuwd wat voor types zichzelf "Clap your hands and say yeah" zouden noemen :confused:

Bassbitch
20 maart 2007, 16:23
Jeetje, ik ken geen enkele band uit je lijstje....

ben ik nu raar?


(mijn God, wat een open doel)


JA!

Foei, ga snel luisteren.

marc_o
20 maart 2007, 16:27
Jij bent wel een Spits he?



Ik ken er echt geeneen, zijn dat van die "rammelbandjes"?
Ik hou daar namelijk niet van, ik wil heel graag horen dat ze iets echt goed kunnen, anders vind ik het zonde van mijn tijd en geld.

Bassbitch
20 maart 2007, 16:28
Ik moet zeggen dat ik The New York Ska-Jazz Ensemble nog niet kende, maar de naam maakte me uitermate nieuwschierig en verwachtingsvol!


Edit: en terecht! Heel chille muziek, ik ga er zeker heen :dance:

Kim Wilson
20 maart 2007, 16:30
Jij bent wel een Spits he?



Ik ken er echt geeneen, zijn dat van die "rammelbandjes"?
Ik hou daar namelijk niet van, ik wil heel graag horen dat ze iets echt goed kunnen, anders vind ik het zonde van mijn tijd en geld.
Dropkick Murphys is bepaald geen rammelband. Lekker strakke punk, meer in de lijn van de Toy Dolls, maar dan met veel Schotse folklore, doedelzakken en zo. Ruige drinking songs. :D Ik vind het iig wel errug goeie muziek.

marc_o
20 maart 2007, 16:31
Dropkick Murphys is bepaald geen rammelband. Lekker strakke punk, meer in de lijn van de Toy Dolls, maar dan met veel Schotse folklore, doedelzakken en zo. Ruige drinking songs. :D

Helaas, valt erg buiten mijn interesseboog...

Mithrandir
20 maart 2007, 16:34
Jij gaat daar niks van je gading vinden Marc'Oh-Dike, geen Tool of King Crimson daar hoor.

marc_o
20 maart 2007, 16:37
Jij gaat daar niks van je gading vinden Marc'Oh-Dike, geen Tool of King Crimson daar hoor.


Dat is wel jammer. Had graag bij de TOOL/King Crimson optredens geweest.....en jij vast ook!

Maar dit is OT, we kunnen BB's post niet gaan bederven met bandjes die WEL kunnen spelen, hahahaha!




Sorry BB, je weet dat ik verder altijd aan jouw kant sta, natuurlijk!

:hippie:

Bassbitch
20 maart 2007, 16:39
Helaas, valt erg buiten mijn interesseboog...

The Slackers: Ska -> Hele vrolijke jongens, lekkere dansmuziek
New York Ska-Jazz Ensemble: Ska/Jazz -> Onwijs toffe, laid-back muziek
DJ Shadow: Nouja, een DJ -> Niet al zijn nummers zijn leuk, maar er zitte hele lekkere relaxte, gave nummers bij.
Cinematic Orchestra: Electronica/Jazz/Soul -> Eeh.. Nouja, gewoon mooi
Clap Your Hands Say Yeah: Rock/Indie -> Gewoon geinig

Mike McCready
20 maart 2007, 18:29
Ik heb al iets teveel festivals en concerten op mijn agenda staan, maar volgend jaar gaat hem dit zeker worden. Het programma van vorig jaar was echt waanzinnig goed:
- ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead
- 65 Days of Static
- Absynthe Minded
- Arab Strap
- Archive
- Battles
- Das Pop
- Death by Stereo
- Eek-A-Mouse
- Mudhoney
- Opgezwolle
- Patton, Mike
- T. Raumschmiere

Clap Your Hands Say Yeah! wil ik trouwens nog een keer zien ja, kon er helaas niet bij zijn onlangs in Paradiso.

Mensen die dit festival de moeite waard vinden, moeten ook eens een kijkje nemen bij Motel Mozaique in Rotterdam (half april). Geen festivalterrein en campings, maar qua aanbod komt het redelijk overeen.

AutoStatic
20 maart 2007, 19:01
Ben er één keer heengeweest, in 2001. Een van de tofste festivals waar ik ooit ben geweest. Echt veel helden toen gezien, Karate, Blonde Redhead, Spoon en Bob Log III uiteraard. Hoe is het nu daar? Ik vond het destijds een meer op muziek gericht festival terwijl Lowlands bijvoorbeeld meer is gericht op algeheel vermaak.

Bassbitch
20 maart 2007, 19:15
Ik ben nog nooit op Lowlands geweest, maar ik vond Dour een enorm gezellig festival. De sfeer was goed, gezellig, tolerant, er was een grote verscheidenheid aan muzieksoorten en dus ook aan mensen maar het bleef echt gemoedelijk.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met meer op muziek gericht, ik weet wel dat er weinig/geen andere dingen te doen zijn dan bandjes kijken. Er was een soort apart voorportaal met allemaal kraampjes met kleding, sieraden en weet ik veel wat verder voor souvenirs, en dan op het festivalterrein zelf waren de kraampjes voor eten etc. (viel me trouwens nog mee hoeveel verscheidenheid er in eten was, ook voor vegetariërs).

Ik hoorde wel van veel mensen die wel vaker naar Lowlands gingen en dus ook naar Dour dat ze Dour gezelliger vonden dan Lowlands.

De controle qua drugs (en drank) is (helaas) minder streng dan in Nederland, er zijn in 2006 vier mensen overleden aan een overdosis. En eentje aan een ongeluk, dat ik destijds in Offtopic beschreven heb.
Wel wordt er streng gecontroleerd op wapens etc.

Mike McCready
20 maart 2007, 19:44
Ben er één keer heengeweest, in 2001. Een van de tofste festivals waar ik ooit ben geweest. Echt veel helden toen gezien, Karate, Blonde Redhead, Spoon en Bob Log III uiteraard. Hoe is het nu daar? Ik vond het destijds een meer op muziek gericht festival terwijl Lowlands bijvoorbeeld meer is gericht op algeheel vermaak.
Blonde Redhead ga ik op Werchter zien! Eindelijk!

Werchter heeft trouwens ook een slecht programma vind ik (had ook niet anders verwacht), maar ik moet wel omdat Pearl Jam daar komt ;)

fullorder
20 maart 2007, 21:38
Ben ook hard aan het nadenken om naar Dour te gaan dit jaar, gewoon omdat het zo'n cool festival is :)

Brammibal
20 maart 2007, 21:55
Was volgend jaar niet ignite en hatebreed enzo op dour.
Ik hoorde ook iets over een hele foute rockabilly band.
ik ga gewoon naar sziget hoor. Sziget for life bitch!

fullorder
20 maart 2007, 23:42
Was volgend jaar niet ignite en hatebreed enzo op dour.
Ik hoorde ook iets over een hele foute rockabilly band.
ik ga gewoon naar sziget hoor. Sziget for life bitch!


hmmm, sziget.... klinkt ook aantrekkelijk.
misschien beide maar doen dit jaar ;)

wrc_46
21 maart 2007, 00:10
Ignite was idd daar vorig jaar, het is een fijn festival alleen zie je soms raaarrree dingen in het publiek. Er is echt ruime keuze aan muziek en er zit altijd iets goed tussen. Alleen mag je je stofmasker niet vergeten....

Bassbitch
21 maart 2007, 17:17
Was volgend jaar niet ignite en hatebreed enzo op dour.
Ik hoorde ook iets over een hele foute rockabilly band.
ik ga gewoon naar sziget hoor. Sziget for life bitch!

Hatebreed was niet op Dour vorig jaar.
Die hele foute rockabilly band, was dat toevallig White Cowbell Oklahoma?
Dat was heeel fout, maar wel de gaafste band die ik ooit gezien heb zo ongeveer :D

Brammibal
21 maart 2007, 18:01
Ja, maar agnostic front wel toch?
Ik weet niet hoe die rockabilly band heette, heb het van vrienden gehoord.
De namen op Dour tot nu vallen me wel tegen. Groezrock heeft trouwens wel een echte vette line up dit jaar.

Bassbitch
21 maart 2007, 18:02
Er zijn voor Dour nog maar heel weinig namen bekend, omdat het pas wat later in het jaar is. De grote namen worden pas later (medio juni ofzo) bekend gemaakt om zodoende de kaartverkoop nog een extra stimulans te geven. Dus. :D

Bassbitch
28 maart 2007, 19:40
Er worden steeds meer nieuwe namen bekend! :cheerup:

marter544
28 maart 2007, 20:14
Sick Of It All :rockon: Als ik 75 euro had, ging er heen :cooler: (Ja ik weet het, ik ben een schooier :chicken: )

Strangegun
28 maart 2007, 20:27
Dropkick murphy's zijn de enige die ik ken.
DJ Shadow en deze naam bevalt me niet.

Brammibal
28 maart 2007, 21:44
Sivk of it All, wat vet! Vorig jar op sziget was dat ook echt hard.

Bassbitch
3 april 2007, 18:29
Nog meer nieuwe namen! :cheerup:



www.dourfestival.be/nl (http://www.dourfestival.be/nl)

Bassbitch
17 april 2007, 13:54
Er zijn weer een aantal vette acts bijgekomen! En nog 85 nieuwe acts te gaan.


Deze keer o.a.
Herman Düne
Two Gallants

en nog veel meer!

Brammibal
17 april 2007, 16:40
Mm, terror en wall of jericho. Vet.

Mike McCready
17 april 2007, 17:36
Het is dat ik al veel dingen op het programma heb staan, maar Clap Your Hands Say Yeah!, Explosions in the Sky, Noisia en Wolf Eyes alleen al zijn de moeite waard om te gaan

Bassbitch
21 mei 2007, 22:58
Kick! Alle namen zijn bekend! :cheerup:

check het programma op www.dourfestival.be/nl

Mike McCready
22 mei 2007, 21:56
65daysofstatic erbij. Toe maar...

Henkie spenkie
3 juni 2007, 23:20
Grrrr :sneaky:
- Skatalites
- Israel Vibration
- MOTORPSYCHO
[edit] - Merzbow[edit]
Nu kan ik niet meer kiezen en dat is jouw schuld!!! :mad:

Henkie spenkie
3 juni 2007, 23:22
HEY!

Dat is van 12 tot 15 juli! En het is betaalbaar voor studenten!!! Daar moet ik heeeeeeen!!!

Vergeet alles wat ik heb gezegt je bent de tofste!!!!!!! :hippie:

Mike McCready
4 juni 2007, 17:58
Grrrr :sneaky:
- MOTORPSYCHO
[edit] - Merzbow[edit]
Nu kan ik niet meer kiezen en dat is jouw schuld!!! :mad:
Motorpsycho gaat volgens mij nog wel meer festivals doen deze zomer. Ik hoop dat ze weer op Lowlands staan. Paar jaar geleden was geweldig met Jagga Jazzist erbij!

Malle Eppie
4 juni 2007, 20:18
Ik ken er echt geeneen, zijn dat van die "rammelbandjes"?
Ik hou daar namelijk niet van, ik wil heel graag horen dat ze iets echt goed kunnen, anders vind ik het zonde van mijn tijd en geld.

Dan heb je duidelijk de Dropkick Murphy's nog nooit gehoord! Het enige wat daarbij rammelt, is mijn lichaam na het optreden! Geweldig!!

Squier4ever
4 juni 2007, 20:55
Dan heb je duidelijk de Dropkick Murphy's nog nooit gehoord! Het enige wat daarbij rammelt, is mijn lichaam na het optreden! Geweldig!!

fuck yeah
Wild rovers here we come!

let's go murphy's ayayayay!

GunMetalBlue
5 juni 2007, 16:21
Sick Of It All Als ik 75 euro had, ging er heen (Ja ik weet het, ik ben een schooier )

Nou ik ga er heen, en ik haal er 150 euri voor van m'n rekening. Ik hoop daar alles van te kunnen betalen...

En dan net m'n gitaar binnen, ook nogges 80, gaat lekker!


Wat er van bands komt weet ik niet, of ik het goed vind weet ik niet, maar ik ben wel van het type gooi-me-d'r-maar-in. :)


edit: ok ok! Bright eyes is lekkere muziek :noob:

edit2: IK WIL NAAR DOUR!!!

Teddy
6 juni 2007, 01:51
Guitar Wolf komt!!!!!!!! alleen jammer dat ik niet kan gaan :(

Saf
7 juni 2007, 17:41
heb de dropkicks verschillende keren live gezien en luister dan maar eens daar rammeld echt wel hoor. boeien misschien valt het me ook meer op sinds wij zelf met onze folkband ook veel dezelfde traditionals spelen als hun. (fields of athenry, wild rover, black velvet band etc etc). Ben zelf hoewel grote folkliefhebber eigenlijk meer van de oude dropkicks vond ze vetter als straatpunk band van voor zeg maar sing loud, sing proud. Ik denk overigs dat onze optreden misschien nog wel meer rammelen maar dat mag bij die muziek.
Ik vind het echter helemaal niet in de lijn van de toy dolls liggen, dat is echt compleet anders. Olga is echt een rete goede gitarist en die show elementen zijn magnifiek. die stunt met zijn speciale gitaarband. waarbij hij zijn tele 360 graden kan rond draiane is echt geweldig.

Moest kiezen dit jaar dour of lowlands word lowlands denk ik, vrienden van me gaan trouwen in het weekend van Dour. Wel rete vet festival en altijd super veel van deie voor mij erg bekende bands die ik graag wil zien. Zeker nu lowlands steeds meer commercieel aan het worden is. ten opzichten van pak hem beet een jaar of 8 terug. Moet ik denk ik toch maar eeen ander festival gaan bezoeken.

Voor die er wel heen gaan in ieder geval have fun

Bassbitch
9 juni 2007, 13:29
Dus wie gaan er nou allemaal? :D Kunnen we een mini-meeting in gang zetten! :cheerup:

Spitfire
9 juni 2007, 14:16
Ik ga niet, maar zit nu ff die lijst door te kijken en er staan ook echt veel hele vette DJ's/elektronische artiesten tussen (Noisia, SebastiAn, Dr. Lektroluv, Venatian Snares..... zucht.....)

Henkie spenkie
9 juni 2007, 18:12
K ben in onderhandeling :hippie:

moshkovich
9 juni 2007, 23:09
Dus wie gaan er nou allemaal? :D Kunnen we een mini-meeting in gang zetten! :cheerup:

Ik heb mn kaartje echt al lang. Het is weer net zoals vorig jaar een super bruute line up, vooral brute hardcore bands: 108, Converge, Final Fight, Length of Time, Rise & Fall, Sick Of It All, Sounds Like Violence, Sworn Enemy, Terror, The Setup, Walls of Jericho

En op zaterdag is er in de eastpak stage laat op de dag ed banger arena, wordt zeker tof!

moshkovich
9 juni 2007, 23:12
Ja, maar agnostic front wel toch?
Ik weet niet hoe die rockabilly band heette, heb het van vrienden gehoord.
De namen op Dour tot nu vallen me wel tegen. Groezrock heeft trouwens wel een echte vette line up dit jaar.

Ja Bram, dat was White Cowbell Oklahoma. Maar dat was meer ja, rock. met 4 gitaristen... en een politie gozer.
Maar in iedergeval, de echte rockabilly band van dat jaar was The Washington Dead Cats: BRUUT!

Brammibal
10 juni 2007, 20:43
hahhaha, moshkovich.
Hallo mark!

Whiplash
11 juni 2007, 00:43
Mischien dat ik op de zondag ga..

Merzbow
Sunn 0)))
Wolf Eyes

dat wil ik toch niet missen

Mike McCready
11 juni 2007, 18:41
Mischien dat ik op de zondag ga..

Merzbow
Sunn 0)))
Wolf Eyes

dat wil ik toch niet missen
Merzbow ken ik niet maar de bassige noise van Wolf Eyes en Sunn O))) kan ik zeer waarderen!

Whiplash
12 juni 2007, 22:02
Merzbow ken ik niet maar de bassige noise van Wolf Eyes en Sunn O))) kan ik zeer waarderen!

Dan zou ik merzbow zeker checken!
hij is echt de koning van de japanse noise met +500 releases op zijn naam.
en hij doet mee op 2 nummers op het Sunn 0))) album Flight Of The Behemoth

Henkie spenkie
24 juni 2007, 16:13
Net besloten toch maar naar Dour te gaan :hippie:

Was eigenlijk al dik een jaar lang van plan naar Sziget te gaan, maar god wat valt dat programma mij tot nu toe tegen! Ik zou er eerst heen gaan liften met een vriend, maar die ziet dat toch niet zo zitten..

Dus Dour :rockon:

We zijn van plan om dinsdag 10 juli met het ov naar breda te gaan en vanuit daar te liften naar Antwerpen-Brussel-Mons/Dour. Ik heb alleen niet zo veel ervaring met liften. Is het realistisch om dit in 2 dagen te doen? :chicken:

GunMetalBlue
25 juni 2007, 23:57
Zitten hier ook Belgen die naar Dour gaan? Of mensen die in Belgie wonen, u snapt mij...

Groepje waar ik mee mee ga bestaat nu al uit acht (ik ken d'r daar nu net 3 een maand of zes van :p), maar hoe meer zielen hoe meer vreugd?

drap
26 juni 2007, 00:16
Net besloten toch maar naar Dour te gaan :hippie:

Was eigenlijk al dik een jaar lang van plan naar Sziget te gaan, maar god wat valt dat programma mij tot nu toe tegen! Ik zou er eerst heen gaan liften met een vriend, maar die ziet dat toch niet zo zitten..

Dus Dour :rockon:

We zijn van plan om dinsdag 10 juli met het ov naar breda te gaan en vanuit daar te liften naar Antwerpen-Brussel-Mons/Dour. Ik heb alleen niet zo veel ervaring met liften. Is het realistisch om dit in 2 dagen te doen? :chicken:

Hé lul, ga dan mee naar Lowlands... :sneaky:

moshkovich
26 juni 2007, 17:21
liften moet makkelijk in 2 dagen lukken, ik ga zelf met de trein op de 10de, ik kwam er gisteren achter dat de pendelbus dan ook rijd (wel van 5 tot 11 savonds) dus dat scheelt een stukje wandelen :dance:

Bassbitch
26 juni 2007, 23:24
Net besloten toch maar naar Dour te gaan :hippie:

Was eigenlijk al dik een jaar lang van plan naar Sziget te gaan, maar god wat valt dat programma mij tot nu toe tegen! Ik zou er eerst heen gaan liften met een vriend, maar die ziet dat toch niet zo zitten..

Dus Dour :rockon:

We zijn van plan om dinsdag 10 juli met het ov naar breda te gaan en vanuit daar te liften naar Antwerpen-Brussel-Mons/Dour. Ik heb alleen niet zo veel ervaring met liften. Is het realistisch om dit in 2 dagen te doen? :chicken:

Overweeg 's gewoon met de trein naar Dour te gaan. Valt qua prijs nog best mee! Als je OV hebt (heb je dat?) heb je voor 16 euro een retourtje Brussel, en vanaf daar moet je dan nog een boemeltreintje nemen naar Dour. Best te doen toch?

Leuk dat je komt!

Nog twee weken! :cheerup:

Henkie spenkie
4 juli 2007, 15:54
Ik zag dat er online geen kaarten meer beschikbaar zijn! Is het uitverkocht??!!! :???: :???:

GunMetalBlue
4 juli 2007, 18:36
Dat hoorde ik ook net op de radio!

Nouja ik heb m'n ticket :hippie:

Henkie spenkie
4 juli 2007, 18:55
Dat hoorde ik ook net op de radio!

Nouja ik heb m'n ticket :hippie:
AAAAAAAH zwaar #@$!#@$@ ik heb er nog geen! en de kameraat waarmee ik heen zou gaan heeft er wel 1 besteld :chicken:

Hoop dat ik er 1 via marktplaats kan krijgen :chicken: Niet koewl! :stop:

Mike McCready
4 juli 2007, 19:05
Ik heb er net (1,5 uur geleden) na een hele tijd F5 drukken nog twee besteld op http://www.fnac.be
Daar zijn ze nu "tijdelijk niet beschikbaar". Dat was bij mij ook. Waarschijnlijk dat mensen ze in hun winkelwagentje hebben. Als ze niet binnen een bepaalde tijd uitchecken, komen de kaarten weer vrij.

Blijven proberen dus! Mij is het gelukt en ik heb er zin in!!! :)

Mike McCready
4 juli 2007, 19:06
Kreeg dit mailtje trouwens vanmiddag van iemand van de organisatie. Site is dus betrouwbaar


er blijven enkel nog dagtickets over. Via fnac.be kun je - enkel
vandaag nog - wellicht aan combitickets geraken.
Kaarten staan niet op naam, tenzij ze gewonnen zijn met een wedstrijd
via Live XS bijvoorbeeld.
grtz

marc

GunMetalBlue
4 juli 2007, 20:59
als ik op 'reserveer uw tickets' klik als het er eindelijk komt

GEBEURT ER NIKS???

help?

drap
4 juli 2007, 21:10
Ik zag dat er online geen kaarten meer beschikbaar zijn! Is het uitverkocht??!!! :???: :???:


Hé lul, ga dan mee naar Lowlands... :sneaky:

Hé lul, ga dan mee naar Lowlands... :roll:

Mike McCready
4 juli 2007, 22:09
als ik op 'reserveer uw tickets' klik als het er eindelijk komt

GEBEURT ER NIKS???

help?
Vreemd, bij mij deed ie het wel gewoon (Firefox browser). Ik kreeg gewoon de volgende stap in het bestelproces

Henkie spenkie
5 juli 2007, 13:18
Hé lul, ga dan mee naar Lowlands... :roll:
Lowlands is voor Paaaauuwpeeeeeeersssssssss!!!

Mike McCready
5 juli 2007, 17:52
als ik op 'reserveer uw tickets' klik als het er eindelijk komt

GEBEURT ER NIKS???

help?
Nog gelukt?

drap
5 juli 2007, 19:29
Lowlands is voor Paaaauuwpeeeeeeersssssssss!!!

Een pauper is iemand zonder geld, die dus ook automatisch Lowlands niet eens kan betalen :sssh:

Henkie spenkie
5 juli 2007, 20:59
Een pauper is iemand zonder geld, die dus ook automatisch Lowlands niet eens kan betalen :sssh:
Neh Lowlands is voor mensen die Rock Werchter niet konden betalen :hippie:

Henkie spenkie
6 juli 2007, 19:20
Ik heb een kaartje voor Dour!!! :rockon: :rockon:
Hoe vet is dat?! Ik had gister al op veel kaartjes geboden, maar het bieden liep al op tot €140/€160
, dat ging mij veel te ver. Ik had ook nog een advertentie geplaatst op marktplaats met gezocht, nooit verwacht dat ik daar reactie op zou krijgen, maar dus toch! vanochtend vroeg belde iemand van wie ik hem voor €100 kon overnemen (volgens mijn moeder was het de zoon van hennie huisman, maar dat terzijde :chicken: ) Is dus wel €20 duurder, maar ik heb het er voor over.

Waar het om gaat is: Ik ga naar dour! :rockon:

drap
7 juli 2007, 10:19
Neh Lowlands is voor mensen die Rock Werchter niet konden betalen :hippie:

En Dour voor mensen die zowel Rock Werchter als Lowlands niet kunnen betalen? :roll:

GunMetalBlue
7 juli 2007, 13:09
Nog gelukt?

Nop, ik verkoop m'n ticket nu gewoon. Als niemand gaat, ga ik ook niet =P

Mike McCready
7 juli 2007, 14:51
En Dour voor mensen die zowel Rock Werchter als Lowlands niet kunnen betalen? :roll:
Dat gaat voor mij al niet op. Ik ga naar alle drie de festivals (Werchter al geweest uiteraard)

Bassbitch
7 juli 2007, 16:54
Nog een paar dagen! :cheerup:


Heeft iedereen er al zin in?

Ik ga zo even het programma uitprinten en dan vast een schema maken waar ik allemaal heen wil.

Mike McCready
8 juli 2007, 12:02
Nog een paar dagen! :cheerup:


Heeft iedereen er al zin in?

Ik ga zo even het programma uitprinten en dan vast een schema maken waar ik allemaal heen wil.
Ik heb er zin in! Zaterdag en zondag wordt het 26-28 graden :)
Nog ergens iets van een blokkenschema online of bedoel je gewoon het programma op de Dour-site?

Bassbitch
8 juli 2007, 13:13
Fijn dat het relaxed weer wordt, ik heb voor de zekerheid wel mijn regenlaarzen ingepakt ;)

Ik print nu gewoon het schema dat op de Dour-site staat, je kunt daar ter plekke wel een blokkenschema krijgen, maar dan heb ik alvast een beetje een idee.

Henkie spenkie
8 juli 2007, 17:37
Oe zon is altijd goed!
Tijdschema bevalt me ook prima! Bijna nergens 2 acts tegelijk die ik graag had kunnen zien. Alleen Triggerfinger voor een deel. Die heb ik jaren terug gezien en zou ik nog wel weer een keer willen zien maarjah..

En ik hoef niet meer te liften! Want ik heb een aanbod gekregen om gebracht en gehaalt te worden! :rockon: Kan ik direct daarna door naar Italië. Ik heb er zin in! :hippie:

Bassbitch
8 juli 2007, 19:57
Ik heb wel aardig veel dingen die ik wil zien die tegelijk komen. Klote! :angry:

Henkie spenkie
9 juli 2007, 00:54
Welke bands wil jij zien dan? Ik ken bijna niets van wat er komt eigenlijk. Vandaar dat het tijdschema voor mij geen probleem is :hippie: Maar wat moet ik zeker gaan zien?

Bassbitch
9 juli 2007, 13:46
De bands waar ik zeker weten een kijkje wil nemen:

Donderdag 12 juli

The BlackBox Revelation
The Slackers
The Experimental Tropic Blues Band
The Skatelites
Bonobo Live
Cinematic Orchestra

Vrijdag 13 juli

My Little Cheap Dictaphone
The Rythm Junks
A Hack And A Hacksaw
Herman Dune
The Tellers
Gabriel Rios
RJD2
Clap Your Hands Say Yeah

Zaterdag 14 juli

Nicole Willis and the Soul Investigators
Two Gallants
Opgezwolle
Dropkick Murphys
Le Peuple de L'Herbe

Zondag 15 juli

Zucchini Drive
Tokyo Ska Paradise Orchestra
The Van Jets
New-York Ska-Jazz Ensemble
65daysofstatic
DJ Shadow
Amon Tobin DJset
Dr. Octagon


De schuingedrukte zijn tips! :D

moshkovich
9 juli 2007, 14:16
Tips?
vrijdag en zaterdag gewoon de hele dag in de eastpakstage hangen, de hele dag door hardcore.

Bassbitch
9 juli 2007, 14:21
Hardcore is niks voor mij. Ik ga ook maar 1 keer naar de Eastpack stage en dat is op zondag, voor New-York Ska-Jazz Ensemble.

Mike McCready
9 juli 2007, 18:11
De bands waar ik zeker weten een kijkje wil nemen:

Donderdag 12 juli

The BlackBox Revelation
The Slackers
The Experimental Tropic Blues Band
The Skatelites
Bonobo Live
Cinematic Orchestra

Vrijdag 13 juli

My Little Cheap Dictaphone
The Rythm Junks
A Hack And A Hacksaw
Herman Dune
The Tellers
Gabriel Rios
RJD2
Clap Your Hands Say Yeah

Zaterdag 14 juli

Nicole Willis and the Soul Investigators
Two Gallants
Opgezwolle
Dropkick Murphys
Le Peuple de L'Herbe

Zondag 15 juli

Zucchini Drive
Tokyo Ska Paradise Orchestra
The Van Jets
New-York Ska-Jazz Ensemble
65daysofstatic
DJ Shadow
Amon Tobin DJset
Dr. Octagon


De schuingedrukte zijn tips! :D
Amon Tobin is inderdaad erg vet! Hele mooie surround set (speakers om je heem opgehangen), je weet niet wat je meemaakt!

Wat ik 100% niet wil missen:
- Clap Your Hands Say Yeah!
- Motorpyscho (al 10x live gezien, maar blijft gewoon super)
- 65daysofstatic (vorig jaar op Motel Mozaique een van de hoogtepunten...)
- Battles (...samen met Battles)

Verder wil ik gaan zien (weet niet in hoeverre het samenvalt met elkaar):
- 1990s
- Black Rebel Motorcycle Club
- Bright Eyes
- Dr. Lektroluv
- Erase Errata
- Girls in Hawaii
- Goldie
- Guitar Wolf
- Hot Chip
- Merzbow
- Midlake
- Mintzkov
- Otto Von Schirach
- Part Chimp
- RJD2
- Sounds like Violence
- Sunn O)))
- The Notwist
- Uman
- Wilco
- Wolf Eyes
- Wu-Tang Clan

Bassbitch
9 juli 2007, 18:53
Oh kut ja! Battles wil ik ook graag zien maar heb ze over het hoofd gezien in het programma. Even zoeken!

Edit: Ik kan ze niet vinden, hebben ze afgezegd?

Henkie spenkie
9 juli 2007, 21:06
De bands waar ik zeker weten een kijkje wil nemen:

The Skatelites
Tokyo Ska Paradise Orchestra
New-York Ska-Jazz Ensemble


De schuingedrukte zijn tips! :D
Allemaal toffe skabands en dan de moeder van de ska, the skatalites, niet schuindrukken en verkeerd spellen?
Cultuurbarbaar!!!! :mad:

Merzbow, zZz, motorpsycho en triggerfinger (als "jeugd" sentiment) wil ik ook super graag zien, naast die skabands, maar voor de rest ken ik uit je lijstje alleen opgezwolle, rios, en the slackers :chicken:

Wat voor muziek is de rest?

Bassbitch
9 juli 2007, 21:40
Erg veel verschillende stijlen :D Teveel om uit te leggen. Op de doursite kun je wel liedjes van ze luisteren!

Henkie spenkie
10 juli 2007, 00:02
Najah mijn ervaring uit voorgaande festivals leert: De bandjes waar ik nog noooit eerder van gehoort had, vond ik het tofste. Dus hoe meer bands komen waarvan ik nog niet gehoort heb, hoe toffer het festival wordt! :rockon:





Okee, ik geef toe, ik ben gewoon te lui :chicken:

Henkie spenkie
10 juli 2007, 00:09
Wat ik 100% niet wil missen:
- Clap Your Hands Say Yeah!
- Motorpyscho (al 10x live gezien, maar blijft gewoon super)
- 65daysofstatic (vorig jaar op Motel Mozaique een van de hoogtepunten...)
- Battles (...samen met Battles)

Hmm clap your hands say yeah! en 65daysofstatic klinken ook wel super eigenlijk! (battles kan ik niet eens vinden in het abc programma :chicken: )

Volgens mij heb jij wel goede muzieksmaak!

(weet ik al een stuk beter waar ik heen moet )

[edit]
De schuingedrukte zijn tips! :D
Damn! nu een paar van geluisterd en die zijn ook tof!

Bedankt voor de tips! :rockon:
Ik stop met luisteren anders kan ik strax niet meer kiezen :roll:

-robbert-
10 juli 2007, 12:00
:cheerup: Ik ga ook :cheerup:


Niet te missen:

Donderdag
Vive la fete
Wu-tang-clan
Coldcut
Tiefschwarz
Cosy Mozzy
Andy C
Goldie (samen met andy C goed voor die drum'nbaas party)
Magnus (BARMAN!!!!!)
Triggerfinger

Vrijdag:
Hot Chip
The Rapture
Clap your hands say YEAH
GOOSE!!!!!!!!!
Bright eyes
(the horrors)
ZZZ
Black strobe
simian mobile disco!!!!
DIGITALISM!!!!!
Motor
Technasia
Alamo race track
RJD2
Wiley (grime in ya face)

Zaterdag de mooiste dag
The Frames
Nid &sancy
Princess superstar
Vitalic
DR LEKTROLUV!!!
en dan uniek: min of meer het complete ED banger label:
> SebastiAn (http://www.dourfestival.be/nl/band2007/SebastiAn)
> Busy P (http://www.dourfestival.be/nl/band2007/Busy-P)
> Dj Mehdi (http://www.dourfestival.be/nl/band2007/Dj-Mehdi)
> Uffie & Dj Feadz (http://www.dourfestival.be/nl/band2007/Uffie---Dj-Feadz)
> Justice (http://www.dourfestival.be/nl/band2007/Justice)
Beatnuts
Opgezwolle
DJ kentaro
Stones throw label

zondag:
1990's
BRMC!!!!!!!!!!!!!!
AMON TOBIN!!!!!!!!!
SIZZLA!!!!!!!!
Shadow (geef hem een herkansing. was ultra matig @pukkelpop 2006)
The THERMALS!!!!!
Mintzkov (gaat heel groot worden)


Ik merk bij mezelf dat het in de loop van jaren behoorlijk naar de dance-electro kant is verschoven. oei

-robbert-
10 juli 2007, 12:01
Amon Tobin is inderdaad erg vet! Hele mooie surround set (speakers om je heem opgehangen), je weet niet wat je meemaakt!

Wat ik 100% niet wil missen:
- Clap Your Hands Say Yeah!
- Motorpyscho (al 10x live gezien, maar blijft gewoon super)
- 65daysofstatic (vorig jaar op Motel Mozaique een van de hoogtepunten...)
- Battles (...samen met Battles)

Verder wil ik gaan zien (weet niet in hoeverre het samenvalt met elkaar):
- 1990s
- Black Rebel Motorcycle Club
- Bright Eyes
- Dr. Lektroluv
- Erase Errata
- Girls in Hawaii
- Goldie
- Guitar Wolf
- Hot Chip
- Merzbow
- Midlake
- Mintzkov
- Otto Von Schirach
- Part Chimp
- RJD2
- Sounds like Violence
- Sunn O)))
- The Notwist
- Uman
- Wilco
- Wolf Eyes
- Wu-Tang Clan

Goeie smaak man.

-robbert-
10 juli 2007, 12:04
De bands waar ik zeker weten een kijkje wil nemen:

Donderdag 12 juli

The BlackBox Revelation
The Slackers
The Experimental Tropic Blues Band
The Skatelites
Bonobo Live
Cinematic Orchestra

Vrijdag 13 juli

My Little Cheap Dictaphone
The Rythm Junks
A Hack And A Hacksaw
Herman Dune
The Tellers
Gabriel Rios
RJD2
Clap Your Hands Say Yeah

Zaterdag 14 juli

Nicole Willis and the Soul Investigators
Two Gallants
Opgezwolle
Dropkick Murphys
Le Peuple de L'Herbe

Zondag 15 juli

Zucchini Drive
Tokyo Ska Paradise Orchestra
The Van Jets
New-York Ska-Jazz Ensemble
65daysofstatic
DJ Shadow
Amon Tobin DJset
Dr. Octagon


De schuingedrukte zijn tips! :D

Ook een cool lijstje zeg.
Tip: Ed banger op zaterdag.

gorgasm
10 juli 2007, 15:41
niemand wil the setup of length of time zien?
Voor hen had ik wel willen gaan maar kvrees da ik daar te laat voor ben.

Henkie spenkie
10 juli 2007, 18:18
Wanneer gaan jullie eigenlijk allemaal heen?

Ik ga morgen vroeg al :dontgeti: Moet waarschijnlijk nog een paar uur wachten voor de camping open is, maarjah, mn lift gaat niet later :chicken:

Bij andere meerdaagse festivals zie je nog wel eens een podium op de camping, de avond voor het festival zelf begint. Komt hier woensdag avond eigenlijk ook al iets van gezelligheid/muziek?

Mike McCready
10 juli 2007, 19:20
Bedankt voor de reacties op mijn muzieksmaak ;)

@Henkie Spenkie: bedenk wel dat ik helemaal niet van ska houd. Dit zul je dus ook gegarandeerd niet op mijn lijstje terugvinden. Sterker nog: ik zal er alles aan doen om het het hele festival te ontlopen, zo'n gruwelijke hekel heb ik aan ska... 't is maar dat je het weet ;)

-robbert-
10 juli 2007, 20:02
Wanneer gaan jullie eigenlijk allemaal heen?

Ik ga morgen vroeg al :dontgeti: Moet waarschijnlijk nog een paar uur wachten voor de camping open is, maarjah, mn lift gaat niet later :chicken:

Bij andere meerdaagse festivals zie je nog wel eens een podium op de camping, de avond voor het festival zelf begint. Komt hier woensdag avond eigenlijk ook al iets van gezelligheid/muziek?

Ik morgen avond.. Ik zie ver...... net op de dour site dat je dus geen blikjes mee mag nemen. Ik zit mijn tray schultenbrau over te gieten op fukking pet flessen :(

Henkie spenkie
10 juli 2007, 22:11
Bedankt voor de reacties op mijn muzieksmaak ;)

@Henkie Spenkie: bedenk wel dat ik helemaal niet van ska houd. Dit zul je dus ook gegarandeerd niet op mijn lijstje terugvinden. Sterker nog: ik zal er alles aan doen om het het hele festival te ontlopen, zo'n gruwelijke hekel heb ik aan ska... 't is maar dat je het weet ;)
Ach, das niet zo heel erg. Tis gewoon onwetendheid ;) niet jouw schuld

Henkie spenkie
10 juli 2007, 22:13
Ik morgen avond.. Ik zie ver...... net op de dour site dat je dus geen blikjes mee mag nemen. Ik zit mijn tray schultenbrau over te gieten op fukking pet flessen :(
Jah dat zag ik ook net! Dat is dik balen! Dan kan echt niets van bier mee :dontgeti: Dommelsch had eerder wel bier in plastic flessen maar dat kon ik nu ook niet meer vinden. Ben nu maar wiskey en jenever in flesjes aan het gieten :chicken:

Bassbitch
10 juli 2007, 22:19
Wanneer gaan jullie eigenlijk allemaal heen?

Ik ga morgen vroeg al :dontgeti: Moet waarschijnlijk nog een paar uur wachten voor de camping open is, maarjah, mn lift gaat niet later :chicken:

Bij andere meerdaagse festivals zie je nog wel eens een podium op de camping, de avond voor het festival zelf begint. Komt hier woensdag avond eigenlijk ook al iets van gezelligheid/muziek?

Ik zou ook morgen vroeg gaan, maar door omstandigheden met school van mijn persoon-met-auto gaan we toch donderdag. Ach, we zijn nog wel op tijd voor de eerste act die ik wil zien dus.. En mijn plekje op de camping wordt al gereserveerd door mensen die gisteren al op Dour waren dus :D

Henkie spenkie
10 juli 2007, 22:26
najah, triggerfinger begint pas om 18:10uur en The slackers pas om 19:10uur :hippie:

Zit je nu eigenlijk in een rolstoel? :confused: of heb je er niet zo heel veel last meer van?

Bassbitch
10 juli 2007, 22:45
Ik neem de rolstoel waarschijnlijk wel mee, moet maar ff zien hoe het gaat. Zit er liever niet in..

-robbert-
11 juli 2007, 13:31
Het zit er dan bijna aan te komen! Vanavond rond 19:00 vertrekken we met de auto. Nog even een paar vraagjes. Ik las op het dour-forum dat er veel gecontroleerd wordt op groen spul. Ook bij de afrit van de autosnelweg. Hoe moet ik de politie in belgië zien? Zou ik beter zijn om het zeer diep te verstoppen, en als het dan gevonden wordt? dan ben ik misschien helemaal de sjaak!! ervaringen pleaze :)
Nog een vraagje. Hoe ervaren jullie de sfeer op dour? Ik las en hoorde dat er vrij veel criminaliteit is (vooral franse jongeren) en dat er veel gestolen wordt. Ik ben al naar veel festivals geweest ,en heb hier eigenlijk nog nooit iets van meegekregen. Is dit op dour werkelijk anders, of valt het allemaal wel mee?
En dan de laatste vraag, hoe zit het met auto parkeren, is dat een beetje veilig?!

Thanks

Robbert

The Chief
11 juli 2007, 13:51
Ik zit mijn tray schultenbrau over te gieten op fukking pet flessen :(

whoehaha, ik zie het zo voor me, en maar schuimen :p

er is inderdaad veel drugscontrole op weg naar Dour, vorig jaar stond de politie letterlijk beneden aan de afrit te controleren.

Enkele jaren terug hebben ze mijn tent daar leeggeroofd. De sfeer is er meestal wel wat "grimmiger" dan op andere festivals, vooral de camping dan, maar ook dat zou al verbeterd kunnen zijn ondertussen, Op't festivalterrein nooit problemen gehad alleszins.

Bassbitch
11 juli 2007, 14:25
Ze controleren inderdaad wel bij de afrit, maar heel selectief. Probeer gewoon niet op te vallen ;)


Ik wist niet dat het zo crimineel was op de camping, vorig jaar niets van meegekregen. Maargoed, wij waren dan ook met een hele grote groep en meestal was er wel iemand bij de tenten.

The Chief
11 juli 2007, 14:34
enekel jaren geleden is't eens redelijk uit de hand gelopen, tenten in brand gestoken. Kennis van me is er al eens overvallen met een pistool zelfs. Maar dat zijn geen redenen om thuis te blijven, voor mij toch niet alleszins.
Een betere reden is omdat het uitverkocht is.

-robbert-
11 juli 2007, 14:51
[QUOTE=The Chief]Kennis van me is er al eens overvallen met een pistool zelfs.[QUOTE]

Hmm :|

The Chief
11 juli 2007, 15:18
maar dat is waarschijnlijk een losstaand geval hoor, geen paniek!
Dour blijft één van de leukste festivals vind ik ondanks alles.
Hier zie je nog bands die niemand kent, en binnen 2 jaar iedereen vol van is.

Bassbitch
11 juli 2007, 15:51
Maak je geen zorgen, vorig jaar was het reuze gezellig, helemaal niks gehoord over overvallen/diefstallen of iets in die geest.


Alleen hopen dat het weerbericht klopt, hier regent het vooralsnog pijpestelen.

Mike McCready
11 juli 2007, 17:30
Meer mensen uiteindelijk nog tickets besteld via fnac.be?
Heb ze nog steeds niet binnen (precies een week geleden besteld en afgelopen donderdag verstuurd volgens fnac).
Begin hem wel een beetje te knijpen nu... digitaal opsturen kon niet omdat ze al uitgeprint waren en aangetekend verzonden.
Zit nu in de 6e wachtrij aan de telefoon... fuck!!!

Bassbitch
11 juli 2007, 22:31
Is het nog gelukt met de tickets? Ik heb de mijne gewoon bij de Plato in Groningen gehaald.

Mike McCready
12 juli 2007, 19:59
Is het nog gelukt met de tickets? Ik heb de mijne gewoon bij de Plato in Groningen gehaald.
Ik was een beetje laat (vorige week dinsdag besteld). Buurman gemachtigd om voor ontvangst aangetekende brief te tekenen en jawel! Vandaag binnen gekomen. Het is maar goed dat we niet van plan waren om gisteravond of vanochtend af te reizen... Morgenvroeg vertrek!

Mike McCready
16 juli 2007, 19:35
Wat een supergoede editie zeg. Heel erg veel goede bands gezien... hier wat foto's die ik heb gemaakt tijdens het weekend (niet in chronologische volgorde)

http://img338.imageshack.us/img338/8287/p1000509ks5.jpg

http://img338.imageshack.us/img338/787/p1000510fx9.jpg

http://img338.imageshack.us/img338/662/p1000577io6.jpg

Mike McCready
16 juli 2007, 19:35
Gomm
http://img338.imageshack.us/img338/2766/p1000559vf0.jpg

Nog een keertje Gomm
http://img338.imageshack.us/img338/3287/p1000557ij4.jpg

Mintzkov
http://img338.imageshack.us/img338/9510/p1000628pw0.jpg

65daysofstatic
http://img338.imageshack.us/img338/1491/p1000640hl8.jpg

Mike McCready
16 juli 2007, 19:37
Motorpsycho
http://img338.imageshack.us/img338/6825/p1000582zu7.jpg

Nog een keer Motorpsycho
http://img338.imageshack.us/img338/6136/p1000592gk1.jpg

The Black Angels
http://img338.imageshack.us/img338/4718/p1000599rv0.jpg

Clap Your Hands Say Yeah!
http://img338.imageshack.us/img338/9840/p1000524gd7.jpg

moshkovich
17 juli 2007, 13:48
Wat was de sfeer op de camping kut zeg!
Vooral de eerste en laatste nacht/ochtend.
Laatste nacht: wordt een vriendin wakker staat er een wild vreemde in de tent die vanalles probeert te jatten, die heeft flink was schoppen van haar gekregen. Later nog geprobeert die gozer te vinden, maar dat werd sterk door een aantal engelsen afgeraden omdat zij ook problemen hebben gehad (bedreigt met een mes, inelkaar geslagen, complete backpak gejat).
Oja, er stonden ook nog een aantal tenten in de fik.

Vergeleken met vorig jaar waren er dit jaar een hoop mensen die van mij eens flink mochten oprotten.

-robbert-
17 juli 2007, 18:23
ik vond het echt fukking vet! foto's komen eraan. Mijn toilettas is gejat!! kut als je astma medicijnen daar inzitten (moest dus nog naar een dokter en een apotheek tijdens het festival...) teringlijers daar. Idd kutsfeer op de camping. Een heleboel agressieve kerels (vooral fransen) en wat een gigantische hoeveelheden drugs worden daar gebruikt!
maar over het algemeen was het echt een super vet festival.

spanky_franky
18 juli 2007, 00:19
Ik dacht dat het een festival was voor de moderne stinkhippie's... love & peace enzo .. maar daar zijn de meningen dus over verdeeld... :hippie:

Op werchter ook wel wat incidentjes meegemaakt, maar van jatten of bedreigingen niets meegekregen..

Mike McCready
18 juli 2007, 14:37
Standaard.be

Het enige groen dat er te zien is, wordt in sigaretten gedraaid — in
sommige hoeken van het terrein zouden drugshonden vast dol draaien.

Agenten namen 931 xtc-pillen, 10 kilogram marihuana, 621 gram
cannabis, 10 gram heroïne, 6 gram cocaïne, 5 gram amfetamine, 26
pakketjes speed, 405 gram hallucinogene paddestoelen, 14 gram MDMA, 7
gram DTM, 100 gram ephedra en 99 papaverzaden in beslag.

Henkie spenkie
20 juli 2007, 11:27
Wouw :o Dour.. Een poging tot moord is het! echt waar ik was kapot.

Maar het was wel super tof! Stond vooraan bij Motorpsycho en Skatalites, en beiden waren super goed bezig. Hele leuke mensen ontmoet. Verder nog veel bands gehoort die ik niet kende maar wel super tof waren. Red frequentie stage was super chill :hippie:

Op de camping..tsjah. Eerste avond liepen we met wat afgewassen pannen en bestek over de camping (vraag me niet waarom) en toen gritste een kerel snel een mes van ons weg, ging voor ons staan, maakte stekende bewegingen naar ons met een dreigend gezicht en de woorden: tu veux? tu veux?! Wij in het nederlands netjes doch dringend vragen of we hem terug mochten, en na een aantal keer vroeg hij iets van: Angleterre? wij: nee nederland.En toen legde hij netjes het mes weer terug en ging ie weg :o

Laatste nacht idd ook iemand in de tent gehad en gemiddeld vielen er 2 mensen per nacht boven op de tent. Verder wel chille mensen. Toen de fransen naast ons erachter kwamen dat we nederlanders waren bleven ze telkens maar vragen of we nog een joint wilden :hippie:

Henkie spenkie
20 juli 2007, 15:10
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik het geluid over het algemeen wel heeeeeel erg hard vond staan. Natuurlijk moet het in de openlucht wel hard, maar dit vond ik toch eigenlijk wel te ver gaan. Ik had van die speciaal gemaakte oordoppen in, die 25dB dempen, maar zelfs met die dingen in vond ik het af en toe nog erg hard. De vriend waarmee ik heen was had geen oordoppen en we zijn dan ook bij enkele optredens weg gegaan omdat het geluid gewoon te hard was. Opzich best jammer :chicken:

Helemaal voor aan in het midden was het geluid vaak wel beter overigens.

Mike McCready
22 juli 2007, 15:03
Kwam er trouwens net achter dat ik een kapotte bassnaar van Gomm op de foto heb staan. Midden in de actie!

http://img187.imageshack.us/img187/4350/p1000555qs0.jpg

Bassbitch
22 juli 2007, 20:31
Het was vet! Wij stonden helemaal aan de bosrand met onze tent, dus van vandalen ofzo geen last gehad. Wel kwamen er op maandag nog wat fransen voorbij die ruzie zochten. Tent van een huisgenoot is leeggejat, dat wel (stond overigens niet bij ons in de buurt). Wat ik echt ziek vond was die tent die helemaal leeggehaald was (en dan ook echt alles eruit), waar een opengedraaide gasfles in gezet was. Waren we toch bijna allemaal dood.

Op het festivalterrein zelf was de sfeer wel echt goed, veel bands gezien! Het eten was weer prima in orde allemaal (vooral de pannenkoeken waren hemels!) en er was genoeg te doen. Top!

Helaas kan ik er volgend jaar niet bij zijn, want dan ben ik voor mijn studie op excursie. Jammer!

Bl44t44p
22 juli 2007, 20:45
Wat een klotefestival zeg, als ik dat zo hoor... ja goed op de bands na dan, maar daar draait het niet om bij een festival.

Bassbitch
22 juli 2007, 21:47
De camping is ruk, het festival zelf is bruut gaaf! Je kunt ook best ergens anders gaan logeren, of gewoon met logisch nadenken een veilige plek creeren op de camping, zoals wij deden. Aan de buitenkant (waar niemand voorbij loopt), met een grote groep zodat er meestal (of altijd) wel iemand bij de tent is.. Best goed te doen. En je kostbaarheden bij je houden, maar dat spreekt voor zich.

Brammibal
22 juli 2007, 22:16
Wat een klotefestival zeg, als ik dat zo hoor... ja goed op de bands na dan, maar daar draait het niet om bij een festival.
Precies. Ik vind de vriendelijke sfeer op sziget toch een stuk prettiger!

moshkovich
22 juli 2007, 22:48
Precies. Ik vind de vriendelijke sfeer op sziget toch een stuk prettiger!

Door de constante negatieve verhalen die nu circuleren op het net (ja daar heb ik zelf ook daar aan bij gedragen) laten het lijken alsof het festival kwalitatief uitermate teleurstellend is maar dit komt alleen maar doordat mensen nogal 'opgefokt' zijn en hun verhaal kwijt willen.
Maar denk eens na, op elk festival lopen mensen rond waarvan je zou wensen dat ze er niet waren/dood waren.
En die vriendelijke sfeer van sziget was vorig jaar ook op Dour (ik vond trouwens overdag het festival terrein een wel positieve sfeer hebben) dus laten we nu maar gewoon hopen dat de komende edities weer gewoon super bruut worden.

Henkie spenkie
23 juli 2007, 00:07
Wat een klotefestival zeg, als ik dat zo hoor... ja goed op de bands na dan, maar daar draait het niet om bij een festival.
Dan denk ik toch dat je een beetje verkeerde indruk hebt gekregen. Ik vond de sfeer vet relax. Met name op het festival terrein (ook echt dikke lol gehad met complete vreemden) maar op de camping ook wel hoor. :hippie: Maargoed die leuke dingen zijn vooral leuk als je erbij bent. Die minder leuke dingen, tjah, dat heb je volgens mij op ieder festival wel. Van Lowlands hoor ik in ieder geval dezelfde verhalen en Sziget is zo groot dat ik me niet kan voorstellen dat daar geen rotte appels tussen zitten.

drap
23 juli 2007, 00:30
Van Lowlands? Ik heb zoiets nog nooit gehoord daar, serieus. Dat was juist wat me 100% meeviel, nooit geen trammelant. Maar ik neem aan dat het op Dour ook om excessen gaat.

Bl44t44p
23 juli 2007, 10:18
Dan denk ik toch dat je een beetje verkeerde indruk hebt gekregen. Ik vond de sfeer vet relax. Met name op het festival terrein (ook echt dikke lol gehad met complete vreemden) maar op de camping ook wel hoor. :hippie: Maargoed die leuke dingen zijn vooral leuk als je erbij bent. Die minder leuke dingen, tjah, dat heb je volgens mij op ieder festival wel. Van Lowlands hoor ik in ieder geval dezelfde verhalen en Sziget is zo groot dat ik me niet kan voorstellen dat daar geen rotte appels tussen zitten.

Al die verhalen die ik hier las vond ik juist zo in tegenstellin met hetgeen wat ik op Lowlands heb meegemaakt... op de camping zijn mensen daar ook zat of stoned, maar er is geen moment sprake van agressie, bedreiging of wat dan ook. Maar wél een gezellige sfeer!

Henkie spenkie
25 juli 2007, 17:35
Najah, de agressie op dour waarvan ik weet was ook door wat dronken mensen. Maar toen ik dat vertelde aan wat mensen die op Lowlands geweest waren, zeiden die dat ze zoiets ook wel hadden meegemaakt. Maar waar een hoop zatte mensen zijn zit er denk ik bijna altijd wel een paar tussen die agressief worden van drank toch?

Maarjah kan ook zijn dat ik verkeerd geinformeerd ben natuurlijk :hippie:

Teddy
28 juli 2007, 16:22
AAAAAARRRRRGGGHHHHH!!!!
ik wou dit jaar zo graag naar dour!!
Wegens school toneelstuk ging het niet door:(

Kan iemand mij vertellen hoe GuitarWolf trouwens was??