PDA

View Full Version : Nieuwe metallica plaat opnames



Pagina's : 1 2 3 [4] 5

caliban
20 augustus 2008, 14:20
Kan je in België/Nederland die BBC radio ontvangen?

B_2_the_a
20 augustus 2008, 15:51
kan je het niet via internet volgen?

Philippe
20 augustus 2008, 17:47
Iemand bij Kerrang heeft de eer gehad Death Magnetic al te mogen beluisteren. Hier een korte review:

"Speaking of riffs, Death Magnetic has more of them per square minute than any album in recent memory. It is difficult to make proper sense or judgment about an album almost 80 minutes in length, and which has only been heard once. But even on a first listen, parts of Death Magnetic are astounding, exciting , creative and original. The guitar partnering of Hetfield and Hammett on (notably) Broken, Beat and Scarred and first single The Day That Never Comes is outrageous; the speed of opening track That Was Just Your Life and closing song My Apocalypse proves again just how devastating Metallica are when they excersice the option of assault and battery. Elsewhere, The Unforgiven III and the instrumental Suicide & Redemption - the former beginning like a ballet score, the latter feeding and growling with a terrible menace - display to dizzying effect the dexterity and talent this band has at its disposable"

JimiDylan
20 augustus 2008, 17:53
Ik ging dat ding toch al kopen, maar dit is wel een extra boost :P

hendrix2
20 augustus 2008, 18:12
Metallica weet wel waar men mee bezig is, marketingsgewijs. Al die maanden al al die heisa rond hun nieuwe album. Ze pakken er zelf overal mee uit, al maanden, geven al maanden clues weg enzo...

Ik verwijt het hen niet hoor :)

Ik kijk alvast erg hard uit naar de nieuwe schijf!

jw009
20 augustus 2008, 19:21
Met al dat spanning opbouwen, kan het album alleen maar tegenvallen. Ik denk dat je nu zo'n beetje wel alle gave riffs gehoord hebt (laten we het niet hopen trouwens).

Ik download hem wel, en als het een goed album is koop ik hem ook. Ben wel echt rete benieuwd.

pueblo
20 augustus 2008, 19:51
Met al dat spanning opbouwen, kan het album alleen maar tegenvallen. Ik denk dat je nu zo'n beetje wel alle gave riffs gehoord hebt (laten we het niet hopen trouwens).

Ik download hem wel, en als het een goed album is koop ik hem ook. Ben wel echt rete benieuwd.
ik zorg ervoor dat de bib hem bestelt, en dan zie ik wel, maar ik ben zeer benieuwd

caliban
20 augustus 2008, 20:55
Voor de Belgen hier: single wordt morgen om 20:15 op studiobrussel uitgezonden

toon-
20 augustus 2008, 21:16
Voor de Belgen hier: single wordt morgen om 20:15 op studiobrussel uitgezonden
Dank je wel voor die leuke informatie!

sjakie1945
20 augustus 2008, 22:43
http://www.metallica.com/index.asp?item=601104 er staat weer een nieuw stukje bij voor de liefhebbers...

Vonk
20 augustus 2008, 23:17
Bij nummer 3 moet ik meteen aan Rush - YYZ denken.

Kris Haex
21 augustus 2008, 00:15
Voor St. Anger uitkwam was er ook zo'n veelbelovende review waarin werd geclaimed dat de riffs van ...And justice for all niet veel voorstelde tegenover die van St. Anger. Toch even afwachten. Cyanide is niet echt mijn lieveling. Ik ben een Metallica-fan, maar kritisch zijn mag, zeker voor een band als Metallica.

B_2_the_a
21 augustus 2008, 03:26
http://www.nu.nl/news/1709681/2101/Metallica_rockt_voor_goed_doel.html

3fm draait de single morgen/vandaag (donderdag de 21ste)
hoelaat weet ik alleen niet!

caliban
21 augustus 2008, 07:48
Nog twaalf en half uur wachten. Zou de single trouwens in amerika niet eerder gedraaid worden, waardoor de internet piepel hem eerder gaan horen?
Ik krijg trouwens dat derde clipje niet geopend. Ik heb geen windows mediaplayer op deze computer, dus probeer ik het met quicktime, maar firefox herkent dat bestandstype niet zegt het.

hendrix2
21 augustus 2008, 10:33
Is dit niet het meisje dat hier op gitaarnet vaak covertjes van metallica postte die hier met James staat te praten (Cizzie dacht ik)

http://nl.youtube.com/watch?v=pfxg6scPDCk

Reel Big Fish
21 augustus 2008, 11:02
Ja daar lijkt het inderdaad wel op!

Even weer ontopic: post iemand hier ook wanneer er eventueel wat geleaked is? :p

M Kactus
21 augustus 2008, 11:45
Is dit niet het meisje dat hier op gitaarnet vaak covertjes van metallica postte die hier met James staat te praten (Cizzie dacht ik)

http://nl.youtube.com/watch?v=pfxg6scPDCk

Ja, staat ook in de comments. Da's best leuk, zeg! Hoe stom het ook is, ik zou het in mijn broek doen... Het zijn net mensen, maar toch :)

caliban
21 augustus 2008, 14:17
Ik vind dat zij het verdient, geweldig hoe ze die dingen naspeelt.

soup
21 augustus 2008, 14:21
Wat is haar naam hier, dat ik eens enkele filmpjes kan bekijken?!

Welke gitaar heeft ze nu gekocht, ik hoor het niet goed.

LTD K2? (Bestaat niet maar soit)

en hij vindt de LTD JH beter maar waarom?


Ik snap hem niet echt. :D Want er zit iets achter, Kirk heeft toch zijn signature gitaar en hij ook of niet?

M Kactus
21 augustus 2008, 14:35
Wat is haar naam hier, dat ik eens enkele filmpjes kan bekijken?!

Welke gitaar heeft ze nu gekocht, ik hoor het niet goed.

LTD K2? (Bestaat niet maar soit)

en hij vindt de LTD JH beter maar waarom?


Ik snap hem niet echt. :D Want er zit iets achter, Kirk heeft toch zijn signature gitaar en hij ook of niet?

Cizzie, heet ze. Met enkele hoofdletters in d'r nick, dus specifiek zoeken even uitvinken. Op Jam Session heb ik haar ook al eens aangetroffen.

En ik denk dat James Hetfield de JH zogezegd beter vindt omdat het zijn sig is. Dat was zijn grapje, omdat zij voor de gitaar van Kirk had gekozen... Jeminee ;)

Maar ondertussen moet iemand toch al de nieuwe single gehoord hebben ? Klaarzitten met een cassetterecorder is er tegenwoordig niet meer bij, maar goed...

caliban
21 augustus 2008, 14:38
Wat is haar naam hier, dat ik eens enkele filmpjes kan bekijken?!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107984

Steven Otto
21 augustus 2008, 15:26
Wat is haar naam hier, dat ik eens enkele filmpjes kan bekijken?!

Welke gitaar heeft ze nu gekocht, ik hoor het niet goed.

LTD K2? (Bestaat niet maar soit)

en hij vindt de LTD JH beter maar waarom?


Ik snap hem niet echt. :D Want er zit iets achter, Kirk heeft toch zijn signature gitaar en hij ook of niet?

Ja, grappig die Cizzie. Je ziet er haar hier af en toe opduiken. Fanatieke videootjes. Ik geloof dat ze op een ESP M-II speelt.

On topic:
Ik ben wel erg benieuwd naar de plaat van Metallica maar ik zal hem waarscheinlijk niet kopen, mede om de prijs. De meeste albums van Metallica kosten nu nog steeds rond de 20 euro.

Ganjaman
21 augustus 2008, 16:17
fragmentje nr 4 staat op de site!
doet me een beetje aan orion/eye of the beholder denken...

rock 'n roll
21 augustus 2008, 16:30
Ja, grappig die Cizzie. Je ziet er haar hier af en toe opduiken. Fanatieke videootjes. Ik geloof dat ze op een ESP M-II speelt.

On topic:
Ik ben wel erg benieuwd naar de plaat van Metallica maar ik zal hem waarscheinlijk niet kopen, mede om de prijs. De meeste albums van Metallica kosten nu nog steeds rond de 20 euro.

Hier in belgië een winkel gevonden die hem voor €19.99 verkoopt dus voor die prijs laat ik hem niet liggen

arcane
21 augustus 2008, 16:32
In België 20 euro????????

B_2_the_a
21 augustus 2008, 17:15
in nederland zal de cd 19.99 worden,
en de coffin case 124.99

dit is beide zonder missionmetallica platinum gebeuren


coffincase:
CD met de demo-versies van 10 nummers van het Death Magnetic album
DVD met niet eerder uitgebracht “Making Of”-materiaal, opgenomen tijdens de Death Magnetic studio-sessies
Death Magnetic T-Shirt exclusief ontworpen en alleen verkrijgbaar via deze box
Death Magnetic vlag
Een kaart met Death Magnetic gitaar plectrums
Uitklapbare poster in de vorm van een doodskist, met foto’s van alle bandleden
Het Death Magnetic album op CD, in een speciale verpakking van zwaar karton.
En dit alles vind je in een prachtige witte Death Magnetic doodskist-box

JimiDylan
21 augustus 2008, 17:38
in nederland zal de cd 19.99 worden,
en de coffin case 124.99

dit is beide zonder missionmetallica platinum gebeuren


coffincase:
CD met de demo-versies van 10 nummers van het Death Magnetic album
DVD met niet eerder uitgebracht “Making Of”-materiaal, opgenomen tijdens de Death Magnetic studio-sessies
Death Magnetic T-Shirt exclusief ontworpen en alleen verkrijgbaar via deze box
Death Magnetic vlag
Een kaart met Death Magnetic gitaar plectrums
Uitklapbare poster in de vorm van een doodskist, met foto’s van alle bandleden
Het Death Magnetic album op CD, in een speciale verpakking van zwaar karton.
En dit alles vind je in een prachtige witte Death Magnetic doodskist-box
Er is nog een grotere box voor zover ik weet, waar die Metallica Platinum spul wel in zit.

B_2_the_a
21 augustus 2008, 17:46
ja
tientje duurder
dan heb je toegang tot mission metallica platinum, dat is puur op het web

that's it

Like-Minded Lunacy
21 augustus 2008, 17:53
Hier staat dat "The Day that Never Comes" op 3fm wordt uitgezonden tussen 22:00 en 1:00.

Er komen ook 2 concerten voor goede doel, moet je wel platinum lidmaatschap bij die Metallica club zijn.

http://www.oor.nl/news_details.asp?id=5946

Ik heb in ieder geval dan de radio (op het internet) aan!! Ben benieuwd :)

B_2_the_a
21 augustus 2008, 17:58
3fm staat de hele dag al aan
om 20.00 schakel ik over naar stubru, daar is ie om 20.15

die concerten zijn alleen voor metclub leden en platinum leden
ik wil der eigenlijk wel naartoe!

hendrix2
21 augustus 2008, 19:51
niet persé 20.15 op stubru. érgens na 20 uur zegt men net.

hendrix2
21 augustus 2008, 20:02
van op metallica-site

http://www.metallica.com/index.asp?item=601119

The day that never comes...

Gauw even luisteren.

GibsUn
21 augustus 2008, 20:03
op de site staat 20.15 hoor. Momenteel is het iig nog de typische kl*te muziek.

Maar het zal wel massaal opgenomen worden en tegen 20.30u op youtube verschijnen.. als het al niet gewoon op de site te staan komt.

Edit: het staat dus blijkbaar al op de site.

hendrix2
21 augustus 2008, 20:05
op de site staat 20.15 hoor. Momenteel is het iig nog de typische kl*te muziek.

Maar het zal wel massaal opgenomen worden en tegen 20.30u op youtube verschijnen.. als het al niet gewoon op de site te staan komt.
zie mijn post hierboven, staat al op de 'tallica website. Ben hem nu al aan het luisteren ;)

GibsUn
21 augustus 2008, 20:06
on-Metallica intro! :o

Edit:
Dit is meer een Load, Re-Load song!

And justice for all? Fuck NO!

hendrix2
21 augustus 2008, 20:06
Wel vet nummer...
Ik ga de cd denk ik best wel kunnen pruimen! :rockon:


Soloos :blast: ;)

B_2_the_a
21 augustus 2008, 20:06
ik zit nu rustig te wachten op stubru
komt er zo aan
ga hem zo wel via de website luisteren, wil hem ff op radio kwaliteit horen

happynjitram
21 augustus 2008, 20:09
Hij is best gaaf!! (eerste indruk)

B_2_the_a
21 augustus 2008, 20:09
fuck it
ik luister nu via de website


WAT EEN RUKSOUND, DIE DRUMS... voor rustig werk dan



ik hou nu al van het nummer, zit nu op 2:30

happynjitram
21 augustus 2008, 20:10
kippenvel rond 4:50

GibsUn
21 augustus 2008, 20:10
Vanaf 4.00 minuten wordt het iets heftiger..
5.00 minuten komt het in het And justice for all tijdperk.. JUMMIIEE

chubbyfan
21 augustus 2008, 20:11
Net ff geluistert en als ik het zo hoor,pffff,load,reload,(death magnetic )ik denk dat ze justice for all,ride the lightning en master of puppets toch nooit zullen overtreffen,maarja ik heb nu pas 1 nummer gehoord,ff afwachten dus

happynjitram
21 augustus 2008, 20:13
Metallica is back! al is het alleen maar vanwege dit nummer! Wat een riffs! WHAAAAAAA

toon-
21 augustus 2008, 20:15
Voor 5:00 vind ik het ook meer op Load/Reload lijken, maar daarna is het vét!

B_2_the_a
21 augustus 2008, 20:16
whahaha
hij staat al op youtube :|

kirk19
21 augustus 2008, 20:19
duidelijk load en reload invloed maar ik vind het best wel te pruimen.

Ganjaman
21 augustus 2008, 20:24
vergeleken met St. Anger echt een HELE verbetering, ze hebben niet zo wanhopig geprobeerd iets anders/nieuws te doen en dat gaat ze goed af!

B_2_the_a
21 augustus 2008, 20:25
tjah
eerste 5 min: typische commerciele feel, maar toch muzikaal. het zal aanspreken op mtv... load/reload achtig dus...
laatste 3 min voor de wat meer old skool geesten :)

toon-
21 augustus 2008, 20:27
tjah
eerste 5 min: typische commerciele feel, maar toch muzikaal. het zal aanspreken op mtv... load/reload achtig dus...
laatste 3 min voor de wat meer old skool geesten :)
Inderdaad, wie weet laten ze de lekkerste stukken er wel af voor de clip...

arcane
21 augustus 2008, 20:28
on-Metallica intro! :o

Edit:
Dit is meer een Load, Re-Load song!

And justice for all? Fuck NO!


Hehe de intro lijkt op hardcore vibes ;)

GibsUn
21 augustus 2008, 20:31
is het nu al op stu bru gespeeld? nee toch hé? ik heb het al gehoord maar ik wil het ook op radio eens horen.

Steven Otto
21 augustus 2008, 20:32
klinkt erg lekker! En dan vooral het laatste gedeelte!!!
Wil hem wel eens luisteren met een hogere kwaliteit dan 48 kbit/sec

hendrix2
21 augustus 2008, 20:33
Nu op stubru!

toon-
21 augustus 2008, 20:33
is het nu al op stu bru gespeeld? nee toch hé? ik heb het al gehoord maar ik wil het ook op radio eens horen.
Nee, nog niet gespeeld.

B_2_the_a
21 augustus 2008, 20:34
speelt nu

klinkt al iets beter (al is het crappy streaming)
vanacht zal er vast wel ergens een goeie kwaliteit wav of mp3 te vinden zijn

GibsUn
21 augustus 2008, 20:35
Nu op stubru!

Meen je dat nu?
bij mij is het een of ander gay reggae lied gezongen door een vrouw.
NU KOMT IE :d

hendrix2
21 augustus 2008, 20:35
Ik zit nu op mijn stereo-installatie te luisteren en vind het echt goed klinken :rockon:

hendrix2
21 augustus 2008, 20:35
Meen je dat nu?
bij mij is het een of ander gay reggae lied gezongen door een vrouw.
NU KOMT IE :d
ik luister live op radio... internetradio zit achter

toon-
21 augustus 2008, 20:36
Op internet is de stubru wat trager, vandaar mijn foute antwoord :)

B_2_the_a
21 augustus 2008, 20:37
zo
hij staat als wav op m'n pc, gedownload via die streaming shizzle

is nog niet de beste kwaliteit, maar wel stuk beter
vanacht na het stappen ff op GOEIE kwaliteit luisteren!

arcane
21 augustus 2008, 20:37
klinkt erg lekker! En dan vooral het laatste gedeelte!!!
Wil hem wel eens luisteren met een hogere kwaliteit dan 48 kbit/sec


http://www.myspace.com/metallica

Daar is de kwaliteit al iets beter

toon-
21 augustus 2008, 20:39
Ze spelen hem natuurlijk niet helemaal op Stubru...

GibsUn
21 augustus 2008, 20:41
die klootzakken laten verdorie de eerste 5.30 minuten horen!!

hendrix2
21 augustus 2008, 20:43
ze laten hem zelfs niet helemaal spelen :o

Steven Otto
21 augustus 2008, 20:45
http://www.myspace.com/metallica

Daar is de kwaliteit al iets beter
Inderdaad, een stuk aangenamer.
bedankt voor het delen :)

B_2_the_a
21 augustus 2008, 20:48
der staat een 256 kb/sec versie op thepiratebay


damn
waarom clippen alle versies zo erg?

Ganjaman
21 augustus 2008, 20:51
der staat een 256 kb/sec versie op thepiratebay


damn
waarom clippen alle versies zo erg?
als je een 56k stream opneemt in 256k klinkt ie nog steeds hetzelfde hoor ;)

B_2_the_a
21 augustus 2008, 20:53
nah hij is al beter dan alle andere bronnen die ik heb gehoord

beste versie is volgens mij echt via de radio
die zal wel vanacht komen

davidof
21 augustus 2008, 20:58
'k heb hem gewoon van youtube geript met www.zamzar.com en 'k vind de kwaliteit toch goed genoeg ^^

Damn! ik vond cyanide al vet.. maar dit is nog 100x beter :o vooral de intro is echt hmmm kippenvelmoment :D

T!M
21 augustus 2008, 21:27
Damn juist wanneer de solo begint zet stubru het af ! :sneaky: :mad:

T!M
21 augustus 2008, 21:42
Nee het was bij de riff, de solo komt er nog na.

AART
21 augustus 2008, 21:42
Erg load/reload achtig, maar wel erg, erg goed. Beter dan ik verwacht had eigenlijk.

T!M
21 augustus 2008, 21:46
progressief begin

caliban
21 augustus 2008, 22:08
Bij deze zijn studio brussel officieel dikke gaylords. Ik zat op de trein toen het op de radio is gekomen, vriendin heeft me gebeld en het laten horen, maar kon het echt niet goed horen langs mijn gsm. Nu aan het luisteren op youtube. En echt: vet nummer. Heel (re-)load achtig begin, maar gewoon heel mooi, en naar het einde lekkere metal. Ik ben zeer enthousiast, pakken beter als cyanide.
Dadelijk eens op hun myspace horen.

Henne
21 augustus 2008, 22:22
Stubru heeft het beste deel gewoon niet laten horen... Spijtig, maar gelukkig had ik het al gehoord op hun website (van Metallica)

Reel Big Fish
21 augustus 2008, 22:33
Ja opzich wel leuk, beter dan alles van St. Anger bij elkaar maar dat is ook echt niet moeilijk! :p Ik vind Hetfield zn vocals zo nu en dan wel wat té schreeuwerig, niet echt mooi. En dat up tempo stuk vind ik ook weer een aaneenschakeling van een groot aantal 'vette' riffs.

Morgen nog eens een keer luisteren voor t eindoordeel.

Edit: trouwens wel respect voor het Hardcore Vibes achtige intro :rockon:

Vonk
21 augustus 2008, 23:56
Ik doe nooit moeilijk over drums, maar echt serieus waar: ik erger me dood aan de drums. Komt dat doordat St. Anger zo klonk dat mijn oren beter en kritischer zijn gaan luisteren naar drums?

De snare (heet die zo?) heeft een hollig, dof geluid. Waarom moet drumgeluid steeds zo moeilijk bij die gasten...?

De intro is prachtig, ik dacht meteen dat er een keihard rosstuk achteraan zou komen om het geheel compleet te maken. Dat duurde wel erg lang, waardoor ik ging denken dat dit alles was en het gewoon een (Re)Load nummer zou worden.
Bij de 4e minuut komt een nieuwe riff, echt niets om over naar huis te schrijven.
Ho 5e minuut gaat het sneller worden! Wachten tot het nummer gaat losbarsten... ho solootje... wachten... wachten... stukje solo, stukje rhythm... Wanneer komt de ontlading? Oh afgelopen... ANTICLIMAX!!!

Let ook op de drums die gedurende de laatste 3 minuten niet echt varieren. Lars is weer creatief geweest...

Vonk
21 augustus 2008, 23:58
En dat up tempo stuk vind ik ook weer een aaneenschakeling van een groot aantal 'vette' riffs.

Kun je me de tijden geven waar die vette riffs voorkomen?

caliban
22 augustus 2008, 00:14
Wachten tot het nummer gaat losbarsten... ho solootje... wachten... wachten... stukje solo, stukje rhythm... Wanneer komt de ontlading? Oh afgelopen... ANTICLIMAX!!!

Dat is zeer juist, is spijtig maar stoort me niet heel erg. Ik vraag me af hoe 'hard' de rest van het album is, want bij dit nummer had ik me echt aan een metalnummer verwacht, zeker vermits de clip in een stoer metalachtig landschap op is genomen.

Ganjaman
22 augustus 2008, 08:50
Dat is zeer juist, is spijtig maar stoort me niet heel erg. Ik vraag me af hoe 'hard' de rest van het album is, want bij dit nummer had ik me echt aan een metalnummer verwacht, zeker vermits de clip in een stoer metalachtig landschap op is genomen.
de clip gaat iets met boerkadames en militairen te maken hebben, de heuvels van californië kunnen kennelijk dus ook voor woestijn doorgaan :D

M Kactus
22 augustus 2008, 09:12
Ik vind het goed! Ze hebben wel duidelijk al eens een cd'tje van Coheed & Cambria opgelegd, maar ze kunnen moeilijk dezelfde liedjes maken als vroeger. Ik vind dit een vele betere evolutie dan St Anger, hoewel iedereen tegenwoordig lijkt te zeggen dat die plaat nog niet zó erg was. Vet, goeie riffs en misschien ook een samenhangend album. Muziek die ik misschien ook zou kopen als het niet van Metallica was...

Maar zou het niet kunnen dat veel mensen hardere en fellere stukken verwachten omdat ze nu veel meer gewoon zijn dan vroeger ? Ik weet nog goed dat Metallica mij vroeger te hard was en nu staat er veel stevigere muziek op... Vroeger ging Metallica tot aan de grens van wat kon, maar tegenwoordig is die stijl bijna mainstream.

JvD.
22 augustus 2008, 10:14
ik vind het wel erg goed. vooral omdat ik die vocalen heerlijk gedaan vind.

jammer van de overstuurde snare en dan Lars niet heel creatief is.
ook vind ik dat ze veel meer uit het talent van Rob kunnen putten, wat een bass beest is hij. die solo had niet gehoeven van mij, overal een super sound en een mooi liedje.

sjakie1945
22 augustus 2008, 11:11
De drum vind ik echt klote. De snare heeft echt een lelijke sound en Lars heeft niet meer de passie die hij vroeger had... heel saaie fills, zoals hij tegenwoordig altijd live doet.

Solo vind ik gewoon wat in elkaar geflatst.. maarja..

Zang klinkt wel goed alleen vind ik de laatste paar zinnen afgezaagd.


Toch een redelijke slecht nummer waar ik mij veel meer bij had voorgesteld. Achja.. en dit komt van een Metallicafan:S

caliban
22 augustus 2008, 11:12
Maar zou het niet kunnen dat veel mensen hardere en fellere stukken verwachten omdat ze nu veel meer gewoon zijn dan vroeger ? Ik weet nog goed dat Metallica mij vroeger te hard was en nu staat er veel stevigere muziek op... Vroeger ging Metallica tot aan de grens van wat kon, maar tegenwoordig is die stijl bijna mainstream.
Het is sowieso minder hard als wat ze vroeger maakten, maar het klopt ook wel wat je zegt. Heden ten dage is metallica geen herrie meer voor vrij veel mensen. Vraag me af wat over twintig jaar dé hardste muziek is.

GibsUn
22 augustus 2008, 11:23
Dan draaien ze alleen nog CC en Deicide op de radio..

Vonk
22 augustus 2008, 11:25
Hard, je kan beter zeggen intens. Metallica was vroeger intens, tegenwoordig niet meer, spanningsloos.
Voor mij is grindcore de hardste muziek. Ik ben eens naar Rotten Sound geweest, dat was gewoon een muur van geluid die constant op je trommelvliezen neervalt... Keihard maar niet intens.

marter544
22 augustus 2008, 12:40
Maar zou het niet kunnen dat veel mensen hardere en fellere stukken verwachten omdat ze nu veel meer gewoon zijn dan vroeger ? Ik weet nog goed dat Metallica mij vroeger te hard was en nu staat er veel stevigere muziek op... Vroeger ging Metallica tot aan de grens van wat kon, maar tegenwoordig is die stijl bijna mainstream.

Ik kan het hier niet mee eens zijn, misschien dat dat geld voor St. Anger, maar luister eens naar Ride The Lightning of Kill 'm All? Dat is gewoon pure thrash, en erg goede ook!

hendrix2
22 augustus 2008, 13:02
Ah, je mag niet verwachten dat ze 25 jaar lang compleet dezelfde muziek gaan maken. Bij groepen die lang bestaan heb je altijd wel de 'vroeger waren ze beter'-garde...

Fuck it, ik vind ze nu ook nog te gek. The Day That Never Comes vind ik een erg goed nummer en Cyanide gaat er ook best in. Ik zal alvast blij zjin met de nieuwe cd. :rockon:

E-J
22 augustus 2008, 13:04
Ik kan het hier niet mee eens zijn, misschien dat dat geld voor St. Anger, maar luister eens naar Ride The Lightning of Kill 'm All? Dat is gewoon pure thrash, en erg goede ook!

Volgens mij vat je het verkeerd op. Ik vind dat Vonk een goed punt heeft. Begin jaren '80 was de trashmetal van Metallica vrij uniek, weinig andere bands klonken zo heftig en agressief. Inmiddels is Metallica al lang niet meer de "hardste" band omdat er stukken extremere metal bij zijn gekomen.

caliban
22 augustus 2008, 13:05
Volgens mij vat je het verkeerd op. Ik vind dat Vonk een goed punt heeft. Begin jaren '80 was de trashmetal van Metallica vrij uniek, weinig andere bands klonken zo heftig en agressief. Inmiddels is Metallica al lang niet meer de "hardste" band omdat er stukken extremere metal bij zijn gekomen.
En terwijl zijn ze zelf ook softer geworden, dus beide partijen hadden een punt.

JvD.
22 augustus 2008, 13:19
De drum vind ik echt klote. De snare heeft echt een lelijke sound en Lars heeft niet meer de passie die hij vroeger had... heel saaie fills, zoals hij tegenwoordig altijd live doet.

Solo vind ik gewoon wat in elkaar geflatst.. maarja..

Zang klinkt wel goed alleen vind ik de laatste paar zinnen afgezaagd.


Toch een redelijke slecht nummer waar ik mij veel meer bij had voorgesteld. Achja.. en dit komt van een Metallicafan:S

de tallica lyrics zijn altijd al vrij.. euh.. dom..
daar moeten ze het ook totaal niet van hebben.

ik sluit me aan bij onze mandoline-hendrix!

jw009
22 augustus 2008, 13:35
de tallica lyrics zijn altijd al vrij.. euh.. dom..
daar moeten ze het ook totaal niet van hebben.




:confused: In het verleden hebben ze echt wel wat doordachte lyrics gehad.

JimiDylan
22 augustus 2008, 13:50
de tallica lyrics zijn altijd al vrij.. euh.. dom..
daar moeten ze het ook totaal niet van hebben.

ik sluit me aan bij onze mandoline-hendrix!
daar ben ik het echt totaaaaaal niet mee eens, vind ik een van de grootste voordelen van Metallica:

Metallica - Eye of the beholder
Do you see what I see?
Truth is an offense
You silence for your confidence

Do you hear what I hear?
Doors are slamming shut
Limit your imagination, keep you where they must

Do you feel what I feel?
Bittering distress
Who decides what you express?

Do you take what I take?
Endurance is the word
Moving back instead of forward seems to me absurd

Dosn't matter what you see?
Or into it what you read?
You can do it your own way
If it's done just how I say

Independence limited
Freedom of choice
Is made for you, my friend
Freedom of speech is words that they will bend
Freedom with their exception

Do you fear what I fear?
Living properly
Truths to you are lies to me

Do you choose what I choose?
More alternatives
Energy derives from both the plus and negative

Do you need what I need?
Boundaries overthrown
Look inside to each his own

Do you trust what I trust?
Me, myself, and I
Penetrate the smokescreen I see through the selfish lie

Dosn't matter what you see?
Or into it what you read?
You can do it your own way
If it's done just how I say

Independence limited
Freedom of choice
Is made for you, my friend
Freedom of speech is words that they will bend
Freedom with their exception

Do you know what I know?
Your money and your wealth
Your silence just to hear yourself

Do you want what I want?
Desire not a thing
I hunger after independence lengthen freedom's ring

Dosn't matter what you see?
Or into it what you read?
You can do it your own way
If it's done just how I say

Independence limited
Freedom of choice
Is made for you, my friend
Freedom of speech is words that they will bend
Freedom no longer frees you

Doesn't matter what you see
Or into it what you read
You can do it your own way
If it's done just how I say
____________________________

Metallica - Frayed ends of sanity
Never Hunger
Never Prosper
I Have Fallen Prey to Failure
Struggle Within
Triggered Again
Now the Candle Burns at Both Ends

Twisting under Schizophrenia
Falling Deep into Dementia

Old Habits Reappear
Fighting the Fear of Fear
Growing Conspiracy
Everyone's after Me
Frayed Ends of Sanity
Hear Them Calling
Hear Them Calling Me

Birth of Terror
Death of Much More
I'm the Slave of Fear,my Captor
Never Warnings
Spreading its Wings
As I Wait for the Horror She Brings
Loss of Interest,question,wonder
Waves of Fear They Pull Me under

Old Habits Reappear
Fighting the Fear of Fear
Growing Conspiracy
Everyone's after Me
Frayed Ends of Sanity
Hear Them Calling
Hear Them Calling Me

Into Run
I Am Sinking
Hostage of this Nameless Feeling
Hell Is Set Free
Flooded I'll Be
Feel the Undertow Inside Me

Height,hell,time,haste,terror,tension
Life,death,want,waste,mass Depression

Old Habbits Reappear
Fighting the Fear of Fear
Growing Conspiracy
Myself Is after Me
Frayed Ends of Sanity
Hear Them Calling
Frayed Ends of Sanity
Hear Them Calling
Hear Them Calling Me
_____________________________
Metallica - Fade to black
Life, it seems, will fade away
Drifting further every day
Getting lost within myself
Nothing matters, no one else

I have lost the will to live
Simply nothing more to give
There is nothing more for me
Need the end to set me free

Things aren't what they used to be
Missing one inside of me
Deathly lost, this can't be real
Can not stand this hell I feel

Emptiness is filling me
To the point of agony
Growing darkness taking dawn
I was me, but now he's gone

No one but me can save myself, but it's too late
Now I can't think, think why I should even try

Yesterday seems as though it never existed
Death greets me warm, now I will just say goodbye, *Goodbye*
_____________________________________________


Wat een pareltjes, ongelofelijk....

B_2_the_a
22 augustus 2008, 14:13
ik kan bijna geen enkele metallica lyric bedenken die niet geniaal in elkaar zit... Het is elk nummer op zijn eigen manier..

caliban
22 augustus 2008, 14:34
Voor zover ik ooit heb nagedacht over wat ze zingen, vind ik het toch zeker geen domme lyrics, van de laatste albums heb ik geen idee.

happynjitram
22 augustus 2008, 14:38
Make his fight on the hill in the early day
Constant chill deep inside
Shouting gun, on they run through the endless gray
On they fight, for they're right, yes, but who's to say?
For a hill, men would kill. Why? They do not know
Stiffened wounds test their pride
Men of five, still alive through the raging glow
Gone insane from the pain that they surely know

For whom the bell tolls
Time marches on
For whom the bell tolls

Take a look to the sky just before you die
It's the last time you will.
Blackened roar, massive roar, fills the crumbling sky
Shattered goal fills his soul with a ruthless cry
Stranger now are his eyes to this mystery
Hears the silence so loud
Crack of dawn, all is gone except the will to be
Now they see what will be, blinded eyes do see

For whom the bell tolls
Time marches on
For whom the bell tolls


Mijn favoriet...

gerrekat
22 augustus 2008, 14:50
Metallica is back! al is het alleen maar vanwege dit nummer! Wat een riffs! WHAAAAAAA


Metallica Fans blijven me verbazen, dat meen ik serieus......

caliban
22 augustus 2008, 14:57
Metallica Fans blijven me verbazen, dat meen ik serieus......
Vind je het sucken?

toon-
22 augustus 2008, 15:11
Hoe meer ik het beluister, hoe beter ik het vind.
Ik vind het een hele verbetering t.o.v. St. Anger, Load, Reload en misschien ook 'The Black Album', maar zoals al veel gezegd, zullen ze waarschijnlijk geen 'waardig' vervolg op KEA, RTL, MOP en AJFA kunnen maken.

caliban
22 augustus 2008, 15:17
Hoe meer ik het beluister, hoe beter ik het vind.
Ik vind het een hele verbetering t.o.v. St. Anger, Load, Reload en misschien ook 'The Black Album', maar zoals al veel gezegd, zullen ze waarschijnlijk geen 'waardig' vervolg op KEA, RTL, MOP en AJFA kunnen maken.
The Black Album blijft tot nu toe beter, maar wie weet met nieuwe nummers dat mijn mening verandert.

Philippe
22 augustus 2008, 15:19
Ik vind het wel grappig dat mensen nog steeds denken dat Metallica met Death Magnetic een tweede MOP of AJFA proberen neer te zetten...

The Day That Never Comes vind ik een mooi nummer. Niet geniaal, maar zeker geslaagd. Het begin is wel epic te noemen. Rond 4:05 begint het lekker los te gaan. Je hoort gewoon dat het Metallica is. Vocals vind ik ook goed. Neigt zelfs naar The Black Album. Drums zijn naar mijn mening kut. Te weinig variatie, maar in mijn geval zorgt het er wel voor dat ik mijn aandacht verleg op de gitaren waarvan de partijen prima zijn.
Goed Hardrock/Metal nummer naar mijn mening.

Maar wat voor mij de song echt afmaakt is de: "The day that never coooomessAAHHH!" :rockon:

davidof
22 augustus 2008, 15:19
Hoe meer ik het beluister, hoe beter ik het vind.
Ik vind het een hele verbetering t.o.v. St. Anger, Load, Reload en misschien ook 'The Black Album', maar zoals al veel gezegd, zullen ze waarschijnlijk geen 'waardig' vervolg op KEA, RTL, MOP en AJFA kunnen maken.


beter als The Black Album ? no way ^^

Philippe
22 augustus 2008, 15:20
beter als The Black Album ? no way ^^

Ik zei: neigt naar black album

davidof
22 augustus 2008, 15:20
Ik zei: neigt naar black album
ik had het op "toon" ;) je postte 2sec voor mij

toon-
22 augustus 2008, 16:11
beter als The Black Album ? no way ^^
Ik zei wel 'misschien' ;) Ik vind dat er op dat album geweldige nummers staan, maar ook een paar slechte.

caliban
22 augustus 2008, 16:40
Ik zei wel 'misschien' ;) Ik vind dat er op dat album geweldige nummers staan, maar ook een paar slechte.
Slechte nummers op Black Album :o . Wat een mooi album is dat wel niet.

hendrix2
22 augustus 2008, 16:44
Snappen mensen nu echt niet dat over muzieksmaak niet te discussieren valt? Ik snap dat oeverloos gezeik over welke plaat nu het beste is eigenlijk niet.

caliban
22 augustus 2008, 16:52
Snappen mensen nu echt niet dat over muzieksmaak niet te discussieren valt? Ik snap dat oeverloos gezeik over welke plaat nu het beste is eigenlijk niet.
Dat is wel waar, maar the black album zou ik durven zeggen dat objectief gezien gewoon goed is, alle nummers zijn van dezelfde kwaliteit.

-geert-
22 augustus 2008, 17:04
Heb zojuist the day that never comes geluisterd... ik vond de drums idd op sommige stukken iritant repetatief, steeds zelfde roffeltje vooral in het versnelde gedeelte.. ook het laatste vanaf 7:48 klinkt beetje rommelig, net of het niet helemaal lekker uitkomt op een hele maat, of hoor ik dat verkeerd??

Zitten zowiezo wel leuke timing dingetjes in de riffs, leuke wendingen enz, en zit zowaar een solo in :D! Moet er nog wel ff aan wenne.. maar ja het belooft wel wat voor de rest van het album.

sjakie1945
22 augustus 2008, 21:08
Er staat een 5de stukje op de Met site..

vind het begin klinke zoals battery opt einde..

pueblo
22 augustus 2008, 21:40
Er staat een 5de stukje op de Met site..

vind het begin klinke zoals battery opt einde..
klinkt wel goed, maar ze mogen de stukjes wel wat langer maken

B_2_the_a
23 augustus 2008, 05:05
binnen aanzienlijke tijd kunnen we horen hoe de heren het nummer live brengen, ze hebben het een paar uur geleden voor het eerst live gespeeld!

pueblo
23 augustus 2008, 15:20
http://nl.youtube.com/watch?v=ew1BdEHQ0mk
klinkt wel nog goed

B_2_the_a
23 augustus 2008, 15:25
http://www.youtube.com/watch?v=iOEwDOjb1Io

damn, hun strakste premiere sinds 2003!
op een enkele niet gehaalde uithaal (is live ook wat moeilijker natuurlijk) en een enkele slechte noot van kirk

verdomd goed gespeeld :D

pueblo
23 augustus 2008, 15:29
et begin is echt goe, krijg der kippevel van :satisfie:

jw009
23 augustus 2008, 15:35
Leuk dat ze op 6:42 nog even motorbreath onder de solo gooien... ;)

gerrekat
23 augustus 2008, 15:50
Blijkbaar maken Rick Rubin en een ongelimiteerd studio budget nog geen goede sound, mijn god wat zwalkt de heer Ulrich op dat nieuwe nummer.

Ik kan me herinneren dat ie op ride the lightning een stuk strakker speelde ondanks dat die plaat waarschijnlijk in een paar weken opgenomen is, vandaag de dag wordt ie door een gemiddelde huiskamerdrummer voorbijgestreefd.

caliban
23 augustus 2008, 16:04
Ik kan me herinneren dat ie op ride the lightning een stuk strakker speelde ondanks dat die plaat waarschijnlijk in een paar weken opgenomen is, vandaag de dag wordt ie door een gemiddelde huiskamerdrummer voorbijgestreefd.
Het is sowieso geweldig wat voor geweldige dingen ze vroeger konden opnemen op zo korte tijd. Ik vind het nieuwe nummer goed, maar in verhouding is de tijd eraan besteed waarschijnlijk schandalig.
Die live versie vind ik trouwens niet vet, zeker que vocals niet.

arjanb01
23 augustus 2008, 16:09
Ik denk dat je dit album niet moet vergelijken met wat ze 20-25 jaar geleden maakten. De boys van Tallica zijn wat jaartjes ouder en strammer geworden, plus het feit dat Kirkie een gewrichtsaandoening heeft speelt ook mee dat de man de laatste jaren minder geworden is.
Ik denk niet dat je kan verwachten van Metallica dat ze hetzelfde kunnen brengen als vroeger toen ze jong waren, zelfs niet als je Rick Rubin gaat inhuren.

sjakie1945
23 augustus 2008, 23:47
deeltje 6 is ook aanwezig..

Cyanide stukje d8 k..

Hiddie
24 augustus 2008, 21:15
:confused: In het verleden hebben ze echt wel wat doordachte lyrics gehad.

Als er één ding goed is aan de Load-era en TBA zijn het de lyrics wel.

Kom op man, dit is echt belachelijk. Ik weet dat er zoiets als meelopen bestaat maar dit is echt te erg.

"Opposition...contradiction...premonition...comprom ise
Agitation...violation...mutilation...planet dies"

De eerste keer dat ik dit las dacht ik "wtf, wat een bagger".
De oude lyrics zijn ongeïnspireerde troep. Ze slaan echt totaal nergens op.

Omdat de muziek toevallig volgens de meerderheid van de mensen beter is op de oudere albums betekent dat niet dat opeens alles daaraan goed is.

De teksten op hun jaren 90 albums gaan tenminste echt ergens over.

sjakie1945
24 augustus 2008, 22:05
"Opposition...contradiction...premonition...comprom ise
Agitation...violation...mutilation...planet dies"

Ik snap niet wat je nu begint te zeiken.. Dit past prima in het nummer.. niet alle nummers heeft een goeie tekst.. maar kijk naar fade to black.. nothing else matters.. moet ik nog ff doorgaan??

En nr 7 is ook al te horen op www.metallica.com

Hiddie
24 augustus 2008, 22:27
Ik snap niet wat je nu begint te zeiken.. Dit past prima in het nummer.. niet alle nummers heeft een goeie tekst.. maar kijk naar fade to black.. nothing else matters.. moet ik nog ff doorgaan??

En nr 7 is ook al te horen op www.metallica.com

Ik zeik niet, ik zeg alleen maar dat ik vind dat de oude albums slechte teksten hebben. En ik kwam daarop omdat iemand het tegendeel beweerde. Er zijn heel veel goede nummers met een matige tekst, maar daar hebben we het nu niet over. Leer lezen.

sjakie1945
24 augustus 2008, 22:56
Dat komt vaak voor e.. dat bands matige teksten hebben..

Als je aangeeft waarom je dat zegt, dan hoef ik niet fout te lezen..

Sorry van mijn kant

toon-
25 augustus 2008, 11:05
De eerste keer dat ik dit las dacht ik "wtf, wat een bagger".
De oude lyrics zijn ongeïnspireerde troep. Ze slaan echt totaal nergens op.

Die opmerking vind ik pas bagger...
Zo te zien zijn er wel meer mensen die de oude lyrics alles behalve bagger vinden. Jij mag ze natuurlijk wel slecht vinden, gewoon je eigen mening, maar nu beweer je dat het belachelijk is dat mensen de lyrics wel goed vinden, en dat jij gelijk hebt.

Oke, de lyrics van Kill 'Em All slaan niet echt op iets, maar de rest...

caliban
25 augustus 2008, 12:46
De lyrics van het het nieuwe nummer zijn ook best wel goed.

Born to push you around
You better just stay down
You pull away
He hits the flesh
You hit the ground
Mouths so full of lies
Tend to black your eyes
Just keep them closed
Keep praying
Just keep waiting

Waiting for the one
The day that never comes
When you stand up and feel the warmth
but the sunshine never comes
No the sunshine never comes

Push you cross that line
Just stay down this time
Hide in yourself
Crawl in yourself
You'll have your time
God I'll make them pay
Take it back one day
I'll end this day
I'll splatter color on this gray

Waiting for the one
The day that never comes
When you stand up and feel the warmth
but the sunshine never comes
No the sunshine never comes

Love is a four letter word
And never spoken here
Love is a four letter word
Here in this prison
I suffer this no longer
I put it into
This I swear!
This I swear!
The sun will shine
This I swear!

Reel Big Fish
25 augustus 2008, 12:53
Love is a four letter word
And never spoken here
Love is a four letter word
Here in this prison
I suffer this no longer
I put it into
This I swear!
This I swear!
The sun will shine
This I swear!

Sorry, maar kan iemand me uitleggen wat hiermee bedoeld word, in context van de rest van het lied? Vooral die dikgedrukte zin, waar steekt 'ie 'em in?!

caliban
25 augustus 2008, 12:56
Sorry, maar kan iemand me uitleggen wat hiermee bedoeld word, in context van de rest van het lied? Vooral die dikgedrukte zin, waar steekt 'ie 'em in?!
Geen idee, staat best wel raar.

Hiddie
25 augustus 2008, 17:32
Love is a four letter word
And never spoken here
Love is a four letter word
Here in this prison
I suffer this no longer
I put it into
This I swear!
This I swear!
The sun will shine
This I swear!

Sorry, maar kan iemand me uitleggen wat hiermee bedoeld word, in context van de rest van het lied? Vooral die dikgedrukte zin, waar steekt 'ie 'em in?!

Ik denk dat het nummer gaat over iemand die mishandeld wordt en die wacht op zijn/haar redding.

Opzich is dat stukje niet zo heel moeilijk te begrijpen, maar "I put it into" snap ik nog steeds niet. Dus je bent zeker niet de enige.

caliban
25 augustus 2008, 17:35
Ik en mijn metallicabezeten kameraad dachten eigenlijk aan een soldaat (zou ook wel typisch metallica zijn), die neergeschoten wordt en denkt over the day that will never come.

RRRobin
25 augustus 2008, 21:56
*wekt zichzelf na een ruim jaar tot leven*

ik denk dat er met die zin bedoelt wordt dat ie het over een andere boeg gooit. Niet meer denken aan dat er geen four-letter-word is, maar dat er aan het eind van de tunnel wel licht is. 'put it into' is dan in de zin van 'ik denk eraan als: (er is licht aan t eind blabla)'.

that's my take :P vet nr btw. leuk om te spelen ook

happynjitram
25 augustus 2008, 22:49
Als er één ding goed is aan de Load-era en TBA zijn het de lyrics wel.

Kom op man, dit is echt belachelijk. Ik weet dat er zoiets als meelopen bestaat maar dit is echt te erg.

"Opposition...contradiction...premonition...comprom ise
Agitation...violation...mutilation...planet dies"

De eerste keer dat ik dit las dacht ik "wtf, wat een bagger".
De oude lyrics zijn ongeïnspireerde troep. Ze slaan echt totaal nergens op.

Omdat de muziek toevallig volgens de meerderheid van de mensen beter is op de oudere albums betekent dat niet dat opeens alles daaraan goed is.

De teksten op hun jaren 90 albums gaan tenminste echt ergens over.

Dat stukje tekst past geweldig in het nummer en is best goed verzonnen, vind ik... Kill 'm all vind ik ook coole teksten hebben trouwens. Niet erg diep, maar gewoon lekker thrash.

B_2_the_a
26 augustus 2008, 00:20
mooie van metallica lyrics: ruimte voor je eigen fantasie



http://www.youtube.com/watch?v=JGxY-2_4kdk&feature=related

jw009
26 augustus 2008, 10:30
Als er één ding goed is aan de Load-era en TBA zijn het de lyrics wel.

Kom op man, dit is echt belachelijk. Ik weet dat er zoiets als meelopen bestaat maar dit is echt te erg.

"Opposition...contradiction...premonition...comprom ise
Agitation...violation...mutilation...planet dies"

De eerste keer dat ik dit las dacht ik "wtf, wat een bagger".
De oude lyrics zijn ongeïnspireerde troep. Ze slaan echt totaal nergens op.

Omdat de muziek toevallig volgens de meerderheid van de mensen beter is op de oudere albums betekent dat niet dat opeens alles daaraan goed is.

De teksten op hun jaren 90 albums gaan tenminste echt ergens over.

In het verleden betekend, voor de huidige tijd waarin we leven. Dus daar hoort ook load etc bij.

jw009
26 augustus 2008, 10:31
Er kan trouwens een nieuwe nummer worden geluisterd.

MY APOCALYPSE

hendrix2
26 augustus 2008, 10:41
My Apocalypse

http://www.metallica.com/index.asp?item=601136

zo, gauw maar even luisteren!!!

hendrix2
26 augustus 2008, 10:47
Ik vind het weer een erg geslaagd nummer. Maar ik vermoed dat een aantal mensen zich aan de drums gaan storen. Lijkt op sommige momenten nogal St. Anger gedrum :) (kan ook aan mijn crappy speakers liggen).

Nog een 2de maal beluisteren om een beter oordeel te kunnen vellen.

arcane
26 augustus 2008, 11:22
Ik vind het weer een geslaagd nummer :)

AART
26 augustus 2008, 12:05
het is mono, 48 bit/s en het clipt als de ziekte. Ik denk dat dit een bewust ietwat verneukte versie is en ik mag toch hopen dat ie op het album beter is.

Btw: Het nummer vind ik best goed. Ik denk dat het net als tdtnc even wat moet inwerken maar het is zeker een goed begin.

davidof
26 augustus 2008, 12:10
die drums werken idd een beetje op mijn zenuwe soms :( maar voor de rest zijn ze goed bezig moet ik zeggen :)

GibsUn
26 augustus 2008, 12:25
De drums zijn inderdaad écht irritant, ik heb mij daar tot nu toe nooit echt aan gestoord, maar bij dit nummer is iedere snare aanslag een rechter op mn linkeroog!
Ik heb het eens vergeleken met de drums van Horsemen en Blackened
en het is echt onwaarschijnlijk bizar waarom ze niet terug in de buurt kunnen komen van dat geluid..

edit: http://www.youtube.com/watch?v=IODO-FJxg0U&feature=related
Kirk blames Rick 00.30

B_2_the_a
26 augustus 2008, 12:43
op missionmetallica staat een nieuwe versie van the day that never comes

die clipt een stuk minder...

caliban
26 augustus 2008, 12:45
Ik kan dat nieuw ding gewoon niet luisteren, op mijn computer staat geen mediaplayer, en als ik quick time aanklik herkent firefox het niet. Iemand die kan helpen, of komt er een mod boos zeggen dat deze post in het centrale computertopic thuishoort :D.

GibsUn
26 augustus 2008, 12:45
op missionmetallica staat een nieuwe versie van the day that never comes

die clipt een stuk minder...

clipt.. is dat hoe dat kl*te geluid wordt omschreven?
het klinkt maw beter? ik HOOP het, het is een goed nummer, maar ondanks het feit dat ik alles behalve een mierenneukende meeloper ben vind ik die drum sucken.

B_2_the_a
26 augustus 2008, 12:56
clipt.. is dat hoe dat kl*te geluid wordt omschreven?
het klinkt maw beter? ik HOOP het, het is een goed nummer, maar ondanks het feit dat ik alles behalve een mierenneukende meeloper ben vind ik die drum sucken.

dat clippen gaf die bepaalde oversturing op de drums...
dat scheelt al een hele hoop!


en sowieso: soundcity studio is een hele directe studio (luister maar naar nevermind)

hendrix2
26 augustus 2008, 12:58
http://nl.youtube.com/watch?v=3g4LjXjhzA8&feature=related

Mooie wat Hetfield hier zegt.

hendrix2
26 augustus 2008, 13:27
Originele Seek and Destroy uit 82.

Ron Mcgovney op bas
Dave Mustain op gitaar

Leuk om eens te horen, al vind ik de kill em all versie beter.

http://nl.youtube.com/watch?v=NkuyAjaBW2E&feature=related

Zelfde 'metallica', hit the lights:
http://nl.youtube.com/watch?v=D8B8VbMjNKs&feature=related

(dit zou zelfs met Loyd grand op gitaar kunnen zijn. Iemand die er meer over weet?

edit: ik denk dat deze met lloyd grand op gitaar is:
http://nl.youtube.com/watch?v=1AA-mcfFQBE&feature=related

sorry voor de lichte offtopic, maar ik vind dit wel 'interessante' clipjes. Vooral in dit laatste sucken de solo's nogal :p

caliban
26 augustus 2008, 13:30
Ik heb laatst die 25 jaar KEA repotage zitten kijken, was best wel interessant.
http://nl.youtube.com/watch?v=iPJBpouIbQs
Kan je ook doorklikken daar het tweede deel.

happynjitram
26 augustus 2008, 17:00
Op de metallica site een nieuw nummer "my apocalypse"

Ben nog aan het luisteren, maar het klinkt heel cool. Erg metal!

caliban
26 augustus 2008, 17:04
Op de metallica site een nieuw nummer "my apocalypse"

Ben nog aan het luisteren, maar het klinkt heel cool. Erg metal!
Zeker geen slecht nummer, maar de productie trekt echt op niet veel.

B_2_the_a
26 augustus 2008, 17:13
waarom zaagt iedereen over de productie/kwaliteit

dit zijn niet de officiele versies die op de cd komen, maar een online versie

kwaliteit zal dus stuk hoger komen te liggen...


en productie, hebben ze dat in de jaren 90 niet genoeg gedaan?

Megadeth_
26 augustus 2008, 17:14
Random nummer met Hetfield z'n zang erop. Waar zijn die geniale riffs? Dit is toch weinig overtuigend :stop:. Het klinkt al heel wat beter dan St Anger maar is dit DE missing link tussen de black album en AJFA?

En Hammett z'n solowerk is echt uitgemolken.

Nog een geluk dat ze Metallica noemen.

caliban
26 augustus 2008, 17:31
waarom zaagt iedereen over de productie/kwaliteit

dit zijn niet de officiele versies die op de cd komen, maar een online versie

kwaliteit zal dus stuk hoger komen te liggen...


en productie, hebben ze dat in de jaren 90 niet genoeg gedaan?
Ik hoop dat dit nog een preproductie was. En wat is er mis met wat productie. The Black Album heeft nog altijd een overdonderende vette sound. Als je zo lang in een studio zit, kan je best zorgen dat de productie ook wel op iets trekt.

Kris Haex
26 augustus 2008, 17:50
Ja die sound van The black album is echt GEWELDIG vind ik!! Voor de rest maar afwachten nu, maar deze plaat gaat geen potten breken zoals de eerste 5 meesterwerken. Misschien nog zoals Reload. Zal misschien wel beter zijn dan St Anger. Ze zitten maar wat riffkes aan elkaar te plakken, inspiratieloze riffs.

jw009
26 augustus 2008, 18:17
het is mono, 48 bit/s en het clipt als de ziekte.

Mono?? Je hoort in de intro toch echt links en rechts gepand.

AART
26 augustus 2008, 19:43
Mono?? Je hoort in de intro toch echt links en rechts gepand.

hmm, bij mij niet. maar dat ligt dan misschien aan mijn wmp.

Reel Big Fish
26 augustus 2008, 19:53
Ik vind het een irritant nummer, weet niet waarom. Ik denk dat ze de grootspraak niet waar gaan maken na het beluisteren van The Day That Never Comes (die overigens wel goed begint maar na 4 minuten begint te zweven) en My Apocalypse. Vooral bij die laatste heb ik een St. Anger gevoel.

Dat wil zeggen, er is geen drol aan. :(

The Lo Lands
26 augustus 2008, 21:01
Ik vind het een irritant nummer, weet niet waarom. Ik denk dat ze de grootspraak niet waar gaan maken na het beluisteren van The Day That Never Comes (die overigens wel goed begint maar na 4 minuten begint te zweven) en My Apocalypse. Vooral bij die laatste heb ik een St. Anger gevoel. Heb zojuist My Apocalypse beluistert en kan niet anders zeggen dan dat ik het erg lekker en een goed nummer vind met een enorme dosis energie en power. Het vorige nieuwe nummer, de semi-ballad is ook mooi maar op het einde wat rommelig. Als je deze nummers in de tijdsgeest plaatst en de rauwe sound van Metallica kan waarderen denk ik dat ze een goed album gaan afleveren! Metallica is niet de metal van nu maar dat is juist wat ik kan waarderen. Het is rauw, eerlijk en gewoon 'Metallica'.

gerrekat
26 augustus 2008, 22:10
ik had my apocaypse nog niet gehoord tot net, mijn god, ik begrijp niets van de euphorische reacties van sommigen. De sound is zeer matig en het nummer klinkt als een tweederangs thrash bandje, mijn god......en dat met fucking rick Rubin aan het roer, de drumsound is echt om te huilen zo hol en slap. Leg "The Gathering" van Testament er eens naast dan snap je wat ik bedoel....

Ganjaman
26 augustus 2008, 22:26
mensen kijk ff naar die sample rate 48kps!!!!
heb net voor de gein Sad But True (albumversie) op die samplerate gesaved en dat klinkt zelfs slechter nog :D

caliban
26 augustus 2008, 22:33
heb net voor de gein Sad But True (albumversie) op die samplerate gesaved en dat klinkt zelfs slechter nog :D
Dat geloof ik niet.

sjakie1945
26 augustus 2008, 22:34
Dat geloof ik niet.

ik eigenlijk ook niet.

Ganjaman
26 augustus 2008, 22:36
als je cooledit of een ander opname-programma hebt: importeren in een spoor en saven als een mp3 met de gewenste bitrate....succes!

caliban
26 augustus 2008, 22:46
als je cooledit of een ander opname-programma hebt: importeren in een spoor en saven als een mp3 met de gewenste bitrate....succes!
Ik kan het me gewoon ook wel voorstellen denk ik. Cymbalen die schijterig klinken en gitaren die schijterig gaan klinken. Dan blijft dat nog altijd een supervet nummer.

Trocar
27 augustus 2008, 02:15
Net ook een aantal maal 'My Apocalypse' geluisterd, maar ben er niet echt kapot van. Klinkt een beetje leeg of droog, de instrumenten lijken wat los van elkaar te staan in de mix (niet zo 'in your face'?), en die 'punkrock-drum' (daar associeer ik het mee) is misschien wat teveel aanwezig. Maar ik ben vrij neutraal tegenover Metallica, dus ik wacht rustig de volgende samples af...

The Lo Lands
27 augustus 2008, 09:03
ik had my apocaypse nog niet gehoord tot net, mijn god, ik begrijp niets van de euphorische reacties van sommigen. De sound is zeer matig en het nummer klinkt als een tweederangs thrash bandje, mijn god......en dat met fucking rick Rubin aan het roer, de drumsound is echt om te huilen zo hol en slap. Leg "The Gathering" van Testament er eens naast dan snap je wat ik bedoel....Ik weet niet wat jullie beluisterd hebben maar ik heb de 256 kbps Mp3 welke goed klinkt. Op hun eigen website klinken de samples beroerd maar als je even opzoek gaat op het web kom je vast wel ergens een goede Mp3 tegen : ) En vergelijkingen met andere metalbands laat mij koud, het is niet de metal van nu en de stijl van My Apocalypse is vergelijkbaar met hun oudere albums, alleen helaas wel te hard gemasterd, maar dat is de trend blijkbaar :sneaky:

B_2_the_a
27 augustus 2008, 09:17
ik heb een 256 kb/sec van mission metallica af, klinkt al 10x beter


maar mensen, wacht gewoon de cd af voor het eindresultaat

Reel Big Fish
27 augustus 2008, 09:32
Die reacties snap ik niet helemaal, denken jullie serieus dat de nummers op het album compleet anders zijn? Ik denk van niet namelijk en in dat geval is het alleen maar wat betere geluidskwaliteit, so what?

The Lo Lands
27 augustus 2008, 09:39
Die reacties snap ik niet helemaal, denken jullie serieus dat de nummers op het album compleet anders zijn? Ik denk van niet namelijk en in dat geval is het alleen maar wat betere geluidskwaliteit, so what?Nee hoor, maar ik vind het tot nu toe twee goede nummers! Enja, de CD zal betere kwaliteit zijn wat in mijn optiek de luisterervaring- en genot zal vergroten : )

toon-
27 augustus 2008, 09:55
Net ook een aantal maal 'My Apocalypse' geluisterd, maar ben er niet echt kapot van. Klinkt een beetje leeg of droog, de instrumenten lijken wat los van elkaar te staan in de mix (niet zo 'in your face'?), en die 'punkrock-drum' (daar associeer ik het mee) is misschien wat teveel aanwezig. Maar ik ben vrij neutraal tegenover Metallica, dus ik wacht rustig de volgende samples af...
Waarom vind je het een punkrock-drum? Door de snelheid of het geluid?

caliban
27 augustus 2008, 10:59
Ik vind net in de 256 versie dat je hoort hoe vreselijk cheap de productie is, gitaar kon precies echt niet dunner. Is dit nu Kirk zijn ongelofelijk geweldige Randall??

gerrekat
27 augustus 2008, 17:30
ik heb een 256 kb/sec van mission metallica af, klinkt al 10x beter


maar mensen, wacht gewoon de cd af voor het eindresultaat

maak dat jezelf toch niet wijs, het is gewoon weer teleurstellend hoe moeilijk dat ook te verkroppen is.....

Ik zet ride the lightning nog eens op en begraaf metallica.

M Kactus
27 augustus 2008, 17:34
maak dat jezelf toch niet wijs, het is gewoon weer teleurstellend hoe moeilijk dat ook te verkroppen is.....

Ik zet ride the lightning nog eens op en begraaf metallica.

Oké, dan.



Wat wil je dat ik erop zeg ? Waarom voel je de nood om voortdurend te posten hoe slecht het is en om mensen daarvan te overtuigen ? En ik vond het rake woorden van James: Het is gewoon een groepje dat muziek maakt, hún muziek. Bijna alsof ze zomaar de tijd voor jou en hen twintig jaar kunnen terugdraaien.

JvD.
27 augustus 2008, 17:36
ik heb de 256 kb versie en die beukt heerlijk. jamer van de distortion snare. ik vind het wel een goed nummer!

sjakie1945
27 augustus 2008, 17:39
waar heb je die nu precies vandaan .. die 256 versie?

JvD.
27 augustus 2008, 17:40
euh.. van, jeweet wel... euh...




google.com





/me vlucht weg

caliban
27 augustus 2008, 17:43
Oké, dan.



Wat wil je dat ik erop zeg ? Waarom voel je de nood om voortdurend te posten hoe slecht het is en om mensen daarvan te overtuigen ? En ik vond het rake woorden van James: Het is gewoon een groepje dat muziek maakt, hún muziek. Bijna alsof ze zomaar de tijd voor jou en hen twintig jaar kunnen terugdraaien.
Ze proberen zelf duidelijk de tijd terug te draaien maar het lukt hen niet. Dus wat James zegt vind ik eigenlijk zever. Dat nieuwe nummer is wannabe AJFA.
Wat gerrekat zegt vind ik er ook over. Live kunnen ze nog altijd de goeie oude nummers spelen. Alhoewel ik liefst wel een zak over de bassist zou zien dan. Of nee, dan zie je zijn vreselijke manier van staan nog altijd.

rock 'n roll
27 augustus 2008, 17:52
Ze proberen zelf duidelijk de tijd terug te draaien maar het lukt hen niet. Dus wat James zegt vind ik eigenlijk zever. Dat nieuwe nummer is wannabe AJFA.
Wat gerrekat zegt vind ik er ook over. Live kunnen ze nog altijd de goeie oude nummers spelen. Alhoewel ik liefst wel een zak over de bassist zou zien dan. Of nee, dan zie je zijn vreselijke manier van staan nog altijd.


Ik vind robert net geweldig om live aan het werk te zien. En het is een geweldige bassist, de documentaire some kind of monster gezien? Kirk zij zelf dat het geleden was van cliff dat hij iemand zo had zien bassen.

caliban
27 augustus 2008, 18:06
Ik vind robert net geweldig om live aan het werk te zien. En het is een geweldige bassist, de documentaire some kind of monster gezien? Kirk zij zelf dat het geleden was van cliff dat hij iemand zo had zien bassen.
Ik zeg niet dat hij slecht bast hoor, hij zou gewoon beter bij Korn gaan spelen, past hij lekker bij, en Jason terug bij metallica spelen.

rock 'n roll
27 augustus 2008, 18:20
Ik zeg niet dat hij slecht bast hoor, hij zou gewoon beter bij Korn gaan spelen, past hij lekker bij, en Jason terug bij metallica spelen.

Hij is inderdaad wel vrij "apart" ja, maar mij het stoort het eigenlijk totaal niet. Een beetje show mag er wel bij maar daar valt niet echt over te discussieren.

toon-
27 augustus 2008, 18:30
Hij is inderdaad wel vrij "apart" ja, maar mij het stoort het eigenlijk totaal niet. Een beetje show mag er wel bij maar daar valt niet echt over te discussieren.
Hij is inderdaad een goeie bassist, maar ik vind hem er ook niet echt 'bijhoren'.
Ik had liever Jason, ondanks dat hij misschien een minder goeie bassist is.

caliban
27 augustus 2008, 18:40
Ik had liever Jason, ondanks dat hij misschien een minder goeie bassist is.
Geweldige kerel is dat!

RRRobin
27 augustus 2008, 18:42
Geweldige kerel is dat!

ik mis vooral zn backingvocals :p verder trujillo prima bassist

JimiDylan
27 augustus 2008, 18:47
OMG Supervet nummer My Apocalypse! Hier hoopte ik op, geweldig!!

caliban
27 augustus 2008, 19:01
Goed dat er mensen voor te vinden zijn, anders was het echt wel een flop geweest.

sjakie1945
27 augustus 2008, 19:34
#10 klinkt wel ok.. maar volgens mij klikt het niet met de riff die erop volgt.. als je goed luistert hoor je hem..

caliban
27 augustus 2008, 20:48
#10 klinkt wel ok.. maar volgens mij klikt het niet met de riff die erop volgt.. als je goed luistert hoor je hem..
Dat lijkt echt wel een van de hoofdproblemen te zijn, opeenvolging van de riffs.

jw009
28 augustus 2008, 00:01
Ik vind het wel vet klinken, lekker progressief.

Philippe
28 augustus 2008, 18:55
Ze proberen zelf duidelijk de tijd terug te draaien maar het lukt hen niet. Dus wat James zegt vind ik eigenlijk zever.

Sorry maar deze uitspraak kan ik echt niet serieus nemen.

Waarom is het toch zo hip om Metallica te haten tegenwoordig. Dat vraag ik me echt af.
Toen St. Anger uitkwam zat iedereen te zeiken dat er te weinig riffs in de liedjes zaten, en nu loopt iedereen weer te zeuren dat er teveel riffs zijn. Wat willen jullie nou?

Ik respecteer de mening van mensen die de songs tot nu toe niks vinden, maar ga niet lopen verkondigen dat ze "ronduit belabberd" zijn, want dit zijn echt wel degelijke metal songs.
Volgens mij zijn het diegene juist die het meest naar de naam "Metallica" kijken ipv de "fanboys", want als een 1 of ander plaatselijk metalbandje deze nummers had geschreven waren ze geniaal geweest. Maar omdat Metallica geen Master of Puppets 2 heeft geschreven zijn ze stront.

Ik ben geen fanboy, maar redelijkheid valt in dit topic echt ver te zoeken en het draait eigenlijk alleen maar om het bashen van Metallica.

Reel Big Fish
28 augustus 2008, 21:45
Ik luister naar muziek alsof het een nieuwe band is. Neem The Day That Never Comes... klinkt errug goed, tot de riff met die pull-offs begint, dan is het gewoon riffen om het riffen zonder pakkendheid en structuur. Sorry maar het klinkt vanaf dat moment erg amateuristisch.

Ik ben zeker niet een band aan het bashen, ik geef toch wel degelijk mijn mening met onderbouwing.

caliban
28 augustus 2008, 22:52
Ik luister naar muziek alsof het een nieuwe band is. Neem The Day That Never Comes... klinkt errug goed, tot de riff met die pull-offs begint, dan is het gewoon riffen om het riffen zonder pakkendheid en structuur. Sorry maar het klinkt vanaf dat moment erg amateuristisch.

Bij dat nummer heb ik het nog niet zo erg, maar bij het laatste....
Echt amateuristisch, kan er niks anders op zeggen. En ik zeg ook niet te veel riffs. De riffs horen simpelweg niet bijeen of zijn niet goed bijeen gezet.

The Lo Lands
29 augustus 2008, 09:41
Nederlanders zijn een typisch 'kijk en vergelijk' volk. Veel eigen mening maar zelf voeren ze weinig nieuws aan. Bijna alle muziek wat uit ons kikkerlandje komt is een spiegel van wat er elders in de wereld gebeurt. Uitzonderingen daargelaten als bijvoorbeeld destijds een Focus of een Urban Dance Squad en iets recenter bijv. een Tiësto of JunkyXL. De schifting is zo klein omdat wij ook klein denken imho. Neem nou deze Metallica discussie, ik lees zeer goede statements maar telkens weer wordt er vergeleken en terug gekeken. Wordt wakker, muziek en muziek binnen een band is een evolutie en hierin jezelf blijven zonder teveel beinvloed te worden door je omgeving is knap. Metallica heeft getracht zich in te leven in de tijdsperiode van destijds en daarmee als inspiratie nieuwe nummers geschreven. Dit is een aanpak waarover je kunt discusseren maar oordeel pas als je het gehele album gehoord heb en doe dit met een OPEN vizier. Mijn twee cent...

Reel Big Fish
29 augustus 2008, 14:11
In dit geval mogen we toch wel spreken van een devolutie lijkt me... Waarom lukt grote bands als Slayer het toch wel hun zelf te blijven, om maar eens te vergelijken?

Luke-wannabe
29 augustus 2008, 14:17
@ The Lo Lands: Ik denk niet dat Nederland een weinig vernieuwend land is. Er zijn wel degelijk originele bands out there, maar die halen gewoon geen bekendheid.

hendrix2
29 augustus 2008, 14:59
In dit geval mogen we toch wel spreken van een devolutie lijkt me... Waarom lukt grote bands als Slayer het toch wel hun zelf te blijven, om maar eens te vergelijken?
Dat vind ik geen goede opmerking. Veel muzikanten evolueren muzikaal gezien gewoon. Slayer blijft inderdaad zichzelf, maar daardoor vind ik ze dan weer minder boeiend. Wel eens Slayer live gezien? Ik heb ze reeds 3 maal gezien ondertussen en ik denk dat op 1 nummer na, de set gewoon altijd hetzelfde was, volgorde enal. (trouwens zelfde bindteksten als op hun live cd Decade of aggression)

Metallica heeft gewoon een muzikale evolutie doorgemaakt. Dat veel mensen dat niet goed vinden, dat is hun probleem niet. Zij doen tenminste wat ze willen doen en kijken niet naar wat andere mensen willen. Uiteraard vallen er veel fans af (da's bij alle groepen) maar er komen er ook nog steeds bij. En ik voorspel nu al dat Death Magnetic een van de best verkopende cd's van 2008 zal zijn... dus ik zie het grote probleem 'metallica' zozeer niet...

The Lo Lands
29 augustus 2008, 15:51
@ The Lo Lands: Ik denk niet dat Nederland een weinig vernieuwend land is. Er zijn wel degelijk originele bands out there, maar die halen gewoon geen bekendheid.En door wie komt dat??? Precies, de marketing bobo's cq platenlabels die voor creatieven gaan bepalen wat hot is or not. Ik doelde niet alleen op de bands maar de muziekbusiness in zijn algemeenheid in Nederland. Het probleem van het poldermodel denken. En ja, er is genoeg talent in Nederland. Alleen als je de keuze moet maken tussen eigen werk of covers cq sessiemuzikant dan is die keuze al snel gemaakt als er brood op de plank moet komen. We dwalen een beetje af dus ik houd het kort, ik heb bewondering voor bands die hun eigen ding doen en de band Metallica is daar één van :)

Reel Big Fish
29 augustus 2008, 16:04
Wel eens Slayer live gezien? Ik heb ze reeds 3 maal gezien ondertussen en ik denk dat op 1 nummer na, de set gewoon altijd hetzelfde was, volgorde enal. (trouwens zelfde bindteksten als op hun live cd Decade of aggression)

Metallica heeft gewoon een muzikale evolutie doorgemaakt. Dat veel mensen dat niet goed vinden, dat is hun probleem niet. Zij doen tenminste wat ze willen doen en kijken niet naar wat andere mensen willen. Uiteraard vallen er veel fans af (da's bij alle groepen) maar er komen er ook nog steeds bij. En ik voorspel nu al dat Death Magnetic een van de best verkopende cd's van 2008 zal zijn... dus ik zie het grote probleem 'metallica' zozeer niet...

Slayer heb ik live gezien ja. De energie barstte van het podium af imo. Echter we hebben het hier niet over live performance maar over het album. Wat dat betreft is dat dan weer niet echt een goeie opmerking van jouw kant ;)

Hoe dan ook, Metallica is inderdaad ge-evolueerd, namelijk in het principe van marketing, qua muzikaliteit niet echt (om maar niet te zeggen echt niet). :(

hendrix2
30 augustus 2008, 12:40
Slayer heb ik live gezien ja. De energie barstte van het podium af imo. Echter we hebben het hier niet over live performance maar over het album. Wat dat betreft is dat dan weer niet echt een goeie opmerking van jouw kant ;)

Hoe dan ook, Metallica is inderdaad ge-evolueerd, namelijk in het principe van marketing, qua muzikaliteit niet echt (om maar niet te zeggen echt niet). :(
Als ze muzikaal niet ge-evolueerd zijn, dan zouden ze nu nog steeds thrash zoals kill em all maken... Ze zijn weldegelijk enorm geëvolueerd muzikaal, sommigen vinden dit een minder evolutie (zoals jij) en dat is hun goed recht! Hun evolutie bevalt me wel, net zoals het eerdere werk me ook bevalt.

Hiddie
30 augustus 2008, 13:23
Ik denk dat het nummer gaat over iemand die mishandeld wordt en die wacht op zijn/haar redding.

Opzich is dat stukje niet zo heel moeilijk te begrijpen, maar "I put it into" snap ik nog steeds niet. Dus je bent zeker niet de enige.

Idee: Misschien zelfmoord? Het kan verwijzen naar het mes of het geweer dat geladen wordt.

In dat geval kan: "I spread the color on this gray" het bloed betekenen.

Vetzak
30 augustus 2008, 14:04
Idee: Misschien zelfmoord? Het kan verwijzen naar het mes of het geweer dat geladen wordt.

In dat geval kan: "I spread the color on this gray" het bloed betekenen.

Nou nou, moet dat nou zo ruw? :p

Luke-wannabe
30 augustus 2008, 14:06
En door wie komt dat??? Precies, de marketing bobo's cq platenlabels die voor creatieven gaan bepalen wat hot is or not. Ik doelde niet alleen op de bands maar de muziekbusiness in zijn algemeenheid in Nederland. Het probleem van het poldermodel denken. En ja, er is genoeg talent in Nederland. Alleen als je de keuze moet maken tussen eigen werk of covers cq sessiemuzikant dan is die keuze al snel gemaakt als er brood op de plank moet komen. We dwalen een beetje af dus ik houd het kort, ik heb bewondering voor bands die hun eigen ding doen en de band Metallica is daar één van :)
Je hebt helemaal gelijk, maar daarom moeten mensen zoals jij (en ik) verder kijken dan je neus lang is. Er is zoveel goeds!

metallica \m/
31 augustus 2008, 09:32
Death Magnetic 30 sec Samples (Track by Track)
http://nl.youtube.com/watch?v=7DwATakgmMA
klinkt best goed :)

hendrix2
31 augustus 2008, 09:39
PIANO op een metallica album :D (the unforgivenIII)

klinkt vet hoor!

metallica \m/
31 augustus 2008, 09:48
misschien is het james :P

Vetzak
31 augustus 2008, 11:46
Gadver, er waart een spook door Death Magnetic, het spook van de snare.

sjakie1945
31 augustus 2008, 12:11
Gadver, er waart een spook door Death Magnetic, het spook van de snare.

Idd.. wat een klote sound:S

Ik denk dat iedereen het wel eens is dat die sound gewoon bagger is:S

caliban
31 augustus 2008, 12:35
Dit klinkt best vet, alleen vind ik het niet blazen qua sound, maar dat ligt misschien wel aan het youtube zijn van het filmpje.

The Lo Lands
31 augustus 2008, 13:24
Idd.. wat een klote sound:S

Ik denk dat iedereen het wel eens is dat die sound gewoon bagger is:SKoop betere geluidsapparatuur vent :sneaky: Ik vond de korte fragmentjes in het YouTube filmpje veelbelovend en al redelijk goed klinken! Als jouw sound beter is waarom ken ik jou dan verder niet :stop: Ik denk dat iedereen het wel eens is dat dit album wel eens erg goed kan zijn.

B_2_the_a
31 augustus 2008, 13:38
PIANO op een metallica album :D (the unforgivenIII)

klinkt vet hoor!


piano is bij orion ook gebruikt hoor, om de bas wat op te dikken
der zijn synths gebruikt op black album...

caliban
31 augustus 2008, 13:42
Koop betere geluidsapparatuur vent :sneaky: Ik vond de korte fragmentjes in het YouTube filmpje veelbelovend en al redelijk goed klinken! Als jouw sound beter is waarom ken ik jou dan verder niet :stop: Ik denk dat iedereen het wel eens is dat dit album wel eens erg goed kan zijn.
Het album kan inderdaad goed zijn, maar ik vind deze sound ook niet blazen. Heel wat kleinere bands hebben een veel beter geproducete sound. De gitaren klinken echt niet dik, terwijl ze zowat alle vandaag geproduceerde amps in de studio hadden staan.

The Lo Lands
31 augustus 2008, 13:47
Het album kan inderdaad goed zijn, maar ik vind deze sound ook niet blazen. Heel wat kleinere bands hebben een veel beter geproducete sound. De gitaren klinken echt niet dik, terwijl ze zowat alle vandaag geproduceerde amps in de studio hadden staan. Smaken verschillen, een eerlijke sound die niet overgeproduceerd is. Mijn kopje thee : ) Verder afwachten maar tot het album uit is :)

AART
31 augustus 2008, 13:54
In dat youtube clipje is de sound echt ruk. Op de samples van de officiele site is het al beter. Denk dat het album wel ok is qua sound, geen black, maar wel luisterbaar.

En de songs? Ik zie het wel op 12/13 september.

caliban
31 augustus 2008, 14:10
In dat youtube clipje is de sound echt ruk. Op de samples van de officiele site is het al beter. Denk dat het album wel ok is qua sound, geen black, maar wel luisterbaar.

En de songs? Ik zie het wel op 12/13 september.
Begint echt keihard af te korten, ik ben heel benieuwd.

Danieldg
31 augustus 2008, 14:10
piano is bij orion ook gebruikt hoor, om de bas wat op te dikken
der zijn synths gebruikt op black album...
Ook bij Fade To Black enzo, bij redelijk wat nummers denk ik :)

hendrix2
31 augustus 2008, 14:27
piano is bij orion ook gebruikt hoor, om de bas wat op te dikken
der zijn synths gebruikt op black album...
Ja, maar ik bedoelde eerder 'echt uitgesproken' nu. Ik vind het wel cool hoor :)
The Unforgiven III is sowieso een nummer waar ik naar uitkijk. I en II zijn absoluut favoriete nummers van mij!!!

caliban
31 augustus 2008, 14:30
Ja, maar ik bedoelde eerder 'echt uitgesproken' nu. Ik vind het wel cool hoor :)
The Unforgiven III is sowieso een nummer waar ik naar uitkijk. I en II zijn absoluut favoriete nummers van mij!!!
Kijk ik ook het meeste naar uit eigenlijk, die intro is altijd zo spannend. Zeker als je niet weet of je I of II aan het luisteren bent.

Ganjaman
1 september 2008, 00:38
Kijk ik ook het meeste naar uit eigenlijk, die intro is altijd zo spannend. Zeker als je niet weet of je I of II aan het luisteren bent.
+1
en ook al vind ik 2 ook een goed nr; ik vind het altijd jammer als na die horn 2 begint (als je niet wist welke kwam :D )

caliban
1 september 2008, 01:12
+1
en ook al vind ik 2 ook een goed nr; ik vind het altijd jammer als na die horn 2 begint (als je niet wist welke kwam :D )
Ik vind 2 eigenlijk even goed als 1, alleen schrik ik nogal bij 2 (zeker als je geen overdrive verwacht).

Ganjaman
1 september 2008, 11:39
Ik vind 2 eigenlijk even goed als 1, alleen schrik ik nogal bij 2 (zeker als je geen overdrive verwacht).
ik vind 2 ook zeker een goed nr, maar als je dat epische van 1 verwacht en 2 begint ineens vind ik het altijd een domper (wil nog niet zeggen dat ik 'm afzet hoor ;))

caliban
1 september 2008, 12:03
ik vind 2 ook zeker een goed nr, maar als je dat epische van 1 verwacht en 2 begint ineens vind ik het altijd een domper (wil nog niet zeggen dat ik 'm afzet hoor ;))
Inderdaad 1 is episch, 2 is vette rock.

Reel Big Fish
1 september 2008, 12:10
Ik volg het helemaal niet meer... ik weet dat er op The Black Album een nummer 'The Unforgiven' staat, maar verder kom ik eerlijk gezegd niet... staat er een The Unforgiven II op St. Anger o.i.d? :|

caliban
1 september 2008, 12:16
Ik volg het helemaal niet meer... ik weet dat er op The Black Album een nummer 'The Unforgiven' staat, maar verder kom ik eerlijk gezegd niet... staat er een The Unforgiven II op St. Anger o.i.d? :|
Op re-load

Philippe
1 september 2008, 20:20
Ik vind dat het opeens opvallend stil is rond dat youtube fragmentje van alle liedjes.

Zijn alle "haters" toch een beetje geschrokken van de snoeiharde riffs? ;) :hippie:

"hoe lok ik een discussie uit"

Wat is dat sampletje van Broken Beat & Scarred trouwens SUPERvet!

Mithrandir
1 september 2008, 20:32
Zit dat "samples" filmpje even te luisteren en dat klinkt wel aangenaam eigenlijk. Ik vind de gitaren lekker klinken, een eerlijke sound zoals iemand al zei. De drums zijn echter niet mijn smaak, die klinken wel erg droog en hard.

Geen album dat meteen ik zou kopen, er is beters te vinden in metal land naar mijn smaak, maar het klinkt toch zeker niet verkeerd.

Luke-wannabe
1 september 2008, 20:39
Eigenlijk doet mij alles vrij pretentieus aan. Ik heb nou niet echt het gevoel dat ik naar een 'oprecht' album zit te luisteren. Het klinkt bijna geforceerd. Vinden jullie (de fans hier) het allemaal écht goed klinken?

caliban
1 september 2008, 20:55
Er zitten voor zover we in dat filmpje kunnen horen, heel goede dingen bij, maar ook een aantal mindere tot slechte zaken. Tot nu toe vind ik My Apocalypse het slechtste nummer, irritant zelfs. Ik vind het alleszins al een hoop eerlijker klinken dan Saint Flanger.

pueblo
1 september 2008, 21:20
"hoe lok ik een discussie uit"

mooi weggemoffeld, maar toch gezien (selecteer het gedeelte van Philippe)

hendrix2
1 september 2008, 21:23
Geen album dat meteen ik zou kopen, er is beters te vinden in metal land naar mijn smaak, maar het klinkt toch zeker niet verkeerd.
Er is momenteel zeker wel wat beters te vinden in metal-land, maar als fan is het toch uitkijken naar de nieuwe Metallica. Het is ook de enige metal die ik nog regelmatig eens luister.


Eigenlijk doet mij alles vrij pretentieus aan. Ik heb nou niet echt het gevoel dat ik naar een 'oprecht' album zit te luisteren. Het klinkt bijna geforceerd. Vinden jullie (de fans hier) het allemaal écht goed klinken?
Het doet inderdaad wat pretentieus aan. Ze weten dat veel fans ernaar uitkijken en dat buiten ze wat uit. Met al hun korte samples enzo merk je ook wel dat ze zichzelf wel tot de 'goden' rekenen.

Metallica is echter altijd al wat show en attitude geweest. Hetfield heeft altijd wel zo'n air gehad, op de borst slaan: we're fucking Metallica! Het hoort wat bij de band vind ik persoonlijk. Toch blijf ik het (afgaande op youtube filmpjes enzo) best wel sympathieke gozers vinden. Maar goed, ik ben een fan-boy hé.

Wat ik opmaak uit de samples is dat het voor mij persoonlijk niet hun allerbeste plaat zal worden. Maar dat verwachtte ik ook niet. Ik verwacht een goed album met wss een 2-3 tal nummers waar ik niet compleet weg van zal zijn. Wat ik wel hoor is dat ze gewoon zichzelf blijven en doen waar ze zin in hebben. Ze noemen het zelf 'terug naar de oude sound' en ik weet niet hoe ik het zou omschrijven, maar het is mooi dat een groep die zoveel ellende heeft meegemaakt en die enkele jaren terug eigenlijk 'niet meer bestond' (nooit uit elkaar geweest, maar het scheelde niet veel) toch weer plezier vindt in het maken van hun muziek. ... and nothing els matters.

Ik ben eens benieuwd hoeveel groepjes van vandaag er binnen 25 jaar nog zullen staan met hetzelfde succes. Metallica heeft (voor mij) een stukje geschiedenis geschreven en het niveau van Master of Puppets zullen ze wss nooit meer halen, maar dat hoeft van mij ook niet.

Wat ik me trouwens onlangs bedacht: Hoe ongelooflijk vet moet het zijn om de schrijver van de riff van Master of Puppets of Seek and Destroy ofzo te zijn. Overal ter wereld hoor je mensen je riffjes naspelen... Wij kunnen er slechts van dromen.

Mijn conclusie: ik kijk ongelooflijk uit naar de cd, nog nooit zo naar een cd uitgekeken. Het zal me dan ook sowieso niet tegenvallen. Of hij in mijn rijtje van favorieten komt, valt nog even af te wachten. Op die 30 seconden sampeltjes ga ik liever niet af.

caliban
1 september 2008, 22:05
Het doet inderdaad wat pretentieus aan. Ze weten dat veel fans ernaar uitkijken en dat buiten ze wat uit. Met al hun korte samples enzo merk je ook wel dat ze zichzelf wel tot de 'goden' rekenen.

Ik denk dat de platenmaatschappij ook wel voor een deel achter die dingen zit, en zeker het mission metallica ding.

Danieldg
1 september 2008, 22:07
Er is momenteel zeker wel wat beters te vinden in metal-land, maar als fan is het toch uitkijken naar de nieuwe Metallica. Het is ook de enige metal die ik nog regelmatig eens luister.


Het doet inderdaad wat pretentieus aan. Ze weten dat veel fans ernaar uitkijken en dat buiten ze wat uit. Met al hun korte samples enzo merk je ook wel dat ze zichzelf wel tot de 'goden' rekenen.

Metallica is echter altijd al wat show en attitude geweest. Hetfield heeft altijd wel zo'n air gehad, op de borst slaan: we're fucking Metallica! Het hoort wat bij de band vind ik persoonlijk. Toch blijf ik het (afgaande op youtube filmpjes enzo) best wel sympathieke gozers vinden. Maar goed, ik ben een fan-boy hé.

Wat ik opmaak uit de samples is dat het voor mij persoonlijk niet hun allerbeste plaat zal worden. Maar dat verwachtte ik ook niet. Ik verwacht een goed album met wss een 2-3 tal nummers waar ik niet compleet weg van zal zijn. Wat ik wel hoor is dat ze gewoon zichzelf blijven en doen waar ze zin in hebben. Ze noemen het zelf 'terug naar de oude sound' en ik weet niet hoe ik het zou omschrijven, maar het is mooi dat een groep die zoveel ellende heeft meegemaakt en die enkele jaren terug eigenlijk 'niet meer bestond' (nooit uit elkaar geweest, maar het scheelde niet veel) toch weer plezier vindt in het maken van hun muziek. ... and nothing els matters.

Ik ben eens benieuwd hoeveel groepjes van vandaag er binnen 25 jaar nog zullen staan met hetzelfde succes. Metallica heeft (voor mij) een stukje geschiedenis geschreven en het niveau van Master of Puppets zullen ze wss nooit meer halen, maar dat hoeft van mij ook niet.

Wat ik me trouwens onlangs bedacht: Hoe ongelooflijk vet moet het zijn om de schrijver van de riff van Master of Puppets of Seek and Destroy ofzo te zijn. Overal ter wereld hoor je mensen je riffjes naspelen... Wij kunnen er slechts van dromen.

Mijn conclusie: ik kijk ongelooflijk uit naar de cd, nog nooit zo naar een cd uitgekeken. Het zal me dan ook sowieso niet tegenvallen. Of hij in mijn rijtje van favorieten komt, valt nog even af te wachten. Op die 30 seconden sampeltjes ga ik liever niet af.

Hier sluit ik me volledig bij aan.

Luke-wannabe
1 september 2008, 22:56
Het doet inderdaad wat pretentieus aan. Ze weten dat veel fans ernaar uitkijken en dat buiten ze wat uit. Met al hun korte samples enzo merk je ook wel dat ze zichzelf wel tot de 'goden' rekenen.

Metallica is echter altijd al wat show en attitude geweest. Hetfield heeft altijd wel zo'n air gehad, op de borst slaan: we're fucking Metallica! Het hoort wat bij de band vind ik persoonlijk. Toch blijf ik het (afgaande op youtube filmpjes enzo) best wel sympathieke gozers vinden. Maar goed, ik ben een fan-boy hé.
Ik weet wel dat Metallica altijd al wat 'stoer' is geweest, maar al hun vorige werk (tot en met St. Anger aan toe) is wel oprecht en eerlijk. Bij die platen heb je (ik in ieder geval) het idee dat het echt is en echt hun ding is. Wat ik nu heb geloof ik niet echt meer.

M.COM
2 september 2008, 02:55
Ik weet wel dat Metallica altijd al wat 'stoer' is geweest, maar al hun vorige werk (tot en met St. Anger aan toe) is wel oprecht en eerlijk. Bij die platen heb je (ik in ieder geval) het idee dat het echt is en echt hun ding is. Wat ik nu heb geloof ik niet echt meer.

Om nog even terug te komen op die 'air' van Hetfield. It's all part of the stage presence, baby! Wat me zo aantrekt in pakweg RATM is niet alleen hun beestige songs maar ook hoe ze bewegen op het podium en hoe Zach de massa opzweept met z'n presence. Het geeft gewoon iets extra. Kijk maar naar Pelle van The Hives. Doet zogezegd irritant arrogant, maar het is gewoon een leuk element van de show. Het is bijna een item op zichzelf: The Hives en Pelle's bindteksten. I love it in ieder geval en bij Metallica ook. "Ow yeah?" "Yeah!, "OW YEAH?!" "YEAH!!". Heerlijk toch? :)

@ Luke-wannabe: wat verwacht je dan eigenlijk? Ze hebben zich dit keer niks aangetrokken van de fans -zoals in vele youtube-interviews te zien valt- en gewoon hun eigen ding gedaan. Hoe 'echter' wil je het dan?

Ivm de marketing en de 'teasing'. Als je op een punt als dat van Metallica zit, ben je gewoon een bedrijf. Als Metallica er mee stopt, zitten een hoop mensen zonder werk. De merchandising en marketing is gewoon broodnodig. En kom zeg, zou jij er niet alles aan doen om je band aan de man te brengen op welke manier dan ook? En er bovendien nog flink aan te verdienen?

jw009
2 september 2008, 09:45
http://www.metallica.com/index.asp?item=601171

De eerste video is officieel gepresenteerd.

Vind hem niet heel erg bijzonder, maar die shots met tegenlicht zijn wel vet gedaan. Vooral als het wat harder wordt en Roberto doet zijn horizontale headbang moves.

Luke-wannabe
2 september 2008, 10:18
Om nog even terug te komen op die 'air' van Hetfield. It's all part of the stage presence, baby! Wat me zo aantrekt in pakweg RATM is niet alleen hun beestige songs maar ook hoe ze bewegen op het podium en hoe Zach de massa opzweept met z'n presence. Het geeft gewoon iets extra. Kijk maar naar Pelle van The Hives. Doet zogezegd irritant arrogant, maar het is gewoon een leuk element van de show. Het is bijna een item op zichzelf: The Hives en Pelle's bindteksten. I love it in ieder geval en bij Metallica ook. "Ow yeah?" "Yeah!, "OW YEAH?!" "YEAH!!". Heerlijk toch? :)

@ Luke-wannabe: wat verwacht je dan eigenlijk? Ze hebben zich dit keer niks aangetrokken van de fans -zoals in vele youtube-interviews te zien valt- en gewoon hun eigen ding gedaan. Hoe 'echter' wil je het dan?
Ik weet echt wel wat stage presentatie is. Ik heb het ook niet over hoe Metallica zich op het podium gedraagt, maar ik plaatste de post naar aanleiding van de 30 sec. soundsamples van het nieuwe album. No matter hoe true ze aan zichzelf zijn gebleven, ik geloof het gewoon niet. Als ik dit hoor mist er gewoon een bepaalde mate van overtuiging op de één of andere manier. De riffs en nummers klinken niet natuurlijk. Alsof ze volgens een bepaald stramien die plaat geschreven hebben. Niet meer hun eigen fantasie en muzikale inzicht erin stoppend.

Ook je verhaal over marketing gaat niet op, want hier heb ik het helemaal niet over. Ik vind (nogmaals) alles vrij pretentieus over komen. Kerels van 40? 50? die zich gedragen alsof ze 25 zijn. De math klopt gewoon niet als je het mij vraagt.
Maar nogmaals: Dit is mijn mening. Ik kom hier niet om Metallica te bashen, dat heb ik al genoeg gedaan. Ik kom alleen om mijn mening te vertellen en een paar vragen te stellen.

hendrix2
2 september 2008, 10:35
Ik weet wel dat Metallica altijd al wat 'stoer' is geweest, maar al hun vorige werk (tot en met St. Anger aan toe) is wel oprecht en eerlijk. Bij die platen heb je (ik in ieder geval) het idee dat het echt is en echt hun ding is. Wat ik nu heb geloof ik niet echt meer.
Ik wacht voor die conclusie liever de hele schijf af en baseer me liever niet op 30sec clipjes :hippie:

hendrix2
2 september 2008, 11:05
Cyanide nu ook volledig (niet de live versie) te beluisteren op de website.

happynjitram
2 september 2008, 13:27
Cyanide is wel oke, alleen die overgangen zijn gewoon zo slecht. Vind opzich het rustige stuk dat naar de solo toe werkt wel erg goed.

De clip van the day that never comes (http://www.metallica.com/index.asp?item=601171)

Cool!

Reel Big Fish
2 september 2008, 14:14
Ik vind die slow-motion maar vet irritant bij dat snelle stuk...

caliban
2 september 2008, 15:16
Ik vind de clip best wel iets hebben.

davidof
2 september 2008, 17:54
Alles wat ik tot nu toe al gehoord heb van Death Magnetic vind ik geweldig :) alleen die snare .. :/ ook bij cyanide, hij klinkt echt raar. Maar voor de rest zijn ze goed bezig imo

caliban
2 september 2008, 18:10
alleen die snare
Als het maar niet is zoals bij st anger is het hoorbaar.

Ganjaman
2 september 2008, 19:38
hij is geleaked!


nu maar wachten op een t*rrent!

Danieldg
2 september 2008, 19:42
Nu kunnen alle debielen die gierig zijn beginnen te downloaden.

davidof
2 september 2008, 21:22
Nu kunnen alle debielen die gierig zijn beginnen te downloaden.
Heb jij dan nog nooit muziek gedownload ?

Achja, ik heb hem vorige maand al besteld dus tegen 13september krijg ik hem in de bus B)

sjakie1945
3 september 2008, 07:19
Kan iemand mij vertellen wat de clip nu eigenlijk met het liedje te maken heeft?

Ik zie gewoon geen verband met de tekst etc:S zal wel aan mij liggen:P

Mitch
3 september 2008, 11:38
De regels zijn erg duidelijk: geen tips of links naar illegale downloads. De eeuwige dooddoener "ja maar ik koop 'm daarna gewoon" gaat niet op. Illegaal=illegaal en de regels zijn daar erg simpel in en daar is ook verder geen discussie over mogelijk. Als je per se iets moet delen met anderen dan doe je dat maar via MSN, niet hier op het forum.
Topic is opgeschoond.

Sami
3 september 2008, 12:32
OK dan doen we het opnieuw.

Vette plaat!!! toffe riffs!!!! Lars drumt in sommige nummers een beetje irritant (alleen de fills op de snare dan). Hij doet dan niks leuks, maar alleen een roffel op de snare en dat vind ik een beetje goedkoop. Voor de rest drumt hij weer retestrak.

Weer veel solo's dus voor de gitaristen weer een genot om te luisteren. Ik ben weer trots op onze old school trashers en dat na een jaar of 15.

Danieldg
3 september 2008, 13:31
Nog wat foto's:

http://www.missionmetallica.com/sites/metallica/files/imagecache/photo/sites/metallica/files/Yeager_6474.jpg
Kirk met een nieuwe gitaar?


http://www.missionmetallica.com/sites/metallica/files/imagecache/photo/sites/metallica/files/Yeager_6651.jpg

kirk19
3 september 2008, 14:34
old news, dat is zijn dracula gitaar. Kirk heeft de rechten op verschillende old school posters van films gekocht ( zie ook mummy gitaar )

Reel Big Fish
3 september 2008, 14:42
Wel leuk dat hij Lars ook gitaar leert spelen, geinige foto's! :p