PDA

View Full Version : losse adapters



Fenndangoband
20 maart 2007, 12:36
Hellooooooooo,

Ik ben op zoek naar voedingen voor mijn pedalen... ik ben op de hoogte van de verschillende opties... daisy chains (Visual Sound), PP2, Dunlop BRick, Cioks, Carl Martin Big John, Massotti PW4, .... de ene heeft dan wel geïsoleerde kanalen, de andere niet, de ene geeft meer kans op ruis en brom en blablabla.... Waarom wordt er gewoon niet gewerkt met simpele losse adaptertjes??? Per pedaal de geschikte adapter... zo is ieder kanaal mooi geïsoleerd, en waarschijnlijk ook geen mogelijkheid op ruis / brom. Je steekt alles mooi op een stekkerdoos met zekering, werkt dit weg in je pedalboard en hupakee... je hebt de beste manier van voeding.... of ben ik met deze stelling gewoon helemaal verkeerd en hebben al deze voedingsmogelijkheden toch nog een andere functie (meerwaarde)? Als het enkel voor het zicht of gewicht van je board is opteer ik toch voor aparte adaptertjes (veel goedkoper). Ik heb nl. al een adapter voor mijn wah en stage tuner. Moet enkel nog een adapter voor small stone, LPB2 en tsunami = €52

Iemand andere ideeën/ mening hierover??

F.

peter_heijnen
20 maart 2007, 12:52
Ik voedt een wah, een phaser, drie gainpedalen, een chorus, een delay en een tuner met een power all (vergelijkbaar met de one-spot) die ik verzonken in mijn board heb bevestigd, via daisy chain. Ik heb geen last van bijgeluiden en vind het voorlopig prima zo.

strat58
20 maart 2007, 18:01
Ik voedt een wah, een phaser, drie gainpedalen, een chorus, een delay en een tuner met een power all (vergelijkbaar met de one-spot) die ik verzonken in mijn board heb bevestigd, via daisy chain. Ik heb geen last van bijgeluiden en vind het voorlopig prima zo.

Hi Yep zo ik het ook 2 Ibanez 9 volts en gaan met die banaan, totale kosten zo'n 17,50 euro per adapter :) zo ongeveer en 7 a 8 pedalen
Werkt prima geen ruis geen brom.
Peace Strat58

aad
20 maart 2007, 18:24
Hellooooooooo,

bla
F.

Als je bijv 14 pedalen hebt, dan ook 14 adapters? en stopkontakten? Wordt je floorboard twee keer zo groot (en zwaar).

drap
21 maart 2007, 00:10
Als je bijv 14 pedalen hebt, dan ook 14 adapters? en stopkontakten? Wordt je floorboard twee keer zo groot (en zwaar).

Daisy Chain wordt al een paar keer geopperd... :sssh:

vulvasonic
21 maart 2007, 00:21
Daisy Chain wordt al een paar keer geopperd... :sssh:

En ik ben er nog steeds zo blij mee!
Mijn dank is eeuwig! :cooler:

B_2_the_a
21 maart 2007, 00:51
ik heb van dml 2 onespots in 2 black box gekocht :)

2 daisy chains

EN KNALLEN


beetje brom hoort erbij hoor ;) (niet dat ik er erg last van heb)

drap
21 maart 2007, 00:57
En ik ben er nog steeds zo blij mee!
Mijn dank is eeuwig! :cooler:

Haha, geen dank Vulv. Het zei je gegund! :D

drap
21 maart 2007, 01:00
ik heb van dml 2 onespots in 2 black box gekocht :)

2 daisy chains

EN KNALLEN


beetje brom hoort erbij hoor ;) (niet dat ik er erg last van heb)

Die brom raak je zelfs niet volledig kwijt met een dure voeding op je bord heb ik al ondervonden. Het wordt er wel beter op, maar kwijt raak je het nooit. Er zijn nou eenmaal pedalen die bepaalde signalen wat makkelijker oppikken. Daar hoor je live toch geen fuck meer van.

B_2_the_a
21 maart 2007, 01:01
daarom,

komt denk ik meer brom van de p.a. dan uit mijn amp :)

en in de studio kan je dat met leuke tools weghalen :D

Ché
21 maart 2007, 10:01
Ik was laatst opzoek naar een VS onespot en liep deze tegen het lijf:
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000z60XzFvX?Ca talogVideo=&ProductUUID=JffVqHzli60AAAEQVLMfPxDA&CatalogCategoryID=JRPVqHzlDGwAAAEOuG8xe6fF&JumpTo=OfferList

Iemand al ervaring met dit ding?

B_2_the_a
21 maart 2007, 10:56
gewoon proberen

Globetrotter
21 maart 2007, 11:07
Handyman of Makro... voor elk pedaaltje een aparte adapter werkt ook naar behoren. 5 à 10€ per adaptertje... groot blokje dervoor (220 daisy chain :) ) en alle zwakstroom voeding van elk pedaaltje verder volledig gescheiden. Nooit brom mee gehad en super goedkoop. Enig nadeel is dat 't niet zo compact is en maar moeilijk in te bouwen in een flight case.
Cheers,

Bart

dePerik
21 maart 2007, 23:09
Nou weet ik niet precies hoeveel een Daisy Chain kost, maar het lijkt me toch dat als je een stuk of acht effecten hebt, de kosten voor die losse adapters (van een beetje kwaliteit) met alles wat je verder ook nodig hebt, niet meer écht opwegen.

peter_heijnen
22 maart 2007, 08:12
Nou weet ik niet precies hoeveel een Daisy Chain kost
10 euro.....

Globetrotter
22 maart 2007, 08:55
Nou weet ik niet precies hoeveel een Daisy Chain kost, maar het lijkt me toch dat als je een stuk of acht effecten hebt, de kosten voor die losse adapters (van een beetje kwaliteit) met alles wat je verder ook nodig hebt, niet meer écht opwegen.

Kost weegt misschien niet op, maar meer gescheiden dan voor elk effect een aparte adapter kan je niet gaan, terwijl een Daisy nog altijd brom kan doorlaten... prijs kan laag blijven daar een adapter van 5€ even goed stroom kan geven als een adapter van 25€. Per slot van rekening moet hij enkel stroom leveren voor 1 pedaal en dat doet een goedkope adapter net zo goed als een dure. Daarenboven kom je met een adapter van 200 a 300mA al toe, terwijl je, als je met een daisy wil werken al snel 600mA en meer nodig hebt om alles voldoende te kunnen voeden.
Cheers,

Bart

drap
22 maart 2007, 16:05
Nou weet ik niet precies hoeveel een Daisy Chain kost, maar het lijkt me toch dat als je een stuk of acht effecten hebt, de kosten voor die losse adapters (van een beetje kwaliteit) met alles wat je verder ook nodig hebt, niet meer écht opwegen.

Dan weet ik niet hoe duur dat jij denkt dat een complete voeding kost voor je pedalen. Ik inmiddels wel in de vorm van een T-Rex Fuel Tank en dat is bij lange na nog niet eens de duurste. Twee one spotjes met twee daisy chains was behoorlijk goedkoper hoor.