PDA

View Full Version : Nieuwe metallica plaat opnames



Pagina's : 1 [2] 3 4 5

hendrix2
17 december 2007, 13:03
Klopt, staat in de Metro van vandaag.
Ok, zal wel kloppen dan :)
Zal nog moeten aangepast worden op de website.

qroy
17 december 2007, 13:08
http://www.limburger.nl/article/20071217/REGIONIEUWS01/867455365/1001

jw009
17 december 2007, 16:12
Ik vind het eigenlijk wel kut dat ze naar pinkpop komen, had ze liever op fields of rock gezien. Of gewoon met een eigen show.

Het enige voordeel is dat het wel mooie tv beelden oplevert.

happynjitram
17 december 2007, 16:57
Ik vind het eigenlijk wel kut dat ze naar pinkpop komen, had ze liever op fields of rock gezien. Of gewoon met een eigen show.

Het enige voordeel is dat het wel mooie tv beelden oplevert.

Metallica geeft bijna nooit toestemming voor tv beelden. Dan verkopen ze geen live shows meer in hun shop.

RRRobin
17 december 2007, 21:29
Metallica geeft bijna nooit toestemming voor tv beelden. Dan verkopen ze geen live shows meer in hun shop.

vorig jaar rock am ring? verder volledig eens met jw009

jw009
18 december 2007, 09:43
Metallica geeft bijna nooit toestemming voor tv beelden. Dan verkopen ze geen live shows meer in hun shop.

Rock am Ring was op de duitse tv. In Portugal hadden ze 2/3 jaar terug ook een show die op tv werd uitgezonden (heb de dvd hier liggen). Volgens mij in Australie paar jaar terug op een festival werd er voor de tv opgenomen. Dan hebben we Korea nog van dit jaar.

Dus het kan best .... :sssh:

biker31
21 december 2007, 10:24
mod-edit: dag dag :)

Luke-wannabe
21 december 2007, 11:57
Spamm!!!!!!!

Kris Haex
30 december 2007, 17:48
Ik heb zo eens wat "rehearsels" gezien van Metallica, als ze zich aan het warmspelen zijn alvorens ze gaan optreden en ik vind dat ze nu anno 2007 toch wel strakker zijn dan in 2003-2004. Ik vind wel dat Lars wat achterblijft ten opzichte van Hetfield en Hammett. Hammett heeft precies toch ook weer hard zitten oefenen, die is echt netter, en als ze oefenen speelt ie ook vaak zonder wah en dan nog klinkt ie goed. Hetfield rifft goed, Robert is goed, Lars vind ik echt achterblijven. Niet dat hij slecht is, maar hij kon toch echt beter.

sjakie1945
30 december 2007, 18:09
Jah.. ik vind dus ook dat Lars beter kan,, als je zag hoe strak hij drumt in `89.. bij Blackened bv.. das gwn zo vet.. en nu is hij beetje te soft geworden.. Geen grote echte stunts meer.. is wel jammer..

Ik zit eigenlijk wel te popelen op het nieuwe album.. ja.. wie niet..

Wat zou de naam volgens jullie moeten worden??

Wickerman
30 december 2007, 18:44
Wat zou de naam volgens jullie moeten worden??

Pastor of Muppets

AART
30 december 2007, 22:06
The White Album(was justice al een beetje eigenlijk)

En als het dan toch tussen justice en Black komt te ligegn zou een mooie grijze voorkant wel leuk zijn.

Misschien brengen ze wel een emo plaat uit:

'Justice has left us all because my girlfriend won't blow me....'

Wickerman
31 december 2007, 14:33
Foei foei, zo lachen met Metallica. Ik hoop alleen dat hun nieuwe plaat wat in de buurt komt van de oude tallica.

Tho
2 januari 2008, 12:29
Ik vind het eigenlijk wel kut dat ze naar pinkpop komen, had ze liever op fields of rock gezien. Of gewoon met een eigen show.

Het enige voordeel is dat het wel mooie tv beelden oplevert.

Waar slaat dat op? Is Pinkpop niet 'cool' genoeg of zo? Als metallica in NL is, ben ik er bij, dan maakt het mij verder niet uit waar ze spelen. Ben allang blij!

AART
2 januari 2008, 14:25
Waar slaat dat op? Is Pinkpop niet 'cool' genoeg of zo? Als metallica in NL is, ben ik er bij, dan maakt het mij verder niet uit waar ze spelen. Ben allang blij!

+1

Die britpoppers rotten wel op. En als ze dat niet doen kom jij wel even rossen he tho?
Ik heb al besloten dat ik dag 1 ga. Heel het weekend trekt me niet zo omdat de rest van de bands niet mijn ding is.

jw009
2 januari 2008, 15:01
Waar slaat dat op? Is Pinkpop niet 'cool' genoeg of zo? Als metallica in NL is, ben ik er bij, dan maakt het mij verder niet uit waar ze spelen. Ben allang blij!

Over het algemeen vind ik de bands die op Pinkpop spelen helemaal niks. Ik vind het jammer om 70 euro te moeten betalen om alleen Metallica te zien.

Op fields of rock spelen over het algemeen bands die wel in mijn muzieksmaak vallen. Dus dat heeft mijn voorkeur.

Hiddie
9 januari 2008, 21:42
De nieuwe So What schijnt al uit te zijn, iemand die ik gehoord heb die hem nu aan het lezen is zegt dat je NIET teleurgestelt zou zijn en dat veel geruchten best kloppen. Wel geen release date. Nog luttele seconden voordat de hele shit op Wikipedia of een Met forum staat.

According to a Norwegian newspaper (dated Decemeber 12th, 2007), Metallica has been rumored to have refused to do anymore shows in Europe past their present June tour dates, so they can begin a summer tour in the US for the new record in 2008.

Dat is wel jammer. Maar was misschien wel te verwachten.

AART
9 januari 2008, 22:21
Mooi, ik zal eens zoeken.


Ik vind het wel koel dat ze de europese shows in de taal van het land aankondigen. Wel grappig als het eerste wat je ziet als je naar de metallica site surft een nederlands berichtje is.

jw009
10 januari 2008, 09:18
METALLICA Drummer Says New Album Is Not As 'One-Dimensional' As 'St. Anger' - Jan. 8, 2008

METALLICA drummer Lars Ulrich recently spoke to Revolver magazine about the band's much-anticipated new album, tentatively due in the spring via Warner Bros. Records.

"This stuff is certainly a lot more dynamic and a lot more varied than the last couple of go-rounds," he said. "There's a lot of light and shade in these songs. There's heavy, fast, nutty stuff, and then there's some slowdowns and musical interludes. It's pretty different from 'St. Anger', and it's pretty different from the 'Load' stuff. This stuff is not the one-dimensional punch in the face that 'St. Anger' was. This is probably a little more like those couple of albums back there in the decade that begins with an '8.'"

When asked if the material represents a return to the "old school," Lars replied, "I hate to be that specific, because six months from now people are gonna go, 'What the fuck? Lars lied to us!' But it feels that way to me. It's been no secret that Rick [Rubin, producer] suggested to us that we use a couple of those records as reference points — that we spend some time kind of accessing that headspace. So when we would come to forks in the road, sometimes the exercise became, 'What would we have done at this point in 1985?'"

For more of Revolver's conversation with Lars Ulrich, pick up the February 2008 issue of the magazine, available on newsstands now. More information is available at www.revolvermag.com.


[Dat album komt echt pas richting de zomer denk ik, hopelijk mei ofzo. Als je naar inflames kijkt, die cd is al helemaal gemasterd en klaar, komt toch pas in april uit. Metallica was in december nog bezig met de opnamens. Februari is sowieso niet haalbaar meer]

tvmartini
10 januari 2008, 12:07
Waarom vinden mensen Kirk Hammett toch eigenlijk een goede gitarist? Ik vind persoonlijk zijn solo's, ook die uit metallica's "klassieke" eerste periode zinloos, doelloos en willekeurig gepiel. Meest stuidende voorbeeld: fade to Black lijkt het wel of de man zo maar toonladders op en neer aan het spelen is. Het klinkt op momenten echt LELIJK. In Call of Ktulu zitten ook wat momentjes dat ik me afvraag waarom ie noten speelt die echt niet om aan te horen zijn. IS het tof omdat het snel is ofzo? Die James Hetfield is een geweldige gitarist, speelt superstrak superbrute riffs. Maar die Kirk Hammett.
Overigens vind ik die melodische stukken, die gedubbeld in tertsen gespeeld worden wel heel erg 'metal'. Dan speelt Metallica tenminste melodieën ipv de willekeurige noten-aanpak van Hammett.

Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik vraag het me oprecht af wat mensen in Kirk Hammett zien...

B_2_the_a
10 januari 2008, 12:26
er is al een kirk bashing topic ergens :P
Luister eens naar de solo van wherever i may roam :)
dan neem je wat woordjes terug ;)

Philippe
10 januari 2008, 12:32
Samenvattinkje van SoWhat! 14.4 (in het engels echter):

- Lars says Rick Rubin is very suttle, and they never had big conversations about where to record. Sound City is legendary for many great records. Rick wanted them to not think about the fundamentals of recording, but to just go in a room, the four of them, and record. To just go out and do it.

- They went with Sound City w/o much plans/thought, because its Rubin's comfort zone.

- Rubin is very hands off...prefers to let them do their own thing and not hinder the process by providing too much input. When he does comment, he is too the point. More about how he wanted them to get back into the "hungry" phase of RTL or MOP. They talk more about that return to the classic "headspace".

- Lars said this is not a retro record, but thinking back to how they'd have done stuff in '85 has surely helped and influenced the songwriting strongly.

- James talks about how Rubin wanted them to go back to standard A-440 tuning....talks about how they dropped down half a step during the last months of the black album tour to survive and help w/ the vocals, and then kept it. Kirk says that riffs are much tighter because of this [standard tuning].

- It's not St. Anger, it's not Load, and it's not Reload. They're not using any bluesy sounding stuff on this record.

- Rubin is not like Bob in the sense that he won't compromise between something Lars or James likes. He will say choose one and tell them to stick with it. Polar opposite of Bob.

- In one of these "pepsi challenges" as the band calls it(where Rubin had to choose between an A or a B version of something), Rick replied: "the worst thing i've ever heard in my life, and it makes me want to kill myself".

- The band is recording 14 songs and the songs that don't make the album will be used for iTunes...japanese b-sides...etc.

- James alone is handling lyrics for this album. At the time of the roundtable Jame's says that they're pretty much done and that he's really happy with most of them. He also says that some are not up to snuff yet, so he's interested in having Rubin's input to drive him to the next level. Jame's said hes up to the challenge and wants them to be the best they can be.

- No release date...just a sometime in '08. They haven't even talked about a release date, or anything like that w/ management. I figure by now(since this roundtable was conducted in October)that they've discussed this atleast somewhat...

- They compare and contrast what has changed since the group therapy...how thats affected the recording process...etc.


Het is dus officieel bevestigd door Kirk dat tenminste een aantal songs weer in E zijn. Alleen daar ben ik al heel blij mee. Ik kan serieus niet meer wachten op het nieuwe album.

B_2_the_a
10 januari 2008, 12:37
damn
ik zit nog op de so what te wachten :S

marter544
10 januari 2008, 13:49
Klinkt goed! Als ie uit is, zorg ik dat ik der eentje van de eerste voorraad heb hier bij de cd-winkel..

Hiddie
10 januari 2008, 15:35
Word So What in de winkel verkocht? Waar?

B_2_the_a
10 januari 2008, 16:29
nee
dan is je toko illegaal bezig volgens mij :P

Danieldg
10 januari 2008, 21:27
Waarom vinden mensen Kirk Hammett toch eigenlijk een goede gitarist? Ik vind persoonlijk zijn solo's, ook die uit metallica's "klassieke" eerste periode zinloos, doelloos en willekeurig gepiel. Meest stuidende voorbeeld: fade to Black lijkt het wel of de man zo maar toonladders op en neer aan het spelen is. Het klinkt op momenten echt LELIJK. In Call of Ktulu zitten ook wat momentjes dat ik me afvraag waarom ie noten speelt die echt niet om aan te horen zijn. IS het tof omdat het snel is ofzo? Die James Hetfield is een geweldige gitarist, speelt superstrak superbrute riffs. Maar die Kirk Hammett.
Overigens vind ik die melodische stukken, die gedubbeld in tertsen gespeeld worden wel heel erg 'metal'. Dan speelt Metallica tenminste melodieën ipv de willekeurige noten-aanpak van Hammett.

Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik vraag het me oprecht af wat mensen in Kirk Hammett zien...
Alle rythms zijn gedubbed door Kirk, dus hij kan ook strak spelen.

hendrix2
11 januari 2008, 10:09
Licht offtopic (maar metallica gerelateerd)
Wat een heerlijke video is dit.
http://nl.youtube.com/watch?v=7KpxOmksHrY

B_2_the_a
11 januari 2008, 14:44
in de so what is ook gezegd dat er tussen de 14 nummers 1 instrumentaal nummer zit... of hij op het album komt of op de lijst van iTunes nummers is nog niet bekend

hendrix2
11 januari 2008, 15:12
Ze hebben in ieder geval ook Ectasy of gold opgenomen in een héél vette versie. Stond een stukje te beluisteren op hun myspace een paar weken terug. Was voor een of andere tribute cd denk ik.

B_2_the_a
11 januari 2008, 16:13
Ze hebben in ieder geval ook Ectasy of gold opgenomen in een héél vette versie. Stond een stukje te beluisteren op hun myspace een paar weken terug. Was voor een of andere tribute cd denk ik.


klopt
http://youtube.com/watch?v=Zm7EeuWnc-8

was voor een tribute cd van de schrijver van dit stuk,
maar het heeft niets met het huidige album te maken

Kris Haex
12 januari 2008, 11:49
Waarom vinden mensen Kirk Hammett toch eigenlijk een goede gitarist? Ik vind persoonlijk zijn solo's, ook die uit metallica's "klassieke" eerste periode zinloos, doelloos en willekeurig gepiel. Meest stuidende voorbeeld: fade to Black lijkt het wel of de man zo maar toonladders op en neer aan het spelen is. Het klinkt op momenten echt LELIJK. In Call of Ktulu zitten ook wat momentjes dat ik me afvraag waarom ie noten speelt die echt niet om aan te horen zijn. IS het tof omdat het snel is ofzo? Die James Hetfield is een geweldige gitarist, speelt superstrak superbrute riffs. Maar die Kirk Hammett.
Overigens vind ik die melodische stukken, die gedubbeld in tertsen gespeeld worden wel heel erg 'metal'. Dan speelt Metallica tenminste melodieën ipv de willekeurige noten-aanpak van Hammett.

Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik vraag het me oprecht af wat mensen in Kirk Hammett zien...

Ik vind Kirk veel meer een melodische gitarist dan een "pielgitarist". En de solo van Fade to black vind ik anders wel heel mooi. Malmsteen ratelt bijv. in mijn ogen harmonisch mineur af. Supersnel. Of jij het mooi of lelijk vind hangt meer af van je smaak denk ik. Zakk Wylde bijv. gaat vies snel over Pentatonisch, er zijn mensen die hem te gek vinden, er zijn mensen die hem niet speciaal vinden. Mijn leraar vindt Blackmore, Slash, Ted Nugent, Hammett, Jimi Hendrix enz. bijv. veel beter dan Zakk Wylde, is ook een kwestie van smaak. Maar respect voor je mening!

drap
12 januari 2008, 13:39
Het zit je hoog he, die Kirkje Hammet.

B_2_the_a
12 januari 2008, 14:22
Meest stuidende voorbeeld: fade to Black lijkt het wel of de man zo maar toonladders op en neer aan het spelen is.

wat doet 99,9 % van de shredders?

happynjitram
12 januari 2008, 18:47
Ik snap deze hele discussie eigenlijk niet. Heb net voor de zekerheid fade to black nog maar even aangezet. en de intro vind ik magistraal. De solo op het eind is op het begin wat minder maar het einde vind ik weer geweldig.

Ik vind hem juist de meeste creatieve metalgitarist die nog leeft. Een die in het teken van het nummer staat maar er zit wel lekker vaart in. Vind in metallica's solo's veel meer melodie zitten dan in de nummers van andere grote metalbands.

Kris Haex
12 januari 2008, 20:50
Het zit je hoog he, die Kirkje Hammet.

Yep, maar hij niet alleen hoor, er zijn genoeg gitaristen die ik graag hoor, uit verschillende stijlen. Ted Nugent bijv. Of Blackmore, magistraal gewoon. Of Paco di Lucia. Steve Hackett, Les Paul, John Frusciante, enz.

Ontopic: hopelijk gaat het nieuwe album knallen!!

arjanb01
12 januari 2008, 21:17
Ik snap deze hele discussie eigenlijk niet. Heb net voor de zekerheid fade to black nog maar even aangezet. en de intro vind ik magistraal. De solo op het eind is op het begin wat minder maar het einde vind ik weer geweldig.

Ik vind hem juist de meeste creatieve metalgitarist die nog leeft. Een die in het teken van het nummer staat maar er zit wel lekker vaart in. Vind in metallica's solo's veel meer melodie zitten dan in de nummers van andere grote metalbands.

Hohoho.... John Petrucci, ook vrij veel melodie in zn solo's (anderen vinden hem een walgelijke shredder). Ik vind hem een geweldige (prog)metal gitarist. Luister maar eens hoe Dream Theatre die Metallica nummers als Master of Puppets speelt. Met 2 vingers in de neus en zelfs nog beter dan het origineel !

Kris Haex
13 januari 2008, 14:34
Beter?? Ik vind van niet, Petrucci speelt de downstrokes van MOP niet, Hammett en Hetfield wel! Okay, Ik geef wel toe dat Petrucci natuurlijk beter is dan Hetfield en Hammett, maar dat wil niet dat zeggen dat ze de nummers van Metallica zelf allemaal beter spelen. Ook de zang vond ik niet echt goed Ik vond Trivium hun versie van MOP beter als die van Dream Theater. Mijn nederige mening he. En ja, Dream Theater heeft zeker veel melodie in hun nummers, het zijn echt magistrale muzikanten!

Reel Big Fish
13 januari 2008, 14:48
De solo's van bijv. Iron Maiden bevatten veel meer melodie dan die van Kirk, maar dat kan aan mij liggen.

drap
13 januari 2008, 14:50
Yep, maar hij niet alleen hoor, er zijn genoeg gitaristen die ik graag hoor, uit verschillende stijlen. Ted Nugent bijv. Of Blackmore, magistraal gewoon. Of Paco di Lucia. Steve Hackett, Les Paul, John Frusciante, enz.

Dat was niet helemaal wat ik bedoelde...

Luke-wannabe
13 januari 2008, 15:00
Metallica is kut!!!!!!11

Kris Haex
13 januari 2008, 15:27
Dat was niet helemaal wat ik bedoelde...

Dat weet ik wel.

arjanb01
13 januari 2008, 15:30
Beter?? Ik vind van niet, Petrucci speelt de downstrokes van MOP niet, Hammett en Hetfield wel! Okay, Ik geef wel toe dat Petrucci natuurlijk beter is dan Hetfield en Hammett, maar dat wil niet dat zeggen dat ze de nummers van Metallica zelf allemaal beter spelen. Ook de zang vond ik niet echt goed Ik vond Trivium hun versie van MOP beter als die van Dream Theater. Mijn nederige mening he. En ja, Dream Theater heeft zeker veel melodie in hun nummers, het zijn echt magistrale muzikanten!

Ok, hij speelt die downstroaks misschien niet (alsof hij dat niet zou kunnen, maar dat terzijde), maar hun interpretatie van de metallica nummers spreekt mij meer aan dan het origineel. Dat bedoelde ik ermee te zeggen.
Verder zijn Petrucci & Co natuurlijk geniaal...

toneblo
13 januari 2008, 16:19
Metallica is kut!!!!!!11 Nee, jij hebt een lekker koppie!!:seriousf:

Kris Haex
13 januari 2008, 16:20
Ok, je vind hun interpretatie van MOP beter, dat kan, smaken verschillen. Ik vind dat Metallica zelf het gewoon beter en vetter speelt. Metallica zou het heel wat moeilijker hebben om een Dream Theater nummer te doen. Als ze het al zouden kunnen.

caliban
13 januari 2008, 23:31
Ok, je vind hun interpretatie van MOP beter, dat kan, smaken verschillen. Ik vind dat Metallica zelf het gewoon beter en vetter speelt. Metallica zou het heel wat moeilijker hebben om een Dream Theater nummer te doen. Als ze het al zouden kunnen.
De versie van Metallica is sowieso het beste, die van Dream Theater vind ik redelijk sucken. Dream Theater is op zich nice, zolang de zanger zijn mond houdt juist zoals de zanger van Nevermore, die is nog tien keer erger. (BTW de zang op het laatste Dream Theateralbum valt mee).
De cover van Trivium van Master of Puppets vind ik heel vet, niet zo hol klinkend als de cover van Dream Theater.
Allemaal mijn opinie weliswaar.

Luke-wannabe
13 januari 2008, 23:46
Nee, jij hebt een lekker koppie!!:seriousf:
Heerlijk, lekker stoken.

B_2_the_a
14 januari 2008, 01:23
even weer serieus metallica nieuws:
metallica staat wederom op rock in rio, (in portugal ;))

Kim Wilson
14 januari 2008, 09:18
De solo's van bijv. Iron Maiden bevatten veel meer melodie dan die van Kirk, maar dat kan aan mij liggen.
Ja, dat klopt, maar daarom is Maiden Maiden, en Metallica Metallica. Veel meer melodie wil niet altijd zeggen dat het beter bij de muziek past. Nu ben ik geen metal-/sologitarist, maar ik heb me nooit zo gestoord aan het solospel bij Metallica. De mooie melodielijnen en dubbelspel bij Iron Maiden vind ik prachtig, maar dat is typisch iets wat bij Maiden hoort, maar niet bij Metallica.

pikasso
14 januari 2008, 11:18
Beter?? Ik vind van niet, Petrucci speelt de downstrokes van MOP niet, Hammett en Hetfield wel! Okay, Ik geef wel toe dat Petrucci natuurlijk beter is dan Hetfield en Hammett, maar dat wil niet dat zeggen dat ze de nummers van Metallica zelf allemaal beter spelen. Ook de zang vond ik niet echt goed Ik vond Trivium hun versie van MOP beter als die van Dream Theater. Mijn nederige mening he. En ja, Dream Theater heeft zeker veel melodie in hun nummers, het zijn echt magistrale muzikanten!

Ik ben een van de grootste DT fans hier op het forum denk ik, maar ik ben het met je eens. Die versie van DT is in zijn geheel niet beter, sommige stukken wel, andere weer niet. Die down-strokes had Petrucci bijvoorbeeld gewoon moeten spelen ;-).

happynjitram
14 januari 2008, 12:39
De solo's van bijv. Iron Maiden bevatten veel meer melodie dan die van Kirk, maar dat kan aan mij liggen.

Ik ben een ontzettend grote maiden fan, maar de solo's zijn echt niet creatiever en beter dan die van kirk. vind ik dan..

hendrix2
14 januari 2008, 13:18
Dat zou ik nu ook niet zeggen. Ik ben van kleins af aan Metallica fan, vind echt al hun albums goed (jaja ook load en reload, echt super nummers staan daar op). Ben in mindere mate bezig met Maiden, maar als ik maiden een ding vind voorhebben dan is het wel hun solo's. Heerlijk melodieus :)

Natuurlijk heeft metallica ook een aantal ongelooflijk schitterende solo's:
check dit even (uit A Year and a half in the live of metallica)
http://nl.youtube.com/watch?v=okL9E9u2m2w

drap
14 januari 2008, 13:58
Ik ben een ontzettend grote maiden fan, maar de solo's zijn echt niet creatiever en beter dan die van kirk. vind ik dan..

Pff, ga weg. Je mag best fan zijn hoor, maar een Adrian Smith speelt Kirkieboy er echt tien keer uit. Wellicht hoor jij alleen snelle noten, maar er zijn meer dingen hoor wat een gitarist goed maakt en dan faalt Kirkie op vele fronten. Ik heb gister nog ff een live optreden van Metallica op MTV gezien en het was gewoon vals wat Kirk liet horen, niet te zuinig. Geen bend was zuiver en z'n vibrato was weer als vanouds als een trillend rietje zonder enige controle.

B_2_the_a
14 januari 2008, 14:04
uhm
waarom zitten jullie hier kirk te bashen? dit gaat over de opnames van de komende metallica plaat!
Er is een ander kirk bash topic..

Ik heb een beetje het idee dat mods hier niet zoveel komen, dus ik stel voor: mods: ga ff schoonmaken aub..
Ik wil hier alleen maar dingen lezen over het nieuwe album/komende tour... niet gezeik van kirk dit kirk dat, of lars zus of lars zo

hendrix2
14 januari 2008, 14:09
B2, als je echt iets te melden hebt aan een mod, dan gewoon het gevaren driehoekje eens klikken en vragen of er wat kan geruimd worden.

Tgaat hier inderdaad over de nieuwe plaat. Ik hoop echt dat er rap een release datum komt, kijk er echt naar uit. Toen St. Anger uitkwam stond ik al aan de winkel nog voor die open was, en het zal nu niet anders zijn. Er is maar een groep waar ik speciaal de deur voor uitga om een nieuwe cd van te kopen, en het is metallica.

Hopelijk hebben ze er weer wat moois van gemaakt. Zal zeker 'anders' zijn met Rick Rubin. Maar 'anders' vind ik meestal wel leuk :)

drap
14 januari 2008, 14:14
uhm
waarom zitten jullie hier kirk te bashen? dit gaat over de opnames van de komende metallica plaat!
Er is een ander kirk bash topic..

Ik heb een beetje het idee dat mods hier niet zoveel komen, dus ik stel voor: mods: ga ff schoonmaken aub..
Ik wil hier alleen maar dingen lezen over het nieuwe album/komende tour... niet gezeik van kirk dit kirk dat, of lars zus of lars zo

Dit is flauw. Dit zeg je ook niet tegen de mensen die zo'n beetje in de reet van Hammet zitten en dat ook niet kunnen laten wat al te vaak te posten, zo ook in dit topic. Dan kun je ook reacties verwachten. Kritiek is ook nog niet meteen bashen btw.

B_2_the_a
14 januari 2008, 15:30
Dit is flauw. Dit zeg je ook niet tegen de mensen die zo'n beetje in de reet van Hammet zitten en dat ook niet kunnen laten wat al te vaak te posten, zo ook in dit topic. Dan kun je ook reacties verwachten. Kritiek is ook nog niet meteen bashen btw.

kirk mag je zoveel bashen wat je wil, ik neem het toch niet serieus ;)
Maar het heeft niet veel met dit topic te maken, daar zit ik meer mee..

Reel Big Fish
14 januari 2008, 18:31
Ja, dat klopt, maar daarom is Maiden Maiden, en Metallica Metallica. Veel meer melodie wil niet altijd zeggen dat het beter bij de muziek past. Nu ben ik geen metal-/sologitarist, maar ik heb me nooit zo gestoord aan het solospel bij Metallica. De mooie melodielijnen en dubbelspel bij Iron Maiden vind ik prachtig, maar dat is typisch iets wat bij Maiden hoort, maar niet bij Metallica.
Wat is dit voor een reactie? Volgens mij heb je niet helemaal gelezen waar ik op reageerde, dit stukje dus:


Vind in metallica's solo's veel meer melodie zitten dan in de nummers van andere grote metalbands.

Mag ik dan zeggen dat Maiden meer melodie in zijn solo's heeft? Ik zeg helemaal niks over Metallica in mijn post, maar iemand beweert dat Metallica de allermooiste melodiën in zijn solo's verwerkt, van alle grote metalbands. Met alle respect, maar dat is onzin en dat zeg je dus zelf ook!

Metallica is dé band die mij aan heeft gezet tot het luisteren en spelen van metal, ik ben dus zeker fan, maar beweren dat ze de mooiste melodiën in hun spel hebben... nee.

Damage Inc.
16 januari 2008, 09:46
Er is géén MetallicA-topic deze dagen die níet uitloopt in gezever en gebash en gezeik en gezanik over wat MetallicA doet en hoe ze zijn vergeleken met andere bands.
KAP ER EEN KEER MEE EN WACHT TOT ER EEN NIEUW ALBUM UITKOMT.
Of luister gewoon naar de muziek van ze die je wel mooi vindt, zo niet luister dan ook niet en zever er niet over.

Voor het Topic, laat ik het zo zeggen:
Volgens mij zitten niet veel mensen, behalve de pure plakkerige fans, te wachten op het volgende album.
Het is ook vrij stil rond MetallicA.
Maar ze zijn daar gewoon lekker muziek aan het maken, ik heb een boel nieuwe instrumenten en apparatuur gezien.
Zoals Lars zijn drumkit is erg vet, zowat hetzelfde behalve een paar onderdelen, maar wel een hele nieuwe met een originele look.

Dus ik zit wel op het nieuwe album te wachten, al sinds ze dat hadden aangekondigd eigenlijk...
Eerst leek het, met die "New Songs" de 'St. Anger'-gemixed-met-wat-'Load'-kant op te gaan.
Maar het lijkt steed minder "St. Anger" te worden, volgens mij dit keer weer iets heel nieuws.
Het ziet er echt naar uit dat ze hard op nieuwe nummers zitten te werken.
Natuurlijk hoop ik op iets nieuws en origineels, en het is spijtig als het weer iets teleurstellends wordt.

Vonk
16 januari 2008, 12:10
Volgens mij zitten niet veel mensen, behalve de pure plakkerige fans, te wachten op het volgende album.

Dus ik zit wel op het nieuwe album te wachten,

Haha ik vond je posts altijd al een beetje plakkerig aanvoelen brrrr ;)

Ik ben alleen benieuwd wat ze nou weer voor meuk gemaakt hebben. Ik buig diep als ze bij MoP in de buurt kunnen komen, het blijft geniale muzikanten, maar ik heb er een hard hoofd in. Zo ben ik op dezelfde manier benieuwd naar Guns N Roses, maar dat duurt nog wel even.

En inderdaad, Iron Maiden is nog altijd de band met de meest geniale melodien (Smith is daar in solo's bijna altijd verantwoordelijk voor, Murray klooit wat en dan klinkt het ook wel goed maar toch minder melodisch). Vaak gaat het in de metal ook helemaal niet om melodie, het gaat om kracht, en Metallica weet dat (wist dat) goed toe te passen.

Damage Inc.
16 januari 2008, 13:20
Haha ik vond je posts altijd al een beetje plakkerig aanvoelen brrrr ;)

Ik ben alleen benieuwd wat ze nou weer voor meuk gemaakt hebben. Ik buig diep als ze bij MoP in de buurt kunnen komen, het blijft geniale muzikanten, maar ik heb er een hard hoofd in. Zo ben ik op dezelfde manier benieuwd naar Guns N Roses, maar dat duurt nog wel even.

En inderdaad, Iron Maiden is nog altijd de band met de meest geniale melodien (Smith is daar in solo's bijna altijd verantwoordelijk voor, Murray klooit wat en dan klinkt het ook wel goed maar toch minder melodisch). Vaak gaat het in de metal ook helemaal niet om melodie, het gaat om kracht, en Metallica weet dat (wist dat) goed toe te passen.

Ik zelf was in het begin ook "Iron Maiden ONLY" omdat ik Iron Maiden melodischer vond en alles.
Ik vond toen ook nog MetallicA en al die andere bands schreeuwerds enzo.
Maar dat was dan MetallicA eigenlijk niet eens zo erg, vooral vanaf '94/'95 begon Hetfield veel cleaner te zingen en steeds cleaner en cleaner, tot St. Anger, behalve live jammer genoeg.

Ik vind Murray wel erg melodisch trouwens, hij heeft een hele eigen stijl.
Ok, soms is het best hetzelfde ja, maar meestal uiteindelijk tóch origineel.

almarvk
16 januari 2008, 14:10
Goed, jullie wilden een mod-break? Prima! Vanaf nu alleen posten over de nieuwe plaat van Metallica! Ander gebash kan je ergens anders doen.

En daarnaast; ik wil wel wat meer Metallica studio pics zien :)

Vonk
16 januari 2008, 14:35
Ik weet niet of het al bekend was (geen zin om helemaal te zoeken hier) maar 18 maart zijn de releasedate te zijn:
http://www.metallicabb.com/index.php?showforum=2

Wat een kansloze topics zijn daar trouwens zeg, volgens mij is 99% jonger dan 16..

jw009
16 januari 2008, 19:35
http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/11nov1707_pic03.jpg

deze al gezien?

het is laatste tijd idd erg stil qua foto's, hopelijk stilte voor de storm.

jw009
17 januari 2008, 12:10
Week of December 3rd :


http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/12dec0707_pic02.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/12dec0707_pic01.jpg

Zo te zien waren ze toen met de solo's bezig OF NIET !!

armageddon
17 januari 2008, 15:07
Dat zie je aan 2 plaatjes????

Als je Some Kind Of Monster ziet zit Kirk ook wel eens te doodlen hoor....eigenlijk alleen maar.

Kim Wilson
17 januari 2008, 15:08
En wat zegt het dat er een solo gespeeld wordt?

jw009
17 januari 2008, 17:22
En wat zegt het dat er een solo gespeeld wordt?

Alle rhythem tracks waren toe al klaar, en slechts vocals en leads moesten nog gerecord worden.

Op die tweede foto lijkt het me duidelijk dat kirk aan het shredden is. Rhythem speel je meestal ook niet op die positie.

jw009
17 januari 2008, 17:25
Dat zie je aan 2 plaatjes????

Als je Some Kind Of Monster ziet zit Kirk ook wel eens te doodlen hoor....eigenlijk alleen maar.

Niet in het eind stadium was de opnamen. Aan zijn kop te zien is het niet zomaar beetje doodlen.

Damage Inc.
17 januari 2008, 17:37
Wat maakt het nou uit wat 'ie op de foto aan het spelen is.
Dat moment kan voor een opname zijn, een uitprobeersel of oefening zijn.

Als je nou bedoelt of er solos komen of niet, die komen er ja.
Of dat nou iets wordt of niet is een andere kwestie.

En al dat geanalyseer over van alles en nog wat heeft toch geen zin.
Het wordt gewoon zoals het wordt, daar verander je niks aan.

armageddon
17 januari 2008, 18:27
Ik analyseer ook niet :) Ik vind het alleen apart dat mensen direct conclusies trekken uit 1 plaatje.

Damage Inc.
17 januari 2008, 18:29
Ik analyseer ook niet :) Ik vind het alleen apart dat mensen direct conclusies trekken uit 1 plaatje.

Precies, maar daarom, wat maakt het ook uit wát daar gespeeld wordt.
Dat heeft geen zin om uitgezocht te worden...

jw009
17 januari 2008, 20:16
Ik analyseer ook niet :) Ik vind het alleen apart dat mensen direct conclusies trekken uit 1 plaatje.

De wens is vader van de gedacht.....


Zou ook gewoon gepiel kunnen zijn idd, maar wat wordt er een punt van gemaakt zeg...

B_2_the_a
17 januari 2008, 22:24
commentaar bij de foto:
"Looks like kirk is laying down a solo"

Der is ook nog een andere foto met kirk staande op een stoel:
"Why don't you try laying down a solo standing on a chair?"

Philippe
18 januari 2008, 12:04
Zijn zeer waarschijnlijk niet aan het recorden, gezien dat deze foto afkomstig is uit HQ en niet de studio in LA.
De solo's zijn denk ik al lang en breed klaar. Volgens mij is ie hier hoogstens een lickje aan het dubben ofzo.

hendrix2
18 januari 2008, 12:11
Volgens mij is hij daar een doedelzak intro voor het derde nummer van het nieuwe album aan het vastleggen :roll:

Doet er toch niet veel toe, het zijn coole foto's. Dat er wat solo's in het album komen is al verkondigd dus het kan goed zijn dat hij dat aan het doen is.
Het maakt mij allemaal erg nieuwsgierig naar de plaat!

B_2_the_a
18 januari 2008, 23:56
dit is wel de studio in la,
hq heeft een kleinere (minder diep) controlroom

Philippe
21 januari 2008, 14:10
Sorry, maar het is toch echt HQ. Het is inmiddels bevestigd door Dan. De alombekende insider :)

Je kan het trouwens ook zien aan de mixpanelen. In LA zijn ze veel ouder dan die in HQ op de foto. De muur is ook hetzelfde als in HQ.

B_2_the_a
21 januari 2008, 16:19
sorry
ik miste de grote whiteboards ;)

Het is inderdaad een andere tafel, die andere studio heeft inderdaad oudere tafels en equipment, rick wilde ook alles op tape opnemen, niet met protools... terwijl ondertussen protools wel gebruikt wordt!

volgens mij hebben ze rick gedumpt ondertussen :P je ziet hem weinig, of is dat de standaard manier van rick? Niet zo'n papa zijn als bob rock?

armageddon
21 januari 2008, 16:28
Je zal wel lomp zijn als je Rick Rubin dumpt....wellicht heeft Rick Metallica gedumpt ;)

B_2_the_a
21 januari 2008, 16:30
wellicht heeft Rick Metallica gedumpt ;)

dan ben je een kut producer, als producer metallica toch wel 1 van de grootste bands die je tegenwoordig nog kan produceren... dus zie het als uitdaging ;)

Danieldg
21 januari 2008, 16:57
Ik kan het wel geloven dat hij op tape opneemt, dat blijft toch de beste kwaliteit, een analoog geluid ook analoog opnemen. En er staan zowieso niet veel foto's van hem op het internet. Laat het ons hopen dat hij niet heel de tijd in beeld wil zijn en zich bemoeien met de band's muziek, want dit heeft geresuteerd in platen die klonken zoals Bob Rock het wou, totaal niet meer in 'Tellica's gebruikelijke stijl. (Jason zei ooit: 'Don't fuck with James' music, as Bob is doing right now (tempo's veel trager)'.

Damage Inc.
22 januari 2008, 09:06
Ik heb nooit echt problemen gehad met Bob Rock.
Ik bedoel, hij heeft MetallicA best wel doorgeploegd, veel mogelijkheden eruit gehaald.
En ook geen problemen met bijv. die "Load-era", behalve dat de helft van de nummers niet uitgebracht hoefden te worden en ze met de rest van de goede nummers gewoon één Load moesten maken...

In ieder geval, ik hoop wel dat Rick Rubin natuurlijk de old-sch**l er weer in brengt zoals hij met veel andere Metal-bands heeft gewerkt.
Waar ik wel bang voor ben is dat het geluid (de hele stijl en sfeer) weer schel wordt en alles.
Ik bedoel, luister naar SlipKnoT Vol.3 en de laatste 2 SOAD-albums tegenover de eerdere albums van de twee bands.
Het zijn geweldige albums, maar het is een wereld van verschil in geluid.
Het lijkt me wel duidelijk dat die invloed van Rick Rubin komt, dus ik hoop dat die periode voorbij is en het weer... in ieder geval niet zo zou klinken.

E-J
22 januari 2008, 12:25
Ik heb nooit echt problemen gehad met Bob Rock.
Ik bedoel, hij heeft MetallicA best wel doorgeploegd, veel mogelijkheden eruit gehaald.
En ook geen problemen met bijv. die "Load-era", behalve dat de helft van de nummers niet uitgebracht hoefden te worden en ze met de rest van de goede nummers gewoon één Load moesten maken...

In ieder geval, ik hoop wel dat Rick Rubin natuurlijk de old-sch**l er weer in brengt zoals hij met veel andere Metal-bands heeft gewerkt.
Waar ik wel bang voor ben is dat het geluid (de hele stijl en sfeer) weer schel wordt en alles.
Ik bedoel, luister naar SlipKnoT Vol.3 en de laatste 2 SOAD-albums tegenover de eerdere albums van de twee bands.
Het zijn geweldige albums, maar het is een wereld van verschil in geluid.
Het lijkt me wel duidelijk dat die invloed van Rick Rubin komt, dus ik hoop dat die periode voorbij is en het weer... in ieder geval niet zo zou klinken.

Ik denk dat Metallica met Rubin nog een stapje meer richting commercie doet... ik zou niet weten waarom ze terug zouden moeten gaan naar de muziek zoals op Master of Puppets. Waarom een album maken die de die-hard Metallica fans aanspreekt maar een enorme grote groep anderen niet? Gaan ze echt niet doen hoor... Als ik als leek kijk wat Rubin heeft gedaan met o.a. de Red Hot Chili Peppers en System of a Down, is de boel zorgvuldig gladstrijken.

Nee, ik vrees voor jullie) dat dat 'old-school' Metallica niet terugkomt. Als je kijkt naar St. Anger en de proefnummers die ze live speelden zal het eerder een vorm van nu-metal met een paar solotjes worden...

Damage Inc.
22 januari 2008, 13:09
Ik denk dat Metallica met Rubin nog een stapje meer richting commercie doet... ik zou niet weten waarom ze terug zouden moeten gaan naar de muziek zoals op Master of Puppets. Waarom een album maken die de die-hard Metallica fans aanspreekt maar een enorme grote groep anderen niet? Gaan ze echt niet doen hoor... Als ik als leek kijk wat Rubin heeft gedaan met o.a. de Red Hot Chili Peppers en System of a Down, is de boel zorgvuldig gladstrijken.

Nee, ik vrees voor jullie) dat dat 'old-school' Metallica niet terugkomt. Als je kijkt naar St. Anger en de proefnummers die ze live speelden zal het eerder een vorm van nu-metal met een paar solotjes worden...

Dat van dat laatste dacht ik ook, maar volgens mij na die live "New Songs" gespeeld te hebben, kregen ze wel door dat het niet zó geweldig was.
Volgens mij hadden ze het meeste ook geschrapt en toen gingen ze écht beginnen.
In het begin was ik ook bang voor een minder album, maar ik denk nu toch al maanden dat het een soort "old-school" gemixed met een nieuwe stijl wordt.
Geen "oude MetallicA", geen Load en geen Stanger, nouja misschien een beetje van die laatste twee.

Ik zou trouwens ook niet weten waarom ze nóg commercieler zouden WILLEN worden.
Voor het geld of de roem hoef het echt niet meer.
En om meer reclame te maken en wat dan ook, ook niet, ze doen het toch wel voor de muziek.
Ik denk echt dat MetallicA al sinds rond 2002 meer down-n-dirty Rock en Metal wil maken, en de laatste tijd nog meer zelfs.
St. Anger was dan ook heel rauw door de manier van opnemen en hoe de nummers waren.
Ok, door de stemming, stijl en dat er geen solos waren was het bijna Nu-Metal, waar ik persoonlijk tóch MetallicA in hoorde natuurlijk.
Maar er was (bijna?) geen troep van effecten en allerlei andere bullshit toch.
Nou, neem aan dat ze nog wat in die stijl zijn blijven hangen, plus de wil om weer een goed album te maken en de stemming gaat weer omhoog, én ze doen er weer solos in, daar moeten toch mooie nummers uit komen.
OOKAL is het geen "Master Of Puppets".


Wel even iets anders "off-topic'":
Waarom trouwens Master Of Puppets???
Ja vet album, ook een van míjn eerste Metal- en MetallicA-albums.
Maar Ride en Justice waren erg vet, en The Black Album was erg zwaar.
Ik vond het raar dat mensen Black ook onder de "slechte" albums zetten.
Toen ik beter ging luisteren met datzelfde idee in m'n hoofd begreep ik wel wat ze bedoelde.
Maar dát is toch zo'n zware metaal, ookal zijn sommige nummers wat langzamer, wat het alleen maar zwaarder maakt.
Ik vind het toch een van de beste en vooral zwaarste Heavy-Metal albums aller tijden, en dat als een muzikant en fan zonder ooit een meeloper te zijn geweest.

ben vanhoof
22 januari 2008, 13:42
Ik vind persoonlijk the black album ook het beste dat ze gemaakt hebben. De gitaar kllinkt er gewoon het beste op, de zang is geweldig, en de drum is rete strak. Als ik thuis metallica nummers speel komt the god that failed dikwijls terug. De riffs op dat album zijn vrij simpel in verhouding met die van bv op justice of puppets, maar ze zijn zo goed en zo strak.. Ik ken echt geen andere groepen (buiten de mijne dan :p) die met vrij simpele riffs zo'n vet en strak nummer kunnen maken.

AART
22 januari 2008, 21:56
Ik vind persoonlijk the black album ook het beste dat ze gemaakt hebben. De gitaar kllinkt er gewoon het beste op, de zang is geweldig, en de drum is rete strak. Als ik thuis metallica nummers speel komt the god that failed dikwijls terug. De riffs op dat album zijn vrij simpel in verhouding met die van bv op justice of puppets, maar ze zijn zo goed en zo strak.. Ik ken echt geen andere groepen (buiten de mijne dan :p) die met vrij simpele riffs zo'n vet en strak nummer kunnen maken.

Ik vind BA ook veruit de beste plaat, zeker als geheel gezien.
Maar de numemrs zijn niet altijd simpeler. De hitjes wel(Enter Sandman, Unforgiven), mara de rest is toch nog steeds goed gecomponeerd alleen veel vetter dan op de voorgangers. Al komt MoP erg close, maar mist net wat, ik vind MoP als nummer wel één van de meer geniale metalnummers ooit gemaakt.

Damage Inc.
23 januari 2008, 08:56
Ik vind BA ook veruit de beste plaat, zeker als geheel gezien.
Maar de numemrs zijn niet altijd simpeler. De hitjes wel(Enter Sandman, Unforgiven), mara de rest is toch nog steeds goed gecomponeerd alleen veel vetter dan op de voorgangers. Al komt MoP erg close, maar mist net wat, ik vind MoP als nummer wel één van de meer geniale metalnummers ooit gemaakt.

De techniek gebruik in de Through The Never hoofd-riff
is zowat hetzelfde als die van de Master Of Puppets hoofd-riff.
Dat was wel fijn toen ik 'm moest leren, omdat ik MOP al kende. XD

jw009
23 januari 2008, 13:18
Geen idee of dit waar is of niet, maar ter info:


New METALLICA Album Pushed Back To September? - Jan. 22, 2008

Stereo Warning reports that the release of METALLICA's new album has been delayed again, according to the band's record label. The band's ninth studio CD is now expected to hit the stores in September. Originally METALLICA drummer Lars Ulrich said it would be out in February, then the release was pushed back to April.

Ulrich recently spoke with Revolver magazine about the band's upcoming LP, which will be its first all-new effort since 2003's "St. Anger". Ulrich told the magazine that the group's new material "is certainly a lot more dynamic and a lot more varied than the last couple of go-rounds," adding, "There's a lot of light and shade in these songs. There's heavy, fast, nutty stuff, and then there's some slowdowns and musical interludes." Ulrich also said that the album has more in common with some of the group's '80s releases than more recent offerings like "St. Anger" and "Load".

Ulrich wouldn't agree that the yet-to-be-titled disc is a full-blown return to the past, saying, "I hate to be that specific, because six months from now people are gonna go, 'What the fuck? Lars lied to us!' But it feels that way to me."

The drummer also revealed that producer Rick Rubin, working with the band for the first time, wanted METALLICA to use classic efforts like "Ride the Lightning" and "Master of Puppets" as "reference points" for its new songs.

Damage Inc.
23 januari 2008, 13:59
Ja, wat Lars daar in zei is zowat precies wat ik dacht gelezen te hebben.
Kan goed dat zelfde bericht of interview zijn geweest.

Maar of het album nu later komt zouden we moeten kijken of dat ook gezegd wordt op de officiële websites,
zoals van MetallicA of hun label/uitgever(s).


Maar als het echt zo laat uitkomt, veel later dan de shows in Nederland en in de buurt,
is het persoonlijk wel 100% zeker dat ik niet naar een festival ga voor MetallicA.

AART
23 januari 2008, 14:07
Maar als het echt zo laat uitkomt, veel later dan de shows in Nederland en in de buurt,
is het persoonlijk wel 100% zeker dat ik niet naar een festival ga voor MetallicA.

+1

hier ook zo. Ik ga enkel als ze met ene nieuw album komen voor die tijd.

Philippe
24 januari 2008, 16:15
Geen nood:

Bron :
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermo...ewsitemID=89095 (http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=89095)

A representative for Metallica's management has responded to a report on StereoWarning.com which claimed that "sources from the band's record label" have said that the group's new album has "been delayed again" to a September release. The representative told The Pulse of Radio that the disc has not been "delayed" since there "has never been an actual release date." As for when the record was likely to surface, the representative said, "It will be out when it's ready."

Metallica began working on its ninth studio album in 2006. Since then the group has taken its time to write and record the new disc, but drummer Lars Ulrich told The Pulse of Radio it isn't hard to stay inspired even 25 years into the band's career. "I don't use the word 'career,' 'hunger,' I use more words like 'fun,'" he said. "As long as we keep it fun for ourselves and keep it kind of manageable, the days of the word 'career' and the business and, I don't know, it just seems kind of part of the past. Now it's just about, like, having fun and wanting to do it. You know, as long as it doesn't turn into too much work, it's not hard to be inspired."

Metallica has been recording the new album with producer Rick Rubin after ending a 15-year collaboration with Bob Rock.

The new Metallica CD will follow up 2003's controversial "St. Anger".

As late as last October, Ulrich said in interviews that he expected the new album to arrive in February of 2008.

METALLICA has booked a number of European festival appearances starting in late May, although it has yet to schedule any North American dates.

Damage Inc.
24 januari 2008, 19:25
Zie je. ^_^

Maar natuurlijk blijven er steeds dingen bij komen dat het langer duurt.
Ik ben in ieder geval blij dat ze er tijd in steken.
Want ik heb wel zin in een mooi nieuw album, wat voor stijl het ook is.
Bij hen blijft het toch wel MetallicA, ze hebben gewoon een specifieke stijl.
En met Rob erbij, een geweldige bassist, die ook mee muziek schrijft,
zal het iets heel origineels moeten opleveren.

Persoonlijk, als dit iets niet "oude MetallicA" of wat dan ook wordt,
zal er zoals ik al zei toch wel iets moois uit komen.
Maar ik bedoel, we kunnen het zware spul tegenwoordig toch wel aan andere geweldige bands overlaten.
Neem Dimmu Borgir, Iron Maiden, Black Label Society,
Ramms+ein en SlipKnoT komen nog terug...
Mja, het ligt er maar aan wat je ervan vindt maar noem maar op.

DaveItUp
25 januari 2008, 14:32
Het word niets joh. Sinds 2006 bezig aan dat album, bespottelijk.

Ik hoop dat Lars z'n vader vaak aanwezig is in de studio: "I would say.....delete that"

happynjitram
25 januari 2008, 14:38
@ damage inc: Denk dat het nieuwe album van Metallica toch wel wat harder is dan A.m.o.l.a.d. van Iron maiden.

@ Dave it up: Waarom zou je niet zo lang aan een album mogen werken? Zegt totaal niks over de kwaliteit van het album.

Damage Inc.
25 januari 2008, 15:21
@ damage inc: Denk dat het nieuwe album van Metallica toch wel wat harder is dan A.m.o.l.a.d. van Iron maiden.

@ Dave it up: Waarom zou je niet zo lang aan een album mogen werken? Zegt totaal niks over de kwaliteit van het album.

Mja, ze zouden zelfs vaker denken van "Nou, dat is toch niet zo geweldig meer, laten we iets anders doen." .
Want dat is zo hoor, als je wat schrijft/opneemt kan het op het moment geweldig zijn, maar een maand of wat later kan het totaal nergens meer op slaan of ten minste verbeterd worden.

Maar dat eerste kan best zijn, ookal was A Matter erg heavy.
Ze blijven toch wel goede muziek maken.
Dus ik bedoel maar, als MetallicA het niet meer maakt voor ons of wie dan ook, er zijn meer bands.
Er moet toch een eind aan bepaalde dingen komen.
Wat ik wel weer denk is, dat MetallicA nog veel goede muziek kan uit brengen.
Ookal is het niet meer wat we tegewoordig verwachten (of juist niet) van MetallicA.
Ik heb ze vaak zat backstage zien jammen dat ze mooi of goede dingetjes speelden waar zat mee gedaan kon worden.

Voor mij apart maken ze een acoustisch dubbel-album met veel van hun oudere nummers, met acoustische instrumenten en wat orkest-spul erbij.
Dan nog moet het met de invloed van ten minste James goede muziek worden.
Het probleem is meestal ook dat mensen/fans geen verandering willen omdat ze ten eerste fan zijn geworden door wat een band/artiest altijd heeft gespeeld enzo.
Maar je kan het niet blijven verwachten na al die tijd.
Verandering is er altijd, en ik denk dat het juist alleen maar meer wordt.
Want de reden dat de eerste paar albums meestal in dezelfde stijl zijn, is omdat de artiesten zelf nog niet veel variatie hebben natuurlijk.
Plus in MetallicA's geval is het ook nog dat ze zo'n rebellen-houding hadden van "don't be a pussy cocksucker" of wat dan ook.
Ik bedoel, in het begin moest je niet met een orkest aan komen. XD

AART
25 januari 2008, 16:39
Het word niets joh. Sinds 2006 bezig aan dat album, bespottelijk.

Ik hoop dat Lars z'n vader vaak aanwezig is in de studio: "I would say.....delete that"

De eerste post is van maart 2007, toen begonnen ze net....

Raffel
25 januari 2008, 17:34
zo lang werken aan een album is voor Metallica wel een goed teken. The Black Album hebben ze ook meer dan een jaar over gedaan.

St. Anger lees je wel aan af dat dat veeeeeeeeel korter was dan een jaar.

Damage Inc.
25 januari 2008, 17:38
zo lang werken aan een album is voor Metallica wel een goed teken. The Black Album hebben ze ook meer dan een jaar over gedaan.

St. Anger lees je wel aan af dat dat veeeeeeeeel korter was dan een jaar.

St. Anger was ook duidelijk een nieuwe project en een nieuw begin.

Ze gaan nu echt wel "naar de roots", bepaalde dingen zoals de stemmingen weer meer standaard maken om maar een voorbeeld te noemen.
Zo krijg je zowiezo geen "Nu-Metal"-sfeertje meer, ook bijvoorbeeld.

caliban
25 januari 2008, 21:05
Het word niets joh. Sinds 2006 bezig aan dat album, bespottelijk.

Ik hoop dat Lars z'n vader vaak aanwezig is in de studio: "I would say.....delete that"
Dat hoop ik ook, en bij saint anger heeft die duidelijk zijn werk niet goed gedaan. Ik heb de laatste tijd mijn vooroordelen een aantal keer aan de kanten proberen te zetten en naar saint anger te luisteren. Maar uiteindelijk blijft het echt niks. Op twee of drie nummers na, helemaal niet aansprekende nummers. En ik heb de hele tijd het idee dat het echt moest en niet spontaan kwam. De zanglijnen bijvoorbeeld vind ik echt ronduit slecht. Net een beginnende band. Ik kan er niet aan doen.

Damage Inc.
25 januari 2008, 21:28
Dat hoop ik ook, en bij saint anger heeft die duidelijk zijn werk niet goed gedaan. Ik heb de laatste tijd mijn vooroordelen een aantal keer aan de kanten proberen te zetten en naar saint anger te luisteren. Maar uiteindelijk blijft het echt niks. Op twee of drie nummers na, helemaal niet aansprekende nummers. En ik heb de hele tijd het idee dat het echt moest en niet spontaan kwam. De zanglijnen bijvoorbeeld vind ik echt ronduit slecht. Net een beginnende band. Ik kan er niet aan doen.

Mja, ik wil niet je mening gaan omdraaien ofzo.
Maar ik vind het een goed album op zich.
De nummers hebben allemaal wel iets, ik vind het echt zo'n 70 minuten aan 1 stuk door razernij.
Alleen vind ik de sound een beetje "heavy" en vermoeiend worden na een tijd.
Ik kan er één keer aan een stuk naar luisteren maar dan echt een tijd niet meer.
Maar voor 1 keer vond ik 'm erg vet en pissed en alles.
Dus de nummers zelf raken me wel en ze zijn ook lekker raggen. :P

caliban
26 januari 2008, 01:18
Mja, ik wil niet je mening gaan omdraaien ofzo.
Maar ik vind het een goed album op zich.
De nummers hebben allemaal wel iets, ik vind het echt zo'n 70 minuten aan 1 stuk door razernij.
Alleen vind ik de sound een beetje "heavy" en vermoeiend worden na een tijd.
Ik kan er één keer aan een stuk naar luisteren maar dan echt een tijd niet meer.
Maar voor 1 keer vond ik 'm erg vet en pissed en alles.
Dus de nummers zelf raken me wel en ze zijn ook lekker raggen. :P
Ik heb het al veel mensen horen zeggen: de nummers op zich zijn wel goed maar de sound is alleen maar sucky. En ik kan er echt niet aan doen, de nummers komen mij allemaal vreselijk geforceerd over. Als je kijkt naar de dvd met de opnames op zie je ook dat ze precies een helse moeite doen. Ik snap echt vaak niet dat dit dezelfde mensen zijn die platen als MOP hebben geschreven.
En de zanglijnen zijn echt wel het irritantst. De woorden passen niet op de muziek gewoon, dus is het beste ze wat te vervormen, zoals heel erg veel zangers doen, maar nee.

Ik vraag me af wat het nieuwe album gaat geven. Eigenlijk heb ik er niet zo veel hoop in ondanks al de positieve woorden die er rond gaan.

Damage Inc.
26 januari 2008, 02:15
Ik heb het al veel mensen horen zeggen: de nummers op zich zijn wel goed maar de sound is alleen maar sucky. En ik kan er echt niet aan doen, de nummers komen mij allemaal vreselijk geforceerd over. Als je kijkt naar de dvd met de opnames op zie je ook dat ze precies een helse moeite doen. Ik snap echt vaak niet dat dit dezelfde mensen zijn die platen als MOP hebben geschreven.
En de zanglijnen zijn echt wel het irritantst. De woorden passen niet op de muziek gewoon, dus is het beste ze wat te vervormen, zoals heel erg veel zangers doen, maar nee.

Ik vraag me af wat het nieuwe album gaat geven. Eigenlijk heb ik er niet zo veel hoop in ondanks al de positieve woorden die er rond gaan.

Ja, het was inderdaad wat geforceerd ja, ik weet wat je bedoeld.
En ook live hadden ze moeite met de nummers, maar ze speelden het meestal ook veel te snel, maakt het ook niet mooier, doen ze heel vaak.
Ja ok, veel nummers kunnen het hebben, maar zoals Sad But True etc. moet je niet sneller gaan spelen.
Maar toch, ik vond dat album een nieuwe start, zoals het ook was met de problemen die ze hadden, je kon niet verwachten dat het een super soepel proces zou zijn natuurlijk.
En toch voel ik er MetallicA in, het zijn wel dezelfde mensen, alleen wat veranderd.

En er zijn allebij positieve en negatieve groepen over wat er nu komt.
Maar het meeste positieve zal denk ik wel terecht zijn.
Want persoonlijk trek ik mijn conclusies alleen uit wat ik vanuit hun berichten en interviews hoor/lees.
Je hebt natuurlijk ook van die fans die niet dood willen en altijd maar positief blijven en alles maar geweldig vinden, zo ben ik ook zeker niet, blegh.
Maar vanzelf is natuurlijk een ander deel negatief erover om de laatste jaren etc.
Dan heb je ook nog die MetallicA helemaal een verschrikking vinden sinds Load of zelfs Black Album, maar dat gaat erg ver voor nu. XD

Sjah, als het weer een teleurstelling wordt, dat... zou me teleurstellen? :S
Het blijft altijd toch maar wat iedereen persoonlijk vindt.
Ik blijf een gevoel hebben dat ze ons gaan verassen met iets waar de meeste mensen niet aan denken.

ben vanhoof
26 januari 2008, 13:26
Ik vind dat St anger toch wel een paar nummers heeft waarvan ik het warm krijg, voor enkele minuten dan... Bv the unnamed feeling, shoot me again of all within my hands vind ik vrij goed, en zo staan er nog wel op. Het probleem bij die plaat is dat ze de nummers veeel te lang gerekt hebben. Ze maken de liedjes de helft te lang. Bv st anger zelf heb je de radio versie die rond de 5 min duurt en dan de plaatversie die 7:21 lang is.

Damage Inc.
26 januari 2008, 16:44
Ik vind dat St anger toch wel een paar nummers heeft waarvan ik het warm krijg, voor enkele minuten dan... Bv the unnamed feeling, shoot me again of all within my hands vind ik vrij goed, en zo staan er nog wel op. Het probleem bij die plaat is dat ze de nummers veeel te lang gerekt hebben. Ze maken de liedjes de helft te lang. Bv st anger zelf heb je de radio versie die rond de 5 min duurt en dan de plaatversie die 7:21 lang is.

Ik vind dat juist bij St. Anger erg vet.
Maar ik ben het er wel mee eens dat veel langdradig is.
En aan de andere kant zitten er ook goede stukken in nummers die dan weer te kort zijn.
Zoals de "hoofdriff" die de hele tijd terug komt en een vet stukje dat maar heel even is.

caliban
26 januari 2008, 17:15
Ik vind dat St anger toch wel een paar nummers heeft waarvan ik het warm krijg, voor enkele minuten dan... Bv the unnamed feeling, shoot me again of all within my hands vind ik vrij goed, en zo staan er nog wel op. Het probleem bij die plaat is dat ze de nummers veeel te lang gerekt hebben. Ze maken de liedjes de helft te lang. Bv st anger zelf heb je de radio versie die rond de 5 min duurt en dan de plaatversie die 7:21 lang is.
In Saint Anger vind ik dat echt verschrikkelijk. De overgang naar het hoofd riff tegen het einde aan trekt ook op niets. Je hoort ook precies dat het er met computer achter is gevlamd.
De zanglijnen zitten vind ik echt vol met typische beginnersclichés.
Zoals in Saint Anger de 'Set it fréé', je kent het wel. Duidelijk dat ze gewoon niets beter wisten om te 'roepen' als afwisseling van het eerder melodieuze.
Dat komt gewoon verschrikkelijk slecht en onoverdacht over.

Damage Inc.
26 januari 2008, 17:19
In Saint Anger vind ik dat echt verschrikkelijk. De overgang naar het hoofd riff tegen het einde aan trekt ook op niets. Je hoort ook precies dat het er met computer achter is gevlamd.
De zanglijnen zitten vind ik echt vol met typische beginnersclichés.
Zoals in Saint Anger de 'Set it fréé', je kent het wel. Duidelijk dat ze gewoon niets beter wisten om te 'roepen' als afwisseling van het eerder melodieuze.
Dat komt gewoon verschrikkelijk slecht en onoverdacht over.

Ja ik begrijp het...
Ik heb ook altijd gedacht van, als je zoiets met de computer maakt, dus die ProTools van hun,
of dat niet te gemaakt en gekopieert klinkt, best wel dus...
Maar volgens mij doen ze dat deze keer niet toch?...
En ja, wat dingen klinken vrij amateuristisch en als opvulling.
Zoals ze zelfs hadden toegegeven dat ze dat bij de Loads hadden gedaan, het meeste ervan dan.

Maarja, dit laatste album ging ik er persoonlijk maar in mee, ze hebben het gemaakt zoals ze wilden blijkbaar.
En dat het meer betekende voor hun dan anders enzo, nouja ok mooi toch.

caliban
26 januari 2008, 17:43
Het zijn janetten geworden :D:D.

Han S
26 januari 2008, 17:59
Heb je donderdag die docu gezien over metal? Kwam aan het einde Metallica aan bod, de opnamen van The Black Album waarin Bob Rock ze ging vertellen wat ze moesten doen en dat waren ze helemaal niet gewend.

Ook zette Bob ze met elkaar in één ruimte en liet ze tegelijk spelen en ook dat waren ze niet gewend in de studio situatie. Het album verkocht 15 miljoen exemplaren.

Minpunt vond ik die grappenmakerij van Lars, die doet alsof hij Bob Rock in den aarsch neemt als Bob wat aan het slagwerk sleutelt. Camera erbij hé en dan moet Larsje altijd grappig doen, wat hij per definitie niet is.

hendrix_appendix
26 januari 2008, 18:41
Klopt, op elke filmpje wat ik van Lars Ulrich heb gezien waarin hij zn scheur opentrekt wil je hem gewoon in een floortom stoppen en van de Vaalserberg storten.

Danieldg
26 januari 2008, 18:45
Heb je donderdag die docu gezien over metal? Kwam aan het einde Metallica aan bod, de opnamen van The Black Album waarin Bob Rock ze ging vertellen wat ze moesten doen en dat waren ze helemaal niet gewend.

Ook zette Bob ze met elkaar in één ruimte en liet ze tegelijk spelen en ook dat waren ze niet gewend in de studio situatie. Het album verkocht 15 miljoen exemplaren.

Minpunt vond ik die grappenmakerij van Lars, die doet alsof hij Bob Rock in den aarsch neemt als Bob wat aan het slagwerk sleutelt. Camera erbij hé en dan moet Larsje altijd grappig doen, wat hij per definitie niet is.
Vergeet niet dat hij ongeveer 3/4 van de tijd ruzie met hem had, mede omdat Bob Motley Crue, de gay metalband (volgens Lars enzo, en ik vind dat zelf persoonlijk ook) heeft geproducet en omdat hij ook gewoon zijn mening durfde geven. (Lars en James beslisten hoe de nummers eruit zouden zien).

Ff offtopic: oef, komt metallica toch voor in de aflevering over metal, want bij de eerste aflevering over het ontstaan van rock kwamen Jimi hendrix en The Beatles er niet eens meer in voor, terwijl je duidelijk zag dat er een gitaar in de fik werd gestoken (ik heb de originele afleveringen op bbc gekeken). Donderdag 7 februari is de metalaflevering op Canvas, die neem ik zeker op.

Damage Inc.
26 januari 2008, 18:54
Minpunt vond ik die grappenmakerij van Lars, die doet alsof hij Bob Rock in den aarsch neemt als Bob wat aan het slagwerk sleutelt. Camera erbij hé en dan moet Larsje altijd grappig doen, wat hij per definitie niet is.

Mja, maar als je Lars Ulrich goed kent weet je ondertussen toch wel dat dat zijn manier van doen is.
Ik vind 'm meestal wel grappig en als je 'm persoonlijk zou kennen hoef je ook echt niet meer bang te zijn om er iets van te zeggen.
Het was vooral vroeger dat ie zo lullig deed, ze zijn allemaal wat zachter geworden.
En inderdaad liep het niet geweldig tussen hem en Bob Rock.
In een interview zei hij ook van dat Bob ooit zei van dat hij MetallicA ook wel wilde produceren en dat hij zelf (Lars) zo'n houding had van "He also wants to produce us? Who does he think he is? Nobody produces us/MetallicA!".
Als hij zichzelf terug ziet denkt ie ook wel van "wat ben ik dom aan het doen" of "wat zie ik er dom uit".

ben vanhoof
26 januari 2008, 20:18
Vergeet niet dat hij ongeveer 3/4 van de tijd ruzie met hem had, mede omdat Bob Motley Crue, de gay metalband (volgens Lars enzo, en ik vind dat zelf persoonlijk ook) heeft geproducet en omdat hij ook gewoon zijn mening durfde geven. (Lars en James beslisten hoe de nummers eruit zouden zien).

Ff offtopic: oef, komt metallica toch voor in de aflevering over metal, want bij de eerste aflevering over het ontstaan van rock kwamen Jimi hendrix en The Beatles er niet eens meer in voor, terwijl je duidelijk zag dat er een gitaar in de fik werd gestoken (ik heb de originele afleveringen op bbc gekeken). Donderdag 7 februari is de metalaflevering op Canvas, die neem ik zeker op.

Die canvas afleveringen zijn geknipt... ik bekijk ze wel via de bbc of via het internet. Een docu over de rockmuziek van de jaren 60 zonder jimi in of waarin jimi wordt geskipt, heeft meer iets weg van een communistische geschiedenisboek. Waarom ze juist die stukken skippen lijkt me een raadsel.

Han S
26 januari 2008, 20:44
Ja jongens, maar de Beatles en Hendrix hebben ook niets met het ontstaan van de R&R te maken, dat was allemaal veel later. R&R ontstond in de jaren 50, Beatles is jaren 60 en endrix jaren 70. Maar die komen in die serie vast nog wel aan bod hoor, je kunt er niet omheen.

drap
26 januari 2008, 21:52
Ja jongens, maar de Beatles en Hendrix hebben ook niets met het ontstaan van de R&R te maken, dat was allemaal veel later. R&R ontstond in de jaren 50, Beatles is jaren 60 en endrix jaren 70. Maar die komen in die serie vast nog wel aan bod hoor, je kunt er niet omheen.

Oeh, nu zit er toch een gaatje in de jaartallen Han. Hendrix z'n eerste hit (Hey Joe) was in '66 en het album 'Are you experienced' is van '67 en zeker geen jaren '70. Hij kan ook onmogelijk de jaren '70 hebben meegemaakt, gezien hij er in 1970 tussenuit piepte. Foei Han, dit heb jij notabene allemaal bewust meegemaakt!

Sorry voor de vreselijk off topic post, maar ik moest het toch ff kwijt :hippie:

Han S
26 januari 2008, 23:20
Ik was er al bang voor, moet hersenverweking zijn, Hendrix schitterde op Woodstock inderdaad. Maar waar het om ging was de Rock and Roll welke pas echt wild werd ten tijde van de Who.

Bob Rock werd door Metallica gevraagd omdat hij Motley Crue zo bruut liet klinken.

drap
26 januari 2008, 23:30
Ik was er al bang voor, moet hersenverweking zijn, Hendrix schitterde op Woodstock inderdaad. Maar waar het om ging was de Rock and Roll welke pas echt wild werd ten tijde van de Who.

Bob Rock werd door Metallica gevraagd omdat hij Motley Crue zo bruut liet klinken.

Chuck Berry anyone? :roll: The Who was trouwens ook jaren '60 hoor, evenals bijvoorbeeld de Stones of The Yardbirds. The Who is zelfs in '61 begonnen. Nee Han, ik ben het niet met je eens dat Rock&Roll in de jaren '70 pas echt wild werd :) Teveel voorbeelden dat de omslag al in de jaren '60 was. In de jaren '70 had je meer de glammerrock en dergelijke, maar dat vloeide allemaal voort uit muziek van Hendrix en The Who en consorten, die het op hun beurt weer hadden van bijvoorbeeld een Chuck Berry.

En nu maar weer over op het Metallica gebeuren of een nieuw draadje openen :satisfie:

Han S
26 januari 2008, 23:54
Little Richard Pennyman is voor mij de absolute king of R&R, dat was pas ruig.

caliban
27 januari 2008, 01:16
Ff offtopic: oef, komt metallica toch voor in de aflevering over metal, want bij de eerste aflevering over het ontstaan van rock kwamen Jimi hendrix en The Beatles er niet eens meer in voor, terwijl je duidelijk zag dat er een gitaar in de fik werd gestoken (ik heb de originele afleveringen op bbc gekeken). Donderdag 7 februari is de metalaflevering op Canvas, die neem ik zeker op.
Avril Lavigne is belangrijker als Jimi en The Beatles toch??

Philippe
27 januari 2008, 17:53
Camera erbij hé en dan moet Larsje altijd grappig doen, wat hij per definitie niet is.

Altijd leuk. Mensen die Lars niet grappig of arrogant/uit de hoogte vinden op basis van een paar clipjes.
Het meest sympathieke lid van Metallica is juist Lars vind ik. Hier staat hij onder de fans ook om bekend.

Kijk bijvoorbeeld hier maar eens naar en oordeel nog een keer:
http://www.youtube.com/watch?v=NwwIkFg9kFQ
http://www.youtube.com/watch?v=GWJBchqO6LM

ben vanhoof
27 januari 2008, 20:47
wtf dat filmpje over de setlist is zaaalig

Damage Inc.
27 januari 2008, 21:46
wtf dat filmpje over de setlist is zaaalig

HAH! Check 4:00 van dat eerste filmpje. XD

caliban
27 januari 2008, 22:57
Lars ziet echt nog wel de coolste kerel uit van ze allemaal.

AART
27 januari 2008, 23:27
Tja ach, als ik bedenk dat ze bijna even oud zijn als mijn vader vind ik het toch nog dat ze behoorlijk geluk hebben qua uiterlijk, geen bierbuik, ookal zou je dat met hun (voormalige) consumptie wel vermoeden.

Damage Inc.
28 januari 2008, 00:12
Nou, ze hebben toch behoorlijke penzen zie ik soms hoor...
Dat is natuurlijk deze tijd niet meer door drank, maar ze eten vast genoeg.
Alleen even Rob Trujillo terzijde dan, want hij is erg atletisch.
Maar de rest zal ook niet stil zitten, zoals Kirk alweer een paar jaar surft.

Ik vind ze er zeker goed uit zien.
Mja, de kaalheid is kicking in, maar zelfs dat valt nog mee.
Degenen die toen JITS hadden gevolgd, weten jullie nog toen Lars z'n haar wilde laten groeien. XD
Wel jammer dat het dus niet meer wilde...

jw009
28 januari 2008, 09:36
Week of January 7th :



http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/01jan1108_pic02.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/01jan1108_pic01.jpg


Week of December 10th :


http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/12dec1307_pic02.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/12dec1307_pic01.jpg

hendrix2
28 januari 2008, 11:49
http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/01jan1108_pic01.jpg
]
!!!Volgens mij is Kirk hier de solo van het derde nummer van de CD aan het vastleggen! Nu reeds mijn favoriete nummer EN favoriete solo!!!! :o

caliban
28 januari 2008, 13:00
!!!Volgens mij is Kirk hier de solo van het derde nummer van de CD aan het vastleggen! Nu reeds mijn favoriete nummer EN favoriete solo!!!! :o
Volgens mij belachelijke show. Niet dat ik zelf nooit cool wil doen.

Kim Wilson
28 januari 2008, 13:08
Gewoon leuk voor de foto. Mooi toch? Je moet er tenslotte wel een beetje lol in houden. :)

caliban
28 januari 2008, 13:10
Ja zeker, maar metallica neigt soms een beetje naar de te niet serieuze kant. Niet dat serieus moet, maar het is gewoon een te groot verschil met vroeger.
Toen was het zuipen en schraal zijn de klok rond, en op het podium hard gaan. Nu is het meer metallica loves belgium dan iets anders.

Philippe
28 januari 2008, 17:21
Mja true, maar met kinderen komt verantwoordelijkheid dus ze zijn prima bezig wat mij betreft.

B_2_the_a
28 januari 2008, 17:35
volgens het round the table interview in de laatste so what zien ze metallica niet meer echt als werk, maar gewoon voor de lol en de kick, daarom doen ze nu al zolang over dit album...
april 2006 zijn ze begonnen met schrijven, begin 2007 begonnen ze in de studio, nu zijn ze de laatste dingen in HQ aant opnemen...
Ze doen het in een tempo wat voor hun het best uitkomt, niet wat management of platenmaatschapij technisch het beste uitkomt...

En ik vind ze er nu stuk voor stuk 10x gezonder uitzien dan toen in 2003.... ze nemen het ook allemaal toch wel wat serieuzer denk ik...

Kim Wilson
28 januari 2008, 17:35
Ja, je kunt idd moeilijk van ze verwachten dat ze 30 jaar lang blijven zuipen en schraal zijn. Als je het hebt over niet-serieus zijn...

Damage Inc.
28 januari 2008, 18:07
Lol, een album opnemen met gitaar achter je hoofd. XD
Wel een uitdaging...
Of met een drumkit in "spiegelbeeld" ofzo.

caliban
28 januari 2008, 20:55
Lol, een album opnemen met gitaar achter je hoofd. XD
Wel een uitdaging...
Of met een drumkit in "spiegelbeeld" ofzo.
Of de gitaar op de basgitaar en omgekeerd.
Trouwens die Rob kan ik nog altijd niet uitstaan ondertussen. Kan een superfantastische bassist zijn zoals velen zeggen, maar dat die een beetje de mongool gaat uithangen in korn ofzo, daarin past die perfect.
Geef mij Jason maar terug echt.

Damage Inc.
28 januari 2008, 21:20
Of de gitaar op de basgitaar en omgekeerd.
Trouwens die Rob kan ik nog altijd niet uitstaan ondertussen. Kan een superfantastische bassist zijn zoals velen zeggen, maar dat die een beetje de mongool gaat uithangen in korn ofzo, daarin past die perfect.
Geef mij Jason maar terug echt.

Mongool?... Doe het maar eens na...
Maar ik had ook liever Jason, alleen gezien hoe de rest van MetallicA is veranderd past het zo beter.
Ja, hij zou ook wat mee veranderd zijn, ookal vond ik hem het minst veranderen in de tijd dat hij in MetallicA zat, maar toch.

caliban
28 januari 2008, 23:07
Ik bedoel met mongool gewoon zijn vreselijke gedrag op podium, hij lijkt zo uit korn weggelopen geef toe.

Damage Inc.
29 januari 2008, 01:49
Ik bedoel met mongool gewoon zijn vreselijke gedrag op podium, hij lijkt zo uit korn weggelopen geef toe.

Dat bedoel ik ook, doe het maar eens na, hij heeft een geweldige eigen stijl.
Ik vindt het bijna niks met KoRn hebben te maken, hij lijkt alleen wel op een aap. :D
Hij is verder ook een aardige gast en niet echt een poser, het is gewoon zijn stijl.
Hij deed het al zo in Ozzy Osbourne, alleen niet zo uitbundig door het verschil in muziek lijkt me.

Ik vind dat hij in ieder geval goed past in deze "MetallicA-era".
Misschien ook wel de eerdere tijden, maar niet zo goed zoals de laatste tijd.
MetallicA heeft altijd monster-bassisten gehad, kan ook niet anders. ;)
Mja, misschien behalve Ron McGovney ofzoiets, maar dat was erg vroeg.

AART
29 januari 2008, 17:57
Week of January 7th :



http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/01jan1108_pic02.jpg


Jezus(ja, wat is er?), vier triaxissen tegelijk aan, waar heeft ie dat nou weer voor nodig in de studio?

Damage Inc.
29 januari 2008, 19:46
Jezus(ja, wat is er?), vier triaxissen tegelijk aan, waar heeft ie dat nou weer voor nodig in de studio?

Verschillende sounds?
Alleen het is wel rack, dus meestal zitten er meerdere instellingen in wat het dus weer niet mogelijk maakt.
Maar ik ken dat ding niet... :P

caliban
31 januari 2008, 02:20
Amp herinstellen is voor die mannen erger dan het geld uitgeven voor vier keer dezelfde amp. En bij mesa denken ze koop maar jongens.
Misschien iemand het clipje al gezien van kirk bij mesa/boogie, komt echt superschraal over. Hij lijkt de hele tijd schrik te hebben dat ze weten dat hij een deal bij randall heeft.
Trouwens nog iemand de site van mesa als homepage staan, daarom dat ik vrij vaak check welke nieuwe artists er bijgekomen zijn.

Damage Inc.
31 januari 2008, 05:11
Amp herinstellen is voor die mannen erger dan het geld uitgeven voor vier keer dezelfde amp. En bij mesa denken ze koop maar jongens.
Misschien iemand het clipje al gezien van kirk bij mesa/boogie, komt echt superschraal over. Hij lijkt de hele tijd schrik te hebben dat ze weten dat hij een deal bij randall heeft.
Trouwens nog iemand de site van mesa als homepage staan, daarom dat ik vrij vaak check welke nieuwe artists er bijgekomen zijn.

Mja, ik vond het ook al raar om te zien dat Kirk een deal had met Randall.
Maar dan is Randall ook wel weer beter en gevarieerder aan het worden en alles.
Alleen het is ook wel weer goed voor MetallicA als Kirk dan ook echt Randall gebruikt, omdat MetallicA al sinds ongeveer 1993 een droge kut-sound heeft.
En dat meen ik echt, behalve voor de officiële opnames zoals de Loads, Cunning Stunts gaat wel voor de DVD, S&M is super en zoals I Disappear en St. Anger zijn ook wel lekker.
Maar de rest, live en alles is gewoon zo'n saai, muf, rot-geluid,
en toen begonnen ze veel nummers nog lager gestemd te spelen ook.
Dus het ziet ernaar uit dat er een keer verandering in komt, dat hoop ik in ieder geval.
Ze kunnen dan wel in de studio vanalles experimenteren, maar het lijkt me toch dat ze 10-15 jaar ten minste live hun standaard racks hebben gehouden, gewoon uit koppigheid en gemakzucht ofzo.

caliban
31 januari 2008, 12:00
Dat ze terug gewoon fulltime markseries gaan gebruiken, uiteindelijk vindt iedereen dat toch hun beste sound. Volgens mij zijn heb de rectifiers die hun slechte geluid hebben veroorzaakt, inderdaad heel erg muf en dor.
Ten eerste gaat kirk die amps echt gebruiken en in het geval van wel, gaan ze niet ongeveer gebaseerd zijn op rectifiers.

Reel Big Fish
4 februari 2008, 15:03
Had iemand deze al gepost?

http://youtube.com/watch?v=546KjKMB9kw

Is dat dan een riff voor op t nieuwe album? :)

E-J
4 februari 2008, 15:13
Had iemand deze al gepost?

http://youtube.com/watch?v=546KjKMB9kw

Is dat dan een riff voor op t nieuwe album? :)

Zie het album St. Anger ;)

Reel Big Fish
4 februari 2008, 15:55
Ah dan klopt de datering van dat filmpje niet echt. Excuses! :hippie:

jw009
5 februari 2008, 10:49
Week of January 14th

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/01jan1408_pic04.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/01jan1408_pic03.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/01jan1408_pic02.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/01jan1408_pic01.jpg


Geen dank.


ps. Vette relic tele !

Damage Inc.
5 februari 2008, 12:08
Hèhè, Kirk weet het soms niet meer zo te zien. :P

Maar wie zijn die andere 3 op de 2de foto?
Ik ken toch een boel figuren uit de MetallicA-familie, maar hun toch niet zo...

sjakie1945
5 februari 2008, 13:17
Hèhè, Kirk weet het soms niet meer zo te zien. :P

Maar wie zijn die andere 3 op de 2de foto?
Ik ken toch een boel figuren uit de MetallicA-familie, maar hun toch niet zo...

Fans die waarschijnlijk een kijkje mochten nemen in de studio?? Zou da kunnen?

En valt het ook niet op dat Kirk beetje kaal begint te worden?:P
:zz:

Philippe
7 februari 2008, 22:36
Hèhè, Kirk weet het soms niet meer zo te zien. :P

Maar wie zijn die andere 3 op de 2de foto?
Ik ken toch een boel figuren uit de MetallicA-familie, maar hun toch niet zo...

Zo te zien Steffan Chirazi en Kirk's tech, maar wie die vrouw is weet ik niet.

Kris Haex
8 februari 2008, 01:35
Dat live geluid kan idd echt wel beter. Das echt veel te droog. Ik vond het geluid op Live Binge and purge echt wel goed!

GibsUn
8 februari 2008, 19:32
Ik vind dat juist bij St. Anger erg vet.
Maar ik ben het er wel mee eens dat veel langdradig is.
En aan de andere kant zitten er ook goede stukken in nummers die dan weer te kort zijn.
Zoals de "hoofdriff" die de hele tijd terug komt en een vet stukje dat maar heel even is.

zie purify..

B_2_the_a
12 februari 2008, 00:24
En valt het ook niet op dat Kirk beetje kaal begint te worden?:P
:zz:

Kirk zit al sinds begin jaren 90 aan de implants, kennelijk heeft ie het nu te druk met snoeiharde metal!!!

Laatste foto's van metclub: it's singing time!

jw009
13 februari 2008, 08:43
Week of January 21

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/01jan2108_pic02.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/01jan2108_pic01.jpg

Luke-wannabe
13 februari 2008, 10:23
Week of January 21

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/01jan2108_pic02.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/01jan2108_pic01.jpg
Huh... Het is vrij onlogisch dat je zang en gitaar tegelijk opneemt. Vreemd...

E-J
13 februari 2008, 10:33
Huh... Het is vrij onlogisch dat je zang en gitaar tegelijk opneemt. Vreemd...

Wie zegt dat ze hier de plaat opnemen Luukje, ze kunnen ook gewoon weer een paar uit de oude doos aan het spelen zijn, of iets coveren... lijkt me niet dat ze dag in dag uit met enkel opnemen bezig zijn :)

qroy
13 februari 2008, 13:03
Misschien kan ie alleen zingen met een gitaar in zijn handen... :cooler:

Philippe
13 februari 2008, 17:17
Misschien is zijn gitaar helemaal niet ingeplugd omdat ie de live "feel" wil hebben.

Wickerman
13 februari 2008, 17:25
Ofwel neemt ie zang en gitaar wel tegelijk op, ook een optie ? ;)

B_2_the_a
13 februari 2008, 18:27
bob rock heeft het geintroduceerd (Gitaar in je handen om je "veiliger" te voelen) bij james en het beviel... dus waarom niet?

vind het sowiezo vreemd dat ze geen zangbooth hebben met een dikke buizenmicro... maarjah, op st. anger hebben ze deze micro ook gebruikt en de micro zelf klinkt ok!

weet iemand wat voor dit is?

caliban
15 februari 2008, 12:23
Ik vind al die foto zever een beetje weg hebben van een dikke boyband. Significant verschil is dat het hier niet alleen om gillende meiden gaat.

duckman
15 februari 2008, 12:25
bob rock heeft het geintroduceerd (Gitaar in je handen om je "veiliger" te voelen) bij james en het beviel... dus waarom niet?

vind het sowiezo vreemd dat ze geen zangbooth hebben met een dikke buizenmicro... maarjah, op st. anger hebben ze deze micro ook gebruikt en de micro zelf klinkt ok!

weet iemand wat voor dit is?


volgens mij een Shure SM7

Danieldg
15 februari 2008, 19:40
Ik vind al die foto zever een beetje weg hebben van een dikke boyband. Significant verschil is dat het hier niet alleen om gillende meiden gaat.
Het blijft toch leuker om foto's te hebben dan niets :P

caliban
15 februari 2008, 21:57
Dat is wel waar.

AART
15 februari 2008, 23:14
volgens mij een Shure SM7

no way.

Een shure sm57/58 is veel dunner/staafvormiger.

En verder vind ik het gelul over die fot's ook een beetje groupie achtig lijken.
Beetje drukmaken om iets waar je verder niks van weet.

foto's zijn leuk, maar hele verhalen bedneken aan de hand van 2 foto's is een beetje te ver he...

caliban
16 februari 2008, 00:53
AART jij bent nog eens een echte kerel, dik metalrestecpa voor jou.

Iceman
16 februari 2008, 17:25
Aart = snappen.

http://fotos.marktplaats.nl/kopen/a/53/ncSzcKWnRBtP3zE9jBBMWg==.jpg

Philippe
16 februari 2008, 18:57
no way.

Een shure sm57/58 is veel dunner/staafvormiger.


Hij zei SM7, niet SM57.
Het is namelijk wel degelijk een SM7.

jw009
25 februari 2008, 14:31
Week of January 28th :

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/01jan2808_pic02.jpg


http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/01jan2808_pic01.jpg


SCHIET NOU EENS OP !!!!!!!

Luke-wannabe
25 februari 2008, 14:42
Misschien is zijn gitaar helemaal niet ingeplugd omdat ie de live "feel" wil hebben.
Vreemd.. Dan heb je toch allemaal gepingel op je zangtrack..?


Btw: Die witte explorer die die daar in z'n handen heeft is echt heel vet!! Zeker die graphics.

caliban
25 februari 2008, 15:13
James komt in mijn ogen toch vaak over als een dikke nek, hij vindt zichzelf echt veel te cool geworden lijkt het.

jw009
25 februari 2008, 15:16
Vreemd.. Dan heb je toch allemaal gepingel op je zangtrack..?


Dat is er niet zo heel moeilijk uit te filteren. Maar ik denk dat hij de gitaar alleen vasthoudt voor de feel en er niet op speelt.

Luke-wannabe
25 februari 2008, 15:36
Dat is er niet zo heel moeilijk uit te filteren. Maar ik denk dat hij de gitaar alleen vasthoudt voor de feel en er niet op speelt.
Nou ja.. Toch lijkt het me niet relaxed.

jw009
26 februari 2008, 09:51
Week of February 4th

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/02feb0408_pic02.jpg


http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/02feb0408_pic01.jpg

happynjitram
26 februari 2008, 12:14
Vind het er gaaf uitzien met die gitaar in zijn handen :)

Han S
26 februari 2008, 12:49
Hij zei SM7, niet SM57.
Het is namelijk wel degelijk een SM7.

Klopt!.................

AART
26 februari 2008, 14:44
Hij zei SM7, niet SM57.
Het is namelijk wel degelijk een SM7.

my bad.


@ Caliban en Iceman: :???:

AART
26 februari 2008, 14:46
Week of January 28th :

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/01jan2808_pic02.jpg


http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/01jan2808_pic01.jpg


SCHIET Nou EENS OP !!!!!!!


Spellingsgestapo meldt zich.

B_2_the_a
26 februari 2008, 14:51
Han

jij kan mij vastwel uitleggen waarom de sm-7 wordt gebruikt en niet een "standaard" condensator?

jw009
26 februari 2008, 16:04
Spellingsgestapo meldt zich.

Shame on me !!!

Han S
26 februari 2008, 17:36
Han

jij kan mij vastwel uitleggen waarom de sm-7 wordt gebruikt en niet een "standaard" condensator?

De SM7 heeft hetzelfde kapsel als de SM57, maar een andere behuizing en de Amerikanen zijn gek met dat ding, dat ook veel wordt gebruikt voor voice over. Ik heb hem zelf niet en ik ben ook geen Shure liefhebber.

Het is wel zo dat een condensator dan wel een rechtere response kan leveren en snelle pieken beter volgt, maar dat betekent niet automatisch een beter geluid. Voor een instrument als trompet kan een goede condensator als de Neumann of de AKG C414 wel goed werken, maar met de dynamische Sennheiser MD441 heb je gegarandeerd een blijere trompettist en met een ribbon word je helemaal gelukkig, terwijl ribbons een beperkte frequentieresponse hebben.

De SM7 schijnt het ook goed te doen op hoorns.

B_2_the_a
26 februari 2008, 17:42
in de radiostudio op m'n school hebben ze ook 2 sm7tjes en ik heb zelfs freaks gehoord die het gebruiken voor bassdrum...

maar ik heb nu gas naar die micro :) heb veel reviews zitten lezen erover

Han S
26 februari 2008, 17:55
Michael Jackson heeft ook veel ingezongen met de SM7.

B_2_the_a
26 februari 2008, 17:57
hmmm
probeer je me nu te demotiveren?

Han S
26 februari 2008, 18:05
Michael Jackson heeft met 104 miljoen stuks de best verkochte plaat ooit. Zijn opnamen die door Quincy Jones werden geproduceerd en door Bruce Swedien werden opgenomen behoren tot de best klinkende ooit. De SM7 is daar een onderdeel van, is dat een demotivatie?

Ik denk dat de SM7 een erg goede microfoon is, ik heb hem alleen niet en ook niet nodig, ik heb er al meer dan 50.

B_2_the_a
26 februari 2008, 23:48
tjah
da's waar :P maar je zei het op zo'n manier dat ik dacht dat je het niets vond ;)

Ik vind mj's werk ook wel kick, maar niet mijn favoriet qua productie, maar dat is ook kwestie van smaak



pffff, ik zou graag es langs willen komen in je studio, volgens mij zou ik spontaan klaarkomen als ik daar rond zou lopen!
Geef je toevallig ook workshops?

Han S
27 februari 2008, 00:35
Kom maar kijken hoor.

jw009
1 maart 2008, 10:34
http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/02feb0408_pic04.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/02feb0408_pic03.jpg

B_2_the_a
1 maart 2008, 11:49
aan het kruisjes systeem te zien gaat het nog lang duren

AART
1 maart 2008, 13:51
2020: the metallica comeback: the long awaited ninth studio album! OUT NOW!

Free for download, but gifts for weelchairs are welcome!

B_2_the_a
1 maart 2008, 14:24
dat kruisjes systeem werkt goed, zelf ook gebruik van gemaakt (nadat ik het zag bij garage inc filmpjes van een of andere single)

per nummer: wat hebben ze afgerond...`



edit:
http://youtube.com/watch?v=tnyoYJzGUZk
rond 5:40

GibsUn
3 maart 2008, 20:15
we zijn ondertussen maart,, en ik hoor niets meer ve eventuele release datum...

staat er al iets vast?

Tho
3 maart 2008, 21:35
zal nog wel een flinke poos duren..

B_2_the_a
3 maart 2008, 23:52
ik weet het niet

zou zo kunnen zijn dat hij voor de europa shows uitkomt
binnen 4 weken nadat het gemasterd is kan ie overal uitgebracht worden

jw009
7 maart 2008, 13:21
Week of February 11th

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/02feb1108_pic02.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/02feb1108_pic01.jpg

jw009
8 maart 2008, 13:37
Het volledige interview is te vinden in de Metal Hammer van volgende maand. Dit is en korte preview:



Metal Hammer magazine recently conducted an exclusive interview with METALLICA’s drummer Lars Ulrich about the progress of their recording sessions for the group’s new album. A few excerpts from the chat follow:

Metal Hammer A lot of people are clamoring for some hard news about the new record. What can you give us?

Lars Ulrich What is ‘hard news’ [laughs].

Metal Hammer Release date, song titles, song lengths…you’ve got some shows coming up this summer...

Lars Ulrich Well, the album won’t be out before the summer (!!!), but it will be for the most part done by then. I’ve heard some gripes from, you know, ‘people’ who think this record should be out already, but we’re not going to, you know, hurry up the process or anything like that. We’ve never been about that… <pauses>… when this album comes out, within the first 30 seconds of listening to it, most people will forget about the time period anyway. I’m really proud of what we’re doing here and, you know, the effort that this band has put in on this. This record feels…special, like we’ve captured something unique that is, you know, more than a ‘metal’ record.

Metal Hammer What do you mean, more than a ‘metal’ record?

Lars Ulrich Like, it is ‘metal’ but it feels like it will…transcend genres and, you know, labels. I feel about this album kind of like how I felt about the Black Album…not that it sounds like the black album. People are going to read this and start saying we made…’Black Album 2’ or something.

Metal hammer So, any ballpark on a release date? Month? Season? Decade?

Lars Ulrich I don’t want to make any promises, because if I say you know, it might come out around… September, and it doesn’t, the kids will all be like ‘fuck you Lars’ but I would say a fall release is…somewhat the projection. People are going to, you know “hear stuff” at the shows [this summer] that they haven’t heard before, and you know, that should tide them over until it [the album] is out.

To order a copy of the new issue of Metal Hammer containing the Lars Ulrich interview, visit www.metalhammer.co.uk

B_2_the_a
8 maart 2008, 13:42
stelletje hippies...
jammer :(

B_2_the_a
8 maart 2008, 13:51
lars ulrich was gister bij de bruce dickinson radio show te gast, klein interviewtje

ze hebben nog ongeveer 6 weken aan werk, maar ze willen niets overhaasten en in overleg met het management hebben ze besloten het album pas na de zomer uit te brengen (verkooptechnisch gezien erg slim)

en als amerikaanse act is het natuurlijk nu heel aantrekkelijk om in europa te komen spelen, gezien de lage dollar!

B_2_the_a
11 maart 2008, 21:08
http://img101.imageshack.us/img101/1781/02feb1108pic04qr7.th.jpg (http://img101.imageshack.us/my.php?image=02feb1108pic04qr7.jpg)

http://img101.imageshack.us/img101/4544/02feb1108pic03kv3.th.jpg (http://img101.imageshack.us/my.php?image=02feb1108pic03kv3.jpg)

GibsUn
14 maart 2008, 14:33
While we're finishing up the new album, we told the dudes at the record company we thought it might be cool to dust off the old tapes and get all retro with some vinyl re-releases... First up are the first two albums (duh!?), "Kill 'Em All" and "Ride the Lightning," coming out on April 15 in North America and pretty fucking close to that in the rest of the world.
There will be two versions...one like the original on a single disc spinning at 33 1/3, the other a two disc, 180 gram vinyl, 45 rpm package all in a double gatefold. The music was half speed mastered from the original analog tapes at Mobile Fidelity to bring you audiophile quality.

Both versions will be available in the online store here and over at Met Club. Oh, and in case you were wondering, "Master" and "Justice" will obviously be next and should be coming out on vinyl in June.

Van hun site.

Zat er iemand hier op te wachten of denken jullie het zelfde als mij?

happynjitram
14 maart 2008, 14:51
Kan je beter gewoon de orginele kopen toch? Misschien wat meer zoekwerk, maar dan heb je tenminste echt iets gaafs.

DTmaster
14 maart 2008, 15:08
While we're finishing up the new album, we told the dudes at the record company we thought it might be cool to dust off the old tapes and get all retro with some vinyl re-releases... First up are the first two albums (duh!?), "Kill 'Em All" and "Ride the Lightning," coming out on April 15 in North America and pretty fucking close to that in the rest of the world.
There will be two versions...one like the original on a single disc spinning at 33 1/3, the other a two disc, 180 gram vinyl, 45 rpm package all in a double gatefold. The music was half speed mastered from the original analog tapes at Mobile Fidelity to bring you audiophile quality.

Both versions will be available in the online store here and over at Met Club. Oh, and in case you were wondering, "Master" and "Justice" will obviously be next and should be coming out on vinyl in June.

Van hun site.

Zat er iemand hier op te wachten of denken jullie het zelfde als mij?


Ze hadden zekerz weer eens te weinig geld voor hun nieuwe studioalbum :)

Reel Big Fish
14 maart 2008, 15:23
Ik hoop niet dat het nieuwe album net zo commercieel wordt als deze achterlijke actie van ze. :???:

Danieldg
15 maart 2008, 21:44
Ik koop die vinyls wel denk ik, analoog blijft zoveeel beter dan digitaal. Commercieel zou ik het niet noemen, niet zo heel veel mensen hebben nog platenspelers. (hoewel er hier thuis 4 ofzo staan, samen met een hele collectie New Wave Of Britisch Heavey Metal platen van mn vader :cooler: )

jw009
2 april 2008, 10:43
http://i129.photobucket.com/albums/p220/quebecknight/03mar1008_pic01.jpg http://i129.photobucket.com/albums/p220/quebecknight/03mar1008_pic02.jpg

http://www.metclub.com/ivergence/Image/03mar0308_pic01.jpg http://www.metclub.com/ivergence/Image/03mar0308_pic02.jpg

B_2_the_a
8 april 2008, 08:57
even nieuw tour nieuws


metallica speelt op pukkelpop!!!!

yeah!
15 augustus

Hiddie
8 april 2008, 17:05
Jezus, James krijgt een buikje.


Ze zijn nu in de 4-5e week met het afmaken van de album sinds the Bruce interview met Lars. Lars zei zelf 6 weken maar dat zou er makkelijk 7 kunnen worden. Ik vind het dom dat ze tot september gaan wachten met het uitbrengen van de album als hij eind april al klaar is (24 april als het zeven weken duurt). Hun eerste show is op 28 mei. Ze hebben dan ruim 5 weken met Rubin en die gast waarvan ik zijn naam kwijt ben voor het mixen en masteren. Nou weet ik niet zo weinig van het maken van een album. Maar als je 5 weken lang, 5 dagen in de week elke dag 5 uur werkt is dat toch makkelijk af..... Ik zou het super lui vinden als ze 2 weken vakantie nemen tussen hun tour en het maken van de album zodat ze moeten wachten na de tour om hem af te maken. Ze werken nu al part-time. Ze kunnen het toch makkelijk af krijgen en dan tijdens de tour de uiteindelijke nummers en de voor hun gemaakte album hoes/boekje bekijken/beluisteren? En dan meteen release date prikken albums laten maken. Wat misschien maar 2 weken duurt? Op die manier kan hij makkelijk in juni in de winkels liggen.

Ik denk trouwens dat het al definitief is dat de album in september uitkomt. Zo te zien sluiten ze hun tour in augustus af, Lars heeft het gezegt en kan nu het album al af is en met zoveel ervaring wel een goed idee hebben. En natuurlijk verkoopt een album minder goed in juli en augustus. Bovendien hebben ze ook nog eens besloten ons met nieuwe vinyl releases en nieuwe nummers tijdens de tour zoet te houden (en wie weet nog wel meer). Wel jammer, maar als je zo lang bezig bent begrijp ik wel dat je er lekker aan wilt verdienen en een maandje of 2 maakt dan toch niet zo veel minder uit.

jw009
8 april 2008, 17:09
Daarom vind ik het ook raar dat ze na de freaking zomer wachten.

Is gewoon uit commercieel oogpunt. Na de zomer uitbrengen schijnt gewoon aantrekkelijker te zijn, al maakt het volgens mij bij zo'n grote band neit echt uit wanneer het album nou uit komt.

Danieldg
9 april 2008, 19:59
even nieuw tour nieuws


metallica speelt op pukkelpop!!!!

yeah!
15 augustus
En net die dag vertrek ik op vakantie :(

Luke-wannabe
9 april 2008, 20:08
http://i129.photobucket.com/albums/p220/quebecknight/03mar1008_pic01.jpg http://i129.photobucket.com/albums/p220/quebecknight/03mar1008_pic02.jpg

http://www.metclub.com/ivergence/Image/03mar0308_pic01.jpg http://www.metclub.com/ivergence/Image/03mar0308_pic02.jpg
Ik weet niet, maar ik vind die foto's er allemaal heel nep uit zien. Ook die vorige al dat ie met die gitaar staat te spelen, maar dit ook dat hij die mic vast houd. Dan hoor je allemaal bijgeluiden man..

B_2_the_a
9 april 2008, 20:17
bijgeluiden zullen meevallen hoor
als je goed kijkt naar some kind of monster, heeft hij hem daar los in zijn hand....

en die gitaar, dat lijkt me voor de live feel (deed hij ook bij the black album)

jw009
10 april 2008, 11:21
http://www.metclub.com/ivergence/Image/03mar1708_pic02.jpg

http://www.metclub.com/ivergence/Image/03mar1708_pic01.jpg

jw009
25 april 2008, 14:24
http://www.metclub.com/ivergence/Image/04apr0108_pic02.jpg

http://www.metclub.com/ivergence/Image/04apr0108_pic01.jpg

B_2_the_a
25 april 2008, 14:37
die groene lp is wel enorm gers!!
Het is wel erg stil maar ik heb het idee dat ze praktisch klaar zijn

AART
25 april 2008, 19:17
http://missionmetallica.com

B_2_the_a
26 april 2008, 02:14
hier word ik blij van!

almarvk
26 april 2008, 18:27
Metallica overweegt gratis muziek te verspreiden

AMSTERDAM - De rockband Metallica overweegt in navolging van Radiohead en Nine Inch Nails gratis muziek ter beschikking te stellen. Dat zegt de drummer van de band, Lars Ulrich, in het Amerikaanse tijdschrift Rolling Stone.
ANP

"We kijken naar hoe we alles kunnen aanpakken", zegt Ulrich. "We willen zo vrij mogelijk zijn en we hebben goed gekeken naar Radiohead en Trent Raznor van Nine Inch Nails. Als er een nieuwe plaat aankomt willen we alle mogelijkheden van het internet benutten."

Dit is een ander geluid dan de band eerder liet horen. Ulrich was altijd fel tegen het downloaden van muziek en Metallica klaagde in 2000 het softwarebedrijf Napster aan omdat het muziek van de band distribueerde.

Misschien wat extra tracks oid, maar het volledige album?!

Het is trouwens het laatste album bij Warner Music. Daarna loopt het contract af...

E-J
26 april 2008, 20:29
Daarna stoppen ze...

B_2_the_a
27 april 2008, 04:26
ik denk niet dat ze daarna stoppen ;)

Ik vind het maar vreemd, geef mij maar gewoon een cd met hoesje die in de winkel ligt, ik hou niet zo van digitaal :S (kwaliteit is dan stiekem toch een stuk minder)

Danieldg
27 april 2008, 23:52
ik denk niet dat ze daarna stoppen ;)

Ik vind het maar vreemd, geef mij maar gewoon een cd met hoesje die in de winkel ligt, ik hou niet zo van digitaal :S (kwaliteit is dan stiekem toch een stuk minder)
+ Als je pc crasht en je hebt geen back up ben je alles kwijt ...

jw009
28 april 2008, 22:37
Misschien wat extra tracks oid, maar het volledige album?!

Het is trouwens het laatste album bij Warner Music. Daarna loopt het contract af...

Dit is een mooi voorbeeld van ONZIN !!! In het interview staat:

You were one of the first artists to sue over copyright infringement and voice concerns over aspects of downloading. Eight years later, with bands like Radiohead embracing the Net and yet charting, how has your stance changed, if at all?
We have FLACs and MP3s for sale. It was never about downloading per se. We have the Vault where you can download shows from twenty years ago for free, full-on and it's been there for years. You can download recent shows days after they happen for cost. Back in the day there was a much bigger question about "on whose terms?" We said, "Wait a minute, it should be about the artist." Then all hell broke loose and we sat on the sidelines for a while. We've always been fiercely independent and controlling; sometimes to a fault. That's why we exist and why all these people show up.
And as far as the next record goes ...
You know, this is our last record under contract with Warner, so we're looking at how we can embrace everything.

Like a 360 deal with Live Nation?
Mmm, we've never sold ourselves that way. No disrespect. We want to be as free a players as possible. We've been observing Radiohead and Trent Reznor and in twenty-seven years or however long it takes for the next record, we'll be looking forward to everything in terms of possibilities with the Internet.

HE-LE-MAAL uit zijn context gerukt dus.... In heel het interview is het woord 'gratis' niet te vinden....

jw009
2 mei 2008, 01:15
http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/hq_apr1608_pic02.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/hq_apr1708_pic01.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/hq_apr1708_pic02.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/hq_apr1608_pic01.jpg


Mission Metallica komt trouwens 12 mei met 'iets' .....

Philippe
3 mei 2008, 23:16
Zal wel een datum of een titel zijn.

"Mission Metallica" lijkt me trouwens wel een geschikte titel voor het album :rockon:

AART
4 mei 2008, 01:26
Hmm, 1234567890

http://farm3.static.flickr.com/2114/2462881920_7147cbc4f0_o.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2233/2462882398_7f939f0d3e_o.jpg

jw009
4 mei 2008, 18:17
Cool !!!!!!!

jw009
5 mei 2008, 14:42
Metallica rehearsing Creeping Death. In standaard E, helaas zingt James niet en is de kwaliteit erg ruk, maar voor de liefhebber toch mooi lijkt me...

http://www.youtube.com/watch?v=zy3CncP80Pc

jw009
5 mei 2008, 14:46
Nog wat pics van die oude V.

http://i196.photobucket.com/albums/aa51/SmashieSmashie/DSC045072Bcopy.jpg

http://i196.photobucket.com/albums/aa51/SmashieSmashie/DSC045112Bcopy.jpg

http://i196.photobucket.com/albums/aa51/SmashieSmashie/DSC045122Bcopy.jpg

http://i196.photobucket.com/albums/aa51/SmashieSmashie/DSC045132Bcopy.jpg

B_2_the_a
5 mei 2008, 14:59
ik denk niet dat het een refinished gitaar is hoor,
zou een beetje zonde zijn vind je niet?

Denk dat het gewoon een nieuwe is!

Overigens wel kick, terug in E!!

jw009
5 mei 2008, 20:46
http://i122.photobucket.com/albums/o251/project_dc1/05may0408_pic05.jpg

Ah! Het is een nieuwe V, kijk maar links achter Rob, daar zie je de oude.

Luke-wannabe
7 mei 2008, 09:51
Fakking vet dat afgebeulde ding!

B_2_the_a
7 mei 2008, 11:46
Longtime encycmet.com webmaster and friend jpmaster77 just sent me some updated words from Bob Rock who he meet when standing in line to get a soda at the cinema. Bob Rock produced Metallica's multiplatinum self-titled album known as The Black Album in 1991 and subsequent followups Load, ReLoad, Garage Inc, and S&M. Metallica once again used Rock to produce their 2003 album St. Anger. He also played bass guitar for the recording of St. Anger. He is also credited with writing several songs on the album and even played live with the band during this period before Robert Trujillo replaced him.

Here is the note from JP: Guys I just got back from the Grove (in LA) where I went to see Iron Man. As I'm standing in line to get my soda, Bob Rock gets into the line next to me and is talking on his cell phone, RIGHT NEXT TO ME! I kindly wait for him to finish his conversation before I freak out. Once he hangs up I tap on his shoulder and say "Bob Rock?". He says "yes.." and then we shake hands as I say that I'm a huge Metallica fan and that I was listening to St. Anger in the car ride over. I ask him if he wouldn't mind taking a picture with me, he agrees (twice - the first one was blurry).



Here is an old photo of Bob Rock and Lars Ulrich in the studio
Anyways, we start talking about the new album and I mention the latest news (Warner execs listening to song), and he says that he actually just spoke to Lars and that he's heard 8 of the new songs and that they are: around 8 minutes long, have really long solos, and that the songs sound awesome and very old-school!! I ask him if we'll hear some new songs during the upcoming summer tour, and he says that we should actually hear the first SINGLE in a matter of weeks!! (So we should definitely hear new material this summer). He says he spoke to Lars and the album will be finished in a month!

This is AWESOME news, this is all true. I'm NOT making this up. This actually happened to me tonight, and I'm still so excited about it. I met Bob Rock! He looks like a rock star in person :) So cool. Very nice. I hope you guys enjoy the news as much as I did. I still can't believe this happened.

sounds good!!!

jw009
8 mei 2008, 19:02
Nog een paar warmhoudertjes dan maar....

http://i70.photobucket.com/albums/i119/Limpanimation/04apr0908_pic01.jpg http://i70.photobucket.com/albums/i119/Limpanimation/04apr0908_pic02.jpg

http://i70.photobucket.com/albums/i119/Limpanimation/04apr1408_pic01.jpg http://i70.photobucket.com/albums/i119/Limpanimation/hq_apr0108_pic01.jpg

jw009
8 mei 2008, 19:04
http://i70.photobucket.com/albums/i119/Limpanimation/hq_apr0108_pic02.jpg http://i70.photobucket.com/albums/i119/Limpanimation/hq_apr1808_pic01.jpg

http://i70.photobucket.com/albums/i119/Limpanimation/hq_apr1808_pic02.jpg http://i76.photobucket.com/albums/j40/nefy_tom/hq_apr1708_pic01.jpg

jw009
8 mei 2008, 19:04
http://i197.photobucket.com/albums/aa38/6yTroll/m-piggysmile.gif

(kon het niet laten...)

davidof
8 mei 2008, 19:34
http://i197.photobucket.com/albums/aa38/6yTroll/m-piggysmile.gif

(kon het niet laten...)

die's wel grappig

jw009
9 mei 2008, 09:05
Paar nieuwe:

http://i70.photobucket.com/albums/i119/Limpanimation/04apr2108_pic02.jpg http://i70.photobucket.com/albums/i119/Limpanimation/04apr2108_pic03.jpg

http://i70.photobucket.com/albums/i119/Limpanimation/04apr2808_pic01.jpg http://i70.photobucket.com/albums/i119/Limpanimation/04apr2808_pic03.jpg

jw009
9 mei 2008, 09:05
http://i70.photobucket.com/albums/i119/Limpanimation/04apr2808_pic02.jpg

jw009
10 mei 2008, 17:33
Lars Ulrich told a Los Angeles radio station on Monday that the new site, MissionMetallica.com, will showcase a "making-of-the-album" like what was available on the DVD in the St.Anger package.. Ulrich explained, "We thought, instead of doing the DVDs and all that, why don't we just do it on the Internet and people can kind of tune in every day, watch clips, contests, get updates for what's going on with the record and kind of watch the last couple of months of song titles, album titles, final mixes...So it's kind of a little bit of a countdown type of thing. It should be fun."

"Knock on wood, this week is our last in the studio," adding that the group expects to get its ninth album out in September.

Ulrich said that fans can expect to hear new songs "about five minutes after we finish playing it -- thanks to the Internet,"

Reel Big Fish
10 mei 2008, 17:57
Slim, als je bij Mission Metallica zit moet je zeker betalen? Echt heel erg slim, desondanks wacht ik gewoon tot het album uit komt, of iemand de content ergens anders dumpt natuurlijk!

Ik ben overigens wel erg benieuwd naar het nieuwe album.

jw009
10 mei 2008, 18:52
Slim, als je bij Mission Metallica zit moet je zeker betalen? Echt heel erg slim, desondanks wacht ik gewoon tot het album uit komt, of iemand de content ergens anders dumpt natuurlijk!

Ik ben overigens wel erg benieuwd naar het nieuwe album.


Gratis natuurlijk !!! Is gewoon een website waar info op komt te staan.

AART
11 mei 2008, 23:46
Hmm, hier de trailer alvast, 1 dag voor de release, laatste 30 sec bevat nieuwe riffs(VET IMHO).

http://www.youtube.com/watch?v=Q6HqAKtMYNs

grindminder
12 mei 2008, 00:37
en nog een trailer :)


http://www.vidilife.com/video_play_1173152_metallica.htm

AART
12 mei 2008, 00:43
Ah, volgens mij wordt het echt wel een goede plaat aals ik dit zo hoor, de sound is iig lekker.

Luke-wannabe
12 mei 2008, 00:51
Hmm, hier de trailer alvast, 1 dag voor de release, laatste 30 sec bevat nieuwe riffs(VET IMHO).

http://www.youtube.com/watch?v=Q6HqAKtMYNs
Klinkt goed! Old School!!

arjanb01
12 mei 2008, 09:47
Klinkt goed ja, eindelijk de basgitaar goed uitgemixt op plaat ! Kunnen we eindelijk horen hoe fenomenaal goed Robert Trujillo is mensen ! :)

Luke-wannabe
12 mei 2008, 10:38
Klinkt goed ja, eindelijk de basgitaar goed uitgemixt op plaat ! Kunnen we eindelijk horen hoe fenomenaal goed Robert Trujillo is mensen ! :)
Zo inderdaad heheh! Die bas is altijd slecht bij Metallica

Danieldg
12 mei 2008, 12:39
Zo inderdaad heheh! Die bas is altijd slecht bij Metallica
(sinds 1988 xd)
Ik vond het iig allemaal al goed klinken.

Luke-wannabe
12 mei 2008, 13:04
(sinds 1988 xd)
Ik vond het iig allemaal al goed klinken.
Ik bedoelde eigenlijk qua mixing.

jw009
12 mei 2008, 15:38
Zitten wel wat vette riffs tussen. Die solo van kirk is weer beetje inspiratieloos, dat heb ik hem wel vaker horen doen.

Maar wat valt er nou te beoordelen aan zo'n kort filmpje, komt vast helemaal goed.

F*R*E*A*K
12 mei 2008, 19:47
Klinkt wel ok, maar het gemiddelde Bpm in dat filmpje is niet echt ok.