PDA

View Full Version : aantal vragen over verven



ventje
20 maart 2007, 14:15
ey, ik heb pas geleden mijn super goedkope ibanez rgtje blank geschuurd, en nu wil ik hem dus een paar leuke kleurtjes gaan geven.
ik ben van plan om als basis zwart met een sparkle te gebruiken en dan met kawasaki groen/gif groen wat leuke accenten aan te brengen.

Nu heb ik dus thuis sinds kort een kleine compressor inclusief een spuitpistol, maar ik heb ooit iets gehoord over dat je dan problemen kan gaan krijgen met het gebruik van verf met een sparkle erin, is dit zo?

en ik weet nog steeds niet wat voor accenten ik aan wil gaan brengen, ik wil eigenlijk wel ongeveer een 50-50 verhouding van groen/zwart hebben, als 1 van jullie nog leuke ontwerpen weet, of gitaren hebben gezien met een leuk ontwerp, dan zie ik daar graag een plaatje van.

ps: ik heb trouwens nog nooit met een spuitpistool gewerkt, nog dingen waar ik op moet letten?

fred dons
20 maart 2007, 14:25
de esp/ ltd the Grynch heeft ongeveer die kleuren (minus de sparkle)
en inderdaad je spuitopening moet groot genoeg zijn om de sparkle door te laten en je komt jaren later nog sparkle tegen in je spuitpistool (dat zijn zo'n beetje de problemen)

autocolour heeft een aantal sparkles die goed te spuiten zijn en die niet giftig zijn (in tegenstelling tot bijvoorbeeld house of colour)
airbursh services almere verkoopt dat spul online en kan je ook verder adviseren, succes

ventje
20 maart 2007, 14:40
ok thnx voor de info, ik wil die sparkle wel graag proberen aan te brengen met me spuitpistool want ik weet dat een sparkle kleur uit een spuitbus er niet uit ziet, meer metallic dan sparkle.

hebben autocolour en aibrush service almere ook een site?

fred dons
20 maart 2007, 14:53
komt tie
http://www.airbrush-services-almere.nl/

ventje
20 maart 2007, 15:04
zo alsof het niks is, 150 euro voor een potje verf, dat is de gitaar die ik ga verfen nog niet een swaard :o

fred dons
20 maart 2007, 16:05
welke verf heb je in hemelsnaam voor eur 150 gevonden ??

die autocolour cost ongeveer 10 euro per potje

ventje
20 maart 2007, 16:58
lol, ik denk dat ik dan naar de verkeerde verf keek :p (gelukkig)