PDA

View Full Version : Opnemen met een pod 2.0



Ibanez
5 januari 2003, 15:16
Ik heb kort geleden een pod 2.0 gekocht (tweedehands voor 175,-) En vraag me af hoe ik er mee kan opnemen. In de handleiding kan ik wel vinden hoe je het in een studio kan doen maar ik wil gewoon direct op mijn computer opnemen. Hoe doe ik dat precies? Gitaar in de pod, pod in de de computer? En welk programma moet ik dan hebben? Of kan ik het met het programma doen wat je bij de pod krijgt als je hem koopt? Ik heb in ieder geval wel een eigen site waar ik geluidsbestandjes kan uploaden. Maar let op: ik ben een newbie op het gebied van opnemen :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2003-01-05 14:18 ]</font>

Mitch
5 januari 2003, 23:16
Aan de achterkant van je PC vind je bij de geluidskaart in ieder geval een "line in". Hier kun je een mini-jack in steken of dus een gewone jack met een verloopje.
Normale opstelling: git > POD > PC :grin:
Opneemprogramma's zijn er erg veel; geen idee wat er bij je POD zit, maar er is van alles te koop.

Apello
6 januari 2003, 14:13
Merk wel op dat de line-in van je PC stereo is. Een mono 6mm naar mini-jack verloopplug zal dus altijd maar mono binnenkomen; zonde van de stereo mogelijkheden van je POD.

Ik vrees dat er zonder solderen niet veel van komt. Misschien is dit een tip, ik gebruik het al jaren.

Pak een stereo mini-jack met stereo snoer aangesloten en leid dat naar een plastic doosje. Op dat doosje monteer je twee 6mm chassisdelen, sluit de door een gat toegevoerd snoer hierop een en klaar is kees. Je kunt nu elke gewenste bron met 6mm jacks gebruiken om op de PC op te nemen.

Als je toch al bezig bent, doe het dan 2x, ook voor de line-out. Daar zul je veel plezier van hebben. Laat het snoer lang genoeg (halve meter of zo) zodat je niet telkens achter de PC moet zitten stressen om een andere bron aan te sluiten.

Mijn ervaring na het testen van diverse harddiskrecordingprogramma's is dat Cool Edit Pro het beste is wat je kunt krijgen. Studiomogelijkheden aan huis. Je kunt tot 128 sporen opnemen. Helaas maar twee tegelijk.

domie
6 januari 2003, 20:48
cool edit pro 2.0 THE BEST...

zeker, dit is het beste programma, en best makkelijk mee te werken. het kost nieuw wel 250 dollar, maar ik neem aan dat je kazaa wel op je pc hebt staan. anders moet je maar ff mailen...

Bouke
7 januari 2003, 21:42
Hey,

ehhh Appolloo, ken je die mooie 2x rca (tulp) naar stereo minijack niet ??!!??!! Koop je voor weinige euro's bij hifi-zaken of computershops. Even 2 rca>jack converters erop (ook zo te halen) en klaar. De pod heeft trouwens een gescheiden links en rechts output en ook nog eens een stereo koptelefoonuitgang. Dus... hoe simpel!

Bouke

Apello
8 januari 2003, 14:22
Apello is de naam. En het gefrunnik in het donker achter een PC met bulten kabels vererger je alleen met je idee. Vooropgesteld dat er al twee naast elkaar passen in een geluidskaart.

Bouke
9 januari 2003, 17:07
Hey Appello,

wat bedoel je met bulten kabels? Ik heb een kabeltje met aan de ene kant een stereo minijack (voor de pc) en aan de andere kant twee tulpjes (met jack-verloop voor de pod)! Ik bedoel geen 20-aderige multikabel ofzo! Ik haat teveel kabels. En jij moet je kastje toch ook in de achterkant van je pc duwen? Snap nie hoor! 't is zo simpel.

Bouke

RadiuS
10 januari 2003, 12:39
k ben t zeker eens met Bouke, das de manier om t te doen. Met zon splitter geval aan de achterkant van je pc heb je veel meer rotzooi nu is t gewoon 1 kabel!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: RadiuS op 2003-01-10 11:39 ]</font>