PDA

View Full Version : Nieuwe metallica plaat opnames



Pagina's : 1 2 [3] 4 5

jw009
13 mei 2008, 09:38
Hehe eindelijk doet www.missionmetallica.com het, staat een ander filmpje op dan die al bekend waren. Super kick om te zien! Vooral die Robert met zijn clicktrack rap hahahaha

Leert Rick Rubin ze nou met click spelen?

Philippe
14 mei 2008, 11:30
Juist niet! :)

Lars zegt dat ie sinds Kill 'em All nooit meer zonder click heeft gespeeld, en nou moest ie het weer doen van Rubin..

Luke-wannabe
14 mei 2008, 13:07
Hehe eindelijk doet www.missionmetallica.com het, staat een ander filmpje op dan die al bekend waren. Super kick om te zien! Vooral die Robert met zijn clicktrack rap hahahaha

Leert Rick Rubin ze nou met click spelen?
Zou eens tijd worden voor Lars!!

B_2_the_a
14 mei 2008, 13:11
ze hebben een discussie over wel/niet clicktrack gebruiken bij dat nummer..

na kill 'em all hebben ze altijd met click gespeeld in de studio... (ja zelfs st. anger)

het gaat hier over de feel van het niet gebruiken vna een click..

Ik begrijp lars z'n punt, wel gers!



daarnaast:
- de rap: geniaal
- lars die zeikt over een clicktrack die het niet doet: zijn opmerking geniaal

pinchaholic
16 mei 2008, 10:10
De mannen hebben afgelopen woensdag een kleine show gespeeld in LA.
Geen nieuwe songs, wel kwam Flea meejammen op Fight Fire With Fire.

p.s. check die randalls achter Hetfield.. hij ook?

http://i.realone.com/assets/rn/img/6/1/6/9/20829616-20829618-large.jpg


http://blogs.laweekly.com/play/metallicaflea.jpg

update: videos van dit concert: http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=97124

B_2_the_a
16 mei 2008, 11:14
lijkt me wel een kicke versie, met flea erbij..

dat is niet jaymz z'n stack hoor :P maar van kirk..
setup van jaymz:
- roland jazz chorus + 4x12
- mesa boogie dual recitifer + 2x 4x12
- diezel vh4 (volgens mij) + 2x 4x12

B_2_the_a
16 mei 2008, 11:50
http://youtube.com/watch?v=PoA9ErvqNV8

voor de geintresseerde

Danieldg
16 mei 2008, 20:06
Heeft James zijn baard geverfd? :P

Die preview klinkt VET. Vooral dat laatste stukje waar je James hoort zeggen: 'The guitar sound has got some chunk' -> Ongelofelijk strak geluid.

B_2_the_a
17 mei 2008, 12:44
Heeft James zijn baard geverfd? :P

so fucking what :)
kirk heeft al implants sinds begin jaren 90


setlist van afgelopen nacht
Creeping Death
Fuel
For Whom The Bell Tolls
The Unforgiven
...And Justice For All
Sad But True
The Memory Remians
Fade To Black
Master Of Puppets
Battery
- - - - -
Wherever I May Roam
One
Enter Sandman
- - - - -
The Four Horsemen
Seek and Destroy


ziet er goed uiitttt

B_2_the_a
17 mei 2008, 12:58
ik heb nog es naar no remorse zitten luisteren, via blabbermouth site

ik hoor bijna geen verschil met een versie van fillmore uit 2003

GibsUn
17 mei 2008, 16:01
Btw,, heeft hij daar nu geen zwarte truckster vast? Ik d8 deze gitaar op de metallica site ookal te zijn tegen gekomen!

May 16, 2008
Setlist:
Creeping Death
Fuel
For Whom The Bell Tolls
The Unforgiven
...And Justice For All
Sad But True
The Memory Remians
Fade To Black
Master Of Puppets
Battery
- - - - -
Wherever I May Roam
One
Enter Sandman
- - - - -
The Four Horsemen
Seek and Destroy

Geen nieuwe tracks.. komt wel!

B_2_the_a
17 mei 2008, 16:12
dat truckster verhaal vind ik sowiezo wazig, de originele truckster is een oude eclipse (Gebruikt tijdens S&M enzo) maar dan grijsgespoten.. dat kan nog, maar dit?

enige les paul hij gebruikt die ECHT relic is (geen artifical shit) is de gibson met dat kruis

B_2_the_a
19 mei 2008, 10:17
http://www.encycmet.com/news/metallica-billabong.jpg

weer een bevestiging voor september (Alsof we nog twijfelde)

almarvk
19 mei 2008, 13:24
De mp3's van de show in LA heb ik iig al binnen :)

B_2_the_a
19 mei 2008, 14:16
De mp3's van de show in LA heb ik iig al binnen :)
mjah ik ook

no remorse deed me denken aan een van de fillmore shows! maar net iets overtuigender...

fight fire with flea wil ik nog wel horen ;)

happynjitram
19 mei 2008, 16:52
Heb het filmpje ookal in het Kirk topic gepost. Maar zet hem hier ook maar even neer. Metallica is back?

klik (http://nl.youtube.com/watch?v=CfqA3H23JSQ)

Voor zo'n optreden op pinkpop teken in in ieder geval!

jw009
19 mei 2008, 17:23
Ik heb de flac's geluisterd van de LA show (14 mei), vooral bij One kon je horen dat het ronduit triest was wat Lars liet horen. Kirk zat er trouwens ook een aantal keer goed naast.

En toch blijf ik van ze houden....

happynjitram
19 mei 2008, 17:34
Heb je die filmpjes van de laatste shows allemaal gezien? Ze waren echt in vorm! Ook Lars.

jw009
19 mei 2008, 17:36
http://nl.youtube.com/watch?v=3MVy7YR7_sk


4:58 - 5:02

Spreekt voor zich....


1:06

AUWWW........!!!!

Ik denk dat ze hem gewoon nog ff een keer moeten doornemen met het album ernaast. Met het 20st anniversary van MOP hoorde je ook dat ze alle nummers nog eens goed doorgenomen hadden, klonk een stuk strakker.

Dat filmpje van het nummer MoP paar posts hierboven vind ik ze wel weer lekker klinken, daar speelt kirk de solo ook weer heerlijk.

Kris Haex
19 mei 2008, 17:52
Ze zijn inderdaad echt wel gebeterd, ze hebben er echt aan gewerkt. Alleen Lars moet dat dubbel bas stukje bij One toch nog eens goed bijschaven.

Wiellem
19 mei 2008, 17:53
Meteen een heel filmpje posten omdat ze 1 keer een fout maken vind ik ook nergens op slaan iedereen maakt fouten

Luke-wannabe
19 mei 2008, 18:01
http://nl.youtube.com/watch?v=3MVy7YR7_sk


4:58 - 5:02

Spreekt voor zich....


1:06

AUWWW........!!!!

Ik denk dat ze hem gewoon nog ff een keer moeten doornemen met het album ernaast. Met het 20st anniversary van MOP hoorde je ook dat ze alle nummers nog eens goed doorgenomen hadden, klonk een stuk strakker.

Dat filmpje van het nummer MoP paar posts hierboven vind ik ze wel weer lekker klinken, daar speelt kirk de solo ook weer heerlijk.
Die dubbel basses van Lars zijn echt dramatisch!

jw009
19 mei 2008, 19:39
Meteen een heel filmpje posten omdat ze 1 keer een fout maken vind ik ook nergens op slaan iedereen maakt fouten

Sinds S&M kan Lars One niet meer normaal spelen, kan je zo nog 600 filmpjes laten zien maar daar heeft niemand wat aan.

Een foutje, zoals die van Kirk, kan inderdaad wel eens gebeuren maar hoe vaak hebben ze dat nummer wel niet gespeeld, en het is nou niet echt het meest moeilijke stukje. Maar goed niemand is foutloos.

B_2_the_a
19 mei 2008, 20:21
Sinds S&M kan Lars One niet meer normaal spelen, kan je zo nog 600 laten zien maar daar heeft niemand wat aan.

Een foutje, zoals die van Kirk, kan inderdaad wel eens gebeuren maar hoe vaak hebben ze dat nummer wel niet gespeeld, en het is nou niet echt het meest moeilijke stukje. Maar goed niemand is foutloos.

je vergeet een aantal factoren:
- voor het eerst in tijden weer shows (van 2,5 uur, alhoewel dat kroq ding maar 90 minuten was)
- leeftijd (hoeveel hebben die gasten niet gespeeld, hoeveel drugs hebben ze wel niet gebruikt, speelt allemaal mee)
- etc..

Kris Haex
20 mei 2008, 15:21
Idd, maar die van Maiden zijn misschien nog een heel klein beetje ouder, en strakker. Maarre, Metallica speelt live niet slecht, ze spelen toch wel strak, en fouten maakt inderdaad iedereen.

B_2_the_a
20 mei 2008, 16:10
Idd, maar die van Maiden zijn misschien nog een heel klein beetje ouder, en strakker. Maarre, Metallica speelt live niet slecht, ze spelen toch wel strak, en fouten maakt inderdaad iedereen.

lars heeft toch wel mayor fuck ups gemaakt hoor

Kris Haex
20 mei 2008, 16:11
Ja Lars moet toch wel eens wat oefenen, heeft die niet tijd genoeg om te oefenen, die kan toch de hele dag drummen?

pinchaholic
22 mei 2008, 10:39
Een kleine update: New Studio Footage ...


http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=97437

F*R*E*A*K
22 mei 2008, 19:36
Klinkt echt strak kwa sound en riff.

B_2_the_a
23 mei 2008, 12:55
nummertje lijkt veel op the new song (of was het nou the other new song)!!!

eindelijk waar voor je metclub geld:
Metclub lid betekend platinum lid bij mission metallica, alleen in tegenstelling tot de "echte" platinum leden krijg je het album niet op je deurmat de dag dat het uitkwam (platenmaatschapij vondt dat te kostbaar ofzo, gezeik)

maar dus jullie weten het, ik probeer zoveel mogelijk leuke dingen hier te plakken!

jw009
23 mei 2008, 16:17
nummertje lijkt veel op the new song (of was het nou the other new song)!!!

eindelijk waar voor je metclub geld:
Metclub lid betekend platinum lid bij mission metallica, alleen in tegenstelling tot de "echte" platinum leden krijg je het album niet op je deurmat de dag dat het uitkwam (platenmaatschapij vondt dat te kostbaar ofzo, gezeik)

maar dus jullie weten het, ik probeer zoveel mogelijk leuke dingen hier te plakken!


Helemaal top !!!

GibsUn
26 mei 2008, 19:18
...rijmt op..


waar wacht je verdomme op?

B_2_the_a
26 mei 2008, 20:38
...rijmt op..


waar wacht je verdomme op?
tjah
der is nog niets gepost eh maat!

Megadeth_
26 mei 2008, 21:00
Een kleine update: New Studio Footage ...


http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=97437

Dat klinkt KUT. Ik vrees echt voor die plaat, dat bovenstemmetje van Hammett lijkt echt nergens op. En ligt dit niet meer in de lijn van Saint Anger, dan de missing link tussen And justice en the Black Album?

B_2_the_a
26 mei 2008, 22:08
Dat klinkt KUT. Ik vrees echt voor die plaat, dat bovenstemmetje van Hammett lijkt echt nergens op. En ligt dit niet meer in de lijn van Saint Anger, dan de missing link tussen And justice en the Black Album?

zeik niet zo en wacht gewoon de cd af!

Philippe
27 mei 2008, 09:44
zeik niet zo en wacht gewoon de cd af!

Chill, heb je zijn naam niet gezien? Waarschijnlijk praten ze zo allemaal op het Megadeth MB.


:hippie: ;)

B_2_the_a
27 mei 2008, 10:49
Chill, heb je zijn naam niet gezien? Waarschijnlijk praten ze zo allemaal op het Megadeth MB.


:hippie: ;)

daarom ook niet chill ;) Ik vind megadeth een van de zieligste bandjes, tuurlijk hebben ze ook kicke riffjes enzo maar het hele idee erachter

Megadeth_
27 mei 2008, 11:45
Dude, denk je dat door m'n nick ik alleen de band Megadeth ken? Ik lach met mensen die als het over metalhistorie gaat, enkel Metallica kennen en nog steeds zitten te hopen dat die ene 'gouden plaat' er nog eens komt. Ik heb er geen idee van hoe het bij jou zit maar ik hoop dat je visie verder reikt dan Metallica. Bands als Kreator Slayer Exodus en Testament leveren nog altijd degelijke platen, en daar hoef je serieus geen 5 jaar op te hopen.

B_2_the_a
27 mei 2008, 11:48
Dude, denk je dat door m'n nick ik alleen de band Megadeth ken? Ik lach met mensen die als het over metalhistorie gaat, enkel Metallica kennen en nog steeds zitten te hopen dat die ene 'gouden plaat' er nog eens komt. Ik heb er geen idee van hoe het bij jou zit maar ik hoop dat je visie verder reikt dan Metallica. Bands als Kreator Slayer Exodus en Testament leveren nog altijd degelijke platen, en daar hoef je serieus geen 5 jaar op te hopen.

hmm
lekker lang lontje

om eerlijk te zijn luister ik zelden metal laatste tijd, alleen metallica heeft iets wat andere metal bands voor mij niet hebben: gevoel...

jw009
27 mei 2008, 11:48
Dude, denk je dat door m'n nick ik alleen de band Megadeth ken? Ik lach met mensen die als het over metalhistorie gaat, enkel Metallica kennen en nog steeds zitten te hopen dat die ene 'gouden plaat' er nog eens komt. Ik heb er geen idee van hoe het bij jou zit maar ik hoop dat je visie verder reikt dan Metallica. Bands als Kreator Slayer Exodus en Testament leveren nog altijd degelijke platen, en daar hoef je serieus geen 5 jaar op te hopen.

Deze discussie is nou al ZO vaak voorbij gekomen... Laten we het gewoon ff lekker ontopic houden.

B_2_the_a
27 mei 2008, 11:49
Deze discussie is nou al ZO vaak voorbij gekomen... Laten we het gewoon ff lekker ontopic houden.

juistem
metallica bashen enzo doe j maar lekker op je megadeth forum en blabbermouth

almarvk
27 mei 2008, 12:16
Inderdaad. Graag weer ontopic

Btw; vergelijking met Testament is een beetje fout gekozen....

Megadeth_
27 mei 2008, 12:26
Inderdaad. Graag weer ontopic

Btw; vergelijking met Testament is een beetje fout gekozen....

Ja ik weet het, het is 7 jaar geleden maar wel een uitstekende comeback. Eigenlijk wou ik meer aangeven, dat er bijna ieder jaar nog een goeie plaat uitkomt en dat je heus niet op die ene van metallica hoeft te wachten. Nu het is het laatste wat ik erover zeg :sssh: .

Reel Big Fish
27 mei 2008, 12:32
metallica heeft iets wat andere metal bands voor mij niet hebben: gevoel...
Ik hoop dat je het over gevoel voor humor hebt... :hippie:

Anyway, ik ga geen uitspraak doen over een album dat er nog helemaal niet is, dat is gewoon lomp.

gerrekat
27 mei 2008, 12:34
hmm
lekker lang lontje

om eerlijk te zijn luister ik zelden metal laatste tijd, alleen metallica heeft iets wat andere metal bands voor mij niet hebben: gevoel...

Apart, ik vind Metallica juist een van de meest uitgekauwde bands in het hele genre. ze hebben ooit 3 "genreklassiekers" geschreven, die ik nog niet eens zo hoog rate als sommige andere "genreklassiekers".

Ik kan me af en toe ook mateloos storen aan het giga fanboy gedrag dat met name Metallica fans tentoonspreiden. Ik beschuldig jou daar overigens niet van, maar dat was meer een algemene opmerking. Ik ken en meid die een Motorhead CD ging kopen omdat ze een foto van James had gezien waarop ie een Motorhead shirt droeg. ze vond alleen de eerste Flotsam & Jetsam CD goed omdat Jason Newsted daarop meespeelde, mijn god, dat soort zielige acties.

De ongelofelijk spanning die altijd opgebowud wordt rondom een nieuw album van metallica vind ik ook altijd pure marketing. Als je eerlijk bent hebben ze al 20 jaar niets relevants meer uitgebracht, hooguit voer voor de fans.

B_2_the_a
27 mei 2008, 12:43
mijn favoriete metallica nummers zijn toch uit de jaren 90, outlaw torn en bleeding me..
Ik vind het begin werk van metallica ook goed hoor en zelfs st. anger heeft z'n dingen.

Waar het mij omgaat, wat ik mis met andere bands zoals slayer enzo, de bereikbaarheid.


Ik moet toegeven dat ik vroeger ook wel redelijk een fanboy was, heb in een goed aangeschoten bui een megadeth fan k.o. geslagen omdat hij vond dat metallica maar de poep onder zijn schoen was

Philippe
29 mei 2008, 09:25
Waar het mij omgaat, wat ik mis met andere bands zoals slayer enzo, de bereikbaarheid.



Dat is 100% waar.

Zo heb ik nog een chef gehad die Load en Reload geweldig vond, maar geen minuut naar Master of Puppets kon luisteren :satisfie:
Ik verklaarde hem destijds voor gek, maar nu begrijp ik het op zich wel.

Danieldg
5 juni 2008, 18:00
UK's Rock Sound and Metal Hammer magazines have posted separate reports on the listening session for the new Metallica album, which took place earlier yesterday (Wednesday, June 4) in London.

Rock Sound writes: "On first impressions and just one listen, Rock Sound can confirm that the songs we've heard sound very much like classic Metallica in vibe, harking back to the days of 'Master Of Puppets', '…And Justice For All' (but with bass) and the [self-titled 'black'] album — without sounding dated or tired.

"Of the six tracks Rock Sound heard this afternoon, only one had a working title — 'Flamingo'. With a slow intro, the song was reminiscent of 'Battery' in vibe, with two guitar solos and an undercurrent of melody and groove.

"The first single is an epic power rocker in the vein of 'The Unforgiven', 'Nothing Else Matters' and 'Sanitarium', with a mid-tempo, head-banging section and some THIN LIZZY-esque twin guitar riffage.

"Another song features the lyrics, 'Into abyss, you don't exist, you can't resist the Judas kiss'; another features an almost Rage Against The Machine-esque drum 'n' bass undercurrent and lyrics about 'suicide' and 'cyanide'; while the final song we heard, dubbed 'The Song', clocks in at under five minutes and is a galloping thrash attack with quirks, and a sniff of Testament about it!

"We suspect other song titles could include 'Die Hard', 'Show Your Scars', and 'My Apocalypse' — but we cannot be held responsible if none of these titles or lyrics are accurate!

"Thankfully — there are plenty of Kirk Hammett traditional guitar solos and a decent drum sound. Hetfield's voice sounds in fine form too. All of the songs have many different parts to them, giving the impression that the quartet is revisiting the epic vibe of the band's 'classic' period."

Metal Hammer reports: "What do the songs sound like? Track one, which is only known by the cryptic working title 'Flamingo', opens up on thunderous rolling drums as lead guitar meets them head on, a flaring up in stop-start motion before it pulls itself together in rushes forward in classic thrash style, all crunching 'Fight Fire With Fire' riffs and drilling beats. It takes at least two minutes for James Hetfield's vocals to come in, and while they sound furious, this isn't the grittiest he's ever sounded, more open in tone, but while there's still a memorable vocal line for the 'chorus,' and there is so much going on in the song, and so many ideas thrown in and discarded for the next one that it's hard on first listen to pick out one riff that you're going to remember it by. But with galloping riffs and the return of guitar breaks rising up from out of the grooves you can hear the true METALLICA spirit, even though its as if reflected in mirrored mosaic.

"Track two is at heart an anthemic ballad that recalls 'Fight Fire With Fire' and 'Nothing Else Matters', with a chiming guitar intro, airy vocals and some slightly convoluted, progressive-style bridges that mutate into urgent riffing, more galloping riffs and guitar solos. Again, the song has a number of different sections, but it still sounds massive.

"Track three kicks off on a stop-start riff flecked with Eastern touches, as other bustling guitar lines play off each other and Hetfield's vocals retain the power of old, like some monolithic prophet overlooking events as mid-paced, chugging riffs come in, sounding like an army on the march, methodically shooting anyone in their path.

"Track four is reminiscent of 'Master Of Puppets' with more than a touch of heads-down SLAYER pacing thrown in. After an artillery-lobbing drum-led intro, it quickly sets off on marching, thrash mode, Hetfield's spat vocals taking melodic digressions, as he roars 'Bow down, surrender unto me.' The song's groove carries you along as it opens up into guitar atomospherics that bring Led Zep to mind. It isn't quite the kind of irresistible monster they've created before, but Metallica still prove they can still sound lean and epic at the same time, and when the track drops out into the grove mid-way though, you can imagine the chants coming from the crowds live.

"Track five has another strong opening, with an uncharacteristic bouncing groove not a million miles away from Rage Against The Machine making appearances throughout setting off sharp riffs that come up against an irregular barrage of percussion that sets it off briefly on a more melodic path and builds up once again into a thrilling riff-fest mayhem.

"Track six is the 'song', considerably shorter than the others, but full of clinically sharp riffing, more Slayer-esque parts and galloping grooves, all hustle and bustle with a tinge of Eastern melody thrown in once more.

"Initial impressions is that this is an album that's going to get our blood chugging, but whether it's all we hoped for is going to take more plays to answer. Ultimately we're hugely relieved and pretty damn thrilled, and we can't fucking wait to hear the rest."

Thanks for the report to Blabbermouth.net.

Bron: http://www.ultimate-guitar.com/news/upcoming_releases/metallica_preview_new_album.html

Een positieve review, en de release datum komt steeds dichter bij ...

B_2_the_a
5 juni 2008, 18:08
sounds good!!!!
ik weet niet hoe ik mission metallica spull hier kan posten, tis allemaal flash :'(

Reel Big Fish
5 juni 2008, 18:15
En nu is het wachten tot wanneer het album 'leaked'. :p

Danieldg
5 juni 2008, 18:17
Nog wat foto's:

http://www.missionmetallica.com/sites/metallica/files/imagecache/photo/sites/metallica/files/Yeager_6804.jpg

http://www.missionmetallica.com/sites/metallica/files/imagecache/photo/sites/metallica/files/Yeager_6949.jpg

http://www.missionmetallica.com/sites/metallica/files/imagecache/photo/sites/metallica/files/Yeager_1046.jpg

davidof
10 juni 2008, 12:29
iemand enig idee wat dit wil zeggen ? sta sinds vandaag op metallica.com
http://www.metallica.com/ivergence/image/unknown.jpg

cc staat voor .cavaleraconspiracy ?

sjakie1945
10 juni 2008, 12:39
deel van de frontcover van het album ofzo?:P

Ik weet niet wat het met Cavalera temaken heeft..

B_2_the_a
10 juni 2008, 13:02
Ik weet niet wat het met Cavalera temaken heeft..


ik hoop het niet :S

Philippe
10 juni 2008, 14:45
Check dit. No Remorse van Rock Am Ring dit jaar. Moet je kijken vanaf 2:55. Die energie..die typische Metallica spirit..Heerlijk..

http://www.dailymotion.com/relevance/search/no%2Bremorse%2B2008/video/x5pif8_06-metallica-no-remorse-rock-am-rin_music

En check gelijk dan ook ff meteen Creeping Death. Dit is de beste versie die ik denk ik in ruim 15 jaar heb gezien.

http://www.dailymotion.com/related/9588356/video/x5pfy8_01-metallica-creeping-death-rock-am_music

:zz:

B_2_the_a
10 juni 2008, 16:58
Check dit. No Remorse van Rock Am Ring dit jaar. Moet je kijken vanaf 2:55. Die energie..die typische Metallica spirit..Heerlijk..

http://www.dailymotion.com/relevance/search/no%2Bremorse%2B2008/video/x5pif8_06-metallica-no-remorse-rock-am-rin_music

En check gelijk dan ook ff meteen Creeping Death. Dit is de beste versie die ik denk ik in ruim 15 jaar heb gezien.

http://www.dailymotion.com/related/9588356/video/x5pfy8_01-metallica-creeping-death-rock-am_music

:zz:

jup
heerlijk optreden was dat zeg :|
ik baal er zo van dat er bij pinkpop niet die sfeer hing...
Ik vond het publiek erg matig bij pinkpop, hopelijk laatste x geweest dat metallica daar stond!

JvD.
10 juni 2008, 17:47
jup
heerlijk optreden was dat zeg :|
ik baal er zo van dat er bij pinkpop niet die sfeer hing...
Ik vond het publiek erg matig bij pinkpop, hopelijk laatste x geweest dat metallica daar stond!
geen publiek gezien, ik stond vooraan!!

B_2_the_a
10 juni 2008, 19:33
geen publiek gezien, ik stond vooraan!!

tja
ik stond vlak voor het rolstoel dek, m'n maat erop.... wij waren de enige in een wijde omtrek die alles van begin tot eind alles mee hebben gezongen en gedaan... de rest was erg zo van: wachten op nothing else matters enzo

Kris Haex
10 juni 2008, 23:51
IK vind toch dat Metallica het live weer doet.

B_2_the_a
12 juni 2008, 00:51
http://dashboard.metallica.com/ivergence/image/unknown-2.jpg

spannund!!

Bram+
12 juni 2008, 08:05
Wordt het Deicide?
http://www.youtube.com/watch?v=zo_wWn_1TRY&feature=related

Poepgoed!

(eigenlijk niet...)

Daemon
12 juni 2008, 09:45
Damn, die video's van rock am ring zijn echt wayyyy beter als ik had verwacht van ze! Jammer dat ik er niet heen kon :(

GibsUn
12 juni 2008, 14:37
Ik moest lache me dees lieke vn Deicide :p

Homage for satan heeft nogwel een goede solo..

Maar over het algemeen is het gewoon abnormale muziek waar ik het nut niet van inzie..

davidof
12 juni 2008, 22:01
http://dashboard.metallica.com/ivergence/image/unknown-3.jpg

JvD.
12 juni 2008, 22:08
http://img186.imageshack.us/img186/4568/unknown4xl3.jpg................

Mustaine17
12 juni 2008, 23:57
heel grappig.

davidof
14 juni 2008, 13:44
jaja de nieuwe plaat word "death magnetic" als ik missionmetallica mag geloven :D

Vonk
15 juni 2008, 14:18
http://dashboard.metallica.com/ivergence/image/unknown-5.jpg

Klopt ja. Ze willen terug naar de jaren '80 sound, maar deze titel vind ik niet echt passen tussen RTL, MOP en AJFA. Het zet wel de lijn voort van achterlijke titels als Load, Reload (wie heeft dat verzonnen? Na Load komt Reload?) en St. Anger...

Laat ik maar zo zeggen: het rolt niet lekker van je tong...

Ganjaman
15 juni 2008, 19:12
waarom Re-load op load volgde?
omdat bijna alle nrs tegelijk zijn opgenomen en ze ipv en dubbel cd 2 aparte cd's hebben uitgebracht (natuurlijk wel wat veranderd en nieuwe nrs toegevoegd aan re-load, maar echt veel studiowerk hebben ze niet gehad na load)

pueblo
15 juni 2008, 21:08
Klopt ja. Ze willen terug naar de jaren '80 sound, maar deze titel vind ik niet echt passen tussen RTL, MOP en AJFA. Het zet wel de lijn voort van achterlijke titels als Load, Reload (wie heeft dat verzonnen? Na Load komt Reload?) en St. Anger...


titel vindt ik ook niet zo goed, maar als de nummers beter zijn dan Shit Anger en meer naar hun oude stijl toegaat ben ik tevreden

Philippe
16 juni 2008, 08:34
Klopt ja. Ze willen terug naar de jaren '80 sound, maar deze titel vind ik niet echt passen tussen RTL, MOP en AJFA. Het zet wel de lijn voort van achterlijke titels als Load, Reload (wie heeft dat verzonnen? Na Load komt Reload?) en St. Anger...

Laat ik maar zo zeggen: het rolt niet lekker van je tong...

Tja, toen ze destijds met Master of Puppets kwamen keken mensen ze ook even vreemd aan denk ik..

Vonk
16 juni 2008, 09:34
Tja, toen ze destijds met Master of Puppets kwamen keken mensen ze ook even vreemd aan denk ik..

Ja daar dacht ik ook aan. En eigenlijk was de titel "Kill 'em all" al fout in de jaren '80. Een kwestie van wennen waarschijnlijk.

En Load en Reload, de gedachte erachter is wel logisch. En ach, de titels zullen ook wel beter de lading dekken: zo agressief waren ze niet meer.

Danieldg
25 juni 2008, 15:20
Nog wat foto's:

http://www.missionmetallica.com/sites/metallica/files/imagecache/photo/sites/metallica/files/Yeager_0730.jpg

http://www.missionmetallica.com/sites/metallica/files/imagecache/photo/sites/metallica/files/Yeager_0696.jpg

http://www.missionmetallica.com/sites/metallica/files/imagecache/photo/sites/metallica/files/Yeager_0028.jpg

Raffel
26 juni 2008, 09:32
mooie trem-o-verb combo op de achtergrond zie ik!

toon-
7 juli 2008, 15:13
Op Youtube zijn al een aantal samples te beluisteren en ik moet zeggen dat het beter was dan ik gedacht had.

Albums als KEA, RTL, MOP kunnen ze niet meer maken, maar er is verbetering.

Hetfield's vocals sucken wel..

B_2_the_a
7 juli 2008, 16:54
Op Youtube zijn al een aantal samples te beluisteren en ik moet zeggen dat het beter was dan ik gedacht had.

Albums als KEA, RTL, MOP kunnen ze niet meer maken, maar er is verbetering.

Hetfield's vocals sucken wel..

ligt eraan waar je naar luistert... als je naar die stukjes kijkt over het inzingen en wat ie met dat keyboardje doet, da suckt!
maar als je dan tussendoor wat samples hoort... amai

Luke-wannabe
7 juli 2008, 17:45
Kirk moet echt aan een ander kapsel denken. Hij word een beetje kaal.

jw009
8 juli 2008, 03:38
Hetfield's vocals sucken wel..


:o


http://nl.youtube.com/watch?v=eYQizUjBhzQ

0:25 en 0:46

Vind ik niet echt sucken..,,,,,

B_2_the_a
8 juli 2008, 07:42
Kirk moet echt aan een ander kapsel denken. Hij word een beetje kaal.

uhm
dat wordt ie al sinds begin jaren 90, lang leve implants ;)

hendrix2
8 juli 2008, 12:56
:o


http://nl.youtube.com/watch?v=eYQizUjBhzQ

0:25 en 0:46

Vind ik niet echt sucken..,,,,,
Die riff op 0:42 is gewoon té geniaal. Heb hem al in een paar filmpjes horen voorbijkomen, wordt vast een vet nummer :D

B_2_the_a
9 juli 2008, 01:24
luister eens (http://www.metallica.com/videoplayer/mediaplayer.asp?Media_Type=Windows%20Media&url=mms://wm.elektra.com/metallica/metallica_com/wm/aud/56/remember_tomorrow.asf&title=Remember%20Tomorrow&desc=One%20minute%20preview%20of%20Metallica's%20c over%20of%20Remember%20Tomorrow,%20for%20the%20Ker rang%20Iron%20Maiden%20tribute%20album,%20Maiden%2 0Heaven.)

een preview van een minuut, metallica die een remember tomorrow van iron maiden cover heeft gemaakt voor de komende Kerrang!

sounds nice

armageddon
9 juli 2008, 08:51
http://www.youtube.com/watch?v=HUw1vcqTRfM&feature=related

is waarschijnlijk al lang bekend en ik weet niet helemaal wat het allemaal is, maar die zang is wel echt ontzettend vals zeg..... AUW.

Voor de rest kijk ik wel uit naar Death Magnetic :D

sjakie1945
9 juli 2008, 10:58
Achja.. verleden tijd.. 2006 dus..

ze zullen echt wel verandert zijn hoor...

B_2_the_a
10 juli 2008, 05:34
The Box Magnetic (Death in a Coffin)

The new album also available in a coffin (!?)

For you collector types out there we just had to put together something next level when the new record comes out in the Fall . . . how about "Death Magnetic" in a coffin box? The special edition box will come out the same day the album does (we'll tell you when that is soon . . . very soon) and will of course include the full CD (duh!), along with everything next level cool relating to "Death Magnetic!" Seriously, there will be a CD with the demos of the songs, a DVD of even more "making of the album" footage not seen on Mission: Metallica, a t-shirt only available in this box, a flag, guitar picks, and a fold out poster along with a collector's credit card embossed with a code to redeem a free download of a special European show happening in September (yes, details coming soon!).
We're in the process of wrapping up the artwork now, so we'll be sure to have some things to show soon. The coffin box will only be available through www.metallica.com, www.metclub.com, and www.missionmetallica.com and we'll keep you posted here as to when that will be (soon!) . . . not all countries will be available at the same time, so keep watching.

As usual, more to come . . . (soon!)

metallica \m/
12 juli 2008, 17:17
The Box Magnetic (Death in a Coffin)

The new album also available in a coffin (!?)

For you collector types out there we just had to put together something next level when the new record comes out in the Fall . . . how about "Death Magnetic" in a coffin box? The special edition box will come out the same day the album does (we'll tell you when that is soon . . . very soon) and will of course include the full CD (duh!), along with everything next level cool relating to "Death Magnetic!" Seriously, there will be a CD with the demos of the songs, a DVD of even more "making of the album" footage not seen on Mission: Metallica, a t-shirt only available in this box, a flag, guitar picks, and a fold out poster along with a collector's credit card embossed with a code to redeem a free download of a special European show happening in September (yes, details coming soon!).
We're in the process of wrapping up the artwork now, so we'll be sure to have some things to show soon. The coffin box will only be available through www.metallica.com, www.metclub.com, and www.missionmetallica.com and we'll keep you posted here as to when that will be (soon!) . . . not all countries will be available at the same time, so keep watching.

As usual, more to come . . . (soon!)
vraag me af of we die ook in Nederland kunnen krijgen

toon-
12 juli 2008, 21:45
:o


http://nl.youtube.com/watch?v=eYQizUjBhzQ

0:25 en 0:46

Vind ik niet echt sucken..,,,,,

Nee, je hebt gelijk :) Ik had het over een paar andere samples, maar die blijken vals te zijn, gelukkig maar :)

Steven Otto
13 juli 2008, 13:36
vraag me af of we die ook in Nederland kunnen krijgen
Niet direct in Nederland, maar je kan hem wel al voorbestellen bij NuclearBlast.de
Kosten: 110 euro plus 2x 7.50

ben vanhoof
16 juli 2008, 12:08
Nee, je hebt gelijk :) Ik had het over een paar andere samples, maar die blijken vals te zijn, gelukkig maar :)

Doet me eigenlijk vrij hard denken aan death angel, the art of dying album, qua feel.

sjakie1945
17 juli 2008, 18:15
Nieuwe cover art:P

http://www.metallica.com/index.asp?item=601021

Megadeth_
17 juli 2008, 18:19
:chicken:
Nieuwe cover art:P

http://www.metallica.com/index.asp?item=601021

Een doodskist magneet met de veldlijnen er rond. Hmm :B .

JimiDylan
17 juli 2008, 18:36
OMG Vet!! Die box ga ik zeker halen!

Vonk
17 juli 2008, 22:54
http://farm4.static.flickr.com/3147/2676796509_34c07ca002.jpg

Moet je die reacties lezen op Blabbermouth: "It looks like a pussy"!
Haha hij heeft wel gelijk.

De titel begin ik wel leuker te vinden, maar ook hier moet ik weer aan wennen... Die gasten hebben met RTL, MOP en AJFA enorm gave covers gehad, waarom moet het nou weer op deze manier: stripped down...

sjakie1945
17 juli 2008, 23:05
Jah.. die gast heeft eigenlijk best wel gelijk:D

Njah.. ik had `m alleen wat meer aangekleed willen zien.. Het is zo saai..

GibsUn
18 juli 2008, 11:26
.. Het gaat gellukig nog steeds om de muziek..

Maar dit lijkt me gewoon EMO..

dat was een zeer hokjesdenkerigestommeopmerkingmaarhetiswatinmijopk wam!

JimiDylan
18 juli 2008, 11:56
Ik weet niet wat voor kutjes jullie likken/naaien, maar die van mijn vriendin ziet er echt wel anders uit. En smaakt ook niet zo...... modderig.

Vonk
18 juli 2008, 12:12
Ik weet niet wat voor kutjes jullie likken/naaien, maar die van mijn vriendin ziet er echt wel anders uit. En smaakt ook niet zo...... modderig.

Jaja die bijdehante opmerking is ook al tientallen keren langsgekomen op blabbermouth. Ben je zo'n fanboy dat je de gelijkenis niet ziet...?
Ik wacht op een photoshop waarbij je de gelijkenis wel zal zien. Ik geef het 1 dag voor iemand inderdaad de kist heeft vervangen voor een vagina. Herinner je je nog "St. Wanker" haha?

JimiDylan
18 juli 2008, 13:37
Jaja die bijdehante opmerking is ook al tientallen keren langsgekomen op blabbermouth. Ben je zo'n fanboy dat je de gelijkenis niet ziet...?
Ik wacht op een photoshop waarbij je de gelijkenis wel zal zien. Ik geef het 1 dag voor iemand inderdaad de kist heeft vervangen voor een vagina. Herinner je je nog "St. Wanker" haha?
Is gewoon zielig als je de hele dag overal geslachtsdelen inziet, dan heb je gewoon duidelijk een sex-tekort.

Goderic
19 juli 2008, 00:09
Is gewoon zielig als je de hele dag overal geslachtsdelen inziet, dan heb je gewoon duidelijk een sex-tekort.
Het eerste wat ik erin zag was een vingerafdruk, heb ik nu een tekort aan vingers...? :confused:

JimiDylan
19 juli 2008, 09:13
Het eerste wat ik erin zag was een vingerafdruk, heb ik nu een tekort aan vingers...? :confused:
you moron :stop:

armageddon
19 juli 2008, 09:38
Ah, een hoogstaande discussie. Altijd knap.

Vonk
19 juli 2008, 16:23
Ik heb het idee dat meneer JimiDylan inderdaad geen commentaar duldt als het op zijn favoriete band aankomt. Jammer dat je mensen moet beledigen als iemand niet net zo'n fanboy is als jij....

JvD.
19 juli 2008, 16:25
ik meng me in de discussie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1698984&postcount=565
(door mezelf te quoten!)

JimiDylan
19 juli 2008, 16:40
Het is niet eens me favoriete band maar waar slaat het op om artwork af te gaan liggen zeiken met dit soort kinderachtige opmerkingen, laten we maar weer on-topic gaan.













Bovendien zie ik de gelijkenis echt niet......

Vonk
19 juli 2008, 17:16
Afzeiken? Niemand zeikt hier de cover af, we zijn alleen allen van mening dat een gigantische band als Metallica wel met iets beters op de proppen kan komen.
Zeg nou eerlijk, dit valt toch compleet in het niets met prachtige covers als MOP en RTL? Ze willen terug naar de oude stijl, kwa muziek en ook het oude logo is weer terug, en dan komen ze met een cover die heel kunstig is maar 0,0% agressief is...

JimiDylan
19 juli 2008, 17:43
Afzeiken? Niemand zeikt hier de cover af, we zijn alleen allen van mening dat een gigantische band als Metallica wel met iets beters op de proppen kan komen.
Zeg nou eerlijk, dit valt toch compleet in het niets met prachtige covers als MOP en RTL? Ze willen terug naar de oude stijl, kwa muziek en ook het oude logo is weer terug, en dan komen ze met een cover die heel kunstig is maar 0,0% agressief is...
Moet het agressief zijn dan? Ik vind het zeker een van de betere covers, RTL vind ik niet zo geweldig, MOP natuurlijk wel, AJFA vind ik ook wel meevallen. Bovendien is het al een hele verbetering ten opzichte van de cover van let's say... load. Zeker als je weet dat die cover gemaakt is door 2 glazen platen op elkaar te tyfen en daar tussen een mix van sperma en bloed te spuiten. Daarnaast is het zo dat ik niet verwacht van Metallica dat ze met MOP 2 komen, ik wil gewoon een nieuwe plaat met een geevolueerde versie van het al vette Metallica. Kort gezegd, ik vind het een mooie cover.

Luke-wannabe
19 juli 2008, 17:58
Jongens waar gaat het over. Een cd cover.. Daaammmn :stop:

Megadeth_
19 juli 2008, 18:20
Afzeiken? Niemand zeikt hier de cover af, we zijn alleen allen van mening dat een gigantische band als Metallica wel met iets beters op de proppen kan komen.
Zeg nou eerlijk, dit valt toch compleet in het niets met prachtige covers als MOP en RTL? Ze willen terug naar de oude stijl, kwa muziek en ook het oude logo is weer terug, en dan komen ze met een cover die heel kunstig is maar 0,0% agressief is...

Alsof Metallica nu nog synoniem staat voor agressie. De tijd van Kill'm all is 25 jaar terug.

Thundermane
19 juli 2008, 22:17
Alsof Metallica nu nog synoniem staat voor agressie. De tijd van Kill'm all is 25 jaar terug.
Word gezegd door iemand als nickname Megadeth_
VERRADER!!! o.O

Danieldg
20 juli 2008, 01:01
Laat dat Metallica versus Megadeth gedoe, aub. Dit topic gaat over de nieuwe cd van Metallica.

sjakie1945
20 juli 2008, 10:58
Laat dat Metallica versus Megadeth gedoe, aub. Dit topic gaat over de nieuwe cd van Metallica.

Hij maakt maar een grapje.. ik weet zeker Thundermane zo`n discussie niet wil hoor...

toon-
20 juli 2008, 15:28
Alsof Metallica nu nog synoniem staat voor agressie. De tijd van Kill'm all is 25 jaar terug.
Ik vind Kill 'em All zeker niet de enige agressieve plaat hoor...
RTL en MOP mogen er ook best zijn.

Philippe
20 juli 2008, 19:13
Ik vond St. Anger anders ook behoorlijk agressief.

Deze discussie gaat gewoon weer nergens over.

Thundermane
20 juli 2008, 19:24
Hij maakt maar een grapje.. ik weet zeker Thundermane zo`n discussie niet wil hoor...
Oh nee? :o
nee inderdaad, heb zo mijn mening over het geval tussen metallica en megadeth, maar daar gaat het idd niet over :)
Nee ik denk dat Metallica bij voorbaat niet bepaald de meest agressieve band is die ik ken :seriousf:

B_2_the_a
21 juli 2008, 22:36
http://youtube.com/watch?v=1ZZBnZexM6E&feature=related

jeuj
vocals klinken kick!

JvD.
21 juli 2008, 23:31
http://youtube.com/watch?v=1ZZBnZexM6E&feature=related

jeuj
vocals klinken kick!
wow, super mooi!

happynjitram
21 juli 2008, 23:51
http://youtube.com/watch?v=1ZZBnZexM6E&feature=related

jeuj
vocals klinken kick!

Klinkt goed!!!! Andere covers van die cd zijn ook geweldig!

pinchaholic
22 juli 2008, 09:57
Heb het nr nu een aantal keer geluisterd, zeker niet slecht.
Maar wtf: het geluid van die drums, is beter dan St Anger maar ik vind ze nogal tja.. kut klinken..

Anyways, tof initiatief van Kerrang. Lekker opwarmertje voor het nieuwe album.

p.s. die cover van Machinehead is toch een partij wreed hee... hoei!

alexandra
22 juli 2008, 09:58
http://youtube.com/watch?v=1ZZBnZexM6E&feature=related

jeuj
vocals klinken kick!


Wow goed nummer. Inderdaad goede vocals!! :blast:

Kris Haex
22 juli 2008, 17:28
Ze hebben dat goed gedaan, klinkt echt als Metallica, als Maiden het speelt klinkt het gepolijster, bij Metallica klinkt het bruter, maar das normaal want Thrash is bruut. Niet dat ze alleen Thrash hebben gespeeld maar hier hoor ik toch Metallica in zoals ze vroeger waren.

B_2_the_a
22 juli 2008, 17:30
inderdaad
bruter
maar niet harder...

heerlijk...


ik las laatst trouwens een leuk stuk over big mick (de geluidsman van metallica sinds 84!!!
Er waren een aantal mensen aan het klagen omtrent het volume waar metallica op speelt indoor. Maar stiekem valt dat heel erg mee!
normaal voor indoor metal: tussen de 115 en 120 db bij de f.o.h.
bij metallica was het tijdens de laatste paar touren (sinds 2003 zegmaar) maar 106 db.

Maar het klinkt wel hard (oftewel: groots)..


erg kick vind ik dat soort dingen!

Kris Haex
22 juli 2008, 17:33
Dat zal komen door dat "brute" van Metallica. Hun geluid is echt grover. Niet gepolijst.

toon-
22 juli 2008, 20:34
http://youtube.com/watch?v=1ZZBnZexM6E&feature=related

jeuj
vocals klinken kick!
Dit is geweldig! Echt het beste wat ik van Metallica heb gehoord sinds 'Black Album'.

B_2_the_a
22 juli 2008, 21:06
volgens mij hebben sommige niet door dat het een cover is? of lijkt dat maar zo?

Kris Haex
22 juli 2008, 21:51
Idd, ze coveren Maiden, dat zegt dus ook wat over maiden want yeah, Maiden is zeker niet minder dan Metallica.

Vonk
22 juli 2008, 22:18
Maiden heeft me stukken minder vaak teleurgesteld dan Metallica (Maiden is voor mij dus groter), maar goed, das weer een andere discussie...

Als ze met dezelfde apparatuur en instellingen het nieuwe album gemaakt hebben kan er geluidstechnisch niets verkeerd zijn.

B_2_the_a
23 juli 2008, 00:15
zelfde amps enzo, dat sowieso (de basis is hun live setup qua equipment, met wat uitbreidingen hier en daar)

GibsUn
23 juli 2008, 09:54
.. en dan werkt je volume niet !!!


:nervous:

pueblo
23 juli 2008, 19:20
oke er is een tracklist,

Here are the "Death Magnetic" song titles in the running order . . .

That Was Just Your Life
The End Of The Line
Broken, Beat & Scarred
The Day That Never Comes
All Nightmare Long
Cyanide
The Unforgiven III
The Judas Kiss
Suicide & Redemption
My Apocalypse

B_2_the_a
23 juli 2008, 19:27
nice nice nice!

Thundermane
23 juli 2008, 19:34
That Was Just Your Life
The End Of The Line
Broken, Beat & Scarred
The Day That Never Comes
All Nightmare Long
Cyanide
The Unforgiven III
The Judas Kiss
Suicide & Redemption
My Apocalypse
Cool aan de namen te zien is het zeker veelbelovend.
Met name die "The Unforgiven III" maakt mij radeloos en ontiegelijk benieuwd!!!!
Interresante namen zitten ertussen.
MOET HET HOREN... WIL NU!!!!!!!!!!!!
IK WIL HET HOREN... NU!!!!!!!!!!!!!!!
GEEFFFFF

B_2_the_a
23 juli 2008, 19:38
http://youtube.com/watch?v=M5d6Yd2leOU

waarschijnlijk was dit moment de basis van unforgiven 3, als je het kopelt aan de recensies van de listening party's (world music, idea of unforgiven 1 and 2, etc..)

Thundermane
23 juli 2008, 19:46
http://youtube.com/watch?v=M5d6Yd2leOU

:( een dergelijk stukje heb ik ook een keer bij elkaar gejammed.
METALLICA STEELT HET VAN MIJ!!!!
... nouja Metallica mag het :D

Vonk
24 juli 2008, 01:42
Hoelang speelt die gast al in de band? Komen ze er nu pas achter dat ie retecool is op de akoestische gitaar? Ach waarschijnlijk zitten ze nu pas voor het eerst rustig bij elkaar samen sinds de achtbaanrit is begonnen voor Rob.

Klinkt wel erg gaaf, heel dreigend atmosfeertje bij 0:32. Het zou wel gaaf zijn als ze hem dit laten spelen als intro, geeft hem ook het gevoel dat ie niet voor jan lul meespeelt.

B_2_the_a
24 juli 2008, 02:43
hij is begonnen met flamenco lessen paar jaar nadat ie bij metallica zat (na de eerste tour volgens mij)
daarnaast ook zanglessen (jeuj)

Ach waarschijnlijk zitten ze nu pas voor het eerst rustig bij elkaar samen sinds de achtbaanrit is begonnen voor Rob.

zoiets ja, lijkt me best heftig binnenstappen

hij wordt aangenomen, krijgt 25 % van de inkomsten + 1 miljoen als welkomsgeschenk

hij heeft een week om alle st. anger nummers perfect te leren voor een dvd

dan heeft hij een week om 12 metallica nummers te leren voor een gig in een gevangenis met de dag ervoor een videoshoot

dag daarna moet ie een medley spelen op mtv icon (zonder te repeteren)

daarna heeft ie 2 weken om de basis van metallica nummers te leren voor de fillmore optredens (waarbij op 1 van de avonden 20 min voor het optreden lars phantom lord wil gaan spelen dus die moet hij ook dan even snel leren)

en dan begint het inmens zware (om de dag ergens anders in europa) tour te draaien voor een paar jaar lang (met in totaal 45 verschillende nummers tijdens de eerste paar jaar)

daarnaast natuurlijk alle pers, equipment samenstellen, kennis maken met complete Frantic inc. (het bedrijf metallica). En niet te vergeten de pyro erbij leren (anders ben je de lul)

etc..

respect voor die man!

GibsUn
24 juli 2008, 08:25
hij is begonnen met flamenco lessen paar jaar nadat ie bij metallica zat (na de eerste tour volgens mij)
daarnaast ook zanglessen (jeuj)

Ach waarschijnlijk zitten ze nu pas voor het eerst rustig bij elkaar samen sinds de achtbaanrit is begonnen voor Rob.

zoiets ja, lijkt me best heftig binnenstappen

hij wordt aangenomen, krijgt 25 % van de inkomsten + 1 miljoen als welkomsgeschenk

hij heeft een week om alle st. anger nummers perfect te leren voor een dvd

dan heeft hij een week om 12 metallica nummers te leren voor een gig in een gevangenis met de dag ervoor een videoshoot

dag daarna moet ie een medley spelen op mtv icon (zonder te repeteren)

daarna heeft ie 2 weken om de basis van metallica nummers te leren voor de fillmore optredens (waarbij op 1 van de avonden 20 min voor het optreden lars phantom lord wil gaan spelen dus die moet hij ook dan even snel leren)

en dan begint het inmens zware (om de dag ergens anders in europa) tour te draaien voor een paar jaar lang (met in totaal 45 verschillende nummers tijdens de eerste paar jaar)

daarnaast natuurlijk alle pers, equipment samenstellen, kennis maken met
complete Frantic inc. (het bedrijf metallica). En niet te vergeten de pyro erbij leren (anders ben je de lul)

etc..

respect voor die man!


Zo heb ik het eigenlijk nooit bekeken.. je zou er wel respect voor krijgen.
Maar het is zeker dat Rob een goede bassist is.

Langs de andere kant mogen ze ook wel 'afzien' voor hetgeen ze verdienen.

budje
24 juli 2008, 09:17
Zo heb ik het eigenlijk nooit bekeken.. je zou er wel respect voor krijgen.
Maar het is zeker dat Rob een goede bassist is.

Langs de andere kant mogen ze ook wel 'afzien' voor hetgeen ze verdienen.

ik zou het niet mooier kunnen zeggen. Werken met je luie donder! (en een week om een album te leren is goed te doen hoor, we moeten niet vergeten dat hij er vast geen 9 to 5 baan bij heeft zoals de meesta van ons arme sloebers!)

B_2_the_a
24 juli 2008, 11:25
nah,

het is wel hard werken (volgens z'n basstech maakte hij de eerste weken dagen van 16 a 17 uur in hq, waar hij vervolgens ook sliep omdat hij nog in een andere staat woonde)

budje
24 juli 2008, 11:46
ik zei niet dat ie niet hard werkt, maar dat het niet meer dan logisch is dat ie hard werkt voor zoveel geld

GibsUn
24 juli 2008, 11:50
zouden ze op pukkelpop nummers spelen van dit album?

Ik hoop eerlijk gezegd van niet..
Ik wil eens goed kunnen mee brullen met zever die ik al ken.

dan zie ik ze volgend jaar wel met dat nieuwe album..

B_2_the_a
24 juli 2008, 12:05
denk het niet
ze hebben tot nu toe beetje van alles gespeeld (grootste deel jaren 80 met soms wat load/reload erbij en daarnaast de "hits")

maar je weet het nooit

GibsUn
24 juli 2008, 12:17
en garage inc, ! so what, blitzkrieg, breadfan,..

geen St. anger en dat mag eigenlijk zo blijven.

hendrix2
24 juli 2008, 17:41
Live vond ik Creeping Death altijd een van de betere nummers... én Fuel... fantastische song is dat. Ik denk dat op de DVD Some Kind Of Monster ook ergens een stukje staat dat Fuel een van Hetfield's favoriete nummers is omdat hij er zoveel energie in kwijt kan. Het enige nummer dat mijn live wat tegenviel was No Remorse, maar da's wss omdat ik dat een van hun mindere nummers vind.

Wat ik wel jammer vind is dat ze nooit/bijna nooit iets van de eerste CD van Damage inc. spelen. Astronomy of Mercyful faith zou echt supervet zijn live!

Die rob kan inderdaad wel een eindje gitaar spelen. Leuke riff uiteindelijk ook! Ook ik ben uiteraard razend benieuwd naar The Unforgiven III (I is een van m'n favoriete nummers, II vond ik iets minder)

Hoe zeker zijn jullie van die titels? Komt dit van Mission Metallica of van de 'tallica website ofzo?

B_2_the_a
24 juli 2008, 18:10
komt bij de metallica webstie vandaan..

en fuel is een van z'n favoriete om bij dat soort gigs te spelen (trailer show) omdat het je energie geeft..

hier klinkt ie toch lekker hoor, no remorse: http://youtube.com/watch?v=jiEUD2qXfTM

hendrix2
24 juli 2008, 18:25
hier klinkt ie toch lekker hoor, no remorse: http://youtube.com/watch?v=jiEUD2qXfTM
Ja, inderdaad, maar ik heb het gewoon wat minder voor dat nummer. Ik weet ook niet waarom, bijna al hun andere nummers vind ik supervet (zeker de kill em all songs!!!) maar die niet...

toon-
24 juli 2008, 21:31
Maar waarom staan ze toch lager gestemd? Ik vind het echt minder lekker daardoor.

B_2_the_a
24 juli 2008, 21:39
uhm
dat staan ze al 14 jaar

ivm james z'n stem

B_2_the_a
24 juli 2008, 21:43
james heeft een bijnaam voor de nieuwe cd: and justice from puppets..
en nu hopen dat ze het hebben waargemaakt

Danieldg
24 juli 2008, 22:43
Hoe zeker zijn jullie van die titels? Komt dit van Mission Metallica of van de 'tallica website ofzo?
MissionMetallica ;)

Kris Haex
24 juli 2008, 23:42
Maar waarom staan ze toch lager gestemd? Ik vind het echt minder lekker daardoor.

Ik heb laatst toch concerten op youtube gezien van dit jaar waar ze weer in "E" spelen. En idd, in die "E standard tuning" of "Eb", wat ook goed is, komen de nummers en Metallica beter tot hun recht dan in die lage stemming.

B_2_the_a
24 juli 2008, 23:50
alleen seek & destroy is nog in D
voor de rest: sad but true weer in d, alle reload meuk in Eb, nem in Eb, maar sommige old skools gewoon in E volgens mij

JimiDylan
25 juli 2008, 09:55
In ieder geval word heel Death Magnetic in standaard E opgenomen, op voorwaarde van Rick Rubin.

Thundermane
25 juli 2008, 11:35
alleen seek & destroy is nog in D
voor de rest: sad but true weer in d, alle reload meuk in Eb, nem in Eb, maar sommige old skools gewoon in E volgens mij
Maak daar maar alle old schools van.
Zover ik weet alles van kill em all en ride the lightning in E.
Master of Puppets helemaal in E behalve The Thing That Should Not Be wat natuurlijk in drop D is.
... And Justice For All album is volgens mij ook allemaal in E
Maar trouwens is het jullie ook niet opgevallen dat die old school dingen van Metallica (de dingen in E) in een soort E+ staan, want het is net wat hoger dan standaard E, maar niet een hele toon hoger.
Daar hebben de meeste mensen last van die Metallica meespelen.

GibsUn
25 juli 2008, 11:48
Maar trouwens is het jullie ook niet opgevallen dat die old school dingen van Metallica (de dingen in E) in een soort E+ staan, want het is net wat hoger dan standaard E, maar niet een hele toon hoger.
Daar hebben de meeste mensen last van die Metallica meespelen.

:satisfie: E+ ?

Waarom niet ineens in A.. Het is nog steeds metal hé
..

B_2_the_a
25 juli 2008, 13:33
Maak daar maar alle old schools van.
Zover ik weet alles van kill em all en ride the lightning in E.
Master of Puppets helemaal in E behalve The Thing That Should Not Be wat natuurlijk in drop D is.
... And Justice For All album is volgens mij ook allemaal in E
Maar trouwens is het jullie ook niet opgevallen dat die old school dingen van Metallica (de dingen in E) in een soort E+ staan, want het is net wat hoger dan standaard E, maar niet een hele toon hoger.
Daar hebben de meeste mensen last van die Metallica meespelen.
klopt

volgens mij zijn ze in 444 hz gestemt (heb het een x getest, lang geleden dus ik kan het niet garanderen)

GibsUn
25 juli 2008, 13:57
En vanwaar heb je die informatie als ik vragen mag?

ik kan er nergens iets over vinden. :confused:

B_2_the_a
25 juli 2008, 14:05
zelf getest ;)
gitaar eerst in 440 gestemt, klopte niet
441, klopte niet
etc..

volgens mij was het 444 of 445 (1 hz verschil is moeilijk te horen)

GibsUn
25 juli 2008, 14:06
http://users.pandora.be/wolfway/temp/cover2.JPG

Vind ik beter als het origineel...

edit: nu is het meer een negerin hé :satisfie:

B_2_the_a
25 juli 2008, 14:07
maar dan dat witte weer bruin (het gat)







whjahaa
negerin met wit schaamhaar

GibsUn
25 juli 2008, 14:11
ik heb het nog niet gezien, maar misschien een negerin van 75 ofzo..

..moest da al bestaan


ik vraag mij trouwens af waar alle fotoshops blijven. Als deze geen mogelijkheden genoeg bied..

Danieldg
25 juli 2008, 14:46
Alleen RTL staat in E met A = 444 Hz dacht ik, de rest niet.

happynjitram
26 juli 2008, 02:59
Metallica heeft uitgelegd waar de titel van hun nieuwe album “Death Magnetic” vandaan komt.

Hetfield verklaart: “Het begon met een eerbetoon aan de mensen die gestorven zijn in onze business. Zoals Layne Stanley (zanger Alice in Chains) en een heleboel anderen. Denkend aan de dood… Het is als een magneet, sommige worden er naar toegetrokken en anderen, die er bang voor zijn, afgestoten.”

Hetfield legt uit dat de meeste mensen zich ongemakkelijk voelen bij het onderwerp dood.

“Dat we allemaal dood gaan wordt meestal doodgezwegen. Het is als een witte olifant in de huiskamer, die door iedereen genegeerd wordt.”, aldus Hetfield

sjakie1945
26 juli 2008, 10:07
zelf getest ;)
gitaar eerst in 440 gestemt, klopte niet
441, klopte niet
etc..

volgens mij was het 444 of 445 (1 hz verschil is moeilijk te horen)

wat is het verschil tussen 440 en 444?? kan iemand mij dat ff gauw uitleggen?

M Kactus
26 juli 2008, 10:39
wat is het verschil tussen 440 en 444?? kan iemand mij dat ff gauw uitleggen?

In het kort: De A ligt "normaal gezien" vast op 440hz, maar als je de A op 444hz zet, schuiven alle noten een beetje op en krijg je een beetje een andere stemming...
Hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108113)staat de uitgebreidere uitleg :)

sjakie1945
26 juli 2008, 18:17
In het kort: De A ligt "normaal gezien" vast op 440hz, maar als je de A op 444hz zet, schuiven alle noten een beetje op en krijg je een beetje een andere stemming...
Hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108113)staat de uitgebreidere uitleg :)

Thx buddy! :dance:

hendrix2
31 juli 2008, 16:06
http://nl.youtube.com/watch?v=tvaB2na9HDs


hoor ik daar: instrumental (legt gauw Orion nog eens op :D) :rockon:

GibsUn
31 juli 2008, 16:08
ze hebben al meegedeelt dat er een instrumental tussen zal zitten :d

B_2_the_a
1 augustus 2008, 07:44
damn
echt een fenomenaal interview, ik heb mr hetfield nog nooit zo gepassioneerd zien antwoorden!

sjakie1945
1 augustus 2008, 11:05
Ze hebben ook een video opgenomen voor een nieuw nr.. check www.metallica.com

rock 'n roll
1 augustus 2008, 12:02
Ik weet niet of de vraag al is voorbij is gekomen maar heeft iemand enig idee wat de cd gaat kosten?
Aangezien ik al jaren geen nieuwe cd's meer koop, altijd in de oude bakken zoeken voor cd's van €6-7 heb ik er dus echt geen idee van.

sjakie1945
1 augustus 2008, 12:09
:P voor mij is het ook een eeuw geleden toen ik er eentje heb gekocht.. maar volges mijn 10-15€ .. kan dat?:P

rock 'n roll
1 augustus 2008, 13:04
kheb een prijslijst gevonden van free record shop

gewone cd: €19.99

CD + Mission metallica: €34.99

Box magnetic (CD + demo's + DVD making off (niet te zien op mission metallica) + t-shirt (alleen te verkrijgen in de box) + vlag + plectrums (plectra) + grote poster): €124.99

Box magnetic ( iets anders als de vorige maar weet niet echt wat) €134.99

Box magnetic Vinyl (5 LP's + lytho? + mission metallica platiinum acces code): €99.99


Box magnetic Vinyl (5 LP's + lytho? +): €89.99


gvd, die boxen kosten een rib uit je lijf. Maar die €19.99 voor de cd kunnen er dus wel af denk ik :)

B_2_the_a
2 augustus 2008, 13:18
12 september!!!!!!

http://dashboard.metallica.com/ivergence/image/Sept_worldwide_450.jpg

en ze hebben een clip opgenomen voor hun eerste single: the day that never comes, ongeveer over een maandje uit!!!!

Vonk
2 augustus 2008, 13:57
Box magnetic Vinyl (5 LP's + lytho? + mission metallica platiinum acces code): €99.99

Box magnetic Vinyl (5 LP's + lytho? +): €89.99


Een litho is een luxe poster, dikker papier en waarschijnlijk mooiere kleuren.

Speeddemon
2 augustus 2008, 14:15
Ik vond dat Jason altijd in een hoekje geschoven werd kwa songwriting.

Luister maar eens naar Flotsam & Jetsams eerste album. Bijna voledig geschreven door Newsted. En ook nog eens een keertje een lekker beuk maar toch intelligent album ala Metallica rond die tijd.

En wat heeft ie totaal in Metallica geschreven?? 3 nummers ofzo? of minder?
Dikke +1! Doomsday for the Deceiver is een mega thrash/speed plaat! Ik snap ook niet dat Metallica destijds niet meer gebruik heeft willen maken van Jason's capaciteiten als songwriter en bassist (op AJFA is ie nagenoeg niet te horen...)

B_2_the_a
2 augustus 2008, 14:20
de muziek die jason schreef paste niet bij metallica, dat is het excuus wat ze gebruiken

Speeddemon
2 augustus 2008, 14:50
de muziek die jason schreef paste niet bij metallica, dat is het excuus wat ze gebruiken
Jason had gewoon een grotere piemel dan Lars en Kirk, en daar baalden ze van. :sssh: :seriousf:

(nou is een grotere piemel hebben dan Lars Ulrich ook niet heel moeilijk, volgens mij. Zelfs Napster had een grotere... :rockon: )

Danieldg
10 augustus 2008, 11:36
Cyanide!!! Live gespeeld op Ozzfest:

http://nl.youtube.com/watch?v=L5rFjCR9NeI

(staat pas sinds vandaag online, hier komt dat zinnetje ' Suicide, I've allready died' in voor ^^)

pueblo
10 augustus 2008, 11:44
Cyanide!!! Live gespeeld op Ozzfest:

http://nl.youtube.com/watch?v=L5rFjCR9NeI

(staat pas sinds vandaag online, hier komt dat zinnetje ' Suicide, I've allready died' in voor ^^)

valt nog goed mee, soms begon ik wel wat te twijfelen over wat ze zeiden hoe hun album ging klinken, maar dat ziet er al redelijk veelbelovend uit :)
maar toch had ik wat anders verwacht, ik had liever iets a la ride the lightning album

GibsUn
10 augustus 2008, 19:14
http://nl.youtube.com/watch?v=m1B6bNB_jXg

Betere Kwaliteit.

Ik heb toch goede hoop. :listen:

sjakie1945
10 augustus 2008, 19:56
Kick Ass!!!!

caliban
10 augustus 2008, 20:11
Ik vind het eerlijk gezegd tegenvallen, het is niet slecht, maar ik moet moeite doen om het goed te vinden, niet mijn gewoonte bij metallica songs.

Philippe
10 augustus 2008, 20:36
Is inderdaad even wennen, maar ik vind het wel veelbelovend! :rockon:

Reel Big Fish
10 augustus 2008, 20:46
Het is 't zeg maar net niet.

happynjitram
11 augustus 2008, 00:21
Ik vind hem supergaaf! Kan niet wachten op de CD. Klinkt af en toe echt als het oude metallica!

caliban
11 augustus 2008, 15:18
Ik heb het gevoel dat mensen te snel tevreden zijn over nieuwe metallica stuff. Als het al maar een beetje goed klinkt, of als vroeger klinkt, is iedereen al hysterisch.
Als dit nummer door een of ander onbekend groepje zou gespeeld worden, zou waarschijnlijk niemand omkijken. Ik beeld me gewoon even in dat het een beginnende band is, en dan denk ik: niet slecht, maar nog werk aan. Dat is niet bepaald wat ik heb bij oude metallica, toen was alles gewoon perfect af. Terwijl ze er toen waarschijnlijk veel minder lang aan werkten.

Reel Big Fish
11 augustus 2008, 17:35
Dikke +1 voor wat caliban zegt. De oude Metallica nummers hadden een bepaalde feel, een groove die lekker door het nummer heen beukte. Dit nummer heeft het gewoon niet.

Ik hoop dat de album versie beter is.

ben vanhoof
11 augustus 2008, 17:38
Hier sluit ik me volledig bij aan. Hetgene wat op youtube staat heeft meer weg van muziek maken om te maken, een opeenvolging van (verre van megavette) riffs met de bedoeling een plaat te maken uit de '80. Cyanide is gewoon 1 opeenvolging van riffs dat 2 keer herhaald, een interlude ertussen, en dan nog eens die mengeling van riffs. De opeenvolging van de ene riff naar de andere is gewoon bruusk. Totaal het tegenovergelstelde van St anger, waar enkele riffs een heel nummer uitgemolken worden. .

Tis gewoon Metallica's laatste stuiptrekking om nog iets uit hun naam te persen. Als je zoveel hits hebt kan die beter blijven spelen en niet proberen het oude werk te evenaren, dat gaat toch niet. Je zou kunnen zeggen dat ze het niet meer doen voor't geld omdat ze al genoeg hebben, maar waarom komen ze dan met zoiets goeikoop naar buiten?

Dit is ook allesbehalve vernieuwend, ik ga denk ik nog liever naar St anger luisteren dan naar de plaat die komt.

armageddon
11 augustus 2008, 17:48
Gelukkig heb je ook al alle nummers van de nieuwe plaat gehoord. Grappig hoe mensen met 1 nummer al kunnen voorspellen hoe een hele plaat is.

RvB
11 augustus 2008, 17:58
Als dit nummer door een of ander onbekend groepje zou gespeeld worden, zou waarschijnlijk niemand omkijken.

Volgends mij geld dat voor heeeel veel grote artiesten.

happynjitram
11 augustus 2008, 18:02
Volgends mij geld dat voor heeeel veel grote artiesten.

Heb je helemaal gelijk in. Als de albumversie van dit nummer de album stem van hetfield heeft zou het nummer echt niet misstaan op een and justice... Niet dat ik zou willen dat dit nummer op justice zou staan of wattanook, je begrijpt het wel.

hendrix2
11 augustus 2008, 19:22
stukjes uit The Unforgiven III (niet veel hoor :))

http://nl.youtube.com/watch?v=uCZ98gMOuBw
http://nl.youtube.com/watch?v=eZL3zIXwEuc

happynjitram
12 augustus 2008, 00:15
Eerste filmpje is cool!

B_2_the_a
12 augustus 2008, 00:49
http://nl.youtube.com/watch?v=rvh11ttT4UI

qua intro (drum dingetje + riffje) lijkt ie er wel op
maar dat zien we dan allemaal wel!

binnenkort komt cyanide sound board audio van ozzfest op mission metallica!
hier al een ok versie: http://nl.youtube.com/watch?v=BOVX6nMhf9A



edit:
mijn mening omtrent cyanide:
het is meer een medley achtig iets, zitten echt goeie stukjes in maar het hangt niet samen! Maar ik vind hem wel kick





http://nl.youtube.com/watch?v=UTgNo6Fb9_g mercyful fate medley met de zanger van :D

caliban
12 augustus 2008, 16:15
Ik blijf het echt sucky vinden, wat is dat op het begin. Alle instrumenten beginnen samen, en dan plots de bas alleen (heel erg sloppy gespeeld dan nog). Klinkt van geen kanten, en dan herhalen ze dat nog eens twee keer in het nummer. En dat suicide I've already died ding wordt ook henning uitgemolken.

B_2_the_a
12 augustus 2008, 16:17
couplet en prechorus vind ik wel kick


maarjah
we moeten even de hele cd afwachten :)

caliban
12 augustus 2008, 16:22
couplet en prechorus vind ik wel kick


maarjah
we moeten even de hele cd afwachten :)
Inderdaad maar dit is wel de manier waarop het op de cd is opgenomen. Bij the new song en the new song 2 hadden ze eigenlijk nog reserve, de opnames waren toen nog maar net begonnen.

caliban
12 augustus 2008, 16:29
http://www.youtube.com/watch?v=-xle32T8rRc
Het is niet veel, maar wat je hoort is wel vrij goed.
Of begin ik ook gewoon te snel tevreden te zijn.

B_2_the_a
12 augustus 2008, 16:31
http://www.youtube.com/watch?v=rvh11ttT4UI&feature=related#

deze vind ik wel gers :)

caliban
12 augustus 2008, 16:59
http://www.youtube.com/watch?v=rvh11ttT4UI&feature=related#

deze vind ik wel gers :)
Slecht samengespeeld vind ik, volgens mij zijn al hun geweldige oude albums stiekem door een super songwriter geschreven die ondertussen gestorven is. Het kan toch bijna niet dat dit de band is die ooit MOP heeft kunnen schrijven.

B_2_the_a
12 augustus 2008, 17:03
tjah
ze zijn nog aan het schrijven tijdens dat filmpje ;)



maarreuh
grote verschillen:
cliff leeft niet meer
ze zijn al binnen en hoeven zichzelf niet te bewijzen
ze zijn 20 jaar ouder

happynjitram
12 augustus 2008, 17:39
Live metallica versie:

http://nl.youtube.com/watch?v=TKBy8--Y1Nc&fmt=18

caliban
12 augustus 2008, 18:34
Live metallica versie:

http://nl.youtube.com/watch?v=TKBy8--Y1Nc&fmt=18
Goeie kwaliteit, maar dit bevestigt voor mij dat het een heel zwak nummer is.
En wat erger ik me aan dat basding waarover ik het had.

B_2_the_a
12 augustus 2008, 23:07
mjah
dat is het zwakke puntje in het nummer inderdaad

humbucker
12 augustus 2008, 23:23
ff offtopic:

Ik zie net dat er op Canvas (ja België 2) donderdag een docu komt over Metallica!!

The Miracle
13 augustus 2008, 09:18
ff offtopic:

Ik zie net dat er op Canvas (ja België 2) donderdag een docu komt over Metallica!!

Some Kind Of Monster!!

pueblo
13 augustus 2008, 09:35
Some Kind Of Monster!!

dit staat op de canvas site:

Documentaire: Metallica - Some kind of monster
Donderdag 14 augustus 2008.
Originele, diepgaande en beklijvende documentaire uit 2004 van Joe Berlinger en Bruce Sinofsky over de succesvolle heavy metal band Metallica, morgen te zien op Pukkelpop. De film volgt Metallica twee jaar lang tijdens een intensieve periode van herbronning, introspectie en groepstherapie. Die dwong zich op toen de band in haar voegen barstte na het vertrek van frontman James Hetfield voor een behandeling in een ontwenningskliniek. Het management van de groep huurde daarop Phil Towle in – volgens sommigen een coach, volgens anderen een therapeut – om de spanningen en conflicten aan te pakken die zich al twintig jaar lang hadden opgehoopt in de relatie tussen de muzikanten en die nefast waren voor hun creativiteit.
De film bevat beelden van repetities en concerten, maar ook veel persoonlijke gesprekken en emotionele, soms harde en pijnlijke confrontaties tussen de groepsleden. Die worden niet getoond als typische rockhelden en supersterren, maar als mensen van vlees en bloed, met herkenbare gebreken en tekortkomingen. De ‘groepstherapie’ bleek louterend te werken, want ze leidde uiteindelijk tot St. Anger, één van Metallica’s beste platen, en tot de eerste wereldwijde tournee in vier jaar.
De titel van de documentaire verwijst naar een nummer uit St. Anger. De film is tegelijk episch en intiem, en spreekt niet alleen de fans van Metallica aan, maar iedereen die geïnteresseerd is in groepsdynamiek, creatieve processen en de complexiteit van menselijke relaties


wie heeft hem allemaal al gezien, en is hij goed?

M Kactus
13 augustus 2008, 09:47
dit staat op de canvas site:

Documentaire: Metallica - Some kind of monster


wie heeft hem allemaal al gezien, en is hij goed?

Ik vond het wel leuk om te zien, vooral omdat je de "band" Metallica ziet. Het is een clubje jongens die elkaar eigenlijk niet meer kunnen ruiken, maar die allemaal van de band houden. Zeker in het eerste stuk kwam Hetfield wel erg onvriendelijk op me over, zonder te veel te verklappen ;).

sjakie1945
13 augustus 2008, 11:33
Je krijgt een heel ander perspectief te zien van de band.. Als je hem kijkt ist wel grof..

Nu zie je wat er zich achter de schermen afspeelt..


AANRADER!

sjakie1945
13 augustus 2008, 11:37
Goeie kwaliteit, maar dit bevestigt voor mij dat het een heel zwak nummer is.
En wat erger ik me aan dat basding waarover ik het had.


Ik vind de bas juist wel vet klinken.. zal wel aan de smaak liggen waarschijnlijk..


Alleen de zang vind ik dat het echt verkloot.. ik vind hem niet goed zingen sorry..

F*R*E*A*K
13 augustus 2008, 11:37
Wel grappig dat de canvas site st. anger een van de beste albums vind.

caliban
13 augustus 2008, 11:54
Je krijgt een heel ander perspectief te zien van de band.. Als je hem kijkt ist wel grof..

Nu zie je wat er zich achter de schermen afspeelt..


AANRADER!
Het verklaarde voor mij eigenlijk waarom hun nieuwe nummers gene vette zijn. Je ziet ze in de studio, volledig zonder inspiratie en maar hun best doen om wat riffs aan elkaar te kunnen plakken, om toch 'nummers' af te krijgen. Het psychologische gedeelte was best interessant, maar komaan, Jaymz, the man who always says yeaahhh, die ineens een pussy wordt, rare shit.

JimiDylan
13 augustus 2008, 11:56
Is gewoon Some Kind of Monster toch? deze zat bij de collectors edition van St. Anger en je kan hem ook gewoon los kopen. Bij death magnetic komt ook zo'n documentaire, ik denk dat we daar een iets heldere james gaan zien, james was in die tijd nogal upset vanwege zijn rehabilitatie in de alcoholkliniek.

davidof
13 augustus 2008, 12:19
Ik vind het echt een super nummer :) mss ligt het aan mij ... dat ik gewoon alles goed wil vinden omdat het metallica is. Maar toch heeft het iets vind ik

Vonk
13 augustus 2008, 13:06
mss ligt het aan mij ... dat ik gewoon alles goed wil vinden omdat het metallica is.

Dan ben je wel een diehard-fan wat mij betreft. Zonder ook maar 1 nummer kritisch te beluisteren alles krampachtig goed vinden van een band...

Ik heb best respect voor artiesten, maar ik zal altijd kritisch blijven luisteren.

caliban
13 augustus 2008, 16:42
mss ligt het aan mij ... dat ik gewoon alles goed wil vinden omdat het metallica is.
Gedeeltelijk is dat ook wel terecht, na de vette shit die ze tot begin jaren negentig hebben gemaakt (en zelfs load en reload staan echt leuke nummers op).

Kris Haex
13 augustus 2008, 22:20
Load en Reload zijn zeer zeker goede albums, het is geen metal, maar op zich zijn het toch wel schitteende albums. Ze steken muzikaal toch goed in elkaar. Cyanide vind ik toch niet zo'n supernummer. Alleen dat stukje kort na de solo vind ik vet. Ik hoop dat er ook wat meer variatie en vettere riffs in de andere nummers gaan zitten.

caliban
14 augustus 2008, 14:38
Load en Reload zijn zeer zeker goede albums, het is geen metal, maar op zich zijn het toch wel schitteende albums. Ze steken muzikaal toch goed in elkaar. Cyanide vind ik toch niet zo'n supernummer. Alleen dat stukje kort na de solo vind ik vet. Ik hoop dat er ook wat meer variatie en vettere riffs in de andere nummers gaan zitten.
Ik heb al mensen horen zeggen dat dit het slechtste nummer van het album zou zijn. Maar dat vind ik geen instelling die je mag hebben over een zogezegd 'terug helemaal zoals vroeger geweldig metallica album'. Op de eerste metallica albums kan je vind ik dikwijls gewoon geen enkel minder nummer onderscheiden.

hendrix2
14 augustus 2008, 15:36
Alleen Master of puppets dan... wat een afschuwelijke riff
grapje

caliban
14 augustus 2008, 16:09
Alleen Master of puppets dan... wat een afschuwelijke riff
grapje
Ja echt :stop: krijg er altijd precies braakneigingen van :seriousf: .

Kris Haex
14 augustus 2008, 16:10
De eerste vijf meesterwerken evenaren ze nooit meer volgens mij, die muzikaliteit zit er niet meer in volgens mij, maar een goed album en zeker beter dan St. Anger moet toch kunnen lukken.

caliban
14 augustus 2008, 16:13
De eerste vijf meesterwerken evenaren ze nooit meer volgens mij, die muzikaliteit zit er niet meer in volgens mij, maar een goed album en zeker beter dan St. Anger moet toch kunnen lukken.
Dat is waar ik ook nog op hoop, nog een kleine maand wachten hè. Zou er eigenlijk voor 12 september al een single uitkomen? (Bijvoorbeeld het nummer waarvoor die clip is opgenomen)

hendrix2
14 augustus 2008, 17:16
Het gaat hem niet om zichzelf overtreffen...
Ze doen gewoon iets anders nu...

Sommigen (ok, velen) vinden hun eerdere werk beter, anderen vinden dan bv. load of reload echt supergoede albums. Nog anderen houden van de stijl van St. Anger. Het blijft hier om smaak gaan. Is Metallica nu beter dan 25 geleden? Wie zal het zeggen of ontkennen...

Ook altijd maar het nieuwe album met oude albums gaan vergelijken, slaat echt nergens op. Hoe kun je nu 2 albums gaan vergelijken waar 22 jaar tusenzit. Dat is allemaal zo persoonlijk.

Ikzelf zal bv. bijna nooit ...and Justice for All opzetten. Ik vind het geen slechte plaat, maar toch heb ik er niet veel mee. Garace inc., master of puppets en Kill em All liggen dan weer constant in de cd-speler.

Ik kijk in ieder geval uit naar 12 september. :rockon:

JvD.
14 augustus 2008, 17:20
*een heel verhaal*
je scoort bij mij een 3punter met die post. helemaal mee eens.

caliban
14 augustus 2008, 17:39
Is het niet metallica zelf die het nieuwe album is gaan vergelijken met de oude albums.

B_2_the_a
14 augustus 2008, 18:13
nee
ze noemen justice en puppets omdat het meest vergelijkbaar is met die cd's maar dan een variant van 25 jaar ouder

en dat begrijp ik best...

pueblo
16 augustus 2008, 13:56
Hetfield speelt nu ook al op een tele, te zien in het fly on the wall filmpje van 15 aug

B_2_the_a
16 augustus 2008, 14:12
hij speelt al sinds begin jaren 90 op een tele ;)
in de studio dan, 1x live (unforgiven 2 live)

dat stukje doet me beetje denken aan turn the page/mama said (dat tele deuntje eroverheen)... maar toch die diepte van een echte metallica ballad :)

JvD.
16 augustus 2008, 14:15
maar! er is een videoclip opgenomen. en de eerste single zou deze maand uit komen. iemand daar al nieuws over?

pueblo
16 augustus 2008, 14:59
maar! er is een videoclip opgenomen. en de eerste single zou deze maand uit komen. iemand daar al nieuws over?
op missionmetallica heb ik er nog niets over gezien

JimiDylan
16 augustus 2008, 15:21
Komt omdat in die Tele zit een B-bender. Die gebruikt hij inderdaad bij the unforgiven.

JvD.
16 augustus 2008, 16:03
hier (http://nl.youtube.com/watch?v=pcGSC3VYTdY) is de "making the video" !

caliban
17 augustus 2008, 22:10
hier (http://nl.youtube.com/watch?v=pcGSC3VYTdY) is de "making the video" !
Had ik een paar dagen geleden ook gepost, dat eerste stukje lijkt echt vet.

rock 'n roll
18 augustus 2008, 14:22
Ik heb afgelopen vrijdag cyanide live gehoord op pukkelpop en moet zeggen dat ik niet echt uit de toom vond vallen tussen een setlist vol oudere liedjes, als de hele cd zo is is het goed zo.

pueblo
18 augustus 2008, 14:39
en hoe was de rest van het optreden?

rock 'n roll
18 augustus 2008, 14:50
Geweldig kan niet echt vergelijken omdat het de eerste keer was dat ik metallica zag maar het was geweldig.
Heb nergens echt fouten gehoord of stukken die niet strak waren maar stond wel op een plek waar de groove van de bass iets te hard door kwam waardoor de solo's van kirk een beetje weg vielen. Ook het publiek was een beetje aan de rustige kant vond ik wel spijtig maarjah.

De show zelf was geweldig met steekvlammen waar ze vanachter op de wei de warmte van voelden daar sta je dan even een paar meter vandaan :o .
Op een gegeven moment vraagt james aan het hele publiek om je hand te steken als het je eerste metallica optreden is enzo van die grapjes dus je zag ook dat ze er wel zin in hadden.

Nog het grootste minpunt is dat de persoon naast mij een plectrum te pakken had, moest ze niet zo knap geweest zijn had ik ze wel opzij geduwd :sneaky:

Reel Big Fish
18 augustus 2008, 14:54
Heb nergens echt fouten gehoord of stukken die niet strak waren .... waardoor de solo's van kirk een beetje weg vielen.
*grinnik* :satisfie:

rock 'n roll
18 augustus 2008, 15:02
*grinnik* :satisfie:

Beetje een te makkelijke binnenkopper :D .

caliban
18 augustus 2008, 19:18
Nog het grootste minpunt is dat de persoon naast mij een plectrum te pakken had, moest ze niet zo knap geweest zijn had ik ze wel opzij geduwd :sneaky:
Die vrouwen daar hè..

kl1172
19 augustus 2008, 13:02
Was een goed optreden vrijdag op pukkelpop. Het zijn vakmensen he, die van metallica. Wat fantastisch was, was hun ongelooflijk groot scherm dat ze bijhadden. Zo kun je toch de muzikaal technische kantjes goed bekijken al sta je 50 - 100 meter van het podium. Nu nog een goede regisseur die tijdens de gitaarsolo's niet de bassist op het scherm tovert.

Master en fade to black waren natuurlijk heel goed gebracht, maar toch miste ik iets. (Van master had ik al eens een betere live versie gezien, maar ja ze blijven ook niet eeuwig jong natuurlijk.)
One vond ik dan weer wel super in alle facetten, schitterend gebracht en je zag er ook hun ervaring en hoe ze op elkaar ingespeeld zijn goed naar boven komen.

Alleen het nieuwe nummer dat ze speelden vond ik bagger. Precies een hoop ritmeveranderingen bij elkaar gesmeten met soms eens een slepende rif ertussen.

Fantastisch dat ze na al die jaren nog steeds op zulk niveau hun muziek kunnen brengen, muzikaal het beste wat je op pukkelpop kon zien denk ik.

toon-
19 augustus 2008, 13:18
Zonde dat Welcome Home sanitarium niet op de setlist stond. Dat nieuwe lied vond ik ook niet goed.

caliban
19 augustus 2008, 13:22
Alleen het nieuwe nummer dat ze speelden vond ik bagger. Precies een hoop ritmeveranderingen bij elkaar gesmeten met soms eens een slepende rif ertussen.

Ik begin het nummer ondertussen gewoon te worden, nu vind ik de riffs wel vrij vet, maar de opbouw is gewoon nog even slecht als bij Saint Anger.

Gisteren nog een nieuw stukje gehoord van het album gehoord op de officiële metallicasite.
http://www.metallica.com/index.asp?item=601104
Klonk helemaal niet slecht, maar toch te kort om een goeie mening te vormen denk ik.

Reel Big Fish
19 augustus 2008, 14:29
Klinkt inderdaad niet verkeerd, maarja, het kan exact hetzelfde als dat Cyanide nummer zijn; een paar beukriffs met 20 tempowisselingen die het een rommelig geheel maken.

Ganjaman
19 augustus 2008, 21:39
er is een 2e stukje aan de site toegevoegd, van de eerste 'new song'.
pluspuntje vind ik al dat ze weer in E spelen, ben benieuwd.
ik laat me er uiteraard (als diplmatieke metallicafan zijnde ;) ) niet over uit tot ik alles gehoord heb (of iig de nieuwe single eind deze maand, duurt niet lang meer dus :D )

caliban
19 augustus 2008, 23:25
er is een 2e stukje aan de site toegevoegd, van de eerste 'new song'.
pluspuntje vind ik al dat ze weer in E spelen, ben benieuwd.
ik laat me er uiteraard (als diplmatieke metallicafan zijnde ;) ) niet over uit tot ik alles gehoord heb (of iig de nieuwe single eind deze maand, duurt niet lang meer dus :D )
http://www.metallica.com/index.asp?item=601104
Klinkt ook wel goed, het tweede nieuwe stukje, maar ik herken het van ergens. Denk dat het tussen een van de mission metallica fragmenten heeft gezeten.
Ik lees net in een vriend van me zijn nickname op msn: "new single on thursday" en die kerel is de grootste metallicafreak die ik ken, dus die info lijkt me correct.

toon-
20 augustus 2008, 00:23
http://www.metallica.com/index.asp?item=601104
Klinkt ook wel goed, het tweede nieuwe stukje, maar ik herken het van ergens. Denk dat het tussen een van de mission metallica fragmenten heeft gezeten.
Ik lees net in een vriend van me zijn nickname op msn: "new single on thursday" en die kerel is de grootste metallicafreak die ik ken, dus die info lijkt me correct.
Dat is een deel uit een lied dat ze een tijdje geleden soms al live speelden. 'The New Song' noemden ze het toen. Vond het toen echt crap, gelukkig klinkt de cd versie al een stuk strakker.

caliban
20 augustus 2008, 00:51
Dat is een deel uit een lied dat ze een tijdje geleden soms al live speelden. 'The New Song' noemden ze het toen. Vond het toen echt crap, gelukkig klinkt de cd versie al een stuk strakker.
Ja dat was het, inderdaad hier klinkt het veel strakker.

B_2_the_a
20 augustus 2008, 03:56
The Day That Never Comes" is the fortieth single by American heavy metal band Metallica, and the first from the band's upcoming studio album, Death Magnetic. It is scheduled for release in late August 2008 by Warner Bros. Records.[1] Various radio stations across the USA have confirmed that the single will be played on Friday August 22nd.[2]

komt van wikki vandaan, hopen dat het klopt!
ik koop hem wel gewoon denk ik zo maar even :P

Ganjaman
20 augustus 2008, 09:51
yus
en donderdagavond is de première op bbc1 radio tussen 19 en 21:00 lokale tijd.

en dat dat 2e stukje van 'the new song' was stond al in mn post ;)

caliban
20 augustus 2008, 12:03
Zijn de twee laatst gepostte stukjes van deze nieuwe single?

B_2_the_a
20 augustus 2008, 13:36
zou best kunnen, maar denk het niet... het past verre weg niet bij wat je bij de making of the video zag...
maar je weet het nooit natuurlijk ;)


volgens diverse sites zijn die snippets gewoon riffjes van de nieuwe cd, niet persee van 1 nummer